Stil op de landelijke KSN meeting.

berend tissen
Berichten: 12
Lid geworden op: 21-03-2006 10:59
Locatie: Millingen aan de Rijn
Contacteer:

21-03-2006 11:25

Mannen,

Het was wat mij betreft een van de meest emotionele meetings tot nu toe. Het is en blijft moeilijk om bepaalde (en mensen die geweest zijn weten waar ik over praat) zaken rationeel te benaderen.

Moeten we dan een soort bedrijf worden en alles op een zakelijke manier aanpakken? Nee, zeker niet! (Karper)vissen is een hobby vol met emoties (teleurstelling, blijdschap, spanning, ontspanning, afijn jullie hebben het allemaal wel eens meegemaakt). Daarom groot respect voor John van Eck en zijn betoog. Maar zeker ook voor Frank Huisman! Ik ken het gevoel om aan de andere kant van de bestuurstafel te zitten (zij het in een andere, kleinere vereninging) en ik weet maar al te goed hoe moeilijk sommige beslissingen kunnen zijn en zeker hoe moeilijk het is om van iemand kritiek te krijgen (zonder op de inhoud van zijn kritiek in te willen gaan), terwijl je er alles aan doet om een goede bijdrage aan de karperscene te geven. Laten we ervoor zorgen dat bestuursleden geen schietschijf worden. Immers: het is en blijft een vrijwilligersbaan die door mensen wordt ingevuld die de karpervisserij een warm hart toedragen en die naar eer en geweten handelen!

De discussie vond ik prima en de leiding over de discussie zeer proffesioneel! De lezing over de papegaaienbekken was ietwat een ver van mijn bedshow: hier in de Ooypolder heb ik er nog nooit mee te maken gehad (gelukkig). Wel goed trouwens dat hier aandacht aan gegeven wordt, want als het elders wel zo erg met de karpers gesteld is, kan dat een doodsteek zijn voor de totale karpervisserij. Aandacht vereist!

Ik heb groot respect voor Co Sielhorst. In zijn lezing had wat mij betreft echter wel wat meer diepgang mogen zitten. M.n. op het gebied van materiaal, onderlijnmontage's, etc.

Tot slot nog 1 opmerking over de loterij. Kunnen de lootjes voortaan wat beter door elkaar geschud worden? :D

Vang ze!
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

21-03-2006 11:32

Berend,
Mitsz zijn zoon is gek op wit en nummers in de 900.

Gr. John
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-03-2006 13:07

Inderdaad, groot respect voor het betoog van John van Eck, klasse!
En dat het vanuit zijn tenen kwam was duidelijk en op dat moment erg goed ook. Ik heb hem er niet persoonlijk over gesproken, maar vanaf deze plek: chapeau!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

21-03-2006 16:10

Peter,

In mijn posting doelde ik voornamelijk op de discussie over kapotte bekken. Dat het belangrijk is om een goede voorlichting te verzorgen ben ik met je eens. Maar je moet er wel de juiste mensen mee bereiken. Naar mijn bescheiden mening bereik je die niet tijdens een landelijke meeting.

Mensen die naar een meeting gaan weten namelijk heel goed wat ze wel en vooraal NIET moeten doen. Ik denk dat het kapotte bekken verhaal voornamelijk interessant is voor beginnende karpervissers of jeugdigen. En dat is nu juist de doelgroep die je in Leerdam bijna niet ziet.

Misschien dat je een soort brochure zou kunnen maken en die verdelen in verschillende hengelsportwinkels. Dan bereik je wel de juiste mensen. Het blijft een lastig onderwerp want ook de Groenen zien dit soort berichten als versterking voor datgene waar ze mee bezig zijn!!


In een goed programma moet er inderdaad voor ieder wat wils zijn. Een combinatie van Studie, kilo’s technisch etc... Zo’n programma moet toch wel mogelijk zijn als de buitenlandse sprekers er ook bij worden betrokken? Dat wordt bij andere verenigingen ook gedaan en dat legt ze geen windeieren.

