Landis positief...

tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

28-07-2006 00:00

hier de link die ik vond op geenstijl.nlhttp://www.geenstijl.nl/mt/archieven/015308.html
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006/07/tourwinnaar_landis_positief_be.html

allemaal erg toevallig dat de heer landis weet te winnen na zijn vermeende hongerklop.
waar gaat het heen met de sport... kan er nou geen enkele sporter meer zonder die troep?
wat een mooie koers leek, was dus toch een grote nep. ik heb het gehad met de wielersport.


kop aangepast...
Laatst gewijzigd door tim vd veen op 28-07-2006 11:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet'n,
Tim
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

28-07-2006 07:35

DOM en wat een grote sukkel. je weet toch dat er dopingscontroles zijn? zeker met de tour en andere grote evenementen..

maarja zijn carriere is nu lekker voorbij.
Henk Bouman
Berichten: 53
Lid geworden op: 28-06-2004 08:34
Locatie: Amsterdam

28-07-2006 09:01

ik las ergens anders (weet alleen niet meer waar) dat het niet hoeft dat het gehalte (weet ik ook niet meer) door doping komt.

Voordat we allemaal roepen dat hij schuldig is eerst maar even afwachten wat de contra test zegt.
vandaag is het feest. en morgen? is het weer feest
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

28-07-2006 10:25

De stof testosteron die ze gevonden hebben is een lichaams eigen stof die afwijkend kan worden als je alcohol drinkt zoals hij op de dag van z'n inzinking heeft gedaan, ik geloof nooit dat ie zo stom zou zijn om te klooien onschuldig tot de schuld bewezen is.

Dit is nu al een heksejacht
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

28-07-2006 10:53

en nog iets,

als je testosteron doe dient aan iemand duurt het minimaal 2 weken voordat je daar resultaat van ziet! dus hij kan het nooit na zijn inzinking toegediend hebben gekregen en daarna opeens beter gaan rijden! als je na een inzinking(hongerklop) jezelf goed laat herstellen en goed eet kan je de volgende dag makkelijk weer op hetzelfde niveau zijn als voor je hongerklop! laat daar geen misverstand over zijn.

en het is nog helemaal niet bewezen dat hij iets gebruikt heeft, EPO dat maakt meer rode bloedlichaampjes aan in je bloed en daardoor verhoogt automatisch je testosteron spiegel en krijg je meer zuurstof in je bloed wat er voor zorgt dat je spieren minder snel verzuren. maar het is ook goed mogelijk dat je testosteron spiegel door andere zaken hoger word, zoals alcohol, en bepaalde groente's, en er zijn meer renners bekend die van zichzelf een hoge testosteron spiegel hebben, Santiago Botero,Inigo Landaluze, GJ Theunissen) en zo zijn er nog een paar.

dus om nou gelijk hier met termen als "junk" te gaan gooien vind ik erg overdreven! en het is nog helemaal niet zeker dat hij iets toegediend heeft gekregen! als het zo is dan is het stom van hem maar zolang er niks zeker is moeten we niet iemand gelijk met de grond gelijk maken vind ik! en vooral de mensen die geeneens weten waarover het gaat moeten hun mening gewoon bij zich houden. en niet klakkeloos alles eruit gooien.

maar zo zijn wij hollanders nou eenmaal, we lezen iets en zonder ons erin te verdiepen of te begrijpen kwakke we alles op het net!

ik hoop voor Landis dat de contra expertise mee zal vallen, want ik heb echt genoten van zijn monster ontsnapping naar Morzin! en het zou erg jammer zijn voor het wielrennen als het wel zo is!

mvg joery
Gebruikersavatar
Marcel Kosters
Berichten: 272
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00

28-07-2006 11:06

het kan natuurlijk ook zijn dat hij er zelf niet bewust van is geweest, want het eten en drinken krijgen ze allemaal voorgeschoteld (dus wie weet wat erin zit of wat ermee gebeurd is ><); eerst maar even die contra test af wachten alvorens grofweg te oordelen lijkt me.
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

28-07-2006 11:41

Ik vind het ongelooflijk!!!

op deze manier gaat de sport echt kapot. Aan de ene kant kan ik niet geloven dat iemand dom genoeg is om op zo'n manier iets te doen. Je weet dat je dan moet plassen, dus dan teken je eigenlijk je eigen doodvonnis. Aan de andere kant verklaart het wel het een en ander. Hij was opvallend stil tijdens de persconferentie toen ze bij het onderwerp doping aankwamen. Hij probeerde alle enthousiasme weg te wuiven over de meest schone en (daardoor?) meest opwindende Tour in jaren.

