De karperwereld
- Bart van den Hurk
- Berichten: 1568
- Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Douwe toch! Een pak slaag en een kg beschimmelde ballen, meer krijg ik niet hoor...
Je heb helemaal gelijk Mark!
mvg
Bart van den Hurk
Bart van den Hurk
- Kees Ouwehand
- Berichten: 11597
- Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
- Locatie: Nederland
Chris Gabriele schreef:Ik ben reuze benieuwd wat een karperwereld gaat kosten zonder reclame
Dat gaat om duidelijk te onderscheiden advertenties. Als er bewust reclame in de artikelen en het bijbehorende fotomateriaal sluipt is er journalistiek wel degelijk wat aan de hand.
Maar we vissen met spullen waar merken op staan, dus kan het per ongeluk gebeuren dat er ergens een merknaam in beeld komt. Als publicerende karpervisser kan ik mij wel voorstellen dat je dat zo veel mogelijk wilt voorkomen om je objectiviteit te bewaren. Maar je kan wat over het hoofd zien. Bovendien zijn sommige zaken niet te voorkomen.
Als redactie moet je hierop letten. In geval van de voorpaginafoto had de redactie de foto al kritisch beoordeeld en gemeend enig retoucheerwerk te moeten doen. Kleine moeite om de merknaam eraf te snijden.
Kortom, kan mij het één en ander voorstellen, maar vind het toch een missertje.
Groet, Kees
Ps, Krijg ik die opdruk erbij als ik zo een mat koop?
- Paul van de Wiel
- Berichten: 692
- Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
- Locatie: Tilburg
Mooie vis jaah den betsy
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
- Locatie: Stein (Lb)
Als je problemen hebt met reclame uitingen in de KW kan je 2 dingen doen:
- Dat blad niet meer kopen
- Zelf een goed stuk schrijven zonder reclame
Voor de rest gewoon niet zeiken. Punt uit.
Groet,
Stefan
- Dat blad niet meer kopen
- Zelf een goed stuk schrijven zonder reclame
Voor de rest gewoon niet zeiken. Punt uit.
Groet,
Stefan
- Paul van de Wiel
- Berichten: 692
- Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
- Locatie: Tilburg
Nie allemaal zon punt van maken gaat toch om de verhalen en de vissen of zit ik er nu zo naast...
- Kees Ouwehand
- Berichten: 11597
- Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
- Locatie: Nederland
Bij een dergelijk reactie van de redactie van het blad zou ik dat ook vast en zeker doen.
Maar nu jij het zegt Stefan houdt ik dat nog even in beraad.
Groet, Kees
Maar nu jij het zegt Stefan houdt ik dat nog even in beraad.
Groet, Kees
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Maar die vent achter die vis...
Hoe heet ie ook al weer? Bart of zo?
Misschien moeten we het daar eens over hebben. Tjeeeeeeeeeeesusssssssssss!!
Dat is gewoon anti-reclame. Mag dat?
Hoe heet ie ook al weer? Bart of zo?
Misschien moeten we het daar eens over hebben. Tjeeeeeeeeeeesusssssssssss!!
Dat is gewoon anti-reclame. Mag dat?
- Daniel Legrand
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Zat die vis net nog even een minuut of 10 te bewonderen Bart !!
Echt de mooiste vis van NL als je het mij vraagt, terwijl ikzelf eigenlijk echt een schubliefhebber ben maar dit gaat het wel te boven.
Greetz Daan
Echt de mooiste vis van NL als je het mij vraagt, terwijl ikzelf eigenlijk echt een schubliefhebber ben maar dit gaat het wel te boven.
Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
- Hans Brinkel
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Hans Brinkel schreef:Waar deze topic al niet naar toe gaat....get a life
zeg ik....gamma
- Frank Avezaat
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
- Locatie: Veenendaal
- Contacteer:
Bein westerlaan schreef:Op karperwereld.nl staat op de ""voorpagina"" toch ook alleen maar reclame
Bein.
