Is voorvoeren slecht voor herten?

Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

03-05-2006 00:39

het antwoord is ehhh, ja...

Heb er zojuist een de berm in gekopt met de auto, kwam terug van het
voeren... :( zielig beestje...
Ik hoop dat er ook iets van een hertjeshemel bestaat, met veel verse
blaadjes en heldere bosvennetjes, en waar het allllltijd lente blijft...

Het condoleance register is bij deze geopend...
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

03-05-2006 07:53

Oprapen man, weet je wel hoe lekker ree rug is.

Herten lopen niet in het wild rond, dus je hebt naar alle waarschijnlijkheid een ree aangereden.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

03-05-2006 07:55

Precies....

een reeruggetje is niet te versmaden. Gestoofde schouder met cantharellen is ook niet mis anders......

Het wordt tijd, dat ik een rijbewijsje regel :D
Henk Bouman
Berichten: 53
Lid geworden op: 28-06-2004 08:34
Locatie: Amsterdam

03-05-2006 07:56

zeker expres gedaan he MOORDENAAR! :wink:

Ik had gister een gans die mij na een paar uurtjes vissen frontaal in me bumber wou bijten kon hem gelukkig nog net ontwijken.
Auto nog een beetje in normale staat?
vandaag is het feest. en morgen? is het weer feest
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

03-05-2006 07:57

Volgende keer gewoon platrijden en opvreten joh.....

Ik snap jullie niet hoor..... :o
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

03-05-2006 12:03

PRecies,en een haas ook.Gas bijgeven bij die beesten,wild vlees is duur :lol:
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-05-2006 12:55

ferenc van de vorstenbosc schreef:PRecies,en een haas ook.Gas bijgeven bij die beesten,wild vlees is duur :lol:


Een nieuwe bumper ook 8)

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

03-05-2006 13:06

Expres aanrijden heeft geen zin (kostentechnisch) maar als ji hem dan toch al geraakt hebt ..... dan stoppen kofferbak open en meenemen dat beest ..... smul, lekker hmmmmmmmmm

P.S. het mag trouwens niet, dus wel snel handelen :-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

03-05-2006 13:42

Mark Noorman schreef:
ferenc van de vorstenbosc schreef:PRecies,en een haas ook.Gas bijgeven bij die beesten,wild vlees is duur :lol:


Een nieuwe bumper ook 8)

Groeten,

Mark


bullbar is sterker als hert 8)
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

03-05-2006 16:51

Reeen en dergelijke zijn best te eten na een aanrijding (doe't niet expres aub, als je de berm in stuurt richting een beest dan kun je wel eens spijt krijgen als de berm erg zacht is.....)


Het meeste geluk heb je als je een "kop - hoek vd bumper botsing" is gecreeerd. anders kost het je een bumper, grill of voorruit.

Als het beest vol in de flank is geramd..... laat m dan maar liggen dan is het vlees toch meest kapot en het inwendige ook (is best smerig bij het leeghalen...)

Draag er ten aller tijde zorg voor dat het beest dood is (of help m even), aangereden wild dat toch wegkomt (dus nog voortbewegen kan) altijd even melden bij de politie oid. Zij kunnen een nazoek regelen zodat er geen beest 2 weken aan het uithongeren is omdat de kaken verbrijzeld zijn en dus niet kan eten maar wel kan lopen.....

MVrGr;

WouteR StegginK
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

03-05-2006 22:11

ferenc van de vorstenbosc schreef:
Mark Noorman schreef:
ferenc van de vorstenbosc schreef:PRecies,en een haas ook.Gas bijgeven bij die beesten,wild vlees is duur :lol:


Een nieuwe bumper ook 8)

Groeten,

Mark


bullbar is sterker als hert 8)


je wil er toch niet aan denken dat mijn bumper het begeeft op een hert.....dan is mijn zoektocht van 2 jaar naar de klote :oops:
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

03-05-2006 22:21

Aiiii, auto total loss... vandaag van de garage te horen gekregen...
bumper, gril, radiateur, koplamp, motorkap en een aantal dingen waar ik
geen verstand van heb... Als we die allemaal moeten gaan vervangen,
een nieuwe 106 is goedkoper :-?

De dierenambulance was trouwens vrij snel terplekke (politiekanaal
ontvangen via de scanner ofzo?). En die hadden 'm opgeladen. Dat wordt
dus Ree-kebab voor dierenambulance regio brabant zuid-oost... 8)

(en het was idd een Ree ja...)
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

04-05-2006 00:09

barry stevens schreef:
ferenc van de vorstenbosc schreef:
Mark Noorman schreef:
ferenc van de vorstenbosc schreef:PRecies,en een haas ook.Gas bijgeven bij die beesten,wild vlees is duur :lol:


Een nieuwe bumper ook 8)

Groeten,

Mark


bullbar is sterker als hert 8)


je wil er toch niet aan denken dat mijn bumper het begeeft op een hert.....dan is mijn zoektocht van 2 jaar naar de klote :oops:



Bij dat trage ding van jou hebben ze alle tijd om weg te huppelen :lol:
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

04-05-2006 06:27

:oops:

maar hij rijd wel :lol:
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Frank Penning
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-12-2005 20:00

04-05-2006 09:48

Als ie zo traag is mag je wel oppassen dat de hazen niet je bumper er onder weg sleutelen tijdens de aanrijding..
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

05-05-2006 08:52

barry stevens schreef::oops:

maar hij rijd wel :lol:


au :lol:
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

05-05-2006 12:54

Beter zo'n ree onder de auto dan onder de motor door ofzo heb een vader van een kameraad gehad. Ree aan twee stukjes en de motor was een beetje ziek na de klap. :(
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-05-2006 16:33

Wil Jeurninck schreef:Herten lopen niet in het wild rond, dus je hebt naar alle waarschijnlijkheid een ree aangereden.


Nooit op de Veluwe rondgelopen?
Ik moet echt de eerste ree nog tegenkomen die groter is dan ikzelf.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
arnold buurma
Berichten: 208
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Ede

09-05-2006 23:16

Wil Jeurninck schreef:Oprapen man, weet je wel hoe lekker ree rug is.

Herten lopen niet in het wild rond


4 weken terug 2 edelherten op de veluwe op de auto gehad dus wie jou het fabeltje heeft verteld dat er geen herten in het wild lopen heeft niet goed op gelet op school
Wilco Plug
Berichten: 33
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: DEN HAAG

11-05-2006 08:05

Lekker gewerkt man! :(

Had dat reetje geen verpakkingsmateriaal op zijn koppetje?.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4108 ... afval.html

Houden jullie een beetje rekening met de dierenbescherming. Dit is weer een mooi handvat voor ze om ons karpervissers weer in een kwaad daglicht te zetten.[/img]
THE TRUTH IS OUT THERE, AND SO AM I.
YOU'LL BETTER WATCH OUT!
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

11-05-2006 09:27

Wilco,

Die snap ik even niet helemaal geloof ik??

Wat heeft het per ongeluk aanrijden van een ree nou weer te maken met karpervissen en de dierenbescherming?
Zal vast wel een "boomknuffelaar" rondlopen die zelf ook wel eens zo'n dier op de moterkap heeft gehad denk ik zo.
Sommige dingen kun je nou eenmaal niks aan doen, ik kan me niet voorstellen dat Sebastian voor zijn lol en ontspanning een reetje de berm "in kopt" en daarmee vervolgens vrolijk lachend zijn auto afschrijft?

MC
Wilco Plug
Berichten: 33
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: DEN HAAG

11-05-2006 09:43

Mark,

Je kunt er inderdaad helemaal niets aan doen.
Maar de reacties kunnen bij bepaalde mensen weer verkeerd vallen.
Ik weet niet of jij ooit "lastig" wordt gevallen door die natuurfreaken, maar ik moet regelmatig mijn hobby/sport verdedigen aan de waterkant.
En ze halen echt alles erbij. En wij als karpervissers staan nou eenmaal vaak bij dit volk als asociaal en onbeschoft bekend. Slaat nergens op, maar het is zo!

Wilco
THE TRUTH IS OUT THERE, AND SO AM I.
YOU'LL BETTER WATCH OUT!
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

11-05-2006 10:16

Wilco,

Als dat "volk" ons karpervissers asociaal en onbeschoft vindt, wie is hier dan onbeschoft en asociaal om zomaar weer een vooroordeel de wereld in te helpen.

