Stil op de landelijke KSN meeting.

Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-03-2006 13:12

Eddy wat ik aan Peter schreef mag ook jou naam staan.
Wel wil ik je in overweging geven dat het optreden om het nachtvissen te behouden noodzakelijk was omdat de karpervisser, juist; waar de KSN al dat lastige werk voor doet, het had verknald.
Nu sta je voor een dilemma aanvragen om de nachtvisserij vrij te geven of om het weer terug te draaien.
Als belangenbehartiger ben je ook het aanspreekpunt als het verder uit de hand loopt.

Je bent aan het repareren wat je doelgroep vernield, leuk he dat belangenbehartigen omdat een stelletje eikels denkt het zelf wel uit te kunnen maken.

Is er of komt er ook screening/registratie in de toekomst om personen te schorsen en als lid af te voeren?
Of blijf je repareren?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

26-03-2006 13:22

Nee Douwe :

Dat doen ze nu 'en public ' in leerdam tegenwoordig :P
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

26-03-2006 14:10

Oke, nu deze KSN-thread weer uitloopt op een nutteloze KSN-welles-nietus discussie denk ik dat ik ook even mijn gal spuw hiero.

Aan de tegenstanders: Waarom nu niet gewoon de boel de boel laten? Jullie zijn de KSN toch niet nodig? Waarom er dan wel elke keer tegenin hakken? Hebben jullie niets beters te doen? Je eigen belangen behartigen bijvoorbeeld?

En ja! Ik ben wel lid. En net als Eddy heb ik heel goed in de gaten dat er zonder KSN er in ieder geval op 1 bekend Drenths water al zeker 2 seizoenen niet meer gevist mag mogen worden. En dat idd door toedoen van karperviscollega's die het voor iedereen (bijna) verpest hadden.
Maar is dat niet overal zo? Dat de kwaden het voor de goeden verprutsen? En dat er onder de goeden weer een clubje zit die het weer op mogen lossen? En in dit geval heet dat clubje KSN.

Niet mee eens?

Dan ga je er toch lekker zelf achteraan?

"Wij" doen het op onze manier :lol:
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-03-2006 14:36

En hoeveel spiegelkarpers zouden er zonder de KSN zijn uitgezet? Maar een fractie van wat er nu in de openbare wateren rondzwemt! Wat er door de diverse vrijwilligers wordt gedaan op allerlei gebied, komt ten goede aan ALLE karpervissers. Alleen daarom al zou je moreel gezien gewoon lid moeten zijn van die club.

De meesten echter die vanaf de zijlijn roepen dat het allemaal niks is met die KSN, zitten zelf met hun armen over elkaar of met hun vingers op een toetsenbord, maar voeren meestal zelf niks uit, behalve dan (nacht) vissen in door de KSN geredde wateren of op door/namens de KSN uitgezette projectspiegels.

En dat het intern weleens wat rommelt? Joh, zet 3 karpervissers bij elkaar en je hebt al oorlog. Laat staan in een club van ruim 1000 man. Als je dat als reden neemt om geen lid te worden of zijn (behalve dan de mensen die in hun ogen tekort gedaan zijn, heb ik begrip voor) dan kun je helemaal nergens lid van zijn, want overal waar mensen met elkaar om gaan, kunnen sommige personen niet met elkaar door 1 deur en ontstaan conflicten. Ook groeien doet soms pijn.

Mensen, wordt lid en overtuig jezelf van de goeie sfeer, vooral op de regiomeetings, maar ook op de landelijke meetings trouwens!

En kom in beweging, want in de toekomst kan e.e.a. wel eens niet zo vanzelfsprekend meer zijn, op opvoedkundig gebied is nog veel te doen, daar getuigen talloze berichten op dit board van.

Met vriendelijke groet,

Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

26-03-2006 15:27

Kees ;

Pb is in de maak :P
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

26-03-2006 15:34

Niet alléén in Friesland, Groningen en Drente maar ook hier in Noord-Holland is al véél en goed werk verricht door KSN, ik weet zeker dat anders veel waters op hun kont had gelegen. CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

26-03-2006 15:46

Niels,

Ik ben inderdaad te kort door de bocht gegaan. Dat we een botsing kregen is logisch want jij hebt hem afgesneden!

In mijn posting probeer ik te zeggen dat het bereiken van de juiste doelgroep HET probleem is van dit soort onderwerpen. Dat alle KSN leden goede vissers zijn hoor je mij niet zeggen. Ik probeer alleen aan te geven dat mensen die naar zo’n meeting gaan serieus met hun hobby bezig zijn. De een serieuzer als de ander maar de (meeste) leden weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Dat de meeste aanwezigen veel ervaring hebben en dus ook door schade en schande wijs zijn geworden moge duidelijk zijn!! Ervaring is dus het sleutelwoord..

