meerkoet

matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

18-08-2006 21:59

haha wat zijn we leuk ?!

maak gewoon een afleidvoerplaats werkt super en son super klein beeste eet egt niet meer dan 7/8 boilies hoor
fernando breevaart
Berichten: 254
Lid geworden op: 23-05-2006 22:34
Locatie: hellevoetsluis

18-08-2006 22:16

gister had ik dus gevoerd die meerkoeten waren in geen heien of verte te zien ik heb gevoerd ga zitten komen ze dooleuk uit het riet achter mijn voerplk zwemmen en pakken gewoon mijn 20 mm boilies op.
ze pakken ook gewoon het haakaas kreeg namelijk een run sla aan zie ik ineens die meerkoet boven komen en er was geen enkele weerstand aan de lijn.
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

19-08-2006 12:51

Ik lach me altijd ziek om die beesten, haha!! Je moet er de humor van inzien. Gaat je pieper, ren je naar je hengeltje, houd de pieper op, zie je daar zo'n beest rondzwemmen met een 25mm boilie in zijn snavel!! En daar zijn ze wel even zoet mee, hoor!

Afleiding is de kortste klap..

Als je honderd euro op straat vind, laat je 't toch ook niet liggen? Voor die koeten is zo'n boilie een feestmaaltijd! Ik gun 't ze (meestal) wel.. :wink:

Gr. Albert
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

19-08-2006 20:12

fernando breevaart schreef:hoe krijg ik deze verschrikkelijke vogels van mijn voer stek af ze duiken met zijn 2en heel mijn voer stek leeg.
en niet met een katapult op zijn kop schieten want dat gaat me weer te ver.

emm gewoon een gezinspakket friet kopen bij de schnakbar en die bijna opeten met zn direeen en dan de overgebleven stukjes aan je haak doen en dan die meerkoet per ongeluk vangen.... :lol:
overkwam mij vandaag :P
tralalala....
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

19-08-2006 20:34

Harry Otse schreef:emm gewoon een gezinspakket friet kopen bij de schnakbar en die bijna opeten met zn direeen en dan de overgebleven stukjes aan je haak doen en dan die meerkoet per ongeluk vangen.... :lol:
overkwam mij vandaag :P


Wat verwachtte jij te vangen met patat dan!? lol.. Een frietvis? :wink:

Hoe zwaar was ie..? :P

Oh ja, een ps-je:

Even over je onderschrift, stinkt jouw onthaakmat niet? Ik ga er liever niet op zitten.. :roll:
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

19-08-2006 20:38

Harry Otse schreef:
fernando breevaart schreef:hoe krijg ik deze verschrikkelijke vogels van mijn voer stek af ze duiken met zijn 2en heel mijn voer stek leeg.
en niet met een katapult op zijn kop schieten want dat gaat me weer te ver.

emm gewoon een gezinspakket friet kopen bij de schnakbar en die bijna opeten met zn direeen en dan de overgebleven stukjes aan je haak doen en dan die meerkoet per ongeluk vangen.... :lol:
overkwam mij vandaag :P


Zielig ventje! :D
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Gebruikersavatar
Jeroen Overmars
Berichten: 844
Lid geworden op: 31-03-2005 19:09
Locatie: Raalte

19-08-2006 20:43

dierenbeul. doen we dat bij jou ook, verbergen we een haak in de patat die je eet :D :D
Gr,

Jeroen :)
Gebruikersavatar
Luc Maessen
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-07-2006 11:02
Locatie: Nieuwegein

19-08-2006 22:25

over dat schieten op meerkoeten. Als je gewoon een boilie der net naast schiet is het meestal genoeg en ik begrijp de irritaties hier van de mensen heel goed, want ik vis regelmatig op een vijver waar in een natuurlijke situatie ruiimte is voor max 2 meerkoeten + 10 eenden en waar nu ruim 25 eenden en 8 meerkoeten zitten door buurtbewoners die die beesten vetmesten, waardoor die beesten overal zwemmen en alles ziet. Als je dan nog eens rustig wil vissen dan moet je er wel iets aan doen, bijna raak schieten vind ik dan een goede optie want die hele groep krijg je niet verzadigd...

flame on
Bas de Haan
Berichten: 15
Lid geworden op: 17-08-2006 18:36
Locatie: Landgraaf

19-08-2006 22:44

Ik snap niet dat er sommige mensen helemaal uit hun dak gaan als er mensen met boilies op meerkoeten schieten om ze van hun voerstek te verjaagen.

