Verdonk vindt zichzelf niet medeschuldig

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Barry Koster
Berichten: 154
Lid geworden op: 31-03-2006 14:43
Locatie: Muntendam

28-06-2006 13:39

RIJSWIJK - Rita Verdonk is het niet met de kritiek eens die Johan Cruyff vanmorgen uitte in zijn column in De Telegraaf. Hij vond de minister van Vreemdelingenzaken medeschuldig aan de uitschakeling van Oranje op het WK. Salomon Kalou had het Nederlands elftal volgens Cruijff verder kunnen helpen. Verdonk ziet dat anders.

"Nederland had te maken met een situatie, dat als Arjen Robben en Robin van Persie niet in de wedstrijd zaten, er geen alternatief was. En die hadden we met Salomon Kalou wel kunnen hebben”, schrijft Cruyff. " Ik wil er vooral mee zeggen dat een minister er is om het landsbelang te dienen en dat heeft ze duidelijk niet gedaan”.

Verdonk is het niet eens met de analyse van Cruyff: "Het was toch de bedoeling dat Kalou op rechts zou spelen? Daar stond met Van Persie onze beste man.” Wel zei ze dat de bondscoach "heel goed werk” heeft geleverd en dat ze zich had zitten verbijten tijdens de laatste wedstrijd. " Maar ik ga niet over de inhoud van het voetbal. Nu is het niet gelukt, volgende keer beter.”

Verdonk liet via een woordvoerder weten dat ze de woorden van Cruyjff geheel voor zijn rekening laat. "Er wordt zoveel over Verdonk geschreven. Dit is een vrij land en ieder mag zijn mening hebben”.

Hij wil wel benadrukken dat Verdonk Kalou niet zomaar een paspoort heeft geweigerd. "Ze heeft alle elementen afgewogen. Kalou kon een paspoort krijgen, maar dan moest hij wel de naturalisatietoets halen. En dat heeft hij niet gedaan. De rechter heeft uiteindelijk de minister gelijk gegeven. Bovendien heeft de minister nooit de voetbalkwaliteiten van Kalou ter discussie gesteld”.


Sjonge jonge dit vind ik echt dikke b/s die cruyff mag dan wel veel van voetbal weten maar dit slaat echt nergens op... Ik heb zlef niet veel verstand van voetbal maar dat van kalou heeft niks te maken met de uitschakeling van nederland :x
Misschien een makkelijk doelwit om naar uit te halen :-?

Voor echte liefhebbers van het WK wat vlaggen op een rijtje:http://www.thecreepshow.nl/ingezonden/p297b1vrouwelijke-vlaggen_lachvandedag-nl.jpg
Waarom hip doen als je Groninger kan zijn??
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

28-06-2006 14:30

Normaal heb ik wel respect voor Cruyff, want zijn visies zijn vaak wel in orde. Maar dit slaat natuurlijk nergens op.
Gewoon een lage actie van een gefrustreerd mannetje.
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

28-06-2006 17:23

Dit trekt op niks om nu daar de schuld te zoeken, kan hij nu ook wel zeggen we hadden Huntelaar mee moeten nemen. Nee dat is praat achteraf hoop wel dat ze volgende keer betere intstructies geven aan de scheidsrechters want dat was soms ook mooi niks. Zo is er hier en daar wel een hele stomme fout gemaakt ze hebben contact met elkaar maar nog gaat het fout.Ze moeten denk ik via beelden werken dan was het WK heel anders verlopen en nu bedoel ik niet alleen met Nederland want denk als we eerlijk zijn dat we dan wel eerder met 10 man hadden gespeeld..............Volgende keer beter hoop ik dan maar...........Vlekkie
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

28-06-2006 18:30

Ze hadden Hirsi Ali in moeten zetten en gelijk in Duitsland laten.
Niet veel werk, haar vermommen als kerel.
Verliezen deden ze toch wel.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

28-06-2006 18:42

Tis maar goed dat Cruyff goed kon voetballen want verstand van zaken heeft hij totaal niet. Wat wil je als je een column schrijft voor de Story op papier: De Telegraaf. Het is ook grappig om te zien hoe mensen zijn soms enorm domme uitspraken als Cruyffiaans en weet ik wat verhemelen tot zalige quotes.

Maar ok,

groeten,
Stefan
Jan van Groen
Berichten: 105
Lid geworden op: 31-03-2006 15:56
Locatie: Heemskerk

28-06-2006 22:58

Jeetje Barry, die Engelse vlag is 3x niets, maar die Zweedse en Duitse vlaggen kunnen er wel mee door hoor. :lol:
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

29-06-2006 00:28

als ik n vis verspeel schop ik wel ns n emmer in het riet of iets dersgelijks...

Nederland wordt uit het wk gevoetbald en Cruif reageert dit af door op rita te katten...



Ik heb naderhand meestal spijt wanneer ik het riet in moet om mn emmer te halen...

Voor Johan zal dat ook nog wel komen...

Grs seb!
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

29-06-2006 12:21

Kijk dit is nu Nederlands voetbal, een grote bek maar daden ho maar. Worden we uitgeschakeld dan worden er allerlei excuses gezocht om het eigen slechte presteren te rechtvaardigen. Cruyff was nu ook niet zo'n geweldige voetballer, dat heeft hij wel laten zien tijdens de WK finale van 1974, toen was het de Duitser Gerd Muller die schitterde. Maar ach zoals altijd zie ik de dingen weer verkeerd. Misschien dat een aggregaatje geholpen had om de spanning weer op peil te krijgen. :lol: :lol: :lol:

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
Barry Koster
Berichten: 154
Lid geworden op: 31-03-2006 14:43
Locatie: Muntendam

29-06-2006 13:28

Met de vinger wijzen he das het gemakkelijkte :-?
hij moest toch wat zeggen dus deed ie dat maar...


@Jan
Zeg ut niet graag maar die duitse ziet der best uit
Maar ik zie 2x de nederlandse staan maar vind de onderste NL vlag toch ook aardig mooi :lol:
Waarom hip doen als je Groninger kan zijn??
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

29-06-2006 14:29

Haha typisch een aktie van cruyff vind het uiteraard ook nergens op slaan, overigens ik vind die verdonk wel een goeie harde tante.
Zoals haar mogen er van mij meer zijn !
Liegen over je naam en dan mogen blijven omdat er gelogen is over het liegen jaja :roll:
Moet eens de eerste de beste allochtoon gedaan hebben dan kan hij/zij vertrekken :o
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
sybe mellema
Berichten: 82
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: franeker

29-06-2006 22:46

http://www.rickvanvelthuysen.nl/fun4u/ritabrief.swf

Als we het toch over verdonk hebben!
Leuk stukje
BOILIES DRAAIEN : leuker kunnen we het niet maken , wel makkelijker
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

30-06-2006 00:53

Wel grappig Sybe :D
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Plaats reactie