1) zonder de inkomsten van advertenties zou deze site niet bestaan
2) kwo staat los van het blad karperwereld
-
- Berichten: 2768
- Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
- Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg
Heren,
Waar mijn opmerking al uiteindelijk niet over kan doorlopen!
Ik had het eerder over nutteloze foto's in artikelen van een zakje boilies. Alleen maar om Meneer de Sponsor tevreden te stellen. Niet om een onthaakmat die toevallig met de letters de juiste kant op ligt!
Overigens wordt er verder een beetje erg te ver door gedraafd, voornamelijk naar Bart toe. En dat was niet mijn bedoeling. Zijn artikelen bulken JUIST NIET van de sluikreclame.
Maarja, ik ben hypocriet.... Dus ik moet zwijgen verder.
Groet,
Frank
Waar mijn opmerking al uiteindelijk niet over kan doorlopen!
Ik had het eerder over nutteloze foto's in artikelen van een zakje boilies. Alleen maar om Meneer de Sponsor tevreden te stellen. Niet om een onthaakmat die toevallig met de letters de juiste kant op ligt!
Overigens wordt er verder een beetje erg te ver door gedraafd, voornamelijk naar Bart toe. En dat was niet mijn bedoeling. Zijn artikelen bulken JUIST NIET van de sluikreclame.
Maarja, ik ben hypocriet.... Dus ik moet zwijgen verder.
Groet,
Frank
- Michiel Pilaar
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
- Locatie: Kapelle
- Contacteer:
Liever Kips leverworst,... Dan gewone leverworst ...
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Frank Avezaat schreef:Bein westerlaan schreef:Op karperwereld.nl staat op de ""voorpagina"" toch ook alleen maar reclame
Bein.
1) zonder de inkomsten van advertenties zou deze site niet bestaan
2
Frank ik adverteer gelukkig ook bij jullie en vind de voorkant bijzonder gemakkelijk kan daardoor bij merken,leveranciers info met 1 klikje krijgen,en dit alles voor een meer dan redelijk bedrag.Dus mijn complimenten en ga zo door
- Hans Brinkel
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Worst van de ..........Hema
Het is winter mensen!
Over twee maanden gaan we weer over visjes lullen...
Leuk dit.
WB
Over twee maanden gaan we weer over visjes lullen...
Leuk dit.
WB
- Marco Mensing
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Komkommertijd is normaliter 's zomers...
CarpeR Diem
- mitsz van der kamp
- Berichten: 6100
- Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
- Locatie: amsterdam
- Contacteer:
ja...sluik haar is erg
- Bart van den Hurk
- Berichten: 1568
- Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Ach,
Hoe dan ook, ik kan die tank weer een paar keer met diesel vullen om buiten de regio te gaan vissen, dat is het voordeel van af en toe wat schrijven...
Geen karper in Nederland voelt zich meer veilig, want met een caddy vol spullen en een tank vol diesel kom ik ze vangen!! Lang leven het vrijgezellige, thuiswonende en schoolgaande leven...
Wat moet dat worden als ik over een paar jaar een aantal honderden pagina's tellend artikel schrijf en de middelen heb om die vissies in Holland een periode "full time" te belagen, mmmm
Denk dat onze beschubte vrienden gaan emigreren naar Belgie!
Hoe dan ook, ik kan die tank weer een paar keer met diesel vullen om buiten de regio te gaan vissen, dat is het voordeel van af en toe wat schrijven...
Geen karper in Nederland voelt zich meer veilig, want met een caddy vol spullen en een tank vol diesel kom ik ze vangen!! Lang leven het vrijgezellige, thuiswonende en schoolgaande leven...
