Molens bestellen in Amerika.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-07-2006 11:28

Aloha,

Is er iemand in de omgeving van Den Haag,die ervaring heeft met het bestellen in Amerika en mij wil helpen om wat spullen hierheen te krijgen ?
Uiteraard na vooruitbetaling van het totaalbedrag.

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

27-07-2006 14:12

Hoi Dennis,

Ik zou niet weten hoe je ze zou kunnen bestellen. Wat ik je wel kan vertellen is, dat mocht het gaan om shimano molens. Deze molens geen garantie hebben in Europa omdat deze niet verkocht zijn door Shimano Europe. Verder weet ik dat je invoer rechten moet betalen maar ja met een beetje mazzel worden ze niet onderschept bij douane ;-)

gr. Rene
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

27-07-2006 14:32

Ik heb een paar keer exclusieve spullen voor de computer over laten komen uit Amerika.
Per boot duurt echt super lang, denk aan ongeveer een maand.
Per vliegtuig gaat een stuk sneller, alleen heb je zeer grote kans dat de douane het pakket open gaat maken om te kijken wat erin zit.

Dan gaan ze de waarde ervan bepalen en daarover moet jij dan nog eens extra belasting betalen.
Dit is overigens als je het per boot laat verschepen ook hoor.
Deze procedure neemt ook nog makkelijk een week in beslag, het zijn en blijven natuurlijk ambtenaren.

Bestellen uit Engeland gaat een stuk sneller, ook nog nooit gedonder gehad met de douane met bestellingen uit Engeland.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

27-07-2006 14:39

Niet een kennis of dergelijke die richting amerika gaat? me pa heeft voor mij de 4500 daar meegenomen. niet gecontroleerd niets.. scheelde me flinke duiten..
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-07-2006 15:53

Rene/Eus,

Het gaat idd om Shimanomolens die alleen in Amerika of verre Oosten te verkrijgen zijn.
De evt. financiele consequenties ken ik idd... :-?

Lesley,

Helaas geen kennis die daar heen gaat.

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

27-07-2006 20:04

Gewoon order en pay aanklikken en dan met samen geknepen billen zitten wachten
Maar valt wel mee hoor.
Ik koop boeken over de wereld en eingelijk alleen maar problemen gehad met de hollandse pakket bezorger die een pakketje gewoon achter in de tuin of zelfs voor de deur op de stoep legt,je zal maar op vakantie wezen en het regent een week.

gr Gerrit
Arjen Lans

02-08-2006 13:18

Tja Gerrit, en dan ligt daar een verzopen pakketje van de Medlar press met een van de laatste Casting at the Sun van de serie van 1500...

Hoi Dennis,
Voor een enkele zending moet je het gewoon proberen. Een klein pakketje met 3 molens komt er meestal zonder problemen door. Echter jou een beetje kennend...

Groeten,
Arjen
PS mocht je nog een keer een Waiting for Waddle tegen komen :wink:
s.j kijk in de vegt
Berichten: 17
Lid geworden op: 06-02-2006 20:54
Locatie: zwolle

02-08-2006 20:47

heb daar in ameica een paar molens besteld,nix mis mee.
duurd wat langer en je moet als je molens bij de grens zijn krijg je een brief wat eer in moe zitten en die moe je weer opsture en klaar is kees krijg je je molens gebracht
Leon Mertens
Berichten: 158
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00

02-08-2006 23:48

Op laten sturen als "gift" en zelf een waarde van bijvoorbeeld 25 USD blijkt wel eens te werken om de douane te omzeilen.

Ik las dit ergens op de prikborden van ebay nederland. Misschien kun je daar beter je vraag neer leggen. Zijn voldoende mensen die zaken doen via amerikaanse handeleren.

Verder doe ik alleen zaken met engeland en duitsland.
Plaats reactie