Gaarne Uw mening en reactie's Heren??

Wilko Bloem

28-08-2002 10:24

Lorenzo!
Ik heb begrip voor jou humoristisch tentoon gestelde agressie, het liefst met spijkerbanden en sneeuw kettingen m'n waarde. Ik vergeet dan maar even mijn "respect" voor het geen wat leeft c.q. vegeteert. En wat in mijn ogen afgevoerd dient te worden rechtstreeks naar de gaskamertjes 1940-1945.
Met uitroeiende groet Wilko.
I kill people :evil:
I kill people for money :evil:
But you are my friend :evil:
I kill you for nothing :evil:
Wilko Bloem

28-08-2002 10:41

Je kunt het ze niet kwalijk nemen Kiron ze weten niet beter men kan ze alleen maar op de realiteit attenderen, en hopen dat het goed komt. En dat iedereen op het board zich een beetje inzet, om deze jeugdige blindgangers weer in de rails te adviseren met goede raad.

Maar we moeten de jongere niet over een kam scheren, ze hebben best wel een heel groot normbesef bemerk ik vaak op dit board. Ze zijn beslist niet dom, maar wel vaak verstoken van de juiste kennis dus c.q. inzicht om te kunnen handelen zoals het een echte karpervisser betaamt!
Met vriendlijke groet Wilko.
Wilko Bloem

28-08-2002 10:46

Theo
Inderdaad heb ik mij zelf daar regelmatig op moeten betrappen {Fishing, an excuse for being there} ik vergat zelfs mijn spullen uit pakken aan de waterkant, en zat toen te fotograveren.
Met vriendelijke groet Wilko
Wilko Bloem

28-08-2002 11:57

Hallo Peter
W ij zijn het vaak eens met elkaar, op wat kleine verschillen na dan! Zoals ook nu, het klinkt nog al generaliserend en toch ook wel onverdiend. Betreffende jeugd die "wel positief" is ingesteld, en toch ook op de goede weg zijn. In hun groei van wat een respectabel dier en natuur minnende karpervisser mag heten te zijn!

Zo als wij nog kennen uit het nostalgische verleden. En mm ja, die genitaliën parallel vergelijkend, met vet spek druipende orgieën! Het is allemaal onder de noemer te plaatsen van puberaal onvolwassen macho gedrag en verstoken van kennis! Dit gedrag is zelfs zo "toonaangevend" dat vermoedelijk veel vissers zich de moeite besparen.

Om nog met een mooi sfeerverhaal te plaatsen incl.de doorsnee geproportioneerde karpers onder de twintig pond. Tot nu een bekend uiterste in de galerij, de door mij gerespecteerde H.Vogel ik hoop dat vele jongere zijn positief voorbeeld zullen volgen. In zijn navolging, met het plaatsen van "bezielende" belevenissen, en deze hier in de rotary plaatsen!

Met de rest van jou posting Peter, kan ik mij aardig vinden!
Nu een kleine kanttekening mijnerzijds, betreffende karpers onder de twintig pond er zijn veel waters waar doorsnee genomen niets groters, dan dit formaat rondzwemmen, met prachtige leliebedden en rietkragen.

Doe het eens anders Heren, neem dan geen afstand kanon, maar een "kaliber waardige" hengel voor deze omstandigheden, aangepast aan de correcte omstandigheden! Heb dit regelmatig gedaan en beleefde met rode oortjes topsport, op karpers van 15 en 17 pond.wat een strijd een hoe krom mijn hengel, materiaal wat in evenwicht is, zoals lijndikte en kaliber hengel aan de omstandigheden! We jagen toch ook niet met een kanon op patrijzen, mocht U een liefhebber van de jacht zijn?
Mmm eigenlijk ben ik nu of topic sorry!
Met respecterende groet Wilko.
I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

28-08-2002 12:27

Ron

In principe heb je gelijk. In nederland waterland ligt echt wel genoeg uitdaging voor handen. Absoluut! Ook voor de gerichte ‘gewichtsvisser’ ligt er in nederland zat uitdaging. Toch wijk ik wel eens naar belgie en frankrijk uit. Waarom zul je je afvragen, als ik toch vind dat in nederland zat op viswateren liggen?

