Vis sessie te barsten

Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

04-08-2006 15:44

Jan van Groen schreef:Dat het feitelijk verboden is om daar te vissen, oké, maar dit word al 20 jaar oogluikend toegelaten.
Het moet toch mogelijk zijn om die boer te laten inzien dat er ook vissers zijn MET respect voor andermans land.
Als er nu niets aan word gedaan zal het inderdaad afgelopen zijn, maar het is nog niet te laat, toch?


Te laat is het niet, maar dat de boel op spanning staat is wel duidelijk...
Jan van Groen
Berichten: 105
Lid geworden op: 31-03-2006 15:56
Locatie: Heemskerk

04-08-2006 15:53

Ik ga er in ieder geval wat vaker langs, baat het niet dan schaadt het niet.

Bon voyage Marijn, ik moet nog 5 weekjes wachten voor la France, maar neem dan wel mijn hengels mee.

Groet, Jan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-08-2006 16:41

Dat het feitelijk verboden is om daar te vissen, oké, maar dit word al 20 jaar oogluikend toegelaten.


Als we nu met zijn alle eens dat oogluikend toelaten proberen om te zetten in rechten ( waar ook plichten bij horen)?
Jan van Groen
Berichten: 105
Lid geworden op: 31-03-2006 15:56
Locatie: Heemskerk

04-08-2006 17:16

Helemaal mee eens Klaas, maar als je dan uiteindelijk de "visrechten" hebt en nog steeds een bokkende boer hebt die af en toe een rode lap voor zijn ogen krijgt komen we nog niet veel verder.

En nu ga ik vissen, gegroet allen.
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

05-08-2006 19:06

Ik kwam net langs de Ringsloot en zag er niemand vissen dus dacht ik laat ik er eens gaan kijken na alle vehalen hier op het board gelezen te hebben,en wat een zooitje ik daar aan getroffen heb over trof mijn ergste nachtmerries
Het was geheel rechts achter in de plek die je vanaf de weg niet kan zien tegen de Zwarte Markt aan.
Ten eerste lagen er 3 volle vuilniszakken bij elkaar zeker goed voor 25 kg vuilnis dat tegen het riet aan lag,verder stond er nog een stukkende brandkorf,het stuk land waar waar de brandkorf gestaan had was zeker voor 1.5 m² verschroeid en met het houtskool er nog op(was 1 van de 2 verschroeide plekken),verder hadden ze palen uit de grond getrokken en tegen het water aan gelegd waarschijnlijk om droog te kunnen staan,verder lag er nog een dood jong duikeendje waar het hoofdje van af was getokken
De 3 vuiniszakken heb ik overigens mee genomen en zul je er dus niet meer aan treffen maar de verschroeide plekken zijn nog duidelijk zichtbaar en de korf staat er nog.(Niet mee kunnen nemen omdat ik naar huis moest)
Ik weet dat hier zo ong 2 weken achter elkaar een aantal tentjes gestaan hebben maar ben er nooit wezen kijken,wanneer ik had geweten wie hier verantwoordelijk voor zijn geweest dan had ik nu zeker aangifte gedaan,er hebben in deze periode veel meer mensen gevist dus als iemand weet wie deze KLOOTZAKKEN geweest zijn meldt het dan desnoods via een PB.
Verder ook een oproep aan de politie en dan vooral aan JdV die hier vrijwel elke dag controleren,ga ook eens helemaal achter in kijken.
Ik heb over het voorgaande al contact gehad met een vriend die voor POS werkt, hij wist me te vertellen dat de hengelsport vereniging volgend jaar weer de rechten van het stuk land gaat pachten,en er dus gewoon legaal gevist kan gaan worden,maar ook dat wanneer iemand betrapt wordt op rommel achter laten dat deze gene dan voor de rest van zijn leven zijn vergunning kwijt zal zijn!!!!
Na wat ik vandaag gezien heb daar kan ik me de reaktie,s van de boer overigens tov karpervissers steeds beter voorstellen en ik weet ook zeker dat karpervissers voor de boven genoemde ellende verantwoordelijk zijn.
Gr Mark
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

