CTE Schoonmaak aktie

Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

09-04-2006 17:02

zie foto zaal van ons clubhuis
http://www.mijnalbum.nl/Foto=R48Y4L8D
Meeting maart aankondiging schoonmaak aktie door ons jeugdbestuur voorzitter Koen van Goor


Natuurlijk waren er fanatieke bestuurleden met een grijpertje bezig. Bichem had zelf zijn kleine zoontje mee om later het goede voorbeeld te doen volgen.

zie foto klik aan
http://www.mijnalbum.nl/Foto=CE7LG67P


er was ook een fijne pauze na twee vijvers, met snert en broodjes knackworst en veel ouwehoeren. Goed voor de teambuilding. Daarna nog een vijver aan de buursestraat en we waren klaar.

zie foto klik aan
http://www.mijnalbum.nl/Foto=XZFXLJ6S

Wat een bult rotzooi van een ander 16 vuilniszakken weggehaald langs 3 vijvers door die hards van CTE. Daaf kwam zelfs helemaal op de fiets vanuit Hengelo. RESPECT. op vijvers waar hij nooit neer zal strijken.

zie foto klik aan
http://www.mijnalbum.nl/Foto=TX8E3MMP

Zelf had ik al een tramme stijve rug en zere hoefjes, maar we deden het in de naam van karpervissen. Op waters die ik niet zal bevissen, maar me wel erger aan de rotzooi net als ieder ander.

WEG MET BEVUILDE STEKKEN, IEDEREEN WERK HIER NU EENS AAN MEE
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

09-04-2006 17:41

JA JA het was zeer geslaagd vooral met de snert was super :D :D :D
Of niet Dikken.

groeten Joris
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

09-04-2006 18:47

zekers Joris de snert mmmmmmmmm lachen he, maar je liet me er mooi mee zitten kerel.

we doen nog wel een keer een schoonmaak aktie, hebben we dan een stukje van de haas voor je en een tutu met ballen, mag je in dat pakkie je grijpertje hanteren. hahahahaha
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

09-04-2006 18:48

ps doen die foto links het wel?
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
Jeroen Overmars
Berichten: 844
Lid geworden op: 31-03-2005 19:09
Locatie: Raalte

09-04-2006 20:13

ja, die doen het, goede actie trouwens :wink:
Gr,

Jeroen :)
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-04-2006 22:31

Ja Joris, daar ga je nog lang spijt van hebben dat je die snert hebt afgeslagen!
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

09-04-2006 22:37

we blijven ook terug komen op die act van het zwanenmeer bij Joris, of niet Daaf
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

10-04-2006 00:17

zoals mijn onderschrift zegt:

Een schone stek, begin bij je zelf!
Ik ruim altijd 100% mijn rommel op, zo ook de rommel van een ander als ik dat tegen kom op mijn stek.
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

10-04-2006 08:14

Goede actie..

Maar het zou niet nodig zijn als iedereen z'n rommel opruimt achter z'n reet!

Komend weekend zijn de vijvers van Ons Genoegen aan de beurt hier in Hengelo.. zal ook wel z'n puinzooi opleveren.

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Michel vd Bovenkamp
Berichten: 122
Lid geworden op: 08-11-2002 01:00
Locatie: spijkenisse

10-04-2006 09:27

Bas Jansen schreef:zoals mijn onderschrift zegt:

Een schone stek, begin bij je zelf!
Ik ruim altijd 100% mijn rommel op, zo ook de rommel van een ander als ik dat tegen kom op mijn stek.


Dat vind ik echt onzin. Ik heb nooit aan de waterkant rommel van een ander opgeruimd. Op sommige wateren kan je dan wel een hele rol vuilniszakken mee nemen.

Ik vind het wel associaal wat sommige laten liggen, maar om er zelf voor op te draaien vind ik te ver gaan. De gemeentes en verenigingen houden vaak zat een opruiming aan de waterkant.

Het lijkt me trouwens wel een goed plan om visvergunningen in te trekken bij het niet opruimen van de stek. Zal ze leren.

