Dia-lezing maken...

Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

14-02-2006 12:48

Las ik daar zojuist Piet Vogel Carp 2007? :wink:
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

14-02-2006 12:59

Kwint
Dan moet ik nog een beetje oefenen hoor! Maar niets is onmogelijk! ik heb natuurlijk een heerlijk seizoen voor de boeg! Bijna geen verplichtingen alleen maar vier tot vijf maanden in blokken door Frankrijk heen pionieren. Wat een naar vooruit zicht hé.

één klein vraagje toch nog, doen jullie nog iets aan de foto's voor je ze in een map opslaat? Dus als ze tiff zijn veranderen jullie deze dan naar jpegs of gaat dat inderdaad allemaal vanzelf en kun je met die verschillende bestanden werken. Ik heb bijvoorbeeld een aantal tiffs (die ik alleen voor drukwerk gebruik) en een aantal jpegs. Kunnen die door elkaar heen gebruikt worden?
Groetjes Piet
Herwin ben je vrij of?
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

14-02-2006 13:10

Piet,

Ben elke dinsdag vrij, niets aan de hand...

Ik heb de foto's op J peg formaat geinporteerd in Movie Maker, Tiff bestanden gebruik ik niet. Ik heb de foto's niet gecomprimeerd naar kleiner bestand.

Hoe het allemaal prezies zit weet ik eerlijk gezegd niet maar het is voor de beeld kwaliteit niet noodzakelijk om de foto's op groot/zwaar formaat te importeren maar dit zal jij wel weten. Veel hangt af van het LUX getal van de beamer, is het niet?

Roelof heeft me laatst Irvan Vieuw geinstaleerd. Met dit programma maak je heel simpel van zware foto bestanden een kleiner bestand zonder dat de beeldkwaliteit achteruit gaat, aanrader voor beamer shows!

Groet,

De oppas van vandaag.
Roelof Schut
Berichten: 196
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

14-02-2006 13:22

He Piet,
Ben blij dat jij iets doet op Carp 2007. Kan ik het weer netjes weigeren. :-)
Was ik toch bijna het schip ingegaan. :-) :-)
Roelove
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

14-02-2006 13:32

De Showmannen,

Hou er wel rekening mee dat het een aardig deftige show zal moeten zijn wil je de mensen boeien, meer dan vis - natuurplaatje - vis - muziekje - ..., dit merk je elke keer weer dat het de mensen minder interesseert. Ze willen info horen, dan blijft de aandacht geboeid. Heb het zelf ook al jaren, tot de VBK meeting van dit jaar en ik de show van Herwin zag, die zat "perfect" in elkaar en vertelde echt een verhaal, boeiend van begin tot einde... (No Ass Kissing Herwin!). Bij de Happy Hookers was het nog nieuw, nu niet veel meer dan uitgekouwd, hoe gek het dan ook klinkt. Filmbeelden doen het dan wel weer beter dan foto's, daar zit weer meer actie in...

Hou het zelf bij een simpele powerpoint en 2 uur aan een stuk lullen, heb inmiddels toch aardig wat ervaring op kunnen doen en moet zeggen dat de aandacht er meer dan goed bijblijft tijdens de lezingen. Waar je dan ook komt... Denk dat Piet die ervaring ook wel deelt...

Dus Piet, dat wordt 4 maanden vissen en 8 maanden achter de PC in elkaar om de deadline van Carp 2007 te halen! :wink: Een echt goeie show in elkaar zetten is toch weer anders dan een lezing, een vak apart dat zeker!! Ik begin er iig niet aan, al heb ik de muziek al wel enige tijd in mijn kop zitten, ach, 2 nummers dan. In these Arms en Keep the Faith van Bon Jovi, nummers met een verhaal dat perfect te linken is aan het vissen.
mvg

Bart van den Hurk
Roelof Schut
Berichten: 196
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

14-02-2006 13:53

Je kunt TIFF, JPG, BMP en dergelijke bestanden gewoon door elkaar heen gebruiken in Moviemaker. Je hebt echter niets aan zware TIFF bestanden en ook ongecomprimeerde JPG's hebben geen meerwaarde.
Moviemaker comprimeert de bestanden namelijk automatisch als je het bestand als .WMV opslaat. Ook in de hoogste beeldkwaliteit.
Het nadeel van Moviemaker is inderdaad, zoals Herwin schetst, dat je bij het gebruik van ongecomprimeerde bestanden wat 'probleempjes' kunt krijgen met je pc. Vastlopers etc. Tenzij je pc beschikt over voldoende werkgeheugen, goede processor, etc. Gewoon even om denken, want het is zwaar kloten als je pc er opeens mee ophoudt.
Je moet de instellingen dus ook zodanig maken dat je werkbestand iedere 5 minuten (of wat je ook maar wilt) automatisch tussentijds wordt opgeslagen. Scheelt een hoop frustratie.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

14-02-2006 14:14

Piet Vogel schreef:Frank en Herwin
Ik krijg het door nu!! zelfs al muziek erin gezet!
Gr Piet


En laat dat nu net de grootste ergenis van velen zijn...tenzij het volume eens wat minder hard wordt gezet.

<tipmodus>

gr Harnold
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

14-02-2006 14:40

Heren,
Muziek/foto’s diashows is idd een heel apart iets. Waar meningen natuurlijk verdeeld over zijn.Zelf vind ik de presentaties in gesproken woord al unieker.
Natuurlijk waren de Happy Hookers geweldig. En ook die van Kwint vond ik superieur. (niet om met veren te spelen hoor Herwin).

Maar een doorsnee muziek + foto’s achter elkaar vind ik zelf niks. En trekt persoonlijk ook niet mijn aandacht. Nee, dan maar gewoon “ ouwehoeren” waar je lekker interactief bezig kan zijn door vragen te stellen. Iets wat voor de spreker ook spontaner is, en veelal leerzamer. Althans, dat vind ik.

Groet, Frank
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

14-02-2006 15:35

Mannen
Ik denk dat een trip van vijf maanden op de grootste meren van Frankrijk toch wel heel leuk kan worden. De meesten hebben nog nooit de echt grote meren van dichtbij gezien en dan bedoel ik niet Cassien!
Allemaal dag opnamens met aanbeter en drils, daarbij een stuk natuur en het belangrijkste "het pioniers gevoel" Ik denk dus dat ik daarvoor wel in de zaal zal blijven zitten. Trouwens het is ook eens een leuke afwisseling met de lezingen die ik normaal geef. Dat zijn de lezingen waar Bart het over heeft 2 uur praten. Ik denk dat nog maar weinig vissers zo een gesproken lezing geven dus dat blijf ik ook altijd doen maar voor mij is dit juist weer net iets nieuws.

Dart
Hoe kom je aan zoveel uur om een show in elkaar te zetten? Zoals het er nu naar uitziet gaat het allemaal heel gladjes en voordat het om het eggie gaat speel ik met dat programma. Slepen en slepen!!!
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

14-02-2006 15:44

Piet Vogel schreef:Dart
Hoe kom je aan zoveel uur om een show in elkaar te zetten? Zoals het er nu naar uitziet gaat het allemaal heel gladjes en voordat het om het eggie gaat speel ik met dat programma. Slepen en slepen!!!


Is ook zeker overdreven, als je maar een beetje kennis van de pc hebt en het programma snel door hebt, maar Bart is meer aan het vissen dan dattie thuis zit...
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

14-02-2006 15:56

Pfff,

Dacht het niet Tim, zeker deze winter niet... Ben blij als alle "verplichtingen" er over een aantal weken erop zitten en ik de focus weer volledig naar de waterkant kan verplaatsen. Het is wachten op die eerste dag in Maart dat de temp. weer boven de 15 graden komt, dan begint het seizoen pas weer echt!

Piet,

Weet dat het minder tijd hoeft te kosten hoor, maar buiten wat slepen zal je ook een duidelijke verhaallijn in je presentatie moeten hebben. Ik hoop dat je het pioniersgevoel over kan brengen in de beelden en muziek, al zou ik uit respect nooit gaan lopen tijdens een lezing. Da's pas irritant!! Dus idd niet alleen het Frankrijk, land van dikke vissen gevoel, maar het zoeken, werken, falen en uiteindelijk slagen. Maar dat komt wel goed volgens mij!

Als Herwin zijn PC niet elke keer was vastgelopen dan had hij trouwens wellicht maar 100u nodig gehad :P Heb het verhaal vrijdag aangehoord, hele dag werken en alles weg, nee dan voel je je pas klote... 8)

Sleepze, in Frankrijk en achter de PC,

Tot as Zondag,
mvg

Bart van den Hurk
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

14-02-2006 16:24

Bart,

Het had me idd veel tijd gescheeld wanneer ik werkelijk verstand van computers had, maar dat heb ik nou eenmaal niet. Het lijkt erop dat mensen met een creatief brein niet technisch zijn aangelegd, en andersom ook volgens mij.

Ik heb heel veel hulp gehad van een dorpsgenoot tevens karpervisser Arnoud Britstra. Voor mensen als ik is het gewoon belangrijk dat je iemand kan inschakelen die je uit de brand helpt met allerlei technische rompslomp. Hij heeft het geweten! :D Ik ben die jongen veel dank verschuldigd daarom hierbij wat reclame voor zijn winkel in ( digitale )fotografie en verrekijkers; http://www.dewinkel.nl

Groet,

Herwin
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

14-02-2006 17:15

[quote="Bart van den Hurk"]Pfff,

Dacht het niet Tim, zeker deze winter niet... Ben blij als alle "verplichtingen" er over een aantal weken erop zitten en ik de focus weer volledig naar de waterkant kan verplaatsen. Het is wachten op die eerste dag in Maart dat de temp. weer boven de 15 graden komt, dan begint het seizoen pas weer echt!quote]

Mijn eerste vis van 2006 is al gevangen hoor... Vis je eigenlijk nooit in de winter? ook niet met pen ofzo?
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
raoul bakker
Berichten: 17
Lid geworden op: 13-02-2006 13:53
Locatie: elsloo

14-02-2006 20:17

ik wou net zelf een topic openen over dit onderwerp en nu zie ik dit toevallig staan.
ik loop al een tijdje met de gedachte om zelf ook een presentatie te maken en na het zien van de prachtige show van Herwin ben ik meteen begonnen.
ik heb al mijn dia's al uitgezocht maar die moet ik nog inscannen nu heb ik zelf geen dia scanner en om er een te kopen vind ik een beetje zonde geld omdat het maar voor eenmalig gebruik is.(maak al 3 jaar digitale foto's).dus als iemand in de buurt mij wil helpen om mijn dia's in te scannen dan zou ik daar heel dankbaar voor zijn!!!(ik hoor t graag)

ik ben zelf ook een beetje begonnen met powerpoint maar deze doet idd niet het foto formaat aanpassen en zoals ik uit vorige postings begrijp doet pinacle dat wel.ik hoor zelf ook veel goede geluiden over wings maar volgens mij moet je die upgraden en dat kost veel geld.weet iemand daar meer over???

of weet iemand mss waar ik die pinacle kan bemachtigen of downloaden??

ik hoor t graag....

greeettzzzzz Raoul.
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

14-02-2006 20:25

Raoul,

Zelf heb ik een diascanner gehuurd bij:

http://www.eekhofvideo.nl/

Deze meneer zit in Zeewolde.

Je kan kiezen uit standaard tot prof. scanners. Prijzen varieren maar rond de 75 a 100 euro per week huur je een perfect apparaat. Ik weet niet of die prijzen nog actueel zijn maar dat kun je zelf even checken natuurlijk.

Cheers,

Herwin
raoul bakker
Berichten: 17
Lid geworden op: 13-02-2006 13:53
Locatie: elsloo

14-02-2006 20:30

ik zie net pas pagina 2 van dit topic :-?
dus vorige antwoord was niet meer helemaal up to date maaarja
ik vind zelf ook alleen maar man/vis foto's afgewisseld met sfeer beelden erg afgezaagd.maar die van Herwin was echt mooi omdat hiet idd een "verhaal" in zat en emotie ook vanuit zijn priveleven en dat maakt het juist zo mooi.
in mijn presentatie zal ik dan ook vertellen afgewisseld met een stukje muziek met foto's dan weet je tenminste iets van de vissen die voorbij zoeven.want anders word het echt alleen een vlees show.
ik wil er echt meebeginnen maar zoals ik al zei ik moet mijn dia's ingescand hebben en een goed programma krijgen dus info and help is wanted!!!

grreeeetttzzzzz
raoul bakker
Berichten: 17
Lid geworden op: 13-02-2006 13:53
Locatie: elsloo

14-02-2006 20:33

tjonge wat zijn jullie snel met antwoorden ik was nog aan t typen
Herwin bedankt maar ik denk dat zeewolde een beetje te ver is voor mij(ik weet niet zeker waar t ligt maar iig niet in limburg.)
grreettzzzz
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

14-02-2006 21:34

Hallo Raoul,

Ik woon zelf heel kort bij je in de buurt. Ik wil die dia's wel voor je inscannen. Kunnen we direct even jouw stekken doornemen... :o :D

Gr.,

Raymond
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
Gebruikersavatar
Bas Borkes
Berichten: 81
Lid geworden op: 15-11-2003 01:00
Locatie: Varsseveld

14-02-2006 22:36

haha wat een leuk speeltje, dat moviemaker. Ik heb de eerste 17 seconden van Eye of the tiger van survivor als vol met foto's. Nu word de computer wat trager.
Iedereen is van de wereld, en de wereld is van iedereen.
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

14-02-2006 22:38

Wat is nou precies het inscannen van dia's??? Het formaat zo groot krijgen voor op een beamer (gokje)?

Hoor het,

Tim
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
raoul bakker
Berichten: 17
Lid geworden op: 13-02-2006 13:53
Locatie: elsloo

15-02-2006 14:03

inscannen van dia's:
ik heb nog een heleboel dia's en die kun je met een speciaal apparaat(diascanner)in scannen zodat je ze op je pc hebt staan.als een gewone scanner maar dan speciaal voor dia's.

grrreettttzzzz
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

15-02-2006 15:11

pinnacle kun je dat programma ergens downloaden of moet je het kopen?

groeten Joris
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

15-02-2006 18:18

raoul bakker schreef:inscannen van dia's:
ik heb nog een heleboel dia's en die kun je met een speciaal apparaat(diascanner)in scannen zodat je ze op je pc hebt staan.als een gewone scanner maar dan speciaal voor dia's.

grrreettttzzzz


Je heb er geen digitale foto's meer van bedoel je??? Want als je digitale foto's heb op je pc hoef je toch helemaal niks in te scannen?
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

15-02-2006 18:23

joris Leferink schreef:pinnacle kun je dat programma ergens downloaden of moet je het kopen?

groeten Joris


Het is te downloaden uit nieuwsgroepen en het is ook te koop 8) . De gewone editie kost ongeveer 100 euro en die liquid edition is 800 tot 1500 euro...
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
Gebruikersavatar
Stefan Kazen
Berichten: 241
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

15-02-2006 18:35

Jeugd van tegenwoordig! :wink:
Opgegroeid met het digitale gebeuren....

Dia


Afbeelding


gr,