05-08-2006 22:51

mark res schreef:Ik kwam net langs de Ringsloot en zag er niemand vissen dus dacht ik laat ik er eens gaan kijken na alle vehalen hier op het board gelezen te hebben,en wat een zooitje ik daar aan getroffen heb over trof mijn ergste nachtmerries
Het was geheel rechts achter in de plek die je vanaf de weg niet kan zien tegen de Zwarte Markt aan.
Ten eerste lagen er 3 volle vuilniszakken bij elkaar zeker goed voor 25 kg vuilnis dat tegen het riet aan lag,verder stond er nog een stukkende brandkorf,het stuk land waar waar de brandkorf gestaan had was zeker voor 1.5 m² verschroeid en met het houtskool er nog op(was 1 van de 2 verschroeide plekken),verder hadden ze palen uit de grond getrokken en tegen het water aan gelegd waarschijnlijk om droog te kunnen staan,verder lag er nog een dood jong duikeendje waar het hoofdje van af was getokken
De 3 vuiniszakken heb ik overigens mee genomen en zul je er dus niet meer aan treffen maar de verschroeide plekken zijn nog duidelijk zichtbaar en de korf staat er nog.(Niet mee kunnen nemen omdat ik naar huis moest)
Ik weet dat hier zo ong 2 weken achter elkaar een aantal tentjes gestaan hebben maar ben er nooit wezen kijken,wanneer ik had geweten wie hier verantwoordelijk voor zijn geweest dan had ik nu zeker aangifte gedaan,er hebben in deze periode veel meer mensen gevist dus als iemand weet wie deze KLOOTZAKKEN geweest zijn meldt het dan desnoods via een PB.
Verder ook een oproep aan de politie en dan vooral aan JdV die hier vrijwel elke dag controleren,ga ook eens helemaal achter in kijken.
Ik heb over het voorgaande al contact gehad met een vriend die voor POS werkt, hij wist me te vertellen dat de hengelsport vereniging volgend jaar weer de rechten van het stuk land gaat pachten,en er dus gewoon legaal gevist kan gaan worden,maar ook dat wanneer iemand betrapt wordt op rommel achter laten dat deze gene dan voor de rest van zijn leven zijn vergunning kwijt zal zijn!!!!
Na wat ik vandaag gezien heb daar kan ik me de reaktie,s van de boer overigens tov karpervissers steeds beter voorstellen en ik weet ook zeker dat karpervissers voor de boven genoemde ellende verantwoordelijk zijn.
Gr Mark


Je bent goed bezig Mark (Wij kennen elkaar volgens mij wel van een water in castricum).
Ik ben van mening dat de tering zooi voornamelijk achtergelaten wordt door mensen die niet uit de buurt komen.
Hetzelfde geld voor de auto's die voor de hekken worden gezet, dit zijn voornamelijk mensen die niet weten dat je auto daar niet mag staan, en dus vaak ook niet uit uit de buurt komen.
Er moet voornamelijk in de weekenden en vakanties meer gecontroleerd worden, dan onstaan heeel vaak dit soort taferelen, en komen de "Tokkie vissers" het voor de rest verstieren.
Jan van Groen
Berichten: 105
Lid geworden op: 31-03-2006 15:56
Locatie: Heemskerk

06-08-2006 12:11

Goed werk Mark!!!

Ik ben er zelf verleden dinsdagavond langs geweest en toen zag het er allemaal redelijk uit (behalve 2 vuilniszakken aan het hek).
Wat ik weet is dat degene die er doordeweeks gevist hebben, de boel netjes hebben achtergelaten. vrijdagavond was het volgens zeggen weer een aardige camping (niet zelf geconstateerd).
Ik ben er wel even langsgereden na mijn eigen nachtje vissen en trof er zaterdagochtend niets en niemand aan.
Althans, het eerste gedeelte recht naar achteren was schoon, maar ben niet naar de hoek achteren gelopen (had ik dus beter wel even kunnen doen).
Verder heb ik inderdaad kunnen gezien dat het hek aan de scharnierkant gesloopt is.

Laten we maar hopen dat de HSV inderdaad zo streng zal optreden, ben helaas toch een beetje bang dat degene die er zo'n rommel van maken, niet echt uit de streek komen en er compleet maling aan hebben.

Bovendien Mark, degene die voor dit zooitje verantwoordelijk zijn horen het predikaat "karpervisser"" niet eens te krijgen.

Gr. Jan


p.s. blijf er vooral regelmatig kijken, hoe meer hoe beter.
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

06-08-2006 12:16

Pfffffffff 3 vuilniszakken achterin + vuurkorf, vandaag of morgen schiet die boer een karpervisser van ze land af als het zo doorgaat.