Groeten Michel
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

10-04-2006 09:36

vind ik een slechte instelling van jou..

stel je voor je zit op een rommelige stek. (vuil van een ander) ik kom als controleur bij jou langs.. ik denk dan dat de rommel van jou is en geef jou er een prent voor.. leuk he!!

het is een kleine moeite om je stek rommel vrij te maken.. het duurt maar 5-10 minuten.. terwijl je er toch 24 uur of nog langer zit..

en zo geef je een goed voorbeeld naar anderen.

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

10-04-2006 09:39

Michel vd Bovenkamp schreef:
Bas Jansen schreef:zoals mijn onderschrift zegt:

Een schone stek, begin bij je zelf!
Ik ruim altijd 100% mijn rommel op, zo ook de rommel van een ander als ik dat tegen kom op mijn stek.


Dat vind ik echt onzin. Ik heb nooit aan de waterkant rommel van een ander opgeruimd. Op sommige wateren kan je dan wel een hele rol vuilniszakken mee nemen.

Ik vind het wel associaal wat sommige laten liggen, maar om er zelf voor op te draaien vind ik te ver gaan. De gemeentes en verenigingen houden vaak zat een opruiming aan de waterkant.

Het lijkt me trouwens wel een goed plan om visvergunningen in te trekken bij het niet opruimen van de stek. Zal ze leren.

Groeten Michel


Dus als ik jou begrijp, wil je wel karperen maar niet er voor zorgen dat je dat in de toekomst kan blijven doen.
Als "wij" er samen niet voor zorgen dat de waterkant schoon blijft, dan hoeven we in de toekomst niet meer te gaan vissen.
Dan is het verboden om te vissen of de natuur volledig naar de klote omdat die paar "rotte vissers" er een tering bende van hebben gemaakt.
En de vissers die echt van vissen houden het vertikten om toch maar hun bende op te ruimen.
Het opruimen van de rotzooi werkt 2 kanten op!
1: Je laat de natuur netjes achter zodat een ander er ook van kan genieten
en 2: de karpervissers zullen een ander imago krijgen, waardoor we misschien in de toekomst relaxter aan het water kunnen zitten!

Ik zeg niet dat ik alles meeneem maar ik zorg er voor dat iig de stek die ik bevis netjes en opgeruimd is.
Maar dingen zoals stukken lijn en of klein plastic dat neem ik wel mee, dit is niet alleen schadelijk voor het milieu maar ook voor vogels e.d. die maken hier nestjes mee.
En dat er dan bij, bij veel viswateren staat er vaak een prullenbak in de buurt waar je het grovere vuil kan indoen.
Staat deze erniet dan neem ik het mee en doe het thuis in de kliko.

Goed voorbeeld doet volgen!
Een schone stek,... begin bij jezelf!
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-04-2006 09:50

Inderdaad een goede actie. Maar feitelijk te gek voor woorden dat dit nog nodig is. Met veel meer controle en ook onderlinge sociale controle is dit ook niet nodig mits dan ook daadwerkelijk de vergunning ingenomen wordt van diegenen die de rotzooi veroorzaakt.
Gebruikersavatar
Michel vd Bovenkamp
Berichten: 122
Lid geworden op: 08-11-2002 01:00
Locatie: spijkenisse

10-04-2006 09:55

Remko Oude Elferink schreef:vind ik een slechte instelling van jou..

stel je voor je zit op een rommelige stek. (vuil van een ander) ik kom als controleur bij jou langs.. ik denk dan dat de rommel van jou is en geef jou er een prent voor.. leuk he!!

Gr. Remko


Knappe jongen die mij een prent geeft voor rotzooi dat niet van mij is. Ik kan toch laten zien dat ik mijn eigen vuilniszak bij me heb. Neej en anders ben je een slechte controleur.

Stel ik kom op een stek waar ik eerst 5 tot 10 minuten moet opruimen, dan kijk ik eerst of er niet ergens een schone stek is. Is dit niet het geval dan schuif ik alles wel bij elkaar. Maar meenemen niet.