Ik denk juist dat een groot deel van de karpervissers zelf een "natuurliefhebber" is, maar dat vergeet dat "volk"dan weer.

Ik weet niet wat jij onder lastig gevallen verstaat, maar bij mij komen ze ook wel ooit langs voor een praatje, en als ze beginnen te preken enz, dan worden mijn antwoorden korter, terwijl ik iets verder onderuitzak in mijn stoel en een boekje begin te lezen.
Meestal verdwijnen ze dan vanzelf.

groeten Erik
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

11-05-2006 10:38

Wilco,

Je hebt wel gelijk, in die zin dat ik er van overtuigd ben dat het voor een groot deel aan de "karpervisser" zelf ligt.
Als die zich, op wat voor manier dan ook, asociaal opstelt tegen mede-recreanten dan lijkt me de reactie niet vreemd.
Laat ik eerlijk zijn en de knuppel in het hoenderhok flikkeren,

50% van de "karpervissers" stelt zich met enige regelmaat asociaal op tegenover mede-recreanten die tevens hun hobby/sport uitoefenen!

Oh ja, JA... en de beste plekken om dat te ondervinden zijn recreatie gebieden waar diverse soorten van (water)sport kunnen worden beoefent.
Als ik daar af en toe hoor wat voor scheldkannonades er over het water vliegen dan lusten de honden(karpers) daar geen brood van!

Ook onderling tussen vissers zelf, hoe denk je dat het overkomt bij "normaal volk" als een stelletje "puberende pisvlekjes" een gepensioneerde witvisser die op 200 meter aan de andere kant van een water zijn hengeltje wil uitgooien door dit soort "karpervissers" de meest vreselijke ziektes naar z'n hoofd krijgt geslingerd omdat ie de stek verstoord? (8 hengels over 300 meter, zo wij zitten hier te vissen en deze "plas" is nu van ons!)

Je moet eens met mijn vrouw praten, die loopt met veel plezier 2 keer per dag met haar honden te trainen/wandelen in dit soort gebieden, behalve in de zomer, want dan kan ook zij niet mis te verstane krachtermen als "kuthoer" en "teringteef" naar haar hoofd geslingerd krijgen omdat ze de honden los heeft lopen, (let wel, dit is hier toegestaan, er zijn ook plekken waar het niet mag in deze gebieden.), en helaas labradors houden ook van mensen, water en zelfs boillies en dat gaat dus nog wel eens een keertje mis.

Resultaat, karpervissers zijn asociaal volk!
Vreemd, nee niet echt ben ik bang.

MC

ps. begrijp me niet verkeerd, het gaat net zo vaak goed als dat het fout gaat! (gelukkig wel.)
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

11-05-2006 16:37

Wil Jeurninck schreef:Herten lopen niet in het wild rond.


....? Natuurlijk lopen er in Nederland wel 'echte' herten in het wild rond: zowel Edel- als Damherten. Trouwens wel zonde van je auto en van het beest :-?

Voor de rest van de discussie, niet alle karpervissers zijn aso, maar je kan niet ontkennen dat karpervissers eigenlijk de enige groep vissers zijn die de boel altijd moeten verzieken; asociaal is. Je zal vrijwel nooit slechte verhalen over wit-, roof- of zeevissers horen, al was het alleen maar omdat zij doorgaans niet aan het water kamperen. Zoals zo vaak lijden hier de goeden onder de kwaden.
Het beeld van de asociale karpervisser wordt vooral gevormd op plekken waar de 'goeden' eigenlijk niet vertegenwoordigt zijn; de genoemde recreatieplassen zijn namelijk het domein van mensen die zich niet weten te gedragen, slechts een klein gedeelte van de goede karpervissers zal hier neerstrijken. Over het algemeen zoeken die namelijk hun heil ver van dergelijke praktijken (als je nu denkt: maar ik zoek mijn heil nooit ergens anders, ga dan nog eens bij jezelf te rade tot welke groep karperaars je behoort).
Juist op de plekken waar karpervissers in contact komen met andere watersporters bestaat het karpervissersbestand dus uit de grootste idioten. Hierdoor ontstaat de negatieve beeldvorming.
Laatst gewijzigd door Jan de Heer op 11-05-2006 21:54, 3 keer totaal gewijzigd.