Gelukkig heb ik een ander mooi water ontdekt dus de fortgaten zien ze me niet meer, een aanvaring met een boze boer vind ik genoeg.
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Jan van Groen
Berichten: 105
Lid geworden op: 31-03-2006 15:56
Locatie: Heemskerk

06-08-2006 12:21

Peter, toch niet die gore put waar je van het vrijdag hebt gezeten hè? 8)
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

06-08-2006 13:14

Jan van Groen schreef:Peter, toch niet die gore put waar je van het vrijdag hebt gezeten hè? 8)


Gore put ?? welke bedoel je ??
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Jan van Groen
Berichten: 105
Lid geworden op: 31-03-2006 15:56
Locatie: Heemskerk

06-08-2006 13:15

Uitg........
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

06-08-2006 13:30

Ha, goedwillende karpervisser's,

Eerst even uit de wereld helpen.
Volgend jaar komt hij terug in de grote vergunning.
Met dien verstande dat aan de overzijde op het dijkje niet meer gevist mag worden. Dit is het dijkje tussen het fort en de Ringsloot.
Dit is 2 jaar terug op een vergadering van HSV, POS, politie (moi) en ik had ook even een andere pet bij me (KSN) besloten. Ook voor de fortgaten 2e t/m 7e komen andere regels.
Op het dijkje aan de westkant (snelweg kant) mag niet meer gevist worden tussen 15 maart en 15 juni. Dit geldt voor de gaten 2,3, 6 en 7.
Dit in het kader van vogelbroedgebied.

Dan de bende.

Het was mij ook al opgevallen, dat het er inderdaad een bende is. Wanneer dit dan gebeurd moet zijn is mij ff een raadsel. Maar dat geeft niet.
Zal vandaag even contact opnemen met de boer, met wie ik overigens in goed contact sta. Voor Peter Krijnen (we spraken elkaar met mijn hondje bij jouw andere put) de reactie van de boer is totaal te begrijpen. Al had hij inderdaad met zijn handen van je af moeten blijven. Maar als je per jaar door particulieren en door de politie een keer of 5 6 per maand je nest wordt uitgebeld, omdat de schapen weer op de weg lopen, dan wordt er als boer doodziek van.
Voor mensen die met auto's op het land rijden. De pen staat op scherp. Voor troep om je tent, de pen staat op scherp.

Gisteren in een ander gat nog 2 x 50 Eurie's uitgedeeld, omdat men "het gokt"om zonder vergunning te zitten vissen. Of ie geen korting kon krijgen. Nee, dat kan niet, want ik sta niet op de markt. Ik mocht ook zijn hengels hebben. Keek even op de rodpot en wilde het voor niets niet hebben.

Zal het ook even doorspelen aan de wijkagent van dat gebied en aan de andere instanties

Sociale controle.

Dat wordt een lastige. Niet iedereen kan. Jan, je werk. Ik mijn werk (feestweek komt er aan) Misschien toch wel even meer een rondje lopen. Maar dan moet je er wel ff de tijd voor hebben.
Mark. Ik doe mijn best.

Groetjes,

John
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

06-08-2006 13:56

John de Vries schreef:Ha, goedwillende karpervisser's,

Eerst even uit de wereld helpen.
Volgend jaar komt hij terug in de grote vergunning.
Met dien verstande dat aan de overzijde op het dijkje niet meer gevist mag worden. Dit is het dijkje tussen het fort en de Ringsloot.
Dit is 2 jaar terug op een vergadering van HSV, POS, politie (moi) en ik had ook even een andere pet bij me (KSN) besloten. Ook voor de fortgaten 2e t/m 7e komen andere regels.
Op het dijkje aan de westkant (snelweg kant) mag niet meer gevist worden tussen 15 maart en 15 juni. Dit geldt voor de gaten 2,3, 6 en 7.
Dit in het kader van vogelbroedgebied.

Dan de bende.

Het was mij ook al opgevallen, dat het er inderdaad een bende is. Wanneer dit dan gebeurd moet zijn is mij ff een raadsel. Maar dat geeft niet.
Zal vandaag even contact opnemen met de boer, met wie ik overigens in goed contact sta. Voor Peter Krijnen (we spraken elkaar met mijn hondje bij jouw andere put) de reactie van de boer is totaal te begrijpen. Al had hij inderdaad met zijn handen van je af moeten blijven. Maar als je per jaar door particulieren en door de politie een keer of 5 6 per maand je nest wordt uitgebeld, omdat de schapen weer op de weg lopen, dan wordt er als boer doodziek van.
Voor mensen die met auto's op het land rijden. De pen staat op scherp. Voor troep om je tent, de pen staat op scherp.