Misschien is die instelling wel slecht, maar aan de andere kant, als je continu aan het opruimen bent denken de anderen dat het toch wel wordt opgeruimd door andere vissers.

Als de verenigingen zien dat het een puinzooi blijft dan komen ze vanzelf met (strengere) maatregelen.

Als weer de goede onder de kwade moeten lijden , het zij zo.

Groeten Michel
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

10-04-2006 10:13

ik laat je maar in die waan, want het helpt toch niets om het je uit te leggen.

Maar wat ik net al zei, Goed voorbeeld doet volgen.
Er moeten er immers altijd eerst een paar zijn die het goede voorbeeld geven, voordat de rest meegaat.

Ik krijg bij jou iig het idee dat je wel de lusten maar niet de lasten wil.
O.a. door mensen met deze instelling van "ik ruim de rotzooi van een ander niet op" gaat het viswater en de natuur hollend achteruit!
Tuurlijk ik geef je 200% gelijk dat die mensen dat zelf op hadden MOETEN ruimen.

Maargoed , voor mij einde discussie hierover.
Ik blijf wel gewoon de rotzooi opruimen aan de waterkant, en ik hoop dat in de toekomst meer mensen mijn voorbeeld zullen volgen.
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-04-2006 10:25

Michel een excuus: die rommel is niet van mij, wordt niet aanvaard.
De bekeuring krijg je, je mag dan zelf een bezwaar maken.
Indien je een afvalzak bij je hebt is het maar een kleine moeite om de rommel daar in te doen.
Meenemen is een ander punt, je hebt bij controle in ieder geval een beter excuus dan het te laten liggen.
Pech om een bekeuring te krijgen omdat je op de rommel van een ander gaat zitten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michel vd Bovenkamp
Berichten: 122
Lid geworden op: 08-11-2002 01:00
Locatie: spijkenisse

10-04-2006 10:48

Bas Jansen schreef:ik laat je maar in die waan, want het helpt toch niets om het je uit te leggen.

...

Ik krijg bij jou iig het idee dat je wel de lusten maar niet de lasten wil.
O.a. door mensen met deze instelling van "ik ruim de rotzooi van een ander niet op" gaat het viswater en de natuur hollend achteruit!
Tuurlijk ik geef je 200% gelijk dat die mensen dat zelf op hadden MOETEN ruimen.



Laat mij inderdaad maar in die waan!

En wel de lusten en niet de lasten? Die is niet erg geplaatst vind ik. Altijd neem ik mijn vuil mee, al mijn oude vismaten heb ik geleerd om de natuur te respecteren en vuil mee te nemen.
Ik houd van deze hobby en draag graag mijn steentje bij in het sportvissen. Rotzooi van andere opruimen hoort daar niet bij.
Dat is "opvoedwerk", dat hoort de verantwoordelijkheid te zijn van gemeenten en verenigingen.

Sinds een aantal jaren is het inderdaad achteruit gegaan het karpervissen, in mijn omgeving is nachtvissen verboden en de vergunningen worden alsmaar duurder.

Nu komt het 1 keer in de 100 vissesies voor dat ik vuil aantref van een ander. Ik vind deze discussie daarom al veel te lang geworden.Daarom is het nu ook einde discussie van mijn kant.

Groeten Michel
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

10-04-2006 11:26

Michel vd Bovenkamp schreef:...
Rotzooi van andere opruimen hoort daar niet bij.
Dat is "opvoedwerk", dat hoort de verantwoordelijkheid te zijn van gemeenten en verenigingen.

...

Nu komt het 1 keer in de 100 vissesies voor dat ik vuil aantref van een ander. ...

Groeten Michel


Michel vd Bovenkamp schreef:...
Stel ik kom op een stek waar ik eerst 5 tot 10 minuten moet opruimen, dan kijk ik eerst of er niet ergens een schone stek is. Is dit niet het geval dan schuif ik alles wel bij elkaar. Maar meenemen niet.

