vissen in de polder. Tips?

Plaats reactie
Maarten drenth
Berichten: 128
Lid geworden op: 30-08-2002 02:00

06-09-2002 16:50

hallo hallo,

Sinds kort is mijn aandacht gevestigd op een polder bij mij in de buurt. Ik heb er zat vis zien zwemmen, nu alleen nog vangen.
Aangezien de bodem vrijwel overal erg zacht is, het erg ondiep is ( max 1 meter) en er op veel plaatsen wier ligt zijn dit dus niet de makkelijkste bevisbare wateren. Wel zeer de moeite waard om eens serieus te gana bevissen.
Nu vraag ik me af of er mensen zijn die tips hebben voor het vissen in de polder. Te denken valt aan tips betreffende het lood, aaspresentatie, voeren, soort aas, soort haak, etc.. etc...
Ik ben zeer benieuwd naar jullie tips?!!!

MvG,
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

06-09-2002 17:29

probeer het met de pen helpt altijd wel.

de groeten...
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

06-09-2002 23:31

ga pennen dat is nog steeds een effective manier om de karpers te belagen en vooral in polder jammer genoeg heb ik niet van dat soort water in mijn buurt :( maar ik vis al lang op karper meestal met de pen ik maak dan een paar voer plekje waar je de karper verwacht bij duikers pijler houten kanten bruggen en ga die plekjes steeds af vissen en dan weet 120% zeker dat je gaat vangen als aas zou ik mais uit blik pakken en als voer hennep of tarwe

succes kevin
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

09-09-2002 17:11

Maarten

Ik vis zelf bijna altijd in uiterwaarden (polders). Het beste kun je bij een zachte bodem het zogenoemde helicoptersysteem gebruiken. Bij dit systeem zakt enkel je lood in de zachte bodem en blijft je onderlijn er mooi bovenop liggen. Ik zou het lood nog wel afremmen voordat het water geraakt wordt. I.v.m. het ondiepe water zou ik kiezen voor een slider en toplood, om toch de lijn een beetje te verdoezelen. Ook i.v.m. de zachte bodem zou ik kiezen voor een pop-up, dit om grondlucht aan je aas uit te stellen.

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik wel!

Bart.
mark hofman.

25-10-2002 18:25

ik vis zelf regelmatig in de polder. ik heb daar een bootje en dat is echt makkelijk je kan dan naar onbereikbare stekken varen zoals bredere sloten of meertjes. die zijn er meestal wel te vinden als je goed zoekt. de rest van je systeem kan je gewoon simpel houden omdat er toch geen dressuur is. als er niet teveel brasem rond je stek scharrelt valt er goed met mais te vissen, want dat hoeft niet geintroduceert te worden boillies wel. een avond je van te voren voor voeren en de volgende ochtend er vissen. zo heb ik vaak goede resultaten gehaalt

mark
Plaats reactie