uitvinding?

Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

24-12-2005 21:17

paul veenendaal1 schreef:Elco,

Deels heb je gelijk, maar 2 ervan hebben later toen ze al tijden zaken deden ook octrooi/patent aangevraagd op producten.
Octrooiaanvraag heeft alleen zin als het iets kompleet nieuws is, en geen afleiding is van ander product.
Via een notaris kun je een geheimhoudingscontact op laten stellen kosten 250€ hiermee ben je redelijk safe.

Gr Paul


Paul,

Natuurlijk kun je, wanneer je het product aan het lopen hebt, octrooien erop aanvragen. Dan kun je de kosten dekken anders is dat voor iedereen bijna onmogelijk.

En op een oud product dat verbeterd is kan gewoon octrooi worden aangevraagd toch? Kijk maar naar het beste idee van nederland.

En dat van die notaris is idd een idee.
Waar een wilg is, is een heg
Gebruikersavatar
Bas Borkes
Berichten: 81
Lid geworden op: 15-11-2003 01:00
Locatie: Varsseveld

25-12-2005 15:26

Tis en blijft een grote gok. Maar goed als jij echt in het idee geloofd, had ik de gok gewaagd. Als je niets doet, veranderd er ook niets. Ik wist niet dat het via een notaris kon. Ik had dat gewaagd , en dan naar een producent, het idee voorleggen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Groeten Bas.
Iedereen is van de wereld, en de wereld is van iedereen.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

27-12-2005 21:37

Doe een goed onderzoek naar de haalbaarheid en de vraag naar het product. Als dat goed is gedaan en er komt een positief advies uit, ga daar dan mee naar een bank en vraag een lening aan.
Vanaf dat moment zul je er echt voor moeten gaan en is er geen weg meer terug, je moet dan immers je krediet aflossen!

Dus stel een duidelijke go or no go en wees daarover eerlijk tegenover jezelf...

Als je echt een goed idee hebt en je weet dat goed te brengen zal de bank vrijwel zeker meewerken.

vr gr Sjoerd
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

27-12-2005 21:48

Sjoerd,

Een haalbaarheidsonderzoek kost geld, de topicstarter had dit niet.
Geld lenen bij een bank is leuk maar zonder onderpand en alleen een goed verhaal onderbouwd of niet kom je niet ver.
Daarbij moet je goed onthouden, als de zon schijnt krijg je van de bank een paraplu en als het dreigt te regenen willen ze die terug.

Gr Paul