Allemaal erg triest dat dit gebeurt...
lars van der sluijs
Berichten: 207
Lid geworden op: 26-04-2006 22:44

28-07-2006 12:27

denk niet dat hij schuldig is....want je weet tog van te voren over alle tests enz..

als hij wel schuldig is dan isie gewoon erg dom
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-07-2006 12:42

Bij Edgar Davids was toen ook ter sprake dat hij doping had gebruikt, echter zat er dus een verboden stof in zijn voedingssupplementen die hij voorgeschoteld kreeg.

ook als je in een competitie meedoet en je wint, dan komt er adrenaline en endorfine vrij,dat wordt volgens mij ook gezien als doping als er hooge waardes ervan in je bloed gevonden wordt.
vooral endorfine schijnt opgewekt te worden door bepaalde drugs.

ik denk dat ze die sporters in het vervolg gewoon een maand moeten filmen ,zelfs als ze slapen of op de wc zitten,want dit gezeik met het wielrennen houdt volgens mij nooit op.

met sportliefhebbende groet,

Michel
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

28-07-2006 13:58

Jordi Schoffelen schreef:Ik vind het ongelooflijk!!!

op deze manier gaat de sport echt kapot. Aan de ene kant kan ik niet geloven dat iemand dom genoeg is om op zo'n manier iets te doen. Je weet dat je dan moet plassen, dus dan teken je eigenlijk je eigen doodvonnis. Aan de andere kant verklaart het wel het een en ander. Hij was opvallend stil tijdens de persconferentie toen ze bij het onderwerp doping aankwamen. Hij probeerde alle enthousiasme weg te wuiven over de meest schone en (daardoor?) meest opwindende Tour in jaren.

Allemaal erg triest dat dit gebeurt...


ten eerste hoef je niet te plassen maar worden er buisjes bloed afgenomen! en wacht even de contra expertise af voordat je dit soort uit spraken doet! dit is weer typisch zo'n uitspraak van iemand die er niks vanaf weet en zomaar in het wilde weg loopt te gillen! het is niet persoonlijk bedoelt maar wacht gewoon eens af.
Laatst gewijzigd door j van der beek op 28-07-2006 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
lars van der sluijs
Berichten: 207
Lid geworden op: 26-04-2006 22:44

28-07-2006 14:00

de kranten hebben het wel over plas...
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

28-07-2006 14:06

dat gebeurd ook maar waar het in dit geval over ging was volgens mij een buisje bloed. testosteron komt in urine.speeksel en in bloed voor. het kan op verschillende manieren worden afgenomen.

mvg
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-07-2006 00:17

joery,
met je eens geniet van de sport in volle teugen en dat er gebruikt wordt door een groot percentage staat buiten kijf.
Mij maakt het niet uit en ik denk weet haast wel zeker velen met mij, mart citeerde het ook nog een keer.

Of ze nu enige vorm van doping gebruiken, het is en blijft een topprestatie wat deze heren presteren. Als je niet kunt fietsen zul je ook geen tour winnen hoeveel je ook in je body pompt.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

29-07-2006 10:35

Klopt Peter. Doping is geen tovermiddel. Maar wielrennen is een sport om secondes. Deze tour zeker. De verschillen waren erg klein, top op de laatste dag!. En het kan net dat beetje extra zijn waardoor je de anderen voor bent. Het kan dan mpg steeds wel een topprestatie zijn, maar de objectiviteit van zo'n prestatie is weg natuurlijk, bij gebruik van doping. Want is diegene die wint ook daadwerkelijk de beste?