Kijk naar wat wij karper visser doen wij maken en voer stek aan om karper te vangen of niet?
Nou uiteindelijk komt er en niets vermoedende karper aan en ruikt het voer.
Begint het voer op te eten,uiteindelijk pakt hij de boilie met het vlijm scherpe haakje haakt zich zelf optonic gaat af en wij slaan aan beginnen de karper naar binnen te drillen.
Beestje weet niet wat hem over komt en vecht voor zen leven om los te komen.
Met andere worden is het een keer op en meerkoet schieten om het beestje van jou voer stek te verjaagen net zo erg als en niets vermoedende karper vangen?

Gr Bas
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

19-08-2006 23:04

Bas je gaat weer een ronde verder wat mij betreft.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

20-08-2006 09:51

tja zit wat in bas.
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

20-08-2006 11:45

ik snap alleen iets niet in deze topic....
er staat dat een TWEETAL koeten je hele voerstek kaal vreten. ik vraag me af hoeveel ze eten dan. hoe zien ze eruit? koeten van 20 kg+??
misschien iets meer voeren? 2 koeten kunnen tocvh niet zó vreselijk veel schade aanrichten?

groeten tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

20-08-2006 12:20

Albert van Benthem schreef:
Harry Otse schreef:emm gewoon een gezinspakket friet kopen bij de schnakbar en die bijna opeten met zn direeen en dan de overgebleven stukjes aan je haak doen en dan die meerkoet per ongeluk vangen.... :lol:
overkwam mij vandaag :P


Wat verwachtte jij te vangen met patat dan!? lol.. Een frietvis? :wink:

Hoe zwaar was ie..? :P

Oh ja, een ps-je:

Even over je onderschrift, stinkt jouw onthaakmat niet? Ik ga er liever niet op zitten.. :roll:

hij was ong 3 a 4 pond :P
en ik zit erop als ik(we) nog niets hebben gevangen
maar meestal duurt dat niet zo lang :lol:
tralalala....
Gebruikersavatar
Wout Allers
Berichten: 36
Lid geworden op: 15-08-2006 22:55

20-08-2006 12:35

Michael Bayo schreef:Gewoon van uit een boot voeren dan heb ik er nooit last van.


Zodra die beestjes eenmaal door hebben dat jij voert .... dan kome ze al bekant naar je stek toe als je je lijnen uitvaart.. tenminste dat is wat ik meemaak... ik voer gewoon iets meer... en laat die beestjes rustig eten... ze eten toch echt niet heel je voer stek leeg!
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

20-08-2006 12:52

Harry Otse schreef:hij was ong 3 a 4 pond :P
en ik zit erop als ik(we) nog niets hebben gevangen
maar meestal duurt dat niet zo lang :lol:



bedoel je hier nou mee te zeggen dat je op meerkoet vist
als je niets vangt? :o

zo ja dan ben je echt gewoon geestelijk niet helemaal lekker ouwe.
8)
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

20-08-2006 13:15

Bas de Haan schreef:Ik snap niet dat er sommige mensen helemaal uit hun dak gaan als er mensen met boilies op meerkoeten schieten om ze van hun voerstek te verjaagen.

Kijk naar wat wij karper visser doen wij maken en voer stek aan om karper te vangen of niet?
Nou uiteindelijk komt er en niets vermoedende karper aan en ruikt het voer.
Begint het voer op te eten,uiteindelijk pakt hij de boilie met het vlijm scherpe haakje haakt zich zelf optonic gaat af en wij slaan aan beginnen de karper naar binnen te drillen.
Beestje weet niet wat hem over komt en vecht voor zen leven om los te komen.
Met andere worden is het een keer op en meerkoet schieten om het beestje van jou voer stek te verjaagen net zo erg als en niets vermoedende karper vangen?