Toen ik voor het eerst uitweek naar belgie/frankrijk was dat, moet ik toegeven, om de mythische biggen verhalen. Ik ben er heen gegaan en heb er goed gevangen, me er wel ter degen van bewust dat ik waarschijnlijk 1 van de weinige was die zijn eerste en meteen geslaagde trip maakte. Nadat ik vele meer wateren daar had opgemerkt die werkelijk prachtig en rustig erbij lagen wilde ik terug. Zonder ook maar iets van het bestand te weten. De biggen interesseerde me niet meer, maar gewoon de spanning van het onbekende, de rust en schitterende omgeving. Niet weten wat je te wachten staat. Schitterend.
Daarbij komt dat ik in limburg woon, dus of ik nu naar voor mij nieuwe wateren in zuid of noord holland rij, of naar zuid belgie/noordfrankrijk die reistijd is ongeveer hetzelfde.

Het is niet zo dat ik 20 x per jaar naar france ga. Ik kom hier in Nederland net zo goed aan mijn trekken. Vooral hier in Limburg. Het valt me namelijk altijd op dat hier relatief weinig van bekend is op internet en andere media. Ook zijn er in verhouding veel minder karpervissers dan de rest van het land. Er ligt genoeg water hier met schitterende en ook zware vissen. Ben ook sterk van mening dat hier nog een groot aantal verassingen rondzwemmen.


Met vriendelijke groet,

Tim Boelema
Wilko Bloem

28-08-2002 12:29

Hoi Ron
Vergeet onze zeer gewaardeerde H.P.E en Mike van Zijl niet en heel belangrijk "onze.... Aart" deze hebben wel het leeuwen aandeel in deze materie, en zo zijn er gelukkig nog zeer vele knokkers en voorvechters tegen dieronvriendelijkheid! Mijn welgemeende excuus als ik iemand vergeten ben, geen opzet van mijn kant maar debet aan een slecht geheugen. Wel grappig, ik zie veel verwantschap via jou reactie, en voor mij veel ‘herkenning' in jou visserij.

De rest van jou beleven en het "ondergaan", van hoe jij het karpervissen ervaart en de realiteit goed doorziet is een goede reden. Om jeugd op dit bord mede te attenderen in voorlichting ten aanzien van slecht bet-water, en zijn dier onvriendelijk gecreëerde omstandigheden. En proberen hen de ogen te openen, voor het geen wat beslist niet deugd in de misleidend publicerende media c.q. literatuur!
Ben ik niemand vergeten?
Dan met respecterende groet mijnerzijds,Wilko.
I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Mark van der Made
Berichten: 39
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

28-08-2002 14:47

beste Stefan,

Wat je schrijft is precies wat ik bedoel!!

m.vr.gr. Mark
Gebruikersavatar
Tieme Santes
Berichten: 82
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00

28-08-2002 16:05

Wat weer een gezever over betaalwateren!Net of alle betaalwater hetzelfde zijn.Ik ben twee maanden geleden naar het Domain de Goncourt geweest...inderdaad een betaalwater!Het was voor mij de eerste keer dat ik naar Frankrijk ging.Ik durf er bijna mijn handen voor in het vuur te steken dat op de wateren van Goncourt geen, uit openbaar water of waar dan ook gestolen karpers uitgezet worden. De karpers worden zelf gekweekt en uitgezet. Dit is onder andere te zien aan het ras wat daar rond zwemt (beschubte of volledig beschubte spiegels).