Wat moet dat worden als ik over een paar jaar een aantal honderden pagina's tellend artikel schrijf en de middelen heb om die vissies in Holland een periode "full time" te belagen, mmmm
Denk dat onze beschubte vrienden gaan emigreren naar Belgie!
mvg
Bart van den Hurk
Bart van den Hurk
- Jeroen houdijk
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
- Contacteer:
Ha Bart,
Jij hebt het maar getroffen met hotel Mamma, zelf woon ik nu een paar jaar op mijzelf en dat heeft zo zijn voordelen. Zo kan ik lekker om een uur of twee in de nacht een reactie typen of gaan vissen wanneer ik dat wil.
Nadeel zijn de euri's, dat spreekt voor zich. Vanavond weer acht uurtjes moeten werken, het leven van een student gaat niet over rozen zoals sommigen denken. Zometeen gaat de wekker weer.
Allen,
Over reclame in de KW, ik vind best dat je mag laten blijken waarmee je vist. Er wordt wel gezegd dat die engelse bladen zo slecht zijn omdat ze bol staan van de reclame, maar die neem ik voor lief. Sla twee bladzijden om en er staat weer een leuk interview of sessieverslag. Dat laatste mis ik nog wel in de nederlandse bladen. Die verslagen van uur tot uur, waarin wordt beschreven waarom er wordt verkast of opnieuw wordt ingegooid.
Groeten,
Jeroen
Jij hebt het maar getroffen met hotel Mamma, zelf woon ik nu een paar jaar op mijzelf en dat heeft zo zijn voordelen. Zo kan ik lekker om een uur of twee in de nacht een reactie typen of gaan vissen wanneer ik dat wil.
Nadeel zijn de euri's, dat spreekt voor zich. Vanavond weer acht uurtjes moeten werken, het leven van een student gaat niet over rozen zoals sommigen denken. Zometeen gaat de wekker weer.
Allen,
Over reclame in de KW, ik vind best dat je mag laten blijken waarmee je vist. Er wordt wel gezegd dat die engelse bladen zo slecht zijn omdat ze bol staan van de reclame, maar die neem ik voor lief. Sla twee bladzijden om en er staat weer een leuk interview of sessieverslag. Dat laatste mis ik nog wel in de nederlandse bladen. Die verslagen van uur tot uur, waarin wordt beschreven waarom er wordt verkast of opnieuw wordt ingegooid.
Groeten,
Jeroen
- Marc Schrikkema
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
- Locatie: Heerhugowaard
Mensen,
1. Het is niet dezelfde foto, en voor mijn gevoel zijn ze eerder voor de sponsor gegaan dan voor de mooiste foto. (ik veronderstel even dat ze de beschikking hadden over beide foto's)
2. De commercie bepaald allang wat er in het blad (alle bladen) komt.
3. Wat maakt t uit? Mooie foto, mooie vis en heb laatst het verhaal erachter van Bart zelf mogen horen en het is een schitterend verhaal.
Dus nokken nu, lees het blad als jij de artikelen leesbaar vind, doe het niet als jij je ergert aan de commercie.
M.
1. Het is niet dezelfde foto, en voor mijn gevoel zijn ze eerder voor de sponsor gegaan dan voor de mooiste foto. (ik veronderstel even dat ze de beschikking hadden over beide foto's)
2. De commercie bepaald allang wat er in het blad (alle bladen) komt.
3. Wat maakt t uit? Mooie foto, mooie vis en heb laatst het verhaal erachter van Bart zelf mogen horen en het is een schitterend verhaal.
Dus nokken nu, lees het blad als jij de artikelen leesbaar vind, doe het niet als jij je ergert aan de commercie.
M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken
- Bertil Wielink
- Berichten: 1760
- Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Reactie van Publishinghouse medewerker en bladmanager Peter Dohmen:
Beste mensen,
Als eindverantwoordelijke voor de vier specialistische hengelsporttitels die binnen onze uitgeverij worden uitgegeven, volg ik met belangstelling de relevante discussies op de diverse boards, waaronder vanzelfsprekend ook die van KWOL.
Hoewel er in allerlei discussies met grote regelmaat stellingnames langs komen die in de grotere contekst gezien twijfelachtig zijn of soms zelfs falikant onjuist, onthoud ik me in de regel van commentaar.
In een open discussie horen nu eenmaal valide argumenten thuis, maar verdienen ook stellingnames een plekje die de plank misslaan. Dat is geen punt; als iedereen het met elkaar eens zou zijn, was er immers geen discussie...
Met betrekking tot de discussie over commercie in onze uitgave Dé Karperwereld wil ik echter graag drie zaken verduidelijken:
1)
Dé Karperwereld ís een commerciële uitgave en geen verenigingsblad.
Zonder betaalde advertenties zou zo'n magazine in plaats van de toch al niet geringe bijna 9 euro die het nu kost, wellicht al gauw zo'n 15-20 euro moeten kosten. En een dergelijke prijs zou D Karperwereld weinig levensvatbaar maken, dát kan ik jullie verzekeren!
Dankzij de adverteerders die ons platform graag benutten om hun producten/diensten tegen betaling onder de aandacht van de karpervissers te brengen, zitten we nu in de achtste jaargang!
Overigens is een verhouding redactie/advertenties 2 : 1 in de bladenwereld heel normaal, dat wil zeggen 30 tot 35% advertenties.
Met een advertentiebezetting van 14 tot 20 blz op een volume van 84 blz zitten wij daar héél ruim onder...
2)
Al moet het niet té gek worden, als een auteur door middel van het noemen van een merknaam (kan overigens heel informatief zijn!) of het dragen van een logo een gebaar wil maken naar zijn sponsor, is dat in eerste instantie zijn of haar verantwoordelijkheid.
Maar als het te gek wordt, grijpen we beslist in.
Niet door het manipuleren van een foto overigens (zie punt 3), maar door de foto dan maar niet te plaatsen.
Dat wij als uitgeverij bewust zouden hebben gekozen voor de cover van Bart vanwege de naam Proline is klink klare onzin. Het ging vanzelfsprekend om die prachtige vis en het fraaie oranje licht!
Heeft een van jullie een advertentie van Proline in ons magazine aangetroffen?
Neen dus!
Het feit dat deze firma nauwelijks of niet in ons magazine adverteert, is het levende bewijs van het feit dat de redactie niet door commercie wordt gestuurd...
3)
Dan het altijd heikele punt van beeldmanipulatie.
Wat dat betreft hoop ik dat jullie van mij willen aannemen dat wij daar hoogst terughoudend in zijn.
Terwijl iedere amateur thuis op z'n pc naar hartelust kan rommelen met foto's, zijn de professionals in onze grafische studio samen met onze redactie niet erg gecharmeerd van dergelijke trucs. De geloofwaardigheid komt immers al te gauw in het geding!
In de meer dan acht jaar dat Dé Karperwereld nu bestaat, herinner ik me misschien drie-vier gevallen.
De iets weggepoetste beschadiging op de Oranje Parel is er daar overigens eentje van.
Wij weten dat ook een vis wondjes en beschadigingen kan vertonen, maar de 'boze buitenwereld' kan daar niet altijd even goed mee omgaan. En aangezien Dé Karperwereld ook prominent in de schappen van boekhandels en kiosken pronkt, heb ik op mijn verantwoordelijkheid gekozen voor een kleine cosmetische ingreep...
Verder herinner ik me twee gevallen waar een man met vis op zijn verzoek bewust vrijstaand is gemaakt om te vermijden dat kermerkende features in het landschap werden getoond. De reden moge duidelijk zijn.
Persoonlijk ben ik daarvan zeker niet gecharmeerd aangezien ik eerlijk gezegd vind dat de lezer recht heeft op de volledige informatie. Maar goed, een enkele uitzondering bevestigde ook hier de regel.
That's it!
En geloof me: we zullen er dus niet gauw toe overgaan om Fila weg te poetsen van de pet van Arjen, Fox van de pet van Herwin of ... KWOL van het voorhoofd van Bertil, zoals in een van de postings werd geadviseerd!.
Ik hoop hiermee iets meer duidelijkheid te hebben verschaft en wens jullie graag nog heel veel leesplezier met onze fraaie magazines en die van onze collega's.
Peter Dohmen
algemeen hoofdredacteur
Publishing House & Facilities B.V.
Beste mensen,
Als eindverantwoordelijke voor de vier specialistische hengelsporttitels die binnen onze uitgeverij worden uitgegeven, volg ik met belangstelling de relevante discussies op de diverse boards, waaronder vanzelfsprekend ook die van KWOL.
Hoewel er in allerlei discussies met grote regelmaat stellingnames langs komen die in de grotere contekst gezien twijfelachtig zijn of soms zelfs falikant onjuist, onthoud ik me in de regel van commentaar.
In een open discussie horen nu eenmaal valide argumenten thuis, maar verdienen ook stellingnames een plekje die de plank misslaan. Dat is geen punt; als iedereen het met elkaar eens zou zijn, was er immers geen discussie...
Met betrekking tot de discussie over commercie in onze uitgave Dé Karperwereld wil ik echter graag drie zaken verduidelijken:
1)
Dé Karperwereld ís een commerciële uitgave en geen verenigingsblad.
Zonder betaalde advertenties zou zo'n magazine in plaats van de toch al niet geringe bijna 9 euro die het nu kost, wellicht al gauw zo'n 15-20 euro moeten kosten. En een dergelijke prijs zou D Karperwereld weinig levensvatbaar maken, dát kan ik jullie verzekeren!
Dankzij de adverteerders die ons platform graag benutten om hun producten/diensten tegen betaling onder de aandacht van de karpervissers te brengen, zitten we nu in de achtste jaargang!
Overigens is een verhouding redactie/advertenties 2 : 1 in de bladenwereld heel normaal, dat wil zeggen 30 tot 35% advertenties.
Met een advertentiebezetting van 14 tot 20 blz op een volume van 84 blz zitten wij daar héél ruim onder...
2)
Al moet het niet té gek worden, als een auteur door middel van het noemen van een merknaam (kan overigens heel informatief zijn!) of het dragen van een logo een gebaar wil maken naar zijn sponsor, is dat in eerste instantie zijn of haar verantwoordelijkheid.
Maar als het te gek wordt, grijpen we beslist in.
Niet door het manipuleren van een foto overigens (zie punt 3), maar door de foto dan maar niet te plaatsen.
Dat wij als uitgeverij bewust zouden hebben gekozen voor de cover van Bart vanwege de naam Proline is klink klare onzin. Het ging vanzelfsprekend om die prachtige vis en het fraaie oranje licht!
Heeft een van jullie een advertentie van Proline in ons magazine aangetroffen?
Neen dus!
Het feit dat deze firma nauwelijks of niet in ons magazine adverteert, is het levende bewijs van het feit dat de redactie niet door commercie wordt gestuurd...
3)
Dan het altijd heikele punt van beeldmanipulatie.
Wat dat betreft hoop ik dat jullie van mij willen aannemen dat wij daar hoogst terughoudend in zijn.
Terwijl iedere amateur thuis op z'n pc naar hartelust kan rommelen met foto's, zijn de professionals in onze grafische studio samen met onze redactie niet erg gecharmeerd van dergelijke trucs. De geloofwaardigheid komt immers al te gauw in het geding!
In de meer dan acht jaar dat Dé Karperwereld nu bestaat, herinner ik me misschien drie-vier gevallen.
De iets weggepoetste beschadiging op de Oranje Parel is er daar overigens eentje van.
Wij weten dat ook een vis wondjes en beschadigingen kan vertonen, maar de 'boze buitenwereld' kan daar niet altijd even goed mee omgaan. En aangezien Dé Karperwereld ook prominent in de schappen van boekhandels en kiosken pronkt, heb ik op mijn verantwoordelijkheid gekozen voor een kleine cosmetische ingreep...
Verder herinner ik me twee gevallen waar een man met vis op zijn verzoek bewust vrijstaand is gemaakt om te vermijden dat kermerkende features in het landschap werden getoond. De reden moge duidelijk zijn.
Persoonlijk ben ik daarvan zeker niet gecharmeerd aangezien ik eerlijk gezegd vind dat de lezer recht heeft op de volledige informatie. Maar goed, een enkele uitzondering bevestigde ook hier de regel.
That's it!
En geloof me: we zullen er dus niet gauw toe overgaan om Fila weg te poetsen van de pet van Arjen, Fox van de pet van Herwin of ... KWOL van het voorhoofd van Bertil, zoals in een van de postings werd geadviseerd!.
Ik hoop hiermee iets meer duidelijkheid te hebben verschaft en wens jullie graag nog heel veel leesplezier met onze fraaie magazines en die van onze collega's.
Peter Dohmen
algemeen hoofdredacteur
Publishing House & Facilities B.V.
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
- Harnold Kikkert
- Berichten: 2174
- Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
- Locatie: Hoogeveen
Wat ik dus ook mijn reaktie zei vwb het abonnementsgeld.
En laat het woord Fila maar staan, maar poets dan die kop van Kempen weg
gr Harnold
En laat het woord Fila maar staan, maar poets dan die kop van Kempen weg
gr Harnold
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 18-08-2004 12:39
Beste Peter,
Wat de laatste stelling betreft, ben ik het helemaal met je eens. Wat is er mis met het wegpoetsen van ontsierende details uit een beeld teneinde de foto als eye catcher een mooiere aanblik te geven? Zeker gezien het de cover betreft. Als fotograaf en filmmaker doe ik veelvuldig beelden wijzigen/verfraaien wanneer ik dat nodig acht, zonder dat ik me hierbij morele vragen stel. Wanneer foto's er zijn om louter 'mooi te wezen', is er mijns inziens niets mis met het aanbrengen van kleine aanpassingen.
Anders is het natuurlijk wanneer de foto een boodschap moet overbrengen en je de waarheid door wijzigingen doelbewust manipuleert. Het wegpoetsen van een ontsierende schub staat natuurlijk ver weg van zo'n kwalijke manipulatie, gezien het slechts een onschuldige aanpassing betreft.
In magazines worden tig foto's gewijzigd en zolang je hiermee geen wezenlijke waarheden verbloemd die andermans belangen schaden, kan dat naar mijn mening gerust!
Groeten,
Bert Cremers
Wat de laatste stelling betreft, ben ik het helemaal met je eens. Wat is er mis met het wegpoetsen van ontsierende details uit een beeld teneinde de foto als eye catcher een mooiere aanblik te geven? Zeker gezien het de cover betreft. Als fotograaf en filmmaker doe ik veelvuldig beelden wijzigen/verfraaien wanneer ik dat nodig acht, zonder dat ik me hierbij morele vragen stel. Wanneer foto's er zijn om louter 'mooi te wezen', is er mijns inziens niets mis met het aanbrengen van kleine aanpassingen.
Anders is het natuurlijk wanneer de foto een boodschap moet overbrengen en je de waarheid door wijzigingen doelbewust manipuleert. Het wegpoetsen van een ontsierende schub staat natuurlijk ver weg van zo'n kwalijke manipulatie, gezien het slechts een onschuldige aanpassing betreft.
In magazines worden tig foto's gewijzigd en zolang je hiermee geen wezenlijke waarheden verbloemd die andermans belangen schaden, kan dat naar mijn mening gerust!
Groeten,
Bert Cremers