Branden of Origineeeeel?

Branden of Origineel

Origineel
21
26%
Branden
61
74%
 
Totaal aantal stemmen: 82
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

08-02-2006 00:43

Branden of Origineeeeeel?
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

08-02-2006 06:38

Poll is op zich oke, maar hij mag wel iets zeggen vind ik.

Ik neem maar even aan dat jij het hebt over Films op DVD?

Dan ga ik uiteraard voor origineel, de makers hebben er een hoop tijd en geld in zitten en daar mogen ze best voor gecompenseerd worden.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

08-02-2006 08:00

Lastig...

als je kijkt naar de huidige prijzen van DVD's enzo dan is dat gemiddeld 25 euro per DVD.

terwijl je hem bij pietje om de hoek voor 5 euro gebrand hebt..

op zich ben ik het met Mark eens.. de makers hebben er veel tijd en geld ingestoken en verdienen het ook om er wat aan te verdienen.. maarja aan de andere kant denken veel mensen voor 25 euro een orginele heb ik 5 illigale kopieen. m.a.w. 5x meer plezier..

Piraterij is gewoon niet te stoppen.. en ik vind dat de computerbranche het zelf heeft uitgelokt... De DVD kwam voor de VHS band en een jaar later kon iedereen z'n eigen dvd'tjes branden.. toen de branders nog niet bestanden (ook de CD) had je hooguit dat ze kopien maakten voor directe familie.. maar niet voor de handel...

oud klasgenoten hebben in de begin jaren van de brander (7 a 8 jaar geleden) echt grof geld verdient aan het kopieren van games. sommige zijn helaas ook een keer opgepakt maar anderen hebben er gewoon duizenden guldens aan verdient..

maar ik blijf er bij dat als de branders niet voor de consument te verkrijgen zou zijn dat de piraterij stukken minder is..
de computerbranche heeft het gewoon verkloot voor de muziek en film maatschappijen..

ze hadden beter een ander soort medium kunnen verzinnen op DVD voor de computer.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

08-02-2006 08:36

Mee eens Remko,

Branden dus....
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-02-2006 08:38

er gaat al weer een ambacht verloren aan machines.....
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

08-02-2006 09:18

Op zich ben ik tegen het branden maar,

waarom zijn in nederland de cd's en dvd's zo achterlijk duur?
Afgelopen zomer op cran canaria de nieuwe cd van shakira gekocht voor het mooie begrag van 7,50 euro terwijl ik er hier in nederland nog steeds 21,95 voor moest betalen.
En ja ik kocht hem daar bij een dood normale cd winkel.

als je de prijs zo achterlijk hoog houdt blijft het branden een stuk interessanter toch.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-02-2006 10:28

Weer aan de andere kant:

Hier op de zaak moeten we geld betalen aan buma, omdat we muziek/ een radio hebben.

Waarom moeten die grappenmakers na 20 jaar nog steeds geld hebben?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-02-2006 10:32

Heb jij alleen de eerste 20 jaar te vreten gehad Klaas. :roll: Of eet je nog steeds elke dag?? :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

08-02-2006 11:01

mitsz van der kamp schreef:er gaat al weer een ambacht verloren aan machines.....


Dat klinkt erg zelfverzekerd, er zijn nog nooit objectieve onderzoeken geweest die aantonen dat er ambachten verloren door het maken van (legale) kopieen. Ook is er nooit aangetoond dat de muziek/film industrie zwaar te lijden heeft van kopieen.

Als ik lege cd's /dvd's koop, betaal ik daar op voorhand al een marge over omdat ze er vanuit gaan dat er auteursrechtelijk werk op komt en dit geld wordt verdeeld onder bijv. artiesten. zo'n 14ct per lege cd/dvd.

Dit slaat echt als een tang op een varken :o

Ik gebruik veel cd's/dvd's voor het maken van backups. Zo'n stelletje randdebielen zal dus wel even bepalen waarvoor ik mijn lege schrijfbare media gebruik? Boeven zijn het, en ik houd niet van boeven :o

De producenten van film/muziek zitten er niet omdat ze de burgers zo lief vinden, die zitten er om keihard geld te verdienen en het liefst zo veel en zo snel mogelijk.

Ik verkoop liever 10 dvd's voor 10 euro dan 3 dvd's voor 25 euro, waarom snapt men toch niet dat de prijzen veel te hoog zijn in verhouding met de kwaliteit.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

08-02-2006 11:28

Zelf heb ik gekozen voor origineel, maar daarbij moet gezegd worden dat
ik me daar niet altijd aan houd.

Wanneer ik een cd of dvd koop is het er meestal een waarvan ik weet dat
de muziek of film goed is, in dit geval gun ik de makers mijn geld wel! Ik
maak dan vaak gebruik van die "3 voor 25 euro" acties die ze bij Van
Leest en de Free Recordshop hebben.

Waarom branden dan?? er zijn cd's die ik op dat moment leuk vind om te
horen, maar waarvan ik eigenlijk al weet dat ik hem over een half jaar
toch niet meer luister... Of van de films die je na één keer wel gezien
hebt... In deze gevallen vind ik de huidige prijzen gewoon veel te hoog.
Een kopietje is dan de oplossing!

Maar dus, mijn voorkeur gaat dus naar origineel. Maar niet
onvoorwaardelijk...
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

08-02-2006 13:17

wat mijook nog eens opvalt is dat een hoop artiesten steeds luier worden, als ze optreden bij bijvoorbeeld een top of the pops, is meer dan de helft aan het playbacken... gewoon schandalig dus... in engeland willen ze daarom nu ook bij die programma's het woordje live of playback afbeelden... en terecht dus.moeten ze hier ook doen. laat ze maar werken voor hun centen. kijk trouwens eens in wat voor huizen ze wonen, wat voor auto's ze rijden en wat voor eissen ze stellen... als het aan mij ligt kopen ze maar een ferrari minder. zelfde geld trouwens voor acteurs. en al het omliggende volk.
Gebruikersavatar
dennis van selst
Berichten: 227
Lid geworden op: 15-10-2005 19:38
Locatie: veldhoven

08-02-2006 16:00

branden , is veel goedkoper.
achja de makers zullen er wel veel moeite voor hebben gedaan, maar die hebben toch al geld zat
nie lulle maor bewaarzakke vulleh
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-02-2006 16:22

en als ze dan allemaal failliet gaan, omdat wij ze branden, dan hebben we straks geen artiesten meer, die de dvd's/cd's voor ons maken óm te kunnen branden.

Er is dus een absoluut beperkende factor die doorslaggevend is in deze discussie, die niets met voorkeur te maken heeft
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

08-02-2006 16:26

mitsz van der kamp schreef:er gaat al weer een ambacht verloren aan machines.....


Euh, ik ken niemand die handmatig DVD's of CD's bakt? Of bedoel je wat anders? 8)

De meeste CD'tjes die ik heb zijn origineel. De kwaliteit hiervan is beter, en blijft dat ook langer. Bovendien staan de originele hoesjes stukken gezelliger in mijn boekenkast!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-02-2006 16:28

Martijn...net boven jouw posting staat wat ik wél bedoelde
Leon van Grol
Berichten: 63
Lid geworden op: 05-02-2006 20:37
Locatie: Zoetermeer

08-02-2006 16:37

Idd betere kwalteit met orgineel.

Alleen nu lees ik dat mensen brande als ze de film maar 1 keer willen zien ofzo. Maar dan kan je die film toch huren bij videotheek ofzo.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-02-2006 16:38

Michael Jackson verliest mogelijk Beatles-rechten

Uitgegeven: 20 december 2005 13:08

AMSTERDAM - De advocaten van Michael Jackson zijn in onderhandeling met een belangrijke schuldeiser van de popster. Volgens het persbureau Reuters moet Jackson een lening van meer dan 166 miljoen euro afbetalen. Lukt dit niet op tijd, dan kan de popster zijn rechten op Beatles-songs kwijtraken.

Als Jackson vandaag in gebreke blijft, kan de New-Yorkse investeringsmaatschappij Fortress Investment Group beslag laten leggen op Jacksons aandeel in de publicatierechten van Beatles-liedjes. De popster heeft een aandeel van vijftig procent in deze rechten, met een waarde van zo'n 417 miljoen euro. Het gaat om meer dan tweehonderd Beatles-songs, waaronder de klassieker 'Yesterday'. Jackson kocht de publicatierechten van de catalogus in de jaren tachtig van de vorige eeuw voor zo'n veertig miljoen euro. Hij was toen op het hoogtepunt van zijn roem.


Brent Ayscough, een van de advocaten van Jackson, zei tegen Reuters dat vertegenwoordigers van de 47-jarige ster en de Fortress Investment Group bezig zijn met nieuwe onderhandelingen over hun afspraken. Zo kan Jackson mogelijk aan een ingebrekestelling ontkomen en zijn Beatles-songs behouden. "Het is niet de Dag des Oordeels, of wat dan ook", zegt Ayscough. "Er gaat niets gebeuren. Momenteel is men nog steeds aan het praten." Later deze week wordt volgens de advocaat mogelijk een deal gemaakt.

Ook muziekbedrijf Sony neemt deel aan de gesprekken. Volgens deskundigen binnen de muziekindustrie wil Sony graag Jacksons deel van de Beatles-rechten verwerven.

Reacties op dit bericht? Mail de redactie.
Zoek nieuws over dit onderwerp
Foto bij dit bericht? Stuur hem


Ik heb er gelijk meelij mee.

Ik bezondig me ook wel eens. Dit komt de economie tengoede.
Ik heb breedband
ik koop dvd's
ik heb eweka

Allemaal kosten, die ik maak om een filmpie te kijken (meestal standje 8 keer)

Zou dat niet meer kunnen, ook prima. Maar een DVD koop ik toch niet.

Muziek: worden bij ons die sticks mee volzet. Echte favorieten worden gewoon gekocht. Al was het maar voor de originele hoesjes.