Er zijn ook heel veel niet leden die weten hoe ze kapotte bekken moeten voorkomen maar dat is niet van toepassing op het onderwerp. Het gaat immers over de invulling van de meeting en niet over kapotte bekken. :wink:

Zo, nu ga ik maar weer eens bezig met mijn schoolwerk. Komende week weer 4 nachtjes vissen. Misschien word ik dan wel een goede visser.....

Gr., Martin
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-03-2006 18:48

Gelukkig zijn de PB's aardig wat genuanceerder.

Lukas het is voor mij geen welles nietes spelletje het is alleen maar; je moet het met elkaar doen.
Visgerechtigden, Snoek Studie Groep, Karper Studie Groep, Nederlandse Vereniging Voor Vliegvissers, Sportvisserij Nederland, Waterschappen, Federaties, Gemeentes, Politie, Politiek enz.
De KSN is een rader in dat spel een niet onbelangrijke maar echt niet de enige.
Gelukkig weten diegenen die het overleg voeren dat maar al te goed.

Je kunt nu M er wel bij halen maar ook daar was het repareren of stikken.
Aardig van je doelgroep dat juist zij het naar de kloten hielpen.
Bovendien zodra je er de druk van af haald is het weer mis is het niet?

Nee ik ben geen tegenstander, geen lid, en ben het ook niet van plan te worden.

Vreemd dat sommige KSN leden zo slecht met kritiek die op feiten berust om gaat.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

26-03-2006 19:21

Wat wil je dan bereiken Douwe?

Je bent geen tegenstander. Je hebt dus niets tegen de KSN.

En je zegt: Je moet het met elkaar doen. Maar je word geen lid, dus je laat het door anderen doen, of je wilt het zelf doen, of je denkt dat de KSN er niets tegen kan doen, of...... ??

Leg uit.
Vissie kump zo!
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

26-03-2006 20:11

Lukas,

Ik reageer normaal niet meer op dingen, die KSN aangaan.
Maar het probleem ligt veel dieper; in Nederland zijn rond de 1000 HSV-en en 11 Federatie's.
Als KSN met Federatie's overlegt is het ongeveer de helft (6) die het snappen en weten waar de angels zitten.
Zowel de Federatie's als de HSV-en zijn kleine koninkrijkjes opzich.
De karpervissers hebben de onzalige neiging te geloven dat KSN wel even alles oplost!!!... niets is minder waar.
Als we het probleem nachtvissen met tent alleen even nemen.
KSN heeft samen met "Sportvisserij Nedrland" overleg gevoerd en aanbevelingen gedaan in "groene boekje" voor gemeente's.
Alleen het is wel zo dat ieder Federatie of HSV hierzelf mee aan de slag moet bij gemeente om dit te realiseren.
Ten onrechte wordt hier gedacht door het gross van de karpervissers dat KSN dit wel even oplost.
Met Eddy ben ik het eens dat in Noorden dingen gebeurd zijn door CBB maar door dezelfde karpervissers wordt het ook de nek weer omgedraaid (wordt gewoon met 3 hengels gevist, en bootje) we weten over welk water we het hebben.
Veel dingen die KSN gedaan heeft kan ik achter staan, maar aangezien ik zelf ook in bestuur zit van HSV weet ik dat niet alles blinkt wat goud is.
Je hoeft het heus niet met alles eens te zijn en begrijp de dingen die Menno aanhaalt zeker, deze kritiek zou ook eens terharte kunnen worden genomen.

Gr Paul
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-03-2006 20:42

Zeker weten Paul!

groetjes he,

Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-03-2006 23:33

Lukas ik laat niets aan een ander over, ik doe niets op eigen houtje, net wat ik zeg in samenwerking kom je veel verder.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

27-03-2006 08:52

Juist Douwe , dus sluit je weer aan bij de KSN :wink:

Je was eerder toch ook lid?

gr Harnold
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

27-03-2006 14:02

Menno,

Jij ziet het denk ik een beetje te negatief. Peter gaf het al goed weer, wat de KSN allemaal doet. In elke vereniging zijn er ook verkeerde dingen gaande. Ook bij de KSN. Alleen om hierover op het board te gaan praten is niet goed. Dit moet en wordt opgelost door persoonlijke gesprekken.
Ik denk, dat jij geen kijk hebt op het werk van de KSN. Ik weet niet onder welke regio Lapzwansland valt. Ik nodig je graag een keer uit op de regiomeeting (najaar) van NW-Nederland. Dat praat beter dan on board. Mogelijk dat ik je negatieve realistische kijk :wink: kan wegnemen.

Groetjes
John
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-03-2006 15:18

Wie zijn kop boven het maaiveld steekt ...... etc.etc :lol:

Ben lid van de ksn en nog van de rcbb,doe aan belangenbehartiging omdat ik graag mijn hobby wil blijven uitoefenen op langere termijn en het leuk vindt. Daarin tegen blijft het voor mij wel een hobby en zijn er ander zaken die een hogere prioriteit genieten.

hoef hiervoor geen respect of andere zaken zoals hier benoemd, dat anderen mee zouden kunnen liften ach ja het zij zo ;-) Je doet het toch nooit goed en oordelen zijn snel geveld zonder de feitelijke informatie te hebben. Oh zo nederlands niet waar heren.