Gisteren in een ander gat nog 2 x 50 Eurie's uitgedeeld, omdat men "het gokt"om zonder vergunning te zitten vissen. Of ie geen korting kon krijgen. Nee, dat kan niet, want ik sta niet op de markt. Ik mocht ook zijn hengels hebben. Keek even op de rodpot en wilde het voor niets niet hebben.

Zal het ook even doorspelen aan de wijkagent van dat gebied en aan de andere instanties

Sociale controle.

Dat wordt een lastige. Niet iedereen kan. Jan, je werk. Ik mijn werk (feestweek komt er aan) Misschien toch wel even meer een rondje lopen. Maar dan moet je er wel ff de tijd voor hebben.
Mark. Ik doe mijn best.

Groetjes,

John


Nou ben blij dat het water in de vergunning komt want het nodigt echt uit tot vissen maar ik wacht wel ff tot ie inderdaad op papier staat hehehe want vis lekkerder dan.

De bende pff kotsmisselijk word ik van mensen die er een kolere zooi van maken en van mij mag die boete 10 x zo duur zijn misschien leren ze het dan af.

sociale controle zoals je zei erg moeilijk want als ik wat zeg krijg ik alleen een grote smoel.

De boer valt inderdaad niks te verwijten als het mijn schapen zouden zijn trap ik ze allemaal van me land hehehe.

Dat ie met ze vingers van me af had moeten blijven alaa maar ik snap het wel dus no hard feelings :D

Vissen zonder vergunning pff hoe dom kan je zijn 50 euri's de man en de vergunning kompleet is 30.50 zelf een ezel is slimmer hahaha

Peter
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

06-08-2006 14:03

Peter,

Heb je al vloeitjes?


Gr. John
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

06-08-2006 14:11

John de Vries schreef:Peter,

Heb je al vloeitjes?


Gr. John


Whahahahaaaa ja hoor lagen keurig netjes thuis op tafel hahahahaha...erg hoor die verslaving hahahaha
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Jan van Groen
Berichten: 105
Lid geworden op: 31-03-2006 15:56
Locatie: Heemskerk

06-08-2006 17:37

Dank je wel John, voor de tekst en uitleg.

Ben wel benieuwd hoe die boer er nou daadwerkelijk over denkt.
Het moet hem toch ook wel duidelijk zijn dat niet iedereen er een zootje van maakt.

Groeten tot volgende week,
Jan
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

06-08-2006 18:37

John de Vries schreef:Ha, goedwillende karpervisser's,

Eerst even uit de wereld helpen.
Volgend jaar komt hij terug in de grote vergunning.
Met dien verstande dat aan de overzijde op het dijkje niet meer gevist mag worden. Dit is het dijkje tussen het fort en de Ringsloot.
Dit is 2 jaar terug op een vergadering van HSV, POS, politie (moi) en ik had ook even een andere pet bij me (KSN) besloten. Ook voor de fortgaten 2e t/m 7e komen andere regels.
Op het dijkje aan de westkant (snelweg kant) mag niet meer gevist worden tussen 15 maart en 15 juni. Dit geldt voor de gaten 2,3, 6 en 7.
Dit in het kader van vogelbroedgebied.

Dan de bende.

Het was mij ook al opgevallen, dat het er inderdaad een bende is. Wanneer dit dan gebeurd moet zijn is mij ff een raadsel. Maar dat geeft niet.
Zal vandaag even contact opnemen met de boer, met wie ik overigens in goed contact sta. Voor Peter Krijnen (we spraken elkaar met mijn hondje bij jouw andere put) de reactie van de boer is totaal te begrijpen. Al had hij inderdaad met zijn handen van je af moeten blijven. Maar als je per jaar door particulieren en door de politie een keer of 5 6 per maand je nest wordt uitgebeld, omdat de schapen weer op de weg lopen, dan wordt er als boer doodziek van.
Voor mensen die met auto's op het land rijden. De pen staat op scherp. Voor troep om je tent, de pen staat op scherp.

Gisteren in een ander gat nog 2 x 50 Eurie's uitgedeeld, omdat men "het gokt"om zonder vergunning te zitten vissen. Of ie geen korting kon krijgen. Nee, dat kan niet, want ik sta niet op de markt. Ik mocht ook zijn hengels hebben. Keek even op de rodpot en wilde het voor niets niet hebben.