Vriendelijke groet,

Martin
Matthys Filip
Berichten: 117
Lid geworden op: 16-02-2005 17:45
Locatie: Hertsberge (B)

21-03-2006 18:49

Piet Vogel schreef:Kijk eens naar het VBK daar zie hogere kwaliteit lezingen als bij de KSN.


Beste Piet,
Weekje of drie terug deed je een lezing voor 't VBK regio Brugge in ons Belgenlandje. Is de sfeer bij ons vergelijkbaar met die van jullie regiobijeenkomsten of zijn er dingetjes die je wel opgevallen zijn?
Ik denk bijv. aan:
Ernst t.o.v. ontspanning?
Respect t.o.v. de gastspreker?
Openheid t.o.v. geheimdoenerij?
Interactie vanuit het publiek?

Ik zou het wel fijn vinden eens te vernemen hoe je terugkijkt op die avond. Was het de kilometers waard?
Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

(lijkt me trouwens maar ietsie off-topic, dus moet kunnnen)

Groeten,
Filip.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

21-03-2006 19:29

Filip (neem aan dat dit je voornaam is!)
Ik heb afgelopen twee jaar heel wat regio's van de KSN aangedaan met de lezing over dagvissen. Op de meeste van deze regio's was het tijdens de lezing muisstil. Dit vind ik een teken van respect naar de spreker toe. Bij een paar regio's ging het er heel inter actief toe en kreeg ik een aantal goede vragen. Ook bij jullie was het heel stil maar kwam er helaas maar een enkele vraag. Dat is een beetje het verschil denk ik tussen Belgen en Nederlanders, een Nederlander is directer. Na afloop kwamer er gelukkig een aantal vragen. Ik ben overigens zeer goed en vooral hartelijk ontvangen en vond het zeer zeker de moeite waard om bij jullie langs te komen.
Ik vind het niet gepast om een verdere vergelijking te maken tussen Nederlanders en Belgen. Ik zou het wel leuk vinden om van jullie daar te horen hoe de Bruggennaren de lezing vonden. Was het duidelijk en vonden jullie het de moeite waard om mij te vragen?
Gr Piet

Wat ik vreemd vind is dat ik door alle regio's van de KSN en nu ook steeds meer VBK regio's gevraagd wordt om een lezing te verzorgen. Ook vorig jaar op de landelijke VBK dag. Nooit ben ik echter benaderd door de KSN om dit te doen op een landelijke dag te doen. Nu hoor ik steeds vaker dat er een gebrek is aan gesproken lezingen waarom ben ik dan nooit benaderd?
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

21-03-2006 19:43

Ik denk dat we al genoeg vleesshows zien met die kei harde bonke bonke muziek op elke beurs of lezing zien we dit weer.
Ik en met mij vele anderen vonden de discussie fromel bekken wel een interessant onderwerp, alleen jammer dat het vroegtijdig door tijdgebrek moest worden afgekapt, en daardoor van "achter de tafel" geen gedegen antwoorden kon geven, ook vanuit de zaal moesten de vragen worden afgekepen en op deze wijze nooit een echte discussie werd. En dit gaat ons toch écht allemaal aan, en niet alléén "hoe dat komt " mààr ook "wat je er aan kunt doen" want als dit bizare aanzicht niet snel tot een minimum beperkt word, kan dit tegen je gebruikt worden, en dat kan de doodsteek voor de karpervisser zijn, dus mannen van de CCB het is een must dat deze nutigge discussie toch een vervolg krijgt.
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

21-03-2006 19:55

Ik denk dat de post van Martin Post :lol: al aangeeft hoe moelijk dat gaat worden.

Er zijn trouwens niet alleen jeugdige onkundige vissers die voorlichting nodig hebben maar ook een hoop op leeftijd zijnde instappers. Ik ken er zelf een paar, helaas. Voor die mensen is het scoren van groot en veel , veel belangrijker dan hoe of waarmee.

Ik denk dat een club als de ksn wel mee kan denken waar te beginnen met voorlichting naar buiten toe. Maar of die (paar) vissers zelf die voorlichting nodig hebben betwijfel ik.