Na napster is er alleen maar meer gedownload. Of er nu echt zoveel minder is verkocht?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-02-2006 16:38

daar ligt niet alles wat je wil natuurlijk
Leon van Grol
Berichten: 63
Lid geworden op: 05-02-2006 20:37
Locatie: Zoetermeer

08-02-2006 16:42

Ja daar heb je gelijk in.
Dan is brande iderdaad wel makkelijk.
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

08-02-2006 16:47

Ok Mitsz, net gemist!

Het grote probleem is natuurlijk de prijs van de diverse schijfjes. Die is gewoon erg hoog. Maar de reden waarom die hoog is, dat is een eeuwige kip-ei discussie. Ik kan me in ieder geval niet heugen dat ik CD's heb gekocht voor minder dan 30 gulden. Dat is ook gewoon veel geld. Tegenwoordige betaal ik gemiddeld zelfs 22 euro(!) voor een CD.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-02-2006 20:17

CD's zat van een tientje. Tweedehands ook genoeg te koop voor nog veel nog minder. Maar ik beken ook vooral duurdere CD's te kopen. Maar dat is de hobby.

Door Napster en Kaaza namelijk weer aan het luisteren en vervolgens kopen van de originele CD's geraakt.

Inmiddels hangt het illegaal downloaden van muziek mij wel de keel uit. Wat een ellende! Albums compleet krijgen kost een eeuwigheid en dat niet vanwege mijn super breedbandverbinding. Kwaliteit uiterst bedroevend. Maar veel beter wordt het met MP3 niet. Dat zal met die grote grijze dreundeunkliek niet zo opvallen. Dus we zijn gezegend voor de toekomst. :D

Maar of illegaal kopieren schadelijk is voor de artiest? Met zoveel reclame voor niks? Maar weer eens wat touren om centjes te verdienen. Eerlijk werken voor je geld? Maar eerlijk is eerlijk het blijft jatwerk.

Films heb ik gelukkig geen tijd voor. Dat scheelt een stuk.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

08-02-2006 20:31

Mitsz;

Als we allemaal zelf gaan rollen dan ...............................

Eigenlijk kunnen we heel veel zelf, maar vaak willen we niet :P \


Gr :wink:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-02-2006 21:12

Zelf muziek maken kan ik ook. Maar op de één of andere manier is het verschil een stuk groter in vergelijk met zelf draaien. :-?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-02-2006 21:18

Mitsz;

Als we allemaal zelf gaan rollen dan ...............................

Eigenlijk kunnen we heel veel zelf, maar vaak willen we niet icon_razz.gif \


Gr icon_wink.gif


vind ik ook goed hoor!
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

08-02-2006 21:21

De grotere artiesten zullen er niet zo heel veel van merken, die hebben ook de merchandising e.d. Komt bij dat mensen die echt van die muziek houden de cd's meestal wel orgineel wil hebben dus die kopen ze dan toch wel. Voor de kleinere artiesten die nog bekend moeten worden word het lastiger. De platenmaatschappijen krijgen minder inkomsten binnen waardoor er minder financiele ruimte is om kleinere artiesten een kans te geven.
Aan de andere kant word het ons gemakkelijk gemaakt. Internetaanbieders adverteren met 'Download snel mp3's met onze snelle verbinding'. Dat komt ook doordat downloaden niet illegaal is in Nederland, het aanbieden mag niet. Achterlijke regel want alvorens het te kunnen te downloaden moet iemand anders het eerst aanbieden.
Komt bij dat het downloaden en uploaden vooral op een dusdanige grote schaal voorkomt dat er geen beginnen aan is voor de instanties (stichting Brein o.a.) om dat allemaal de kop in te drukken. Ze halen zo af en toe wel eens een grote server uit de lucht waarop ik weet niet hoeveel films en muziekbestanden staan die je dan tegen betaling kunt downloaden maar daar houd het dan ook mee op.

Voor mezelf zie ik het dubbel. Ik download wel, geen films, maar bepaalde muziek had ik ook niet gekocht als ik het niet eerst gedownload had. En voor weer andere muziek geldt dat ik blij ben dat ik het eerst gedownload heb, alvorens te kopen.

Van bepaalde artiesten/bands wil ik alles orgineel hebben. Behalve verzamel cd's. Dat vindt ik de grootste 'geldbinnentrekkerij' die er bestaat. In veel gevallen word er nog een bonus-cd bijgedaan waar nooit uitgebracht werk opstaat (lag toch in de kast) zodat mensen die niet de verzamel cd gekocht zouden hebben alsnog over de streep worden getrokken.

Waar ik me ook wel aan stoor is dat sommige artiesten bepaalde oudere albums opnieuw uitbrengen (geremasterd) en dan dan compleet met extra cd erbij met nooit uitgebrachte liveopnames erop. Leuk, ik heb dan die al lang in mijn bezit. En om dan die extra cd te krijgen moet ik het desbetreffende album opnieuw aanschaffen. Of de extra cd downloaden...... :lol:
Vissie kump zo!