...

Als weer de goede onder de kwade moeten lijden , het zij zo.

Groeten Michel
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

10-04-2006 11:31

Eerst kijken of ik wat vang in Frankrijk anders ga ik denk ik maar entree geld vragen :D :D :D :D
Der is al veel animo zo te horen.

groeten joris
Gebruikersavatar
Michel vd Bovenkamp
Berichten: 122
Lid geworden op: 08-11-2002 01:00
Locatie: spijkenisse

10-04-2006 11:34

Bas Jansen schreef:
Michel vd Bovenkamp schreef:...
Rotzooi van andere opruimen hoort daar niet bij.
Dat is "opvoedwerk", dat hoort de verantwoordelijkheid te zijn van gemeenten en verenigingen.

...

Nu komt het 1 keer in de 100 vissesies voor dat ik vuil aantref van een ander. ...

Groeten Michel


Michel vd Bovenkamp schreef:...
Stel ik kom op een stek waar ik eerst 5 tot 10 minuten moet opruimen, dan kijk ik eerst of er niet ergens een schone stek is. Is dit niet het geval dan schuif ik alles wel bij elkaar. Maar meenemen niet.

...

Als weer de goede onder de kwade moeten lijden , het zij zo.

Groeten Michel


En??
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-04-2006 11:40

Michel er zit ergens een blokkade in je denken over opvoeden wat bij de gemeente en vereniging zou liggen.
Opvoeden hoort bij de maatschappij, en de maatschappij dat ben jij.
Vandaar dat ook de verantwoording om op een vervuilde plek te gaan zitten bij jezelf ligt.
Daar draag je dan ok de lusten en de lasten van, simpel vind je niet.

Ben het wel met je eens dat het niet zo zou moeten.
Iedereen is verantwoordelik voor zijn eigen rotzooi, maar om die verantwoording af te schuiven naar de gemeente of vereniging klopt niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

10-04-2006 11:44

Douwe Bijlsma schreef:Michel er zit ergens een blokkade in je denken over opvoeden wat bij de gemeente en vereniging zou liggen.
Opvoeden hoort bij de maatschappij, en de maatschappij dat ben jij.
Vandaar dat ook de verantwoording om op een vervuilde plek te gaan zitten bij jezelf ligt.
Daar draag je dan ok de lusten en de lasten van, simpel vind je niet.

Ben het wel met je eens dat het niet zo zou moeten.
Iedereen is verantwoordelik voor zijn eigen rotzooi, maar om die verantwoording af te schuiven naar de gemeente of vereniging klopt niet.


Juist!
Dank u Douwe, ik wilde er geen woorden meer aan vuil maken.
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

10-04-2006 11:47

amen!

wat zou de wereld smerig worden als men allemaal zo zou denken...

kleine moeite om het ff mee te nemen, je maakt het uiteindelijk jezelf alleen makkelijker.
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Michel vd Bovenkamp
Berichten: 122
Lid geworden op: 08-11-2002 01:00
Locatie: spijkenisse

10-04-2006 12:00

Misschien kwam het niet helemaal ok over dat stuk over "opvoeden"

Als iemand vuil laat liggen aan de waterkant, dan is de eerstvolgende verantwoordelijke de gemeente/vereniging. Niet degene die er vervolgens gaat vissen.

En op vuil gaan zitten vissen doet niemand denk ik.

Als iemand z'n vuil laat liggen, de volgende die gaat vissen daar ook, en de gemeente en vereniging laten het ook liggen, idd wat een smerige wereld wordt het dan.

Ach, laat maar hangen. Ik laat jullie maar in de waan, ergens mist er een logica in het denken.

Laat ik er ook maar geen spreekwoordlijke woorden aan vuil maken. :-?

Groeten Michel
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-04-2006 12:05

Ik ben het volkomen met je eens over de logica in denken.
Ik zou er maar eens aan gaan werken voordat je wel een millieubekeuring krijgt voor iets wat een ander heeft gedaan.
Vissen is een hobby, geen religie!