geen gepraat meer over gewichte ?!?!

Gebruikersavatar
Gerard de Vries
Berichten: 67
Lid geworden op: 25-05-2005 13:30
Locatie: Voorthuizen

01-04-2006 02:00

dit is een schub van nog geen 20 pond denk ik...en iedereen wil ze zo zwaar mogelijk vangen,ik heb nog geen dertiger gevangen.
Maar uiteraard als je een dikke pakt ,ben je daar blij mee...

Iedereen is trots op ze eigen manier ..
En als je een dikke vangt moet je het juist posten ,en wijs mee doen..

Doe ik ook als ik er 1 pak boven de 15 kilo
jan van kranenburg

01-04-2006 02:44

Ruud Visser schreef:Afbeelding

De vis heb ik 4 x nagewogen en de naald bleef staan op 12,75kg...

Apetrots met mijn nieuwe personal best ging ik even later voor de camera om er mee te pronken op een internationaal message board.

Dit pronken streelt mijn ego dus graag jullie begrip hiervoor..

Sorry :oops:

De gebruikte weegschaal is pas geijkt door mijn vismaat die zijn schoonmoeder aan de haak hing van de R H weger. Ook de FOx digitale weeg skeel mocht het gewicht voor ons aflezen. De 12,75kg is het gemiddelde wat deze weegschalen ons lieten aflezen. Dus op eventuele fouten acht ik mij niet verantwoord.




Met pennende groet,

GeMMâH GLiTTâh


Die vis lidt aan ernstige loodverzwaringsverschijnselen. :)
jan van kranenburg

01-04-2006 03:01

Heb al meer dan 50 jaar met veel plezier op karper gevist.
Vrijwel altijd in polderwater.
Heb nooit gewogen; EENMAAL, vissend op een ruime put, was een collega-visser zo vriendelijk me te helpen bij het landen van een redelijk zware vis, en woog die vis ook maar even voor me.
Was een Leder van ruim 28 pond. Zal wel een P.B. zijn geweest, denk ik, al weet ik dat niet zeker.
Vorig jaar gevist op een Bungalowpark in Noord-Limburg. net aangekochte Unster meegenomen. Schaal vond ik wat overdreven.

Ving o.a. 3 Spiegels tussen de 23 en 25 pond. Was best blij en trots, maar vooral omdat ik never zulke fraaie Spiegels had gevangen.

Als ik weer aan vissen toekom, gaat zelfs die unster niet meer mee.

Die gewichten voegen eigenlijk niks toe aan mijn plezier.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

01-04-2006 13:28

jow,

even voor de duidelijkheid :wink: ,ik ben geen purist ofzo,wat dat dan ook is,ik vang ook het liefst grote karpers,en ben ook zeker niet even blij met elke vis,maar er hangt geen bepaald gewicht aan vast.

ik ga ook niet vissen op water waar ik geen kans maak op een dikke vis
maar hoe zwaar die dan uiteindelijk is vind ik weer niet interresant :D
logisch wel he 8)

dus eigenlijk,wel graag groot en dik,maar maakt niet uit hoe zwaar :lol:

en ik ben niet tegen wegen ,meten, target vissen,knollen jagen etc.dat rukt me niets moet iedereen zelf weten,live and let live enzo,behalve betaalwa...

garoeten
Laatst gewijzigd door robert de jong op 01-04-2006 13:46, 2 keer totaal gewijzigd.
8)
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

01-04-2006 13:36

Robert ,

ik denk dat je dus ongeveer hetzelfde als mensen met gewichten maar jij heb dat dan in de grootte van de karper.
Hoe groter hij blijer <---- geld voor jou en sommige andere
Hoe zwaarder hij blijer <----geld voor mij en vele andere

Natuurlijk gaat het me niet alleen om het gewicht, want ik het liever een groote vis dan een kleine vis met hetzelfde gewicht. Hou zelf niet van die dikzaken maar zo kan je eindelijk door blijven gaan :wink:

groeten...
peter andrae

01-04-2006 13:38

..... ... zal nooit meer iets over gewichten zeggen.


:lol:


grin 1 april.
Gebruikersavatar
Johan Huijsmans
Berichten: 181
Lid geworden op: 24-03-2006 16:33

01-04-2006 19:01

ik wil gewoon een mooie en hij moet een beetje aan het gewicht zijn.
boven 20 pond ben ik al zeer tevreden.

toch gaat het mij meer om de manier waarop je hem vangt en hoeveel bloed, zweet en tranen het je gekost heeft.
als ik een 30er vang waarvoor ik niets heb hoeven doen dan vang ik nog liever 1 van 15 pond waarmee ik echt moeite had.
dan heb je tenminste een verhaal erbij!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

03-04-2006 09:36

Klaas van den Herik schreef:Er zijn meer vissen van 20 pond dan vissen van 19 pond.

MVG

Klaas


Ga maar na hoeveel mazzel ik had dat mijn eerste dit jaar een heuse 19 ponder was. :lol:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl