Wie houdt wie voor de gek?

Plaats reactie
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

13-09-2002 20:25

Het laatste nummer van de VBK plofte gisteren door de brievenbus en wederom valt het me op dat de meeste Belgische vissers (zie ook Alijns en Debaets' boeken) bijna geheel schuilgaan achter hun vissen. Zelfs achter een 15-kilo vis zie je nog slechts hoofd en knieen van de vanger. Is de 'groothoeklens' (? Ik heb totaal geen verstand van fotografie) daarvoor verantwoordelijk? Zijn - naast Alijn en Luc - alle andere Belgen ook van smurfenformaat? Wie houdt wie voor de gek? Is het geen vorm van volksverlakkerij om alles groter te doen lijken dan het in werkelijkheid is?
Een vis wordt, al dan niet onder het toeziend oog van een notaris, tot op de gram nauwkeurig gewogen, maar een foto mag opgeblazen worden. Vreemd...
(Dat die 30 kg vis op de cover echt zo groot is wil ik wel geloven).

Met vernaggelde groet,

Peter
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

13-09-2002 20:48

Ik vind het heel stakkerig, om een vis zover naar voren te moeten houden.
Dat je een foto van je vis wil, ok, perfect, dat wil ik namelijk ook.
Maar waarom moet je je armen zo nodig strekken ? om je vis een paar kilo zwaarder te laten doen lijken, en zeggen dat hij 15 kilo was, ipv 12 kilo ?

Ik zie er geen enkel nut in, behalve wat ik hiervoor noemde.

Ik zie het tegenwoordig steeds vaker bij de foto's, en wil dan alleen maar weten, waarom ze het doen....

Als ik hiermee aan het verkeerde einde trek, moet je me maar snel verbeteren, en je jou reden noemen.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

13-09-2002 23:02

Ik vis de laatste tijd veel op een water waar het voor de kant te ondiep is om een vis te zakken. 9 van de 10 vissen worden hier 's nachts gevangen.