Zal het ook even doorspelen aan de wijkagent van dat gebied en aan de andere instanties

Sociale controle.

Dat wordt een lastige. Niet iedereen kan. Jan, je werk. Ik mijn werk (feestweek komt er aan) Misschien toch wel even meer een rondje lopen. Maar dan moet je er wel ff de tijd voor hebben.
Mark. Ik doe mijn best.

Groetjes,

John


John, zoals gewoonlijk goed bezig kerel, verder is het erg lastig punt, en niet alleen op dit water.
Heb het even aan Ben voorgelezen over de telefoon, en die stond er wel even wel van te kijken, maar vond het ook van de boer begrijpelijk.
De enige conclusie die hij ook had was vooral de weekenden die rotzooi opleveren, doordeweeks valt het mee, behalve de vakanties.

Groet,

Edward (ik bel jou binnenkort wel ff)
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

06-08-2006 22:10

Hoi Edward
Bedankt voor je compliment,maar het spreekt bij mij vanzelf dat de troep op geruimd wordt die je tegen komt ook al is deze niet van mij zelf maar wat mij het meest verontrust heeft is dat er mensen in staat zijn de kop van een eendje af te trekken je gaat dan bijna denken met psychopaten te maken hebben gehad.
Ik heb je trouwens inderdaad al een paar maal gesproken op het bewuste watertje in Castricum.
John mijn opmerking was niet als verwijd bedoeld hoor,ik vind het al hartstikke goed dat jullie er zo vaak controleren maar was meer bedoeld om je er waakzaam op te te maken wat er daar achter in gebeurd is.
Gr Mark
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

07-08-2006 12:59

Mark e.a.

Dat weet ik wel.
Ik ben gisteren even bij de boer geweest. Hetgene wat hem het meest ergert, is de troep. Ook het water terug brengen in de vergunning strookt tegen zijn principe. Waarom? Hij is er op generlei wijze bij betrokken geweest. Ik heb hem beloofd, dat de nieuwe voorzitter van de HSV Kennemerland met hem contact zal opnemen. Mogelijk dat er duidelijke spelregels komen voor dat water. Ook een nieuw hek zou geen kwaad kunnen, maar dan met een schapenhekje er naast. (Klaphek). Grote hek blijft dan dicht en de boer heeft de sleutel. (Ik hoop dat ik er ook een krijg, dan kan ik met de auto wel het land op)
:wink:

Groetjes John
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

07-08-2006 14:12

John de Vries schreef: Grote hek blijft dan dicht en de boer heeft de sleutel. (Ik hoop dat ik er ook een krijg, dan kan ik met de auto wel het land op)
:wink:

Groetjes John


John mag ik dan met je mee vissen op de ringsloot? Ik heb zo'n hekel aan het tillen van me spullen op zo'n lange afstand.
Misschien kunnen we halverwegen nog even een mooie slip maken of een schaap aanrijden voor de BBQ die we achterin houden op de vuurkorf.

On-topic, we zullen het allemaal gaan zien heo het gaat lopen.
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

07-08-2006 14:25

Jan van Groen schreef:Goed werk Mark!!!

Ik ben er zelf verleden dinsdagavond langs geweest en toen zag het er allemaal redelijk uit (behalve 2 vuilniszakken aan het hek).
Wat ik weet is dat degene die er doordeweeks gevist hebben, de boel netjes hebben achtergelaten. vrijdagavond was het volgens zeggen weer een aardige camping (niet zelf geconstateerd).
Ik ben er wel even langsgereden na mijn eigen nachtje vissen en trof er zaterdagochtend niets en niemand aan.
Althans, het eerste gedeelte recht naar achteren was schoon, maar ben niet naar de hoek achteren gelopen (had ik dus beter wel even kunnen doen).
Verder heb ik inderdaad kunnen gezien dat het hek aan de scharnierkant gesloopt is.

Laten we maar hopen dat de HSV inderdaad zo streng zal optreden, ben helaas toch een beetje bang dat degene die er zo'n rommel van maken, niet echt uit de streek komen en er compleet maling aan hebben.

Bovendien Mark, degene die voor dit zooitje verantwoordelijk zijn horen het predikaat "karpervisser"" niet eens te krijgen.

Gr. Jan


p.s. blijf er vooral regelmatig kijken, hoe meer hoe beter.