Gr Bas


Gewoon even een opmerking van mij. Als je boilies blijft schieten hebben de meerkoeten telkens eten. Dus blijven ze gewoon dom op je plek zitten. Ik laat ze gewoon mijn voerplek leeg eten overdag en ga in het donker pas weer voeren dan gaan de meerkoetjes slapen. Ik vind het wel toffe beesies. :wink:
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

20-08-2006 13:17

robert de jong schreef:
Harry Otse schreef:hij was ong 3 a 4 pond :P
en ik zit erop als ik(we) nog niets hebben gevangen
maar meestal duurt dat niet zo lang :lol:



bedoel je hier nou mee te zeggen dat je op meerkoet vist
als je niets vangt? :o

zo ja dan ben je echt gewoon geestelijk niet helemaal lekker ouwe.


Ouwe??? Robert het is een jochie van 12 jaar :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

20-08-2006 14:15

robert dat erop zitten ging over de onthaakmat
muahaha :D
tralalala....
Gebruikersavatar
pieter jan vd berg
Berichten: 449
Lid geworden op: 03-07-2006 11:50
Locatie: Barneveld
Contacteer:

21-08-2006 09:12

harry je hebt pb
Beter 1 karper in de hand, dan 10 in het water....
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

21-08-2006 09:50

pieter jan vd berg schreef:harry je hebt pb

nee hoor
ik heb niks in mn inbox staan en anders had ik wel een e-mail ontvangen dat ik een prive-bericht had
tralalala....
Gebruikersavatar
Jovani Giljam
Berichten: 162
Lid geworden op: 20-08-2006 21:34
Locatie: Rotterdam

21-08-2006 10:26

Gewoon niet op van die ondiepe baggerslootjes vissen,.. . en wat ik doe als ik op zo,n ondiep bagger slootje vis,.. stuur ik me hond het water in.


Nee maar meerkoeten vind ik opzicht wel meevallen,meerkoeten zijn stukken schuwer dan eenden!!! ja mensen je hoort het goed,, eenden!!!

Het komt niet vaak voor, maar ik heb eens een keer op een wateretje gevist waar eenden het probleem waren,.. en deze fuckers konden duiken!!!!!!!! echt en dan niet een of 2 neej maar scholen van 11-16 !!!

De beetsjes waren zo brutaal,., dat als een van me voer emmers of zak boilies openstond kwamen ze het gewoon uit me bivy jatten!!!Zelfs een eitje of hamburger bakken verliep niet rustig.. de beestjes keken me aan van.. we gaan deze gast van zn voedsel beroven.Whahahah,... gewoon grappig waren ze.

Die eendne waren zo niet bang voor mensen omdat ze altijd van alles en nog wat te eten kregen van mensen,,, elk uur stond er wel iemand een zak brood aan debeestjes te voeren.


en weet je wat nou wel het mooiste was van allemaal,..



gewoon tussen de scholen van eenden die me voer zaten te duiken,..gewoon harde runs van karpers krijgen,.. gewoon flink veel voeren.. hennep,veel particals en goedkope boilies,,,.. later heb ik maar besloten enkel maar in het donker te gaan vissen... omdat het allemaal teveel ging kosten.

:lol:
Afbeelding
http://www.kgb-baits.nl

groot, groter, grootst...
Gebruikersavatar
pieter jan vd berg
Berichten: 449
Lid geworden op: 03-07-2006 11:50
Locatie: Barneveld
Contacteer:

21-08-2006 17:40

pieter jan vd berg schreef:
harry je hebt pb

nee hoor
ik heb niks in mn inbox staan en anders had ik wel een e-mail ontvangen dat ik een prive-bericht had


o verrek, dan is er iets mis gegaan maar goed anders voeg je me even toe op msn email adres is : pieterjanus7@hotmail.com

de groenten
pietje
Beter 1 karper in de hand, dan 10 in het water....
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

22-08-2006 09:14

ik heb je toegevoegd
tralalala....