vraagje ivm voorvoeren

Plaats reactie
cools stefan
Berichten: 272
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: balen

10-05-2006 21:49

ik zou in het bouwverlof 2weekjes willen gaan vissen op een kanaal, nu zit daar redelijk wat dressuur op en wordt er volgens mij toch wel redelijk wat gevoerd, maar toch zou ik een week willen voorvoeren maar niet op 1plaats want het is nooit zeker of die plaats dan niet bezet is, dus ik zou heel de vaart willen bevoeren om zo goed als alle vis aan mijn aas te laten wennen en te laten merken dat ze dat aas overal wel kunnen tegen komen, nu is mijn vraag is dat verstandig en hoeveel kg bolle zou ik dan moeten verspreiden op heel de vaart per dag ( vaart is ong. tusse de 1a2km lang) ik hoop dat ik wat wijzer wordt met jullie uitleg 8) :D
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

10-05-2006 22:04

ik zou niet de hele vaart bevoeren.. anders word het een dure hobby!

ik zou 2 stroken aanvoeren van ongeveer 100m lang en dan de gehele breedte van de vaart..

zo zal de vis die over de plek heen trekt het voer ontdekken en neerstrijken op je voerplek (als je geluk hebt)
voorzie je dit dagelijks of om de dag van voer heb je een kleine kans dat de vis blijft hangen.. maar meestal is dit niet op kanalen.

en als je 2 plekken aanvoert en er is 1 bezet dan kun je op de andere zitten.. zo doe ik het ook altijd. en hoef je je niet druk te maken dat iemand op jou plekje zit..

Gr. Remko
Tim Sanders
Berichten: 369
Lid geworden op: 21-03-2005 21:26
Locatie: Didam

10-05-2006 23:51

Remko Oude Elferink schreef:en als je 2 plekken aanvoert en er is 1 bezet dan kun je op de andere zitten.. zo doe ik het ook altijd. en hoef je je niet druk te maken dat iemand op jou plekje zit..

Gr. Remko


En als die stek dan ook bezet is!?

cools stefan schreef:ik zou in het bouwverlof 2weekjes willen gaan vissen op een kanaal, nu zit daar redelijk wat dressuur op en wordt er volgens mij toch wel redelijk wat gevoerd, maar toch zou ik een week willen voorvoeren maar niet op 1plaats want het is nooit zeker of die plaats dan niet bezet is, dus ik zou heel de vaart willen bevoeren om zo goed als alle vis aan mijn aas te laten wennen en te laten merken dat ze dat aas overal wel kunnen tegen komen, nu is mijn vraag is dat verstandig en hoeveel kg bolle zou ik dan moeten verspreiden op heel de vaart per dag ( vaart is ong. tusse de 1a2km lang) ik hoop dat ik wat wijzer wordt met jullie uitleg 8) :lol:


Maarjah, de hele vaart bevoeren kan opzich wel, en als je dat 2 weken vol houdt ga je ook vangen ook! Maarjah kost veel tijd, geld en moeite!
Ik zou niet weten hoeveel bollen je nodig hebt, maar ik zou om de 5 meter telkens enkele boilies voeren en dan ook nog op verschillende afstanden van de kant. Maar denk dat je zeker op enkele kilo's per dag komt!
cools stefan
Berichten: 272
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: balen

11-05-2006 22:18

ik dacht zeff aan 5kg de dag over heel de vaart ong. 15-20meter uiteen telkens een hoeveelheid voeren ik maak mijn bolle zelf dus zo duur is het ook niet koop het nog in groot aan dus dat scheelt ook weer wat :D het is niet dat ik elke vierkante meter ga bevoeren 8)
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

11-05-2006 22:46

Denk dat 2weken te kort is om de hele populatie op je voer te zetten,helemaal als er veel gevist word.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

12-05-2006 00:23

Denk ook dat als je één keer een tijdje wil vissen het nogal overdone is om te proberen (vrijwel) de hele populatie op het aas te zetten.

Zoals Remko zegt, voer twee stroken aan (of pak er desnoods 3 of 4) en vis die steeds om beurten af. Als er een bezet is is er vast nog wel een andere vrij.
Ik zou wel even wat tijd gaan steken in peilen zodat je het bodemverloop goed kent.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

12-05-2006 08:51

Probeer eens op sommige stukken verspreid te voeren, en dan weer een stukje niks, dan weer verspreid, dan weer niks, dan weer verspreid, enz. Na verloop van tijd moet je op dezelfde stekken niet meer gespreid voeren, maar steeds compacter. Voer ook alleen op de stekken die je evt kan bevissen vanuit de kant. En hou de tussenruimtes niet te klein en ook niet te groot. Een meter of 15 is okej.

En voer niet alleen met boilies. Wordt een te dure grap zo. Ik raad je aan ongeveer 4 kilo boilies per dag te voeren samen met ongeveer 4 kilo tijgernoten en 2 kilo andere partikels (zoals hennep/duivenvoer/maples/pinda's enz). Als je dan gaat vissen, ben je dan niet persé gebonden aan je boilies als haakaas. Dit geeft je ook de mogelijkheid te vissen met tijgernoten (of je andere partikels). Dit geeft je 10 kilo per dag om te voeren. Dat is meer dan zat. Wat ik zelf doe is in een groot emmer alles waarmee ik ga voeren van tevoren mixen met elkaar. Ik gebruik meestal gewoon wat hennep, wat duivenvoer, wat kippenmais, wat gewone mais uit blik, wat tijgernoten, in de lente en zomermaanden ook wat gekleurde maden en wat boilies.

Vergeet de partikels niet een dag van tevoren te weken, anders zijn er geen karpers meer om te vangen op die stekken.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-05-2006 10:34

Stefan,

Zoek uit waar de meesten mee vissen, vis daar ook mee. Dan wordt er voor je gevoerd.

Stek de rest van je tijd in het zoekn naar een of een aantal goede stekken.

MVG

Klaas
cools stefan
Berichten: 272
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: balen

14-05-2006 11:28

Mourad ik denk dat 4kg boilies 4kg tijgernoten en2kg andere partikels per dag wel wat duurder uitkomt dan elke dag 5kg boilies te voeren denk je ook niet :wink:
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

14-05-2006 21:19

cools stefan schreef:Mourad ik denk dat 4kg boilies 4kg tijgernoten en2kg andere partikels per dag wel wat duurder uitkomt dan elke dag 5kg boilies te voeren denk je ook niet :wink:


Dan doe je 2 kg boilies, 2 kg tijgernoten en 1 kg partikels
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

15-05-2006 09:58

als je toch een beetje grotere vissen wilt vangen kun je beter gewoon een paar kg bollen voeren en die particles lekker thuis laten! vooral op dat soort wateren kan het een leuk witvis circus worden!

succes alvast!

grtz
cools stefan
Berichten: 272
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: balen

15-05-2006 19:49

het is dat zit veel witvis daar en voor het geld moet ik het niet doen 40kg boilies kost zonder eieren een klein 100€ kom ik wel een tijdje met toe met eieren zal dat wel een 50-55kg boilies zijn zeker
Plaats reactie