Goed, of Landis daadwerkelijk schuldig is moet blijken uit die test. Voordat de man al aan de galg wordt geknoopt door iedereen. Mensen heeft zijn oordeel meteen klaar. Vooral mensen die er geen verstand van hebben zien alleen dat hij op dag 16 kapot gereden wordt en de volgende dag alles en iedereen ver voor is. "hij zal wel doping gebruikt hebben..."
Volgens mij is van de vooraf geschorste renners ook nog niet eens bekend of ze daadwerkelijk schuldig zijn bevonden. Maar misschien ben ik daarin niet up to date.

Dom zou het sowieso zijn van hem als het zo blijkt te zijn. Dat zeg ik nu wel, maar ik denk dat in net zoveel gevallen de ploegenartsen en voedingsmensen de boosdoeners zijn in plaats van de renners. Zij verzorgen de voeding en verzorging van de renners. Die zelf misschien lang niet altijd weten wat erin zit of gedaan wordt. Maar daar kun je als renner natuurlijk wel kritisch naar kijken.
Ik hoop dat Landis toch clean blijkt te zijn. Naar mijn gevoel zijn die dopingstests wel erg opgeblazen allemaal. Kijk naar die ene renner met hoog Testosterongehalte, waarvan allang bekend is dat hij van nature een hoger hormoongehalte heeft, maar dat schijnen ze maar niet te snappen. Ik hoop ook dat het bijde andere toprenners die niet mochten starten meevalt en dat ze volgend jaar zonder slechte naam mee kunnen doen in de tour, met een goede ploeg bij zich.

Want dit mocht dan wel een spannende tour zijn. Ik vond het een beetje een subtoptour. Het was zeker net zo spannend geweest mét mensen als Ullrich, Basso, Vinokourov, Beloki en Botero naast Landis, Sastre, Menchov en Valverde.

Al met al, ook al zou het allemaal meevallen met alle dopinggevallen voor, na en gedurende deze tour, wordt de wielersport er niet populairder op denk ik. Nu de afgelopen jaren zoveel van die tafarelen hebben plaatsgevonden zullen veel mensen het als topsport niet echt serieus meer nemen. Ik blijf "positief" :wink:
peter andrae

29-07-2006 11:56

Nou fiets ik zelf ook en zonder middelen om beter te presteren maar ik kan mijn geen moment voor mij halen dat ik na een slechte dag de volgende dag als een vuurpijl ging geestelijk kun je je eigen even oppeppen voor een klein moment door tegen je eigen te zeggen gaan met die benen,maar leeg is leeg het lichaam doet toch wel wat het wil dus de volgende dag is net zo slecht,er zijn maar 2 middelen die je weer helpen op krachten te komen,dat is rust of aan de doping,dus laten wij maar afwachten wat de uitslag is.

Joery moet je eens 2 km gaan zwemmen en dan op je fiets stappen 8) lachen man reed zowat met fiets en al het water in na het zwemmen das heavy hihi,was helemaal dissy.

groetje,s peter.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

29-07-2006 13:20

mooi stukje Rick! eindelijk eens iemand die het begrijpt!

peter: :lol: lekker he!

ik ben net terug uit Schoorl! drama!!! het hele parcour is een grote zandhoop. allemaal mulle bende, zakte soms tot 20cm weg in die troep!
maar wel weer lekker ff.

back on topic maar weer......
Thijs Lutters
Berichten: 349
Lid geworden op: 14-03-2006 15:19
Locatie: Noord Brabant/ Liessel

29-07-2006 13:35

maar het bereau waar ze landis hebben gepakt op een te hoog gehalte aan dat spul weet zo niet meer hoe het heet.
had lance amstrong eerst ook al vals beschuldigd aan doping.

mvg thijs.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-07-2006 13:38

Vals?? als je iets vind wat nader onderzoek nodig maakt is het niet vals bechuldigen.
Het is maar wat jij geloven wilt, bewijs maar eens dat het vals was dan.
Gaat je niet meevallen.
Vissen is een hobby, geen religie!
peter andrae

29-07-2006 18:16

okay vraag wat gebruikt een wielrenner om een topprestatie in de tour te leveren is er een middel dat je na 1 dag al een flink eind op weg helpt ja dat is er alleen het vervelende is dat dit na een urine of bloedtest makkenlijk is aan te tonen.