Ben er er wel geweest Zaterdag nacht zat er niemand te vissen :-? Begrijp in ieder geval wel waarom ik niets gevangen had als het daadwerkelijk zo´n camping geweest is.

gr. Rene
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

16-08-2006 23:42

Heb nooit problemen gehad met personen, en/of een boer.
Heb m'n fiets altijd netjes in de berm liggen met m'n karretje op slot ernaast.
Afval neem ik mee naar huis..

Als ik dit zo lees kan ik de reactie van de boer best wel begrijpen, Het is alleen onterecht om de mensen zo te 'aan te vallen'.

Als de boer naar de gemeente gaat en het probleem uitlegt. Dan denk ik dat er heel snel bordjes geplaatst worden met verboden dit en verboden dat. De vogelvereniging heeft het al eens geprobeerd.. Er zit namelijk een broedgebied bij het 7e gat (naar horen en zeggen)
De pretvissers verpesten het dus weer voor de serieuse vissers..
Wouter Bos schreef:"Ik begrijp dat niet, mensen die vissen. Volgens mij heb je dan zo'n slecht huwelijk"
Gebruikersavatar
willem boersma1
Berichten: 17
Lid geworden op: 12-04-2014 13:24
Locatie: Beverwijk

05-05-2014 22:17

Zo heb het een beetje door zitten lezen en snap de boer best wel dan .het is ook geen pretje elke keer je vee van de straat te moeten plukken ..
Vandaag was ik daar om me een beetje te kijken waar ik misschien morgen ff overdag een hengeltje kan uit gooien , omdat ik hier pas woon in beverwijk en nog niet echt een beetje de plekken ken om te gaan karper vissen.
Nu heb ik dan wel een plekje gevonden waarvan ik dacht daar kan het wel , nu zag ik ook staan de borden van natuur gebied en dat je bepaalde stukken op eigen risico mag betreden , en ook de borden met text : RUIM JE EIGEN TROEP OP staan zo dat je ze niet kan missen .
Ik zelf neem altijd me troep mee , vis ook wel eens in de put in alkmaar en ook daar ruim ik soms de troep van een ander ff weg ( zo jammer dat dit moet ) ..
Maar nu is mijn vraag mag ik gewoon nog daar vissen , ik wil dan gaan zitten bij een voor mij vrij nieuw uit ziende fietspad , dan kan je vanaf daar zelf twee wateren bevissen :D ..

hoop dat iemand me dat kan vertellen , want natuurlijk heb ik geen zin in gezeik want ik vis voor de lol en de sport , en geniet van alles in de natuur ..
Ik heb geen idee of het nu put 5 of 6 of wat dan ook is :S

Alvast bedankt voor de info
Een dag niet gevist is een dag niet geleefd ;)

Karper :
meerval : 1 1.27 mtr
Brasem :
overige :
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

06-05-2014 05:27

Snap de boer zijn frustraties, zijn een HELEBOEL karpervissers die t verpesten voor de rest...
Heeeel jammer maar er zijn gewoon teveel karpervissers en teveel aso's onder ons helaas.

Wat moet je nou in zo'n microwatertje trouwens? Omdat daar een paar dikke in zwemmen?
Kijk eens verderop in het Noordzee kanaal..... Daar kan je ook hele brute maaaaar ook hele sterke karpers vangen
Gebruikersavatar
willem boersma1
Berichten: 17
Lid geworden op: 12-04-2014 13:24
Locatie: Beverwijk

06-05-2014 12:39

Bart beentjes schreef:Snap de boer zijn frustraties, zijn een HELEBOEL karpervissers die t verpesten voor de rest...
Heeeel jammer maar er zijn gewoon teveel karpervissers en teveel aso's onder ons helaas.

Wat moet je nou in zo'n microwatertje trouwens? Omdat daar een paar dikke in zwemmen?
Kijk eens verderop in het Noordzee kanaal..... Daar kan je ook hele brute maaaaar ook hele sterke karpers vangen



Ik ben hier nog niet heel bekend , maar had daar al eens wat mensen zien vissen vandaar.
Maar woon vlakbij het Noordzee kanaal en zal daar ook zeer zeker eens gaan zitten , Thanks voor je tip .
Ben nu even aan het rond kijken naar leuk viswater hier in de buurt van Beverwijk .
En dat er grote jongens zwemmen daar dat wist ik niet eens haha .

Thanks Bart Beentjes voor je bericht
Een dag niet gevist is een dag niet geleefd ;)

Karper :
meerval : 1 1.27 mtr
Brasem :
overige :