CTE Schoonmaak aktie

Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-04-2006 12:06

Vergunningen duurder ?

Staan al jaren op hetzelfde niveau bij de drie HSV-en op Voorne-Putten.

Nachtvissen verboden ?

Spijkenisse alleen binnen de bebouwde kom. Daarbuiten ( = bijna heel Voorne Putten ) heel het jaar nachtvissen.

In de vestinggrachten van Hellevoetsluis en Brielle mag heel het jaar snachts gevist worden.

Alleen even de juiste nachtvergunningen aanschaffen.

Opvoedwerk voor de vereniging ? De vereniging daar ben jij als lid een onderdeel van.
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

10-04-2006 13:18

Op het water aan de Buursestraat in Enschede is het sinds dit jaar verboden te nachtvissen. De omwonende hadden te veel last. Die wonen nog relatief ver van vele stekken en ik denk dat net zoals de rotzooi de visser er niet verantwoordelijk voor was, maar de hang-jongeren.

Gezien de vele weedzakjes, lege aanstekers, blikjes bier, lege flesjes. Maar qua vuil op zo'n stadswatertje vond je ook vele lege broodzakken in het water. We hebben geen een lege boilieszak gevonden. Wel veel van de snoepschelpen, fiets of brommerframe, allemaal niet vis- verwante artiekelen zeg maar. Hoe kan dat toch?

Toch zijn de passieve karpervissers de lul, natuurlijk kwamen er ook vele vriendjes aankneuren op opgefokte scooters met veel lawaai. Maar dan hadden de jongere gasten maar niet moeten zeggen waar ze zaten te vissen.
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

10-04-2006 13:23

trouwens je moest eens zien hoe snel je met een paar gasten een watertje kan schoonmaken. ongeveer een uur per water.

Als je dit mooi afwisseld met een groepje en je bent er regelmatig aanwezig zou je makkelijk de aanwezige mensen kunnen motiveren het schoon te houden.

We hebben praatjes gemaakt met vele vissers en de aanwonenden keken erg op van de aktie en gaven allemaal een duim omhoog.

Bovendien heb je veel lol met zo'n cluppie saamhorigen bij elkaar. goed voor de groeps- cohesie zeg maar... hahahaha vooral met Ssssnert eten he Joris.
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

10-04-2006 13:37

Michel vd Bovenkamp,
Mag ik je er even aan herinneren waar "de verenigingen" uit bestaan?
Juist, uit sportvissers. Als een vereniging iets moet doen, betekend dat dus simpelweg dat de vissers dat moeten doen, met andere woorden: een taak van de vereniging is net zo goed een taak van jezelf.
ATrouwens, als een controleur hier die rotzooi van een ander nog ziet liggen nadat jij weg bent mag je mooi je vergunning inleveren, of die rotzooi van jou was of niet maakt niet uit.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Marc van Egmond
Berichten: 86
Lid geworden op: 05-10-2004 13:47
Locatie: Den Haag

10-04-2006 14:41

Martijn,

Zo is het ook gegaan bij het koningskleigat.Een paar barbaren vonden het spannend om onder het genot van veel bier een kamp vuur te bouwen.Dit is totaal uit de hand gelopen.Het nachtvissen is daardoor verboden.Leuk he een paar lui die het voor de rest verziekt. :( :( .

Marc
Smells like fish,looks like your mother
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

10-04-2006 16:02

Hey Marc,

alles okee daar bij de Duinen? Samen met een maat doe ik mee aan de wedstrijd begin juni van Carmaina op Madestijn. Voor de gein en om te socializen.
Misschien dat je daar nog een van de 4 dagen eens langs kan wippen?

Ik dacht dat op Konings juist de harde optonics het hadden verziekt. Ze zouden het dus naar mijn mening kunnen oplossen om daar een souderbox verplicht te stellen. Terecht gezien de mens aan de overkant aan het water wonen.
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
Marc van Egmond
Berichten: 86
Lid geworden op: 05-10-2004 13:47
Locatie: Den Haag

10-04-2006 16:18

Martijn,

ik zal zeker effe bij je gaan buurten.Binnenkort woon ik dicht bij madestein. :P .Als het zover is moet je me maar mailen.Grtz.
Smells like fish,looks like your mother
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

10-04-2006 20:23

Martijn,
Hoewel die optonics zeker geen prettige bijdrage hebben geleverd is er echt meer gebeurd daar.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

10-04-2006 20:36

ziet er goed uit jongens! top!!!
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

10-04-2006 22:14

Laat je het ons weten hoe het verlopen was op de vijvers van ons genoegen Rem????


Mooi Marc, ik zal het even doorgeven aan je 8) 8)
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
molzer emil
Berichten: 9
Lid geworden op: 12-03-2006 09:40
Locatie: enschede
Contacteer:

10-04-2006 22:39

hoi,ja zeker een goede ACTIE en er komt er al weer één aan en wel op de laaste meeting op 20 APRIL in ons VIOS HOES dan houden we daar een ''ruilbeurs'' en van de verkoop gaat 10% naar de club.
Verder een mooie verloting en het nieuws van binnen de club en daar buiten.Iedereen is welkom die avond.


gr,emil

http://www.carpteamenschede.nl[/b]
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

10-04-2006 22:54

dat wordt weer gezellig die donderdag aan de vlierstraat te Enschede.
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Wout Haasjes
Berichten: 204
Lid geworden op: 28-03-2005 14:48
Locatie: Hengelo

11-04-2006 12:36

Uitstekend bezig jongens! Helaas heb ik vrijdagavond ook mijn steentje bij moeten dragen. Op de stek van een van de kleigaten (oude dev. weg) waar ik wilde gaan zitten lag het weer eens bezaaid met troep. Helaas wel van karpervissers, getuige de lege zak readymades. Ik ga uiteraard niet in de troep van een ander zitten en heb dus eerst alle zooi maar opgeruimd daar.

