Grrrrrrrr

Studie leuk hè, jammer dat ze het altijd verkeerd plannen

Inderdaad ja!
16
32%
Studeren heerlijke afwisseling op dat gevis met dit heerlijke weer
5
10%
Studie wat is dat?
25
50%
Studeren kan altijd later nog
4
8%
 
Totaal aantal stemmen: 50
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

30-03-2006 00:05

He mensen
Verschrikkelijk mooi weer he de afgelopen week. Heerlijk om te vissen. Ik zat hier al weken op te wachten, had namelijk afgelopen twee maanden beetje (te) makkelijke vakken gehad, ofwel alle tijd van de wereld om te vissen, alleen het weer he, niet ideaal.
Begint het dan eindelijk lekker weer te worden, zit deze eikel van half negen tot zes in een of andere lelijke hal te werken aan een begraafplaats ontwerp. En gaat vervolgens even eten en werkt daarna tot s nachts laat (dat kan dus wel drie uur s nachts zijn :evil: :evil: ) om het af te krijgen. En is hier inmiddels al meer dan twee weken mee bezig en zal er de komende drie weken ook nog wel mee bezig zijn.
WIL VISSEN :( :( :(

Ga maar weer snel verder, want anders komt het nooit af.

Mvg Anton

Ps. Heerlijk dat SOGgen
Gebruikersavatar
raymond de man
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-03-2005 12:16
Locatie: zuid holland

30-03-2006 05:39

nee je zou maar lekker al zitten te vissen met dat mooie weer.
en er achterkomen dat je banden lek zijn gestoken,DOOR EEN STELLETJE RAND DEBIELEN. :evil:
ga dit weekend maar weer is proberen.
alleen rij ik er wel een stukkie voor om lekker rustig te gaan zitten. :o
my lifestyle determines my deathstyle.

R.I.P. CLIVE BURTON
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

30-03-2006 06:34

Anton,

Niet zeuren jongen, jij hebt als student gemiddeld veel meer tijd dan bijvoorbeeld werkende mensen.

Ik vind het wel raar trouwens dat jij tot 3 uur 's nachts met een opdracht bezig moet zijn. Komt dat omdat:

1. Jij een verkeerde planning hanteert?
2. De studie iets te moeilijk is?
3. Jij de prioriteit niet goed hebt?

Gr. M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-03-2006 08:33

Studie lijkt me nu net iets dat prima te combineren is met karpervissen.

Eerlijk gezegd is er nog een vierde optie bij die van Marc:

4. Het verwachtingspatroon van de school te hoog is

Maar dat is moeilijk als excuus te gebruiken met karpervissen als hobby. :roll:

Groet, Kees
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

30-03-2006 09:15

Studie best leuk idd.

Alleen de afdeling bouwkunde hier heeft nog nooit van combineren gehoord, dus begin me daar aub. niet over....

Totaal verkeerde uren (alles smiddags/ s'avonds), en een portie werk tijdens de projecten waar je U tegen zegt.

Misschien dat andere studies beter te combineren zijn maar die van mij iig. niet. :-?

Groet,

Patrick
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

30-03-2006 10:09

ook ik heb groote moeite om studie te combineren met vissen! als je een beetje leuk wilt vissen is er wel wat voorbereiding nodig, en die tijd mis je gewoon. bij mij op school zegt ook iedereen: zodra het weer beter wordt, krijgen we weer meer opdrachten en toetsen. jammer dat je pas een beetje aan het eind van het jaar al deze opdrachten ingepland krijgt, kennenlijk heb je dan pas genoeg kennis vergaard om deze opdrachten en toetsen te maken :(
(en ik studeer op terschelling, ben maar heel weinig thuis, en op terschelling zwemt naar mijn weten geen karper rond :wink: )

groeten tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

30-03-2006 10:17

Ik heb deze week proefwerkweek :cry:
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

30-03-2006 11:35

Ik loop nu al een tijdje stage van 8.00-16.30 en heb dus doordeweeks ook geen tijd om te vissen.( moet ook nog 2x in de week voetbaltrainen)

Daar komt nog bij dat ik nog geen eens een stagevergoeding krijg, kortom de nadelen van een baan en de nadelen van school bij elkaar opgeteld. (geen geld en geen tijd)

Gelukkig duurt mijn stage nog maar een maand oid. En dan lekker 4 maandjes vissen :D
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

