iemand zijn rig verloren op de sloterplas?

Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-04-2006 21:31

Heb de afgelopen vrijdag een paar uurtjes gevist vanaf de steiger op de sloterplas...na het binnenhalen pikte ik een behoorlijke kluwen vislijn op..kan gebeuren dacht ik. :-?
Toen mijn tweede hengel binnengehaald, en waarempel..wederom een kluwen vislijn maar nu in de kleur donker grijs.
Na opnieuw ingeworpen te hebben dacht ik er vanaf te zijn... :-?
Na een paar uurtjes wederom binnengehaald om huiswaarts te keren en ditmaal trok ik de jackpot!!!!!!!!!! :D
Weer een kluwen vislijn, zelfde kleur als de eerste keer , maar dit keer inclusief korda lood,safetyclip en een scharnierende onderlijn van nylon geknoopt...en inclusief de boillie er nog aan :roll:
Wat een mazzel he ... :(
De eigenaar van de onderlijn mag zich melden...
Oh ja...niks gevangen 8)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hans Brinkel op 30-04-2006 23:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-04-2006 21:37

Oh ja....na afloop nog ff een rondje rondom de plas gevaren en tevens een kijkje genomen achter die eilandjes...
Man man man...wat een fucking teringzooi dreef daar allemaal in het water!...echt een vuilnisbelt is er niks bij :(
Had medelijden met de ganzen die hier rondzwommen.

Jawel...zag zelfs een plekje waar twee plekken duidelijk waren afgebakend met van die groene kunstgras matjes...errug handig om je tentje hier op te zetten....is deze plek soms gereserveerd voor iemand?

Mijn dag kon echt niet meer stuk... :roll:
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

30-04-2006 21:47

Je komt het helaas steeds vaker tegen..... :cry:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

30-04-2006 22:24

Wellicht zijn er meer vissers met Frommelhersens dan karpers met Frommelbekken.. :cry:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-04-2006 22:52

Pfff Hans,

Mag het ietsje minder (1274 pixels -> 640 pixels max)? 8)

Goede klanten van de locale hengelshop zeker. :evil:

Die plek is gereserveerd, want daar is gevoerd. Onsportief om daar te gaan vissen. :cry:

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-04-2006 23:23

Dag Kees,
Vreemd...heb ze verkleind tot 650 pixels, geeft mijn pc ook aan.

Om ff wat duidelijker te zijn, en wat mij geiiriteerd heeft in deze kwetsie.

Het kan niet anders dan dat iemand vanaf het zandstranje (of ter hoogte daarvan) richting het zwembad heeft zitten vissen...dus vanaf de kant tot ruim voorbij de steiger (met de steiger dus in het midden)
De lijn haalde ik duidelijk evenwijdig met de oever mee naar binnen.
Zo'n persoon neemt dus heel bewust risico, want 50 % kans dat de vis om de steiger heen zwemt of 50 % kans als je mazzel hebt en hij de goede kant op zwemt.
Hoe dan ook, in mijn ogen een on aanvaadbare risico welke een echte sportvisser niet zou nemen!....just my thoughts

Helaas...mijn week was het niet aan de waterkant :(
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

30-04-2006 23:31

Of die persoon heeft een boot?
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-04-2006 23:35

En dan nog...die steiger ligt er nu eenmaal :-?
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-04-2006 23:56

Nog een voorbeeldje?

Van afgelopen seizoen...
Deze sportvisser heeft zijn rig ingeworpen tegen de kade aan (ter hoogte van X)..tussen twee obstakels door.
Alsof dat nog niet eens genoeg was :(
Nee, deze sportvisser ging ook nog eens in zijn auto zitten, welke 10 meter achter hem stond met een fietspad ertussen ...want hij moest studeren (Je vraagt je af wat er nog valt te studeren bij zo'n knaap :-? )

Heb getracht uitleg te geven dat dit gewoon absurd was en hoogst onverantwoordelijk. Persoon was niet voor rede vatbaar.
Heb er maar foto's van genomen, werd me niet in dank afgenomen door deze persoon. Hij staat er trouwens nog fraai op met opgeheven middelvinger :o


Afbeelding
Gebruikersavatar
vincent apro
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-04-2004 14:37
Locatie: zoetermeer

01-05-2006 00:56

ja hans het wordt steeds gekker op de dobbe
zo niet dan toch ja toch niet dan
jan van kranenburg

01-05-2006 02:04

Hans,

Zie alleen maar kruisjes.

Begrijp je frustratie en boosheid.
Vis vrijwel niet meer, maar heb in 2004 ook zeer kwalijke zaken gezien;
o.a. een drietal jochies van een jaar of 12, waarvan er EEN een karper van schat ik 8 pond had gevangen. De andere Twee haakten vervolgens dat karpertje aan hun eigen hengel om "te voelen hoe zo'n dril is".
Gelukkig waren deze jongems WEL voor rede vatbaar, en de vis werd
teruggezet.