Het was een leerzame ervaring. Je leert hoe de visserij zich afspeelt op dit soort wateren (wier/lange afstanden e.d.)Persoonlijk heb ik veel geleerd over het vissen in Frankrijk. Toch ging het mij tegen staan dat de visserij weinig natuurlijke elementen meer bevatte. De vissen zijn puur vleesvarkens die als doel hebben om menig foto op te leuken. Tuurlijk is het mooi om een grote karper te vangen maar de gedachte die achter deze karpers schuil ging, beviel mij niet zo.

Mijn bedoeling is om duidelijk te maken dat dat gezeik over vissers die betaalwateren bezoeken, het doel voorbij streeft. Tuurlijk mag je proberen om iemand van je gelijk te overtuigen, daar is niets mis mee maar om dit soort vissers(waar ik dus schijnbaar één van ben)als derde-rangs karpervissers te bestempelen gaat iets te ver.Laat mensen zelf uitvinden of zij zich kunnen vinden in de denkwijze die achter dit soort wateren schuil gaat.

En nou niet meteen weer beginnen te zeuren en te zeik a.u.b.

Met vriendelijke vissersgroet,

Tieme Santes

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tieme Santes op 2002-08-28 16:06 ]</font>
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

28-08-2002 16:35

Thiemen jij schreef:

Toch ging het mij tegen staan dat de visserij weinig natuurlijke elementen meer bevatte. De vissen zijn puur vleesvarkens die als doel hebben om menig foto op te leuken. Tuurlijk is het mooi om een grote karper te vangen maar de gedachte die achter deze karpers schuil ging, beviel mij niet zo.


En das nou een van die redenen om het onderste uit de kan te halen voor het tegen gaan van vissen op betaalwateren

groetjes Tim
Wilko Bloem

28-08-2002 16:38

Ja Heren ga gerust zo verder, en communiceer met elkaar! Met goed luisteren c.q. lezen, kunnen we heelveel van elkaar leren en de ander leren begrijpen. Ga zo voort de meest vervelende reacties, is als "oorzaak" niet goed gelezen, dus dan ook verkeerd begrepen!

Een kleine kanttekening mijnerzijds omtrent zo'n situaties:
Ik reageerde mij, aanvallend en spetakulair af, betreffende mediageil zoekende typetjes. En deze zo klakkeloos viswater in de publiciteit gooiend! Wat en wie schetst mijn verbazing? Een aangebrand typje begon gelijk met schelden, en twijfelend aan mijn geestelijke vermogens. En weet ik al niet meer aan complimenten, richting mijn adres!

Zijn volgende posting c.q. reactie, mijn excuus Wilko sorry ik heb niet goed gelezen of wel te snel, en bij nader inzien, ben ik het helemaal met je eens! Het overkwam deze visser vrij regelmatig, dat hij de literaire slip inging, met als oorzaak niet goed gelezen. Het wil dat ik veel van de board gebruikende, hun zwakheden wel een beetje door hebt, anders was er wel weer een knetterend betoog mijnerzijds tegen overgezet.

Ik bedoel hier maar mee te zeggen met dit voorbeeld, dat we veel literaire narigheid kunnen voorkomen door een onderwerp goed te lezen, alvorens een zeer gekruide reactie daar tegenover te plaatsen. Bij deze dan veel discussie plezier Heren, en maak er iets moois van met elkaar.
Met respecterende groet Wilko.

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Wilko Bloem

28-08-2002 18:34

Ach U komt hier Uw entre maken met een urinerende posting, en dat wij hier aan het zeveren zijn! De eerste posting in deze topic Men Tieme........heeft U deze goed gelezen? De voorgaande boarders hebben het nog steeds droog en urine vrij weten te houden. Dus de eer geheel en al aan U, Men Thieme om dat positieve voorbeeld te continueren op navolging van Uw voorgangers.

1.] Was het U opgevallen, overzie de inleidende posting, in deze topic dat het hier alleen betreft als onderwerp {slecht en dieronvriendelijk bet-water}? Nee dat dacht ik al Men Tieme, niet goed......... gelezen dus!
2.] Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat U zich hier druk komt maken, over slecht-bet-water Men Tieme???
3.] Weer zo'n gevalletje niet goed lezen, en negatieve kritiek uiten op mensen met diervriendelijke intenties, die andere karpervissers tracht te waarschuwen voor karper onvriendelijke abortoirs!
4.] Ik laat in het midden, met wat voor een soort water U zich bezig houd, het zij goed of het zij slecht, want dat weet ik niet?
5.] Wij hebben het hier over slecht bet-water, waar heeft U het over, goed of slecht?
Met onbetaalde groet Wilko.
I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Wilko Bloem

28-08-2002 23:02

En dan maar weer even, de definitie van een slecht-bet-water:
Een water waarvan de natuurlijke voedsel draagkracht word overtroffen. Door een veel te groot bestand c.q. bezetting aan uitgezette karpers! En waar de karpers nog nauwelijks of helemaal geen voedselkeuze vrijheid hebben zoals b.v.b in open natuurlijk buitenwater.

Blijft over Heren, vissersvoedsel c.q. haak aas, vreten wat de pot schaft dus! Of het nog erger kan? Ja dat kan helaassssss, veel ge-sleep en ge-sol met grote karpers van dubieuze her en afkomst. Of.....overgezet uit natuurlijk buitenwater, in een commercieel gemanipuleerde biotoop c.q. dieronvriendelijk abortoir, waar geen bliksem van klopt!
Met veroordelende groet,aan deze criminelen, en naar de gaskamers met dat zooitje ongeregeld, Wilko!

I kill people :evil:
I kill people for money :evil:
But you are my friend :evil:
I kill you for nothing :evil:
Hans-Peter van Ee

29-08-2002 00:57

Heren

Wilko spreekt over goed en slecht betaalwater, maar waar ligt de grens??

Laatst sprak ik mijn 'ouwe' maatje Mark , was net terug van du Der.
Eer ik de kans kreeg te informeren of hij genoten had, stak hij al van wal.
Hans zei hij tegen me jij moet eens wat schrijven over de stekken zeven, acht, negen, tien en elf op Cornée.

Volgens Mark liggen deze stekken vol met obstakels in de vorm van boomstronken.
Door deze stronken loopt een wirwar van schuurbestendige voorslagen.
Aangezien men tegenwoordig met goed werkende zelfhaak-systemen vist, is het niet ondenkbaar dat er hier de vissen een langzame en wrede dood zijn gestorven.

Mark heeft de visgids Patrick Monin er op aangesproken, haalde slechts zijn schouders op en glimlachte met Euro-tekens in zijn ogen.

Du Der is volgens ingewijden een betrouwbaar betaalwater en de prijs valt mee, 200 Euro van zaterdag tot zaterdag.
Wel zult u een Carte du Peche (nachtvis- en bootvergunning) moeten kopen die 125 Euro kost.

Als ik dit soort feiten allemaal zo overdenk dan zakt mij de visbroek af (inclusief neopreen-onderbroek).

Weet men eigenlijk wel wat men daar aan het doen is, en waar men naar zoekt??
Een paar veertigers?? Is dat zo belangrijk??
Is men dan een betere visser??
Nee, men is een Blind, denkt niet meer in het juiste Perspectief en ziet door de boomstronken het bos niet meer.
Ze moesten jullie fotoboekje's verbranden er kleeft Bloed aan...

En nu krijg ik straks vast 'de happy few' van du Der op mijn dak, maar helaas het zijn slechts woorden geen daden.

Daden zijn moeilijk te verwezelijken hier op dit board, maar wat dacht men van een minuut stilte, in naam van alle karpers die in handen vallen van commerciële criminelen.

Wat dacht men van 3 oktober 2002 om 20.00 uur....

met herdenkende groet

HPE
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

29-08-2002 12:04

De enige conclusie die ik hieraan kan verbinden is dat Wilko niet van van-spek-druipende-karpers houdt!
De een streelt z'n ego door kostte wat het kost dikke karpers te vangen, de ander doet het door postings op een discussieboard te plaatsen.

met vette groet, Eus.
Wilko Bloem

29-08-2002 12:24

Mmmm eigenlijk heel zielig, er zullen altijd mensen zijn die niet kunnen relativeren, en geen kans zien, om goed te kunnen lezen! Ik wens U veel inzicht, en wijsheid in de toekomst, en van harte beterschap toegewenst. Met Uw beklagenswaardige handicap, dit namens alle diervriendelijke karpervissers Men Kneus.Sorry voor mijn typefoutje.
Met humoristische groet Wilko.

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Hans-Peter van Ee

29-08-2002 13:13

Eus

Wat is de reden dan van jouw posting binnen deze discussie??
Jij gaat hier notabene off-topic omdat mensen hun ego schijnen te strelen.
En al mocht dat zo zijn Eus, wat is het probleem??

Ik zou liever mijn ego-strelen met een diervriendelijke boodschap op dit board, dan vissen op wateren waar dingen gebeuren die niets meer te maken hebben met karper-ethiek.

met afval-verwijderende groet

HPE
Gebruikersavatar
Tieme Santes
Berichten: 82
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00

29-08-2002 13:31

Tim,

Je hebt gelijk dat je probeert mede-vissers te behoeden voor een trip naar een slecht betaalwater.Het staat je vrij om te proberen iemands keuze in positieve zin te beïnvloeden.Alleen is het een beetje raar om iemand te veroordelen voor de keuze die hij of zij maakt.Soms moet je eerst iets ondervinden voordat je ogen open gaan of niet soms???Ik zeg niet dat jij dat doet maar dat is wel de algemene tendens hier op het DB.

Wilko,

jij had het over urinerende opmerkingen???Jij bent zeker roomser dan de paus...Kneus typfoutje?Iedereen in zijn waarde laten is ook een kunst zullen we maar zeggen...

M.V.G Tieme Santes
Wilko Bloem

29-08-2002 15:24

Iemand in zijn waarde laten, dan zal men zich daar ook naar moeten gedragen, om dat predikaat te verdienen! Als men ook als zodanig behandeld wenst te worden, zoals het een innerlijk vocabulair beschaafd mens betaamt! Dat houd in, als je de mensen in deze topic benaderd. zo als in jou eerste posting. En deze al bij voorbaat " betiteld met het predikaat" zeik en gezever, dan vraagt dat om een wederprestatie mijnerzijds in de zelfde stijl, jonge man!

Mmm ik ben atheïst, ik ken de paus niet en wens hem ook niet te kennen, de roomse theorie spreekt mij totaal niet aan, overziend de geschiedenis!. Wat mij wel aanspreekt is diervriendelijkheid in plaats van off topic misplaatst kakofonische kreten van karper kneuzen met opmerkingen, die slaan als een vagina in een slagroomgebakje!
Met humoristische groet, Wilko.
I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Wilko Bloem

29-08-2002 16:15

Ik heb prive wat verzoekjes gekregen via mail, om de "gaskamertjes" achterwege te laten. Omdat het nare herinneringen oproept, en met zich meebrengt. Daar ik zelf met als oorzaak, ook de dupe was als vaderloos kind. Zal ik het verder niet meer hanteren, tijdens mijn literaire strijd t.b.v de diervriendelijkheid!
Met mededogend en respecterende groet Wilko.
Wilko Bloem

30-08-2002 09:31

Goedemorgen mijne Heren, een definitie van goed bet-water:
Is een water, wat aan de natuurlijke specificaties voldoet, dus identiek aan vrij natuurlijke omstandigheden! En tevens "identiek" aan de behorende voedseldraagkracht, van natuurlijk buitenwater! Dus volkomen in balans c.q. natuurlijk evenwicht, en waar karper niet hoeft te vreten wat de pot schaft! Zo als dat wel betreft, of wel gangbaar is op een slecht-bet-water.....abortoirs!

Als een bet-water diervriendelijk positief geëxploiteerd wordt, vergelijkend met de natuurlijke omstandigheden! Zullen de vangsten net zo moeilijk worden, als in vrije natuurlijke omstandigheden. Dit omdat de karper een vrijheid van voedselkeuze heeft, en niet hoeft te vreten, wat een criminele beheerder via manipulatie van een veel te groot karperbestand. Op zijn sterfput probeert te bewerkstelligen {vreten wat de pot schaft} om zijn zijn spek-vet-zoekende klanten tevreden te stellen, ten behoeve van, zijn zakken vullende Euro's!

Een "goed"ecologisch beheert bet-water zal dan alleen nog interessant zijn, voor die mensen die geborgenheid zoeken met hun gezinnetje. En jonge mensen die beschermend willen vissen, in een veilige omgeving. En mensen met een handicap, of het zij oude van dagen misschien? Het vangen van zeer grote karper zal dan net zo moeilijk worden, als op identiek vrij natuurlijk buiten water. Absurde aantallen en extreme hoeveelheden karpers kan men dan vergeten! Zo als men die op fout water, wel wist te verschalken op een dieronvriendelijk onwaardige sterfput.
Met humoristisch diervriendelijke groeten, Wilko.
PS . Dat zou betekenen, afgelopen met het spekvet druipende gigantisme, blijft over...... echte karpervissers!
I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-08-2002 10:56

Wilko,
nog even een kleine aanvulling: de visstand moet ook bestaan uit een natuurlijk bestand en voorzover de natuurlijke draagkracht van het water dit toelaat, eventueel aangevuld met kweekkarpertjes. Kortom de beste term hiervoor is: er moet een ecologisch verantwoord karperbeheer worden gevoerd.
Lid worden van de KSN of het VBK (indien mogelijk van beide verenigingen) is de beste optie om de belangen van de karpervisserij veilig te stellen / uit te kunnen breiden.
Wilko Bloem

30-08-2002 15:22

Hartelijk dank Aart, voor de "deskundig" volledige aanvulling op het onderwerp! Ben je zeer erkentelijk, dat je het positief kritisch in de gaten houd, en mij daarop ook attendeert!
Met vriendelijke groeten Wilko.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

10-09-2002 19:33

Wie de schoen past trekke hem aan...
De enige die hier eigenlijk best zielig is bent u meneer de wereldverbeteraar Wilkots Bloem! om ook maar eens persoonlijk te worden.
Als ik het heb over kostte wat het kost dikke karpers vangen lijkt dit me niet off-topic, het ging toch over betaalwateren?
Ik zal je verder met rust laten, kun je nog even verder uithuilen.

Met persoonlijk opgevatte groet, Eus.
Wilko Bloem

11-09-2002 12:23

Ik heb maatje 43 van schoen, mocht het U interesse hebben? Ik zielig..... Men.Eus? Dacht het niet hoor, ik heb geen grote karpers nodig van fout water! Om een minderwaardigheids complex te compenseren, met vet spek druipende stakkers in een albumpje.

Inderdaad Men Eus, zo af en toe kan ik inderdaad nauwelijks de waterlanders bedwingen, wat het relativerende inzicht betreft! Van sommige posters waaronder ook U kant nog wal raken.
Fijn dat U mededogen heeft betreffende mijn uithuilen, en mij stapels zakdoeken wil gaan besparen, omtrent Uw gebrek aan positief relativerende vermogens!
Met humoristische groet Wilko.
I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wilko Bloem op 2002-09-11 12:25 ]</font>
brad reeve
Berichten: 57
Lid geworden op: 24-08-2002 02:00

12-09-2002 00:10

Beste Wilko,

Ik vind dat je een goed onderwerp hebt aangekaard, maar jesus wat schrijf jij saaaaaai. Veel te veel beeldspraak. Het is gewoon geen moer aan!!! pfffffffffffff