30-03-2006 15:09

marc,

Mijn studie staat niet bekend als moeilijk, doch als zeeeeeeer intensief. Niet met alle vakken, maar met de ontwerpvakken wel.
Met de zogenoemde Designstudio's maak je weken waar je u tegen zegt.
Dan heb je nauwelijks tijd voor iets anders. Tijd om te eten, (middag en avond eten) en even snel mail checken tijdens info vergaren op het net (en stiekem even carpboard in de gaten houden)
Ik zeur echter niet over de tijd die ik erin stop, ik vind het namelijk prachtig waar ik mee bezig ben. (Ook dit is een reden waarom ik er zoveel tijd in stop, wil het namelijk erg goed doen. Ben nogal pietje precies, alleen niet erg netjes. Dat is een moeilijke combinatie met mijn studie) Ik baal er alleen van dat het juist nu mooi weer moet zijn, terwijl met de vorige vakken ik alle tijd van de wereld had om te vissen.

Ook moet ik zeggen dat de uni (school is waar HBOérs naar toe gaan 8) :P ) wel veel verwacht. Ik heb bijvoorbeeld twee dagen de tijd gehad om een bos van 7 ha in kaart te brengen. En dan bedoel ik elk boompje op precieze plaats, incl. soort en grootte. En dat met beperkte hulpmiddelen en in mijn eentje. Ben er nu nog mee bezig, en zal er vannacht nog mee bezig zijn, want het moet morgen af.
Ga er dus maar weer snel mee verder.

Mvg Anton

Ps. jullie allemaal veel plezier met vissen.
jacco noordermeer

30-03-2006 16:22

ik zou het bijna met je te doen hebben :wink:

niet dus!

zometeen 4 maanden vrij schreef er 1 hierboven :-?

ik heb 26 dagen per jaar,net als de meeste werkende mensen
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

30-03-2006 17:09

Je studie? Studie?
Indelen naar je visserij. Niet zeiken. Vissen.
Ik ging af en toe naar school Om te kijken of ie er nog stond


Vaak zat doordeweeks de eerste aantal uurtjes geskipped.

en nu? Zit hier nu tussen 4 kantoormuren.
Te voldoen aan de maatschappij, jaja, want dat ben jij!

Met terug naar school verlangende groet,
Frank
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

30-03-2006 17:10

jacco noordermeer schreef:ik zou het bijna met je te doen hebben :wink:

niet dus!

zometeen 4 maanden vrij schreef er 1 hierboven :-?

ik heb 26 dagen per jaar,net als de meeste werkende mensen


Kan ik me goed in vinden..!

Hoor ook vaak mensen klagen als ze ´´pas´´ 3 uur vrij zijn van school...

Ik ben blij als ik om half 6 aan tafel kan zitten.. :wink:
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

30-03-2006 17:17

Precies Jacco, vind dat ik een mooie tijd als student heb gehad met veel vrij tijd om te vissen maar aan alles komt een einde.

En je moet het studeren zien als een investering in de toekomst, je krijgt straks als je eenmaal aan het werk bent nog veel minder tijd dus ik zou het wel weten wat vissen betreft.
Ik kan alleen maar zeggen geniet ervan ook al heb je het nu druk met studeren en zijn het lange dagen, geloof me ik ben ook elke dag zeker een uur of 10 a 11 onderweg voor ik weer thuis ben maar daar heb je weer wat voor terug en zet me hengels uit het werk in de tuin.

Dus medelijden heb ik niet, kan alleen maar af en toe terug denken aan de vrije tijd die als student had en zelfs toen had ik al tekort.
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

30-03-2006 18:24

Patrick,

waar studeer je bouwkunde? Ik doe dezelfde studie maar ik kan het perfect plannen hoor. zit in het 2e jaar en heb totaal geen moeite met vrije tijd nemen om te vissen. Wat doe je nou liever??? :wink:

Maar idd, studeren heeft onregelmatige tijden waar je geen pijl op kunt trekken. Maar daar hebben ze ooit het instant vissen voor uitgevonden...

Groetsels
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

30-03-2006 18:34

Zit momenteel voor mijn studie in Milaan, dus voor mij een tijdje geen karperen dus... (ja hoor jullie denken daar in Italie ligt meer dan genoeg viswater, en je zit op een steenworp afstand van alle grote Noord-Italie.. maar vergeet niet dat Milaan een van de duurste steden op deze planeet is en dat ik voor 460 euro per maand een hokje heb weten te huren dat net groot genoeg is voor mijzelf, laat staan ook nog eens al die kilo's karperspullen).
Ook tijdens mijn studieperiode in Nederland neemt die veel tijd in beslag (ook al heb je weinig contact-uren, als ik ga vissen wil ik me daar ook op kunnen richten en ervan kunnen genieten), maar ja zie dat als een keuze en inderdaad als een investering.