Epo aha maar daar word in het voorjaar al mee begonnen om een zo goed mogenlijk resultaat te behalen zo zijn de meeste gepakt dus waarom landis niet of toch clean anders zou dat biertje weleens geholpen kunnen hebben :lol:.


mvg peet.
Thijs Lutters
Berichten: 349
Lid geworden op: 14-03-2006 15:19
Locatie: Noord Brabant/ Liessel

29-07-2006 18:17

Douwe Bijlsma schreef:Vals?? als je iets vind wat nader onderzoek nodig maakt is het niet vals bechuldigen.
Het is maar wat jij geloven wilt, bewijs maar eens dat het vals was dan.
Gaat je niet meevallen.


jij weet het altijd beter he.
is niet meer leuk om hier iets te zeggen krijg tog commentaar van een man van 50 nou leuk!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-07-2006 19:51

Tja, het helpt als je wat nauwkeuriger bent. Je beschuldigt zo een lab vals. :roll:

Uit eigen onderzoek heeft het sportblad L'Equipe vastgesteld dat tijdens de tour van 1999 in een zestal urinemonsters van Lance Armstrong Epo is aangetroffen. Het desbetreffende laboratorium kon dit niet bevestigen omdat de monsters anoniem worden aangeboden en zij dus geen link kunnen leggen tussen de monsters en de renners.

Niks bureau of lab dus, maar L’Equipe. Het lab staat als zeer betrouwbaar te boek. Heeft niemand vals beschuldigd. Slechts de aanwezigheid van Epo in urinemonsters aangetoond.

Maar goed, het is een zeer gecompliceerde materie waar door pers en publiek nogal onzorgvuldig mee wordt omgesprongen. Persoonlijk lijkt mij het verwachtingspatroon rond wielrennen nogal hoog gespannen. De renners mogen helemaal niets. Bij wijze van spreken zelfs geen paracetamol voor een hoofdpijntje. Andere sporten hebben daar veel minder last van, terwijl het bekend is dat daar net zo goed doping wordt gebruikt.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

29-07-2006 20:05

Kees Ouwehand schreef:Tja, het helpt als je wat nauwkeuriger bent. Je beschuldigt zo een lab vals. :roll:

Uit eigen onderzoek heeft het sportblad L'Equipe vastgesteld dat tijdens de tour van 1999 in een zestal urinemonsters van Lance Armstrong Epo is aangetroffen. Het desbetreffende laboratorium kon dit niet bevestigen omdat de monsters anoniem worden aangeboden en zij dus geen link kunnen leggen tussen de monsters en de renners.

Niks bureau of lab dus, maar L’Equipe. Het lab staat als zeer betrouwbaar te boek. Heeft niemand vals beschuldigd. Slechts de aanwezigheid van Epo in urinemonsters aangetoond.

Maar goed, het is een zeer gecompliceerde materie waar door pers en publiek nogal onzorgvuldig mee wordt omgesprongen. Persoonlijk lijkt mij het verwachtingspatroon rond wielrennen nogal hoog gespannen. De renners mogen helemaal niets. Bij wijze van spreken zelfs geen paracetamol voor een hoofdpijntje. Andere sporten hebben daar veel minder last van, terwijl het bekend is dat daar net zo goed doping wordt gebruikt.

Groet, Kees


Hahahah nog meer commentaar van een man van 50. :lol:
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-07-2006 20:08

Ja, viel mij ook op. :D

Maar onnauwkeurigheid bij beschuldigingen in het openbaar dagen mij toch uit tot commentaar. Kan ik moeilijk voorbij laten gaan. :-?

Trouwens, het testosteron was véél te hoog. Dat zal de contra expertise wel bevestigen. Als een lab zoiets meet, dan meten ze dat nog wel een keertje. En nog een keertje... De oorzaak is een andere zaak. Vraag maar aan Teunissen. :D

Groet, Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 29-07-2006 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-07-2006 20:17

Tussen 50 en 56 zit ook een onnauwkeurigheid het zal dus structureel zijn 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-07-2006 20:19

Voor hetzelfde geld was het 40 Douwe. Gewoon stokoud voor iemand van 14. :D

Kees