Jammer dat dit meer regel dan uitzondering is.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-04-2006 16:09

Wout,
Help je komende zaterdag ook mee?
Opgeven kan morgenavond op de jaarvargadering van HSV Ons Genoegen. We gaan ondermeer de kleigaten van Rientjes, het Koningskleigat en de kleinere verenigingsvijvers schoonmaken.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

11-04-2006 16:30

Opgeven kan idd morgen..
Bij deze nog even een oproep aan iedereen van Ons Genoegen om op de leden vergadering te komen.
dit jaar zijn we een nieuwe karper commissie gestart binnen deze vereniging. en willen graag ideeen of opmerkingen horen zodat we er wat aan kunnen doen of kunnen verbeteren!!

Gr. Remko
bas lantink
Berichten: 45
Lid geworden op: 27-02-2006 13:12
Locatie: raalte

13-04-2006 09:31

ik vind t ook neit kunne als mensen hun vuil laten liggen
maar ik neem t altijd meej 8)
Wout Haasjes
Berichten: 204
Lid geworden op: 28-03-2005 14:48
Locatie: Hengelo

13-04-2006 11:26

Daaf Wolters schreef:Wout,
Help je komende zaterdag ook mee?
Opgeven kan morgenavond op de jaarvargadering van HSV Ons Genoegen. We gaan ondermeer de kleigaten van Rientjes, het Koningskleigat en de kleinere verenigingsvijvers schoonmaken.


Ha die Daaf,

Ik ben altijd bereid om een handje te helpen. Had het er ook al met Remko over. Echter, ik zit met belangrijke tentamens volgende week en ben dus druk aan de studie......

Overigens blijkt het nog steeds nodig, dat zooi opruimen. Vanmorgen tijdens het voeren heb ik me er weer eens aan geërgerd. Mag ik bij deze trouwens mijn vooroordeel uitspreken dat onze oosterburen een kei zijn in zooi maken?

Desalniettemin, goede actie jongens!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

15-04-2006 18:11

Afbeelding

Het opruim team! 2 mensen staan er niet op (Jeroen Postma die is fotograaf) en Joost Koelen kwam er net aanfietsen toen de foto genomen werd

Afbeelding

dit is het vuil van 6 vijvers!!

vijvers die aangepakt zijn
- Rientjes
- Konings
- Salamanderstraat
- Kockxvijver
- Mozartlaan (ROC Groot Driene)
- Parijs straat (Toekomstig water van Ons Genoegen)

na 2 uur prikken en grijpen een lekker balletje gehakt gehad. dus was een geslaagde ochtend..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

16-04-2006 20:54

goed voorbeeld doet volgen, hopelijk zullen her en der in het land ook schoonmaakakties gehouden worden.

jammer dat door andere redenen op een van de wateren het gedoog beleid voor nachtvissen er af is. De goeien zullen altijd lijden onder de slechten. :evil:
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

17-04-2006 09:36

Martijn,

Het gedoogbeleid is nog niet van de baan.. er is 1 klacht geweest en s'avonds is gelijk het hele water ontruimd..

onze voorzitter Gerrit en Paul (controleur) zijn druk bezig te achterhalen van wie de klacht kwam en zijn ook in contact met de politie geweest. maar er is nog geen sprake van verboden nachtvissen. (al denkt de politie dat wel) dus wees gewaarschuwd.

binnenkort meer nieuws..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

17-04-2006 10:01

Zal wel te maken hebben met auto's in de wijk, die mensen willen voor hun capitale woning geen vissers autóotje hebben staan. Daar zal wel een vette bek tegen gegeven zijn en toen is de politie gebeld.

of tegen een wandelaar dat ie de hond vast moet lijnen.

anders weet ik het ook niet. Mensen denken gewoon wie zijn die achterlijke wild kampeerders. Wat voor hobby is dat en moet je zien hoe ze er uit zien???!!! met hun hoedjes, petjes en camou, ongeschoren types. bah bah.
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

17-04-2006 10:02

ons genoegen moet er maar een parkeerplaatsje maken in samenwerking met gemeente. Controleurs zijn er zat en mensen spreken elkaar ook aan op misstanden.
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

17-04-2006 10:39

Martijn,

Allemaal al geregeld!!

er komt een slagboom aan de torenlaan zodat auto's van de weg af komen te staan.. en dat gebeurt al dit jaar!!

De klacht kwam vanuit de straat waar de huizen staan. er hebben een stel oldenzalers gezeten (aan de kant van de torenlaan) die nogal luidruchtig waren afgelopen donderdagavond.. waarschijnlijk hebben ze daarom gebeld. er is een memo de wijk in gegaan daar waarin staat dat er bij vragen of problemen eerst met paul word gebeld. zodat hij eerst polshoogte kan nemen...

we verwachten binnen nu en enkele dagen degene te achterhalen waarvan de klacht kwam en zo hopen we meer te weten te komen wat er nu aan de hand is..

Maar hou er rekening mee dat de politie niet goed gehumeurt is en dat ze zonder pardon mensen weg sturen of bekeuren.

Als je meer vragen hebt kun je me beter even mailen dan hoeft niet alle info hier op het board.

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

23-04-2006 18:48

Bij dezen dus nog even mijn dank voor die aso's die die klacht veroorzaakt hebben.
Had net mijn zooi uitgepakt, toen kon ik weer gaan inpakken :evil:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl