voorstellen

Plaats reactie
fernando breevaart
Berichten: 254
Lid geworden op: 23-05-2006 22:34
Locatie: hellevoetsluis

23-05-2006 22:54

hey ik wil me ff voorstellen.
ik ben fernando breevaart en ben woonachtig in hellevoetsluis.
ik ben 16 jaar oud en vliegvis vooral maar wil ook gaan karpervissen.
heb al 2 karperhengels gekocht "carp bandid 1,75 lb" maar voor de rest heb ik nog niks.
en voor vragen stel maar gewoon
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

23-05-2006 22:55

welcome!

en als je vragen hebt over je visserij kan je ze hier stellen!

gr
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

23-05-2006 23:21

hallo, fernando...
welkom op het board... gelijk een vraagje aan jou..n.l:
ik las dat je vliegvisser ben, heb je wel eens met de vliegenhengel
bewust op karper gevist ??
ik kon vroeger iemand die eerst broodkorsten voerde en daarna met
een grote witte palmer of zoiets er overheen vistte.
mvg, fred
fernando breevaart
Berichten: 254
Lid geworden op: 23-05-2006 22:34
Locatie: hellevoetsluis

23-05-2006 23:36

heb voorig jaar half een karper gevangen de een vind namelijk gevangen de ander van niet
ik was op voor aan het vissen hier in hellevoetsluis in een afgesloten stuk van het kanaal door voorne toen ik weg wou gaan zag ik duys karper zwemmen even voor de duidelijkheid ik stond op een soort dijkje met een kraag riet van meer dan een meter voor me zonder schepnet of iets.
ik had gouw een zalmeitje (net een kleine boilie) er aangedaan en gegooid deze bleef drijven en omdat ik niet goed bij het water kon toch maar verder proberen na een paar keer gegooid te hebben waren ze weg dus ik mijn jas gehaald en ik loop richting fiets en daar zga ik ze weer.
ik me ja neergelegt en weer gooien maar doordat ik mijn zalmeitje al meerdere keren door het water had gehaald en deze dus water had opgenomen zonk hij in de baan van de karper.
de pikte hem dan ook vrolijk op.
en toen kwam ik er achter na aangeslagen te hebben dat ik met een ondelijn voor voorn stond 10/00 en nergens bij het water kon, nouja op een plek wel maar dat weas nog moeilijk want dit was minstens 50 cm boven het water maar voorichtig de karper naar die plek gedrilt en ik wilde hem dus pakken en hij ik had hem beet en hij gaf toen een klap met zijn staart en toen brak de onderlijn.
en dat is eigenlijk de enige keer dat ik met een vliegenhengel op karper heb gevist
Plaats reactie