With kind regards,
P
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

28-03-2006 00:12

John :

Wat jij beweerd is juist.

Op t board mogen alleen de goede zaken aangehaald worden.

Die anderen mag niemand t over hebben.

Dat is nu wel duidelijk.


Gr :wink:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-03-2006 08:38

Menno...jou berichtjes komen de laatste tijd op mij meer en meer puur op mij over als provoceren.
DAT begint me nu wel duidelijk te worden...
HB
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

28-03-2006 11:35

Hans,

Dat komt omdat veel mensen in Lapzwansland zich vervelen! 8)

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

28-03-2006 18:58

Of gewoon kritisch zijn en een eigen mening hebben ipv elkaar achterna te hobbelen.... 8)
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

28-03-2006 20:02

Kritisch zijn is geen manco, scherpe opmerkingen of kanttekeningen maken ook niet. Maar wie hobbelt nu wie achterna ?

Voor wie er politiek stemt, wie kan er voor de volle 100 % achter ieder standpunt van zijn partij staan ?
Al het goede word snel vergeten, op de missers word men maar wat graag afgerekend.

Dat er een aantal mensen niet zo goed door de bocht meer kunnen met de KSN is inmiddels wel duidelijk. Dat is al meerdere keren uitgebreid aan de orde geweest, betreffende topics zijn niet verwijderd, slechts gesloten indien daar aanleiding toe was. De betreffende personen die werkelijk weten wat er gaande was gaan hier niet steeds weer opnieuw op in.

On topic, waarom het minder druk was ( blijf positief :D ), volgens mij een combinatie van de dag en 't programma.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

29-03-2006 07:45

Marco, wel is jammer dat kritiek waar het ook over gaat, op feiten gebaseerd moet zijn dat mis ik in veel opmerkingen. Het gemak waarmee men uitspraken doet verbaast mij. Kom nu nog steeds o.a. opmerkingen tegen dat de KSN niets toevoegt aan hun karpervisserij. Zelfs als dit alleen maar betrekking heeft op het vangen van grote karper pist :lol: men hier nog naast het potje. Als dat nu nog niet duidelijk is de vraag, lees AUB eerst eens goed wat je tegen komt aan berichtgeving die er de laatste 5 jaar door de KSN verspreid is. Daar lees je de feiten, even snel hier op KWO reageren is mij wat erg gemakkelijk.

Groet,
Peter
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

29-03-2006 15:08

Peter,

Kritiek is geen verkeerd middel , om iets te bereiken of gedaan te krijgen.
Ik heb idd op verschillende punten kritiek..., als jij zegt ze zijn niet gestaafd omdat jij dat vaak mist denk ik dat het beter is omdat nu juist niet openbaar te maken.
En idd de KSN heeft heus veel gedaan en doet nog veel voor de karpervisserij en visserij in zijn geheel, maar mij bekruipt het gevoel dat teveel karpervissers denken dat bepaalde dingen, ook zo maar even opgelost worden door diezelfde KSN, en dit is dus niet zo.
Wat ik mis zijn de karpervissers zelf vooral in verenigingen ed, maar de meesten gaan liever vissen dan vrije tijd in deze zaken steken.
En dat ze roepen het draagt niks bij aan mijn visserij;... van sommigen kan ik dat snappen, aan de mijne nl ook niet maar dat wil niet zeggen dat er geen goeie dingen gebeuren.
Zoals Douwe al aangaf het moet samen gebeuren dus niet alleen KSN maar alle belangenbehartigers die er bij betrokken zijn, en Douwe weet denk ik als geen ander hoe belangrijk dat is gezien alle ontwikkelingen in Friesland.
Ondanks mooie presantatie's ten spijt op landelijke meeting, denk dat er meer gepraat moet worden waar de echte angels zitten en dit uitdiepen met de leden hoe te werk te gaan.
Die presentatie's zien ze nl toch wel op de regio meetings.

Gr Paul
Willem Barnas

29-03-2006 15:22

En wanneer wordt het weer leuk dan?
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

29-03-2006 15:58

Willem,

Wat is beter?... 'leuk' of 'intressant'.
denk dat je als karpervisser met de huidige veranderingen beter goed op de hoogte kunt zijn.

Als ik het verkeerd zie jammer .

En ik weet dat jij redelijk op de hoorgte bent barnas :lol:

Gr Paul
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-03-2006 16:38

Willem Barnas schreef:En wanneer wordt het weer leuk dan?


Barnassis,
Als je in het weekend weer langs de waterkant zit en de zwoegers die op zoek zijn naar stekken in het zuiden des land laat vloeken bij de volgende sms :D :lol: :wink:

groet met niet naar landelijke meetings gaande groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.