Denk dat die het wel overleefd heeft.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

01-05-2006 07:15

Ik had vorige week precies hetzelfde op de plas. Alleen ik ving een karper die eerder gehaakt was door zoiets. Lood, onderlijn, boilie, safetyclip EN ongeveer 100 mtr lijn zaten er nog aan. Lijn zat helemaal verwikkeld om de karper heen, de karper had op sommige plekken wondjes hierdoor.

Ik heb toen heel voorzichtig alle lijn weggeknipt en wat klinic (ontsmettingsmiddel) op de wondjes gesmeerd.

Tja, het is lijnbreuk dus ik kan de visser helemaal niets kwalijk nemen. Maar zo zie je maar weer wat voor gevolgen dit heeft. Heeft bijna het leven gekost van een mooie 30 plusser.
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

01-05-2006 10:05

Verspeel van de week een dikke vis, haak uitgebogen, nooit eerder gebeurt met die haak, je kent het wel...

Na alles nieuw te hebben geknoopt met bibberende vingers probeerde ik het zaakje op dezelfde stek nabij een waterboom te krijgen, je raad het al, gooi de hele teringzooi in de boom :lol: :-? :( :x
Het ergste nog wel, de boom hangt een meter of vijf boven het water,boilie en haak hangen in het water, m'n lijn breekt ergens voor m'n top (ahhhghh) en dus hangt er een moordwapen op een stek waar de kans op succes groot is.

Nu kan je twee dingen doen, de zooi laten hangen of het water en de boom in met een hele kleine kans dat de vis nog vangbaar is na al dat geplons. Uiteraard dus niets meer gevangen maar wel al de lijn en tacklegebeuren terug.

natuurlijk zou iedereen het zo gedaan hebben, niemand laat die lijn hangen toch??? raar dat je toch overal van die rare nylon pruiken tegenkomt :(
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

01-05-2006 10:49

Mourad
100 meter lijn en jij zegt dat de visser daar niets aan kan doen!!!!
Hoelang heeft die run dan geduurd? 100 meter! waar was die visser dan? lekker aan het rondlopen!! als je normaal vist op de plas kun je nooit en te nimmer 100 meter lijn met een vis verspelen.
Hoevaak ik dit al niet heb meegemaakt de afgelopen twee seizoenen.
Ik heb afgelopen najaar een vis begraven van boven de 40 pond met zo,n complete motage rondom hem. Te triest voor woorden en maar lekker 400 meter blijven uitvaren daar. Twee weken geleden zat Koen mijn vismaat bij de hoge muur te vissen komt er ééntje vanaf de Oostoever aanvaren met een lijn die hij daadwerkelijk tegen de muur wou neerleggen. Ruim 300 meter parallel langs een oever die bolstaat van de obstakels. en niemand die dan daartussen kan vissen op een normale manier. Koen sprak hem daar op aan en de visser was nog beledigd ook en wilde op de vuist gaan. Moet je nodig bij Koen gaan doen!! De reden dat hij dit deed was dat er een dag eerder daar een 30+ vis was gevangen. Te lui om in te pakken en dan daar in de buurt gaan zitten zeker! Later zag Koen hem toch weer die afstand uitroeien en hem tegen de muur aanliggen.
Vechten tegen de bierkaai hier!!!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-05-2006 10:54

Piet,

Website openen met foto's? Zal wel niet mogen.

Hopelijk blijf jij en alle anderen deze praktijken wel aan de kaak stellen.

Ik snap niet dat zoiets uberhaupt in je op komt. 300 meter paralel???

MVG

Klaas
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

01-05-2006 11:05

Absoluut gekke werk. Absoluut geen water voor mij. Jammer als je zo je thuis water met zijn geliefde bewoners kapot ziet gaan...
Als je er maar vertrouwen in hebt.
peter andrae

01-05-2006 11:22

Triest waar vis je dan voor vraag ik mij af op dat gedeelte ligt al genoeg troep in het water.


Piet ik wil het eigenlijk niet zeggen maar als ik dit allemaal zo zie en lees denk ik dat er over een paar jaar alleen nog maar frommeltje,s op de plas zwemmen gaat rap zo,en dat aanspreken :-? kon een tijd geleden ook een klap op mijn bek krijgen omdat ik zei dat chipszakje,s in de prullenbak moeten.


Ze zouden eigenlijk iets moeten verzinnen of doen om dit soort klanten weg te houden van de waterkant we worden er tenslotte allemaal voor afgerekend en aangezien we allemaal op de grote hoop worden gegooit,hou ik mijn hart vast hoelang dit nog zo kan doorgaan.


Mourad lijnbreuk op de plas mij is het nog niet gebeurd omdat het niet hoeft te gebeuren zo simpel is het en dat weet jij ook wel,vind het gewoon triest om zo te lezen wat er allemaal gebeurd om een vis te vangen,ik vis er voor 1 vis en dat is niet de zwaarste maar wel de mooiste de rest kan mij gestolen worden maar geloof dat ik dan moet opschieten en aangezien ik zelf op dit moment erg druk ben met andere dingen zal er voorlopig niet veel van komen.


Schijnt toch dat er mensen zijn Klaas waarin dat wel opkomt anders gebeurt het niet ik word er schijtziek van dat dit soort gasten,en volgens mij word het alleen maar erger.


groetje,s peet.
Davy Adriaensen
Berichten: 90
Lid geworden op: 23-10-2005 14:36
Locatie: Tongeren (B)

01-05-2006 12:05

voorbeeld hier in belgie : paar bevriende "karpervissers" (+-16 jr) zitten samen aan de parkvijver. tent opgezet, ziten er met +- 7 man , 1 van de vissers krijgt een run, slaat aan , en zit als een gek te drillen op een karper van 4 kg, natuurlijk om zijn maten te imponeren zekers :roll: . en naderhand kunnen wij hun rotzooi opruimen.

in ons belgenlandje kunnen ze er ook wat van hoor........

met bedroefde groet.......
2 fish or not 2 fish
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

01-05-2006 12:11

ondanks alle goede bedoelingen rond de plas d.m.v voorlichting gebeurd het toch nog te vaak!

heb ook een voorbeeldje: ik zat 3 weken geleden tegen het zwembad op het zwartepad, zie ik opeens vanaf de oostoever iemand naar het eiland toe varen! ik vaar er rustig heen en vraag wat hij van plan is, krijg ik een grote bek van hem!!! ja wat moet je nou....dat eiland is niet van jou!! :-?

meneer, daar gaat het mij niet om, waar het mij omgaat is dat je vanaf de oostoever bijna 500 meter gaat uitvaren om tegen dat eiland aan te liggen! spoor je wel! als je daar wilt vissen kom je op het pad zitten(was de enigste aan die kant) nee en ik moest me maar met mijn eigen zaken bemoeien! hij vaarde gelukkig wel weer terug en volgens mij snapte hij ook nog wel dat het geen nut had.

maar wat kan je er aan doen?? er zijn al tientallen artikelen in de bladeren geschreven over obstakel vissen en afstand en veiligheid.
op dit soort wateren blijf je gewoon dat soort figuren treffen is mijn mening. ondanks alle goede adviezen van andere vissers rond het water gebeurd het toch!

en die rigs waar nog 100 meter lijn achter zit komt volgens mij door boten! maar men is waarschijnlijk te moe om dan het water op te gaan om je eigen lijnen weer op te vissen! en zo moeilijk is het niet, je vaart naar je stek en je gaat met een loodje de bodem over en vaak binnen een paar keer gooien heb je je lijn weer terug!

mvg joery
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

01-05-2006 12:17

Vissen,een bevredigend en een ontspannen watersport he.
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

01-05-2006 12:42

Misschien een domme vraag hoor, maar uitvaren mag toch niet meer op AHV water? Waar is de controle daarop?

Groeten,

Mark
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-05-2006 12:58

Is er misschien iets te verzinnen a la Bussloo?

- (nacht)(vis)pasje

Karpervissers verplicht een keer mee om te controleren.

Eventueel

3 keer slag= uit.


MVG

Klaas
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

01-05-2006 13:01

Zo'n volk moet een algeheel visverbod krijgen. Verboden om binnen 10 meter van welk water dan ook te komen. Bah bah!

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Jelle van Middelaar
Berichten: 218
Lid geworden op: 03-01-2005 15:01
Locatie: Hoogland
Contacteer:

01-05-2006 13:36

Dit klinkt echt frustrerend!!!

Wat loopt er toch hoop rotvolk rond he in de karpervisserij, gadveredamme.

Jelle
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

01-05-2006 13:55

Jelle van Middelaar schreef:Dit klinkt echt frustrerend!!!

Wat loopt er toch hoop rotvolk rond he in de karpervisserij, gadveredamme.

Jelle


Het is niet alleen de karpervisserij Jelle.
Maar alles wat met watersport en recreatie te maken hebben.

Nu zijn er een paar rig,s gevonden.Maar wat met de mensen die in bootjes varen en van alles overboord gooien.
of mensen die niet met een reel kunnen omgaan.
Of gewoon een stuk versleten gevlochten lijn of nylon het water in gooien.
Dan nog niet gesproken over de (hang) jongeren.die graag s,avonds aan de waterkant zitten met een blikje bier en een wegwerp bbq waarvan het woord "wegwerp" ver te zoeken is .
Omdat men het gewoon laat staan.En middels door de hitte het grasveld verkloot.
En dan heb ik het nog niet over de gezellige kampvuurtjes en bla bla bla.
ga zo maar door.
maar als het word gesloten heeft iedereen zijn bijdrage geleverd van recreant tot karpervisser, en van kapitein tot dagjes mensen.
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )