warm water

Plaats reactie
Jamie Bakkenes
Berichten: 70
Lid geworden op: 05-08-2002 02:00
Locatie: Delft

17-09-2002 17:59

Wie kan mij zeggen waar in het water warme gedeeltes zitten, is dat waar de wind heen staat,ik wil zo graag zo veel mogelijke reacties horen.


groetjes:Jamie
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

17-09-2002 18:16

Jamie

Er zijn nogal wat variabelen die daarin meespelen. Ten eerste is het over het algemeen boven de spronglaag warmer. Behalve in de winter wanneer het water afgekoeld is tot onder de vier graden, dan is het juist onder de spronglaag warmer...namelijk vier graden. Wat de wind betreft, dat is afhankelijk van het oppervlaktewater, van de watertemperatuur, en van de...wind.
Als bijvoorbeeld in het voorjaar wanneer het water nog behoorlijk koud is, het oppervlaktewater wordt verwarmd door de zon...dan zal de kant waar de wind naar toe staat iets warmer zijn. Met een flink afkoelende koude wind op juist wat warmer water echter, dan zal die windkant (logisch) kouder worden. Deze twee zijn echter niet al te gek grote verschillen. Ik bedoel, het water zal aan de ene kant niet snel bijvoorbeeld vijf graden warmer zijn dan de andere kant.

Groeten ChrisN
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

18-09-2002 16:56

Ga maar eens zwemmen, als je op de oppervlakte blijft voelt het nog lekker warm aan. Als je eens gaat duiken, merk je dat het een stuk koeler is. Dit omdat de zon daar moeilijker bij kan komen.
In de winter is dat omgekeerd, dan zal de vorst minder invloed hebben op het diepere water.
De wind zal er ook wel iets mee te maken hebben, want de zon kan geen vat krijgen op water dat beweegt, kijk maar naar de zee. Deze zijn altijd een stuk koeler dan de meertjes.
Succes.
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Plaats reactie