Rob.
Matthys Filip
Berichten: 117
Lid geworden op: 16-02-2005 17:45
Locatie: Hertsberge (B)

21-03-2006 19:56

Piet,
de reactie's die ik achteraf opgevangen heb waren allemaal positief!
Geen enkel min-puntje te horen gekregen. Echt niet!

Wij, West-Vlamingen zijn inderdaad iets 'gemoedelijker' dan jullie, Nederlanders. (vermoed ik toch)
Dat er amper een vraag gesteld werd tijdens de lezing had misschien ook wel te maken met je spreektempo. Als een sneltrein! Maar wel verstaanbaar en duidelijk.
De Sloterplas roept bij ons eenmaal minder vragen op omdat het gewoon geen water in de buurt is, en er ook niemand concrete plannen heeft. Wat bij de Amsterdammers en omliggenden waarschijnlijk wel even anders is.

hier zeggen ze wel eens dat de Nederlanders minder vlug 'iets prijs geven'. Je diavoorstelling bewees het tegendeel.

Voor mij persoonlijk was het absoluut een meevaller!
Meteen ook een topaffiche voor onze regio.
Wellicht zijn er nog wel enkele Bruggelingen (dus niet: Bruggennaren :wink: ) die hier even hun mening willen delen.


Groeten,
Filip.
Gebruikersavatar
Robert Valkeneer
Berichten: 261
Lid geworden op: 30-03-2005 14:19
Locatie: Lelystad

22-03-2006 08:28

Wellicht is het een idee om nog een enquete te houden onder de KSN leden met de vraag wat men verwacht van een landelijke dag en of men dan wel bereid zou zijn om te gaan.
Gr.Robert
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

22-03-2006 11:53

De forumdiscussie Van Karper tot Papegaai zaterdag heeft aangetoond dat er behoefte is aan goede voorlichting. Die discussie moet je ergens beginnen, in een aantal regio’s is het ook al aan de orde geweest. De discussie die door omstandigheden sterk ingekort moest worden krijgt zeker een vervolg. De Karper komt er met een reactie zoals Frank al heeft aangegeven. Kan me (voorzichtig) best voorstellen dat een blad als De Karperwereld er in de toekomst aandacht aan wil besteden. Is wel een minder prettige kant van het vissen en moet zeker niet overdreven worden. Een aantal oplossingen zijn er, echter niet alles is te voorkomen. Tijdens de discussie werd o.a. duidelijk dat voor het vastlood systeem er was dit probleem ook al voorkwam. Zoveel mogelijk voorkomen is nu eenmaal beter dan de karper als papegaai door het leven laten gaan, is de insteek van ons als CBB.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

22-03-2006 14:26

Piet Vogel schreef:Nooit ben ik echter benaderd door de KSN om dit te doen op een landelijke dag te doen. Nu hoor ik steeds vaker dat er een gebrek is aan gesproken lezingen waarom ben ik dan nooit benaderd?


Hier nog een fanatieke lezing gever van afgelopen winter, logisch beredenerend kan ik op die vraag echter maar 1 antwoord geven. Omdat jij en ook ik heel veel regio's hebben bezocht heeft een heel grote groep mensen die de landelijke bezoekt de lezing al gezien, waardoor het druk aan de bar zou kunnen zijn verwacht ik... Verwacht dat ze liever redelijk nieuwe programmapunten hebben, om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor de bezoekers van de landelijke.

Voor de organisatoren een andere vraag dan wel advies van mijn kant is meer waarom er zoveel gastsprekers dienen te zijn op de landelijke meeting? Kan je niet beter 1 of 2 toppresentaties houden en de rest van de tijd besteden om de leden te laten bijbabbelen. Waarom "moet" het bijna een dagvulling zijn van de twee meetings.

Dit is mijn inziens trouwens ook op de regio's het geval hoor, het sociale contact is er wel, maar niet in een mate die mij iig wenselijk lijkt. De avond wordt bijna volledig gevuld met een gastspreker en daarbuiten wellicht een uurtje om bij te praten onderling. Je ziet al wel meer discussieavonden (op enkele regio's), ervaringen die worden gedeeld onderling. Dit lijkt mij veel interessanter voor je ontwikkeling en het sociale samenzijn op een regio. Of geen programmapunt, maar gewoon eens lekker ouwehoeren samen over het afgelopen seizoen.

Ik zie naast de lezingen en de Karper namelijk ook het uitbreiden van je sociale netwerk als een enorm pluspunt van de KSN, maar dan moeten daar ook wel natuurlijk mogelijkheden voor zijn lijkt me zo. Wellicht meer dan de huidig geboden mogelijkheden...

Ach, zijn maar wat gedachtenspelingen van mijn kant, hoe denken andere KSN (aspirant) leden op het board hierover?
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Patricia Bos
Berichten: 412
Lid geworden op: 06-01-2005 17:14
Locatie: Assen

22-03-2006 15:03

Persoonlijk vond ik het programma van afgelopen zaterdag wel heel erg interessant, dat is natuurlijk ieder voor zich....

Maar voor wat betreft het sociale aspect van de meetingen, slaat Bart denk ik de spijker op zijn kop..

Gr.

Patricia :D
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

22-03-2006 16:54

Bart
De lezing die ik bij de regio's heb gehouden namelijk dagvissen vanuit een boot is niet de enige lezing die ik heb. Ik kan ook een lezing doen over rig's in combinatie met veiligvissen. Mijn posting was geen open sollicitatie want het is ook leuk om eens een ander aan het werk te zien. Het gaat mij er alleen om als er zo weinig leden een gesproken lezing doen (die wij wel doen) waarom ben ik dan door de jaren heen nooit door de KSN benaderd? Waarom dan wel door het VBK?
Ik vind ook Bart dat er minder programma punten moeten zijn op zo een dag dan kun je tenminste lekker uitgebreid discusieren.
Mij hoor je niet zeggen dat de lezing van Co niet goed zal zijn geweest maar wel dat Co een andere groep vissers bereikt als Bart en ik. Dat moet je op één dag kunnen combineren dan is er voor een ieder wat te zien.
Gr Piet
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

23-03-2006 10:06

Piet,

Denk dat je die 2 waakhonden eens thuis moet laten en dat je dan wel mag komen :wink: :lol:

Groenten
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

23-03-2006 11:23

Bart van den Hurk schreef:
Voor de organisatoren een andere vraag dan wel advies van mijn kant is meer waarom er zoveel gastsprekers dienen te zijn op de landelijke meeting? Kan je niet beter 1 of 2 toppresentaties houden en de rest van de tijd besteden om de leden te laten bijbabbelen. Waarom "moet" het bijna een dagvulling zijn van de twee meetings.

Dit lijkt mij veel interessanter voor je ontwikkeling en het sociale samenzijn op een regio. Of geen programmapunt, maar gewoon eens lekker ouwehoeren samen over het afgelopen seizoen.

Ik zie naast de lezingen en de Karper namelijk ook het uitbreiden van je sociale netwerk als een enorm pluspunt van de KSN, maar dan moeten daar ook wel natuurlijk mogelijkheden voor zijn lijkt me zo. Wellicht meer dan de huidig geboden mogelijkheden...

Ach, zijn maar wat gedachtenspelingen van mijn kant, hoe denken andere KSN (aspirant) leden op het board hierover?


Bart, ik kan mij hierin wel vinden.
2 lezingen is voldoende . Lekker bijkletsen, en als opener de bestuursmededelingen met eventuele reakties uit de zaal.
Wat me ook opviel was dat er weinig te koop was (winkeliers) deze keer???

gr Harnold
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

23-03-2006 18:03

Ja, waar was PB? (oeps, reklame)
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

23-03-2006 19:36

misschien willen de meesten de S niet meer, en willen ze alleen nog maar vette aktie met veel hoenkaboenka muziek, de S staat voor veel leden toch als moeilijk, moet je nog wat doen ook. 8) 8)
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

24-03-2006 07:47

John,

Je bent slecht geïnformeerd. Ik weet niet of je De Karper hebt doorgelezen, maar er stonden slechts twee advertenties in van een winkelier: Raven en Harm Nuis. Dan kunnen er ook nooit meer winkeliers aanwezig zijn. Harm was druk bezig met voorbereidingen voor de Visma en had daardoor geen tijd. Raven staat er al enkele jaren niet meer, maar niet omdat ze 'achteraf' zouden staan.

Verder zou PB aanwezig zijn, ware het niet dat ze vrijwel geen voorraad meer hadden om te verkopen, dat had dus geen zin.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

24-03-2006 10:05

Toch vind ik ook dat de KSN qua meetings een hoop kan opsteken van de VBK.

De allergrootste pré is de locatie.. perfecte zaal voor de shows, ruimte genoeg voor standhouders.. die er ook in zeer ruime mate zijn.. en daarnaast zeer veel ruimte voor de gezelligheid..

Mensen komen om verschillende redenen naar een meeting.. de één om het programma, de ander om de gezelligheid, weer een ander voor de stands die er zijn met nieuwe producten etc. en velen komen voor een combinatie van die factoren.
En bij de VBK is dat meestal gewoon alledrie zeer dik in orde!

Dat moet voor ons als KSN toch ook haalbaar zijn??

Het is echt wel mogelijk meer leden naar de meetings te trekken.

Het Dak is gewoon geen geschikte locatie meer lijkt het.....?

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

24-03-2006 10:16

Bertil,

Ik ben het met je eens dat het beter kan, maar vind eens een alternatief die betaalbaar is, centraal in Nederland ligt en voldoende en gratis parkeergelegenheid biedt? Ik houd me warm aanbevolen.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

24-03-2006 14:35

de carrousel in Uden. ipv 10.00uur meeting om 22.00uur laten beginnen ;-)
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

24-03-2006 15:20

Uden :o

Nooit van gehoord.
henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

24-03-2006 19:31

Hallo medevissers,

Kan niet anders zeggen dat ik het juist wel interressant vond op de meeting. Een presentatie of dia serie over dikke vissen zie je tegenwoordig overal en inderdaad met veel muziek! heel leuk om te zien maar als je dan leest in bepaalde boeken of boek :) hoe ze dat doen vind ik dat onbereikbaar voor de gewone man zeg maar, ik weet niet hoe het met andere vissers zit maar heb het geld en de tijd niet om 60 kilo bollies in 1 week in een water te gooien en daar komt bij dat het tegenwoordig lijkt dat je alleen maar "erbij" hoort als je dikke karpers vangt. Het forum over de papegaai bekken vond ik juist wel goed, en zoals iemand zei uit de zaal is een losschieter een vriendelijker woord dan uitscheurders. en dat soort onderwerpen zet je dan weer aan het denken. Het is makkelijk om kritiek te leveren, maar vond het een leerzame meeting zonder al die poeha over dikke vissen die je inderdaad wel kunt vangen als je maar genoeg voer erin gooit! Ik vond het een leerzame meeting en juist onderwerpen waar de ksn voor kan staan :o en die presentaties over dikke vissen kun je dan wel weer op zo'n beurs zien :o

groeten,
henry.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

25-03-2006 16:14

Martin Post schreef:Peter,

In mijn posting doelde ik voornamelijk op de discussie over kapotte bekken. Dat het belangrijk is om een goede voorlichting te verzorgen ben ik met je eens. Maar je moet er wel de juiste mensen mee bereiken. Naar mijn bescheiden mening bereik je die niet tijdens een landelijke meeting.

Mensen die naar een meeting gaan weten namelijk heel goed wat ze wel en vooraal NIET moeten doen. Ik denk dat het kapotte bekken verhaal voornamelijk interessant is voor beginnende karpervissers of jeugdigen. En dat is nu juist de doelgroep die je in Leerdam bijna niet ziet.



Is denk ik wel erg kort door de bocht... Mensen die lid zijn van de KSN kunnen dus goed vissen? Haha, nou ik ken er een paar die genadeloos door de mand zouden vallen. Lid worden van de KSN kan iedere boerelul, net of je een proef van kunde moet afleggen, gewoon even 30 E. overmaken en hoppa een 'goede' visser is geboren. Lijkt me dus je reinste flauwekul...

Groeten,

een waardeloze visser