Tanti Saluti!!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

30-03-2006 18:35

Mooie vrouwen wonen er toch in Italië he


Groetjes
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

30-03-2006 18:37

haha Ruud,

dat is inderdaad een volgend probleem: als zo eentje naast je ligt te zonnebaden, dan weet ik niet of ik die run nog wel hoor :D
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

30-03-2006 18:39

Ik zou dat niet als een probleem zien . Die hengels eruit :lol:
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

30-03-2006 20:42

Stefan,

ik studeer bouwkunde in Enschede, aan het Saxion. Ik ben inmiddels ook tweedejaars, ik kan ook niet zeggen dat de studie erg moeilijk is... maar het aantal uren dat er in gaat om de projecten af te krijgen ligt erg hoog.

Onze school heeft inmiddels alles zo ingepland dat vissen bijna onmogelijk is... ik ben elke dag om een uurtje of 5/7 thuis. En na de tijd vissen is dan iets dat bijna niet meer mogelijk is. En smorgensvroeg vissen is ook iets dat al niet kan, aangezien ze nog al erg van tutorvergaderingen of het doen van zinloze proefjes houden....

Nog een paar weekjes en dan weer een nieuw kwartiel, hopende dat de uren dan iets beter uit gaan vallen.

Groet,

Patrick


Maarten,

welke studie doe je? 4 maanden vrij zou me ook wel bevallen... :D
Gebruikersavatar
Matthijs Bakker
Berichten: 61
Lid geworden op: 24-01-2006 19:28
Locatie: Huizen

30-03-2006 21:06

Arme studenten. Sta zelf elke dag om 4 uur op en ben om 15 uur thuis en vaak 6-daagse werkweken. Toch kom ik elk jaar aan zo'n 1000 vis-uren en dan nog de tijd die je aan rollen en voeren kwijt bent. Waar een wil is is een weg.
Gebruikersavatar
kevin walravens
Berichten: 203
Lid geworden op: 25-09-2005 13:53
Locatie: Nootdorp

30-03-2006 21:10

Wat is het toch fijn om glazewasser te zijn!!

Gemiddeld 12 uur klaar en dan lekker vissen. 8) :lol: 8)
Gebruikersavatar
sander korten
Berichten: 92
Lid geworden op: 24-03-2006 21:48

30-03-2006 21:14

ahhhhhhhhhhhhhh zielige studenten.....man ik wou dat ik met werk dezelfde tijden had als met school...smiddags 4 uur uit ( op zn laatst) en dan thuis komen tasje aan de kant en met de foudraal naar het water.....ik sta om 5 uur op tot savonds half 7...en raar maar waar vind ik tijd om te vissen...klaag allemaal ni zo over geen tijd voor vissen..maak gewoon tijd..
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

30-03-2006 21:57

Anton,

Je hebt groot gelijk kerel. Het valt tegenwoordig niet mee om student te zijn. Man man, wat een kloteleven. Zelf moest ik vanochtend ook alweer om 05.45 opstaan. Mijn hele zooi in de regen bij elkaar rapen om daarna naar een ander water te rijden waar ik nog enkele bolletjes wilde strooien...Om 09.30 kwam ik verzopen en moe thuis maar een uur later zat ik weer in de schoolbank.. Terug denkend aan een tweedaagse blank... :wink:

Dus zelfs als je het druk hebt zijn er mogelijkheden..Ik vind het zelf ook lekker om eens tot 09.00 op mijn strecher te luieren maar zo af en toe is het gewoon enkele weken hardcore karpervissen......Dat je dan voor je tentamen geen 9 maar een 6 haalt moet je overigens wel voor lief nemen.... :lol:

Gr., Martin
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

30-03-2006 21:58

kevin walravens schreef:Wat is het toch fijn om glazewasser te zijn!!

Gemiddeld 12 uur klaar en dan lekker vissen. 8) :lol: 8)


Heb anders goed genoten op school... :wink:
Gebruikersavatar
kevin walravens
Berichten: 203
Lid geworden op: 25-09-2005 13:53
Locatie: Nootdorp

30-03-2006 23:28

Zeker weten.Vooral bij natuurkunde/scheikunde was het altijd feest. :lol: