Gaarne Uw mening en reactie's Heren??

Wilko Bloem

27-08-2002 11:12

Gaarne Uw mening en reactie's Heren??

Ergert U zich ook zo aan die info zoekende slecht-bet-water typetjes? En dan deze ook nog zeer misplaatst in hun oproep, het woord....... "collega karpervissers" durven te gebruiken? Hier het board verontreinigen, met hun dieronvriendelijke geneugtes!

Om hun ziekelijke ego's op te krikken, met vet spek druipende karper hel, Horror en verdoemenis! In plaats van info te halen, daar waar zij hun dieronvriendelijke betaalde misdaden boeken! Bij dier onvriendelijk "bemiddelaars" c.q. organisatie's in karper abattoirs! En daar hun misdadige info vandaan gaan halen!

In plaats van dit prachtige medium, nog verder te verontreinigen, met dieronvriendelijk misdadige intenties! Uit naam van de diervriendelijkheid spreek ik c.q. het "lijdend" voorwerp onze vriend de karper! Helaas, deze niet kan protesteren laat staan een vuist maken, tegen vet-spek zoekende...... misdadigers!!

PS. Ik reageer alleen, op beschaafde reacties. En persoonlijke bedreigingen sta ik geestelijk boven, doe dus geen moeite. De geen die mij inhoudelijke dreigementen via privé email stuurt maak ik gelijk af, en voluit bekend op dit board !!

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wilko Bloem op 2002-08-27 11:14 ]</font>
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

27-08-2002 11:19

Mooi omschreven maar waar gaat het over kerel???????
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Wilko Bloem

27-08-2002 11:30

Lijkt mij duidelijk Men de Graaf, U vindt het een mooi verhaal Uw eigen woorden. En dan komt U met een niet zo relativerende opmerking, van waar gaat het over?????
Hoe kunt U dan beoordelen, dat het een aardig verhaal is jongeman. Als U niet weet waar het over gaat, tjonge, jonge toch?

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Mark van der Made
Berichten: 39
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

27-08-2002 11:32

Is het niet zo dat we zelf naar die betaalwateren gewerkt hebben?

Laatst verteld iemand mij dat ie een goed seizoen heeft omdat ie al 5 dertigers heeft!

Ik mis vaak dat het om de sfeer/ gevoel gaat dat je aan het vissen beleeft, alleen biggen die tellen!!

Met aan de waterkant genietende groet,

Mark
Hans-Peter van Ee

27-08-2002 11:58

Mark

De karperwereld veranderd helaas en de intentie's waar wij mee visten vroeger, ziet men nog zelden terug.
De lol is eraf hoor bij de meesten als die grote vis niet gevangen wordt.
En dan lijkt het mij duidelijk dat men de verkeerde hobby heeft gekozen.

Wilko

Zeker een mooi verhaal en het klinkt heel herkenbaar.
Ik snap dit soort oetlullen niet die maar naar betaalwater blijven gaan.
Het is toch bekent dat men de wind van voren krijgt wanneer men meedoet aan dit soort dieronvriendelijke praktijken.
Ze snappen gewoon niet dat ze onze karpers en onze hobby om zeep helpen.

met schamende groet

HPE
Wilko Bloem

27-08-2002 12:10

Om op Uw eerste vraag in te gaan Men Mark, het is net zo iets van wat was er eerder, de kip of het ei, ja humor? Mijn "mening" er is een commercieel gedrocht ontstaan op een voor geprogrammeerde commerciële behoefte! Deze gecreëerd en geadresseerd, ten behoeve van ponden zoekende egotrippertjes met een bord voor hun hoofd.

U mist de sfeer belevenis Men Mark, mmm ja kwestie van prioriteiten stellen waar men voor wenst te gaan, zo als b.v.b innerlijke belevenis! Geniet, en ervaar de schoonheid van het karpervissen Men Mark!
M.V.gr. Wilko
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

27-08-2002 12:11

Beste Wilko,

Je hebt gelijk. Ik las deze week in Vissen een frankrijk een topic over Etang Remy en Brochard. Beide Betaalwateren. Staat daar begeven moment letterlijk:

Etang Remy is geen makkelijk water. Het is voor ECHTE karpervissers!

Grappig toch! Ben dus geen echte en zal het dus ook nooit worden.

Maar Wilko, een ding moeten we niet vergeten. Vaak handelen die mensen uit onwetendheid. Toen ik hier op het board begon, had ik niet echt iets tegen mensen die betaalwateren bezochten. Ik deed het zelf niet en zou het ook nooit doen, maar ik begreep ook niet waarom dat deze betaaltypes toen altijd van die haatdragende reacties kregen. Toen mij toen door enkele zeer ervaren en mensen met kennis van dit soort wateren uitgelegd werd hoe het er op (veel, niet allemaal) betaalwateren aan toe gaat en wat voor misdadige en illegale praktijken deze er op na houden werd ik eigenlijk kotsmisselijk. Ik heb altijd mijn eigen vrije wateren uitgezocht en nooit een betaal bezocht. Maar ik kon me voorstellen dat anderen lekker op n veilig betaal gingen zitten. Na een fatsoendeerlijke uitleg van de praktijken aldaar kan ik me niet meer voorstellen hoe je in godsnaam daar kan gaan vissen!

Vaak zullen al deze betaaltypes gewoon uit onwetendheid handelen en boeken. Maar je hebt natuurlijk ook die lulletjes rozenwater die exact weten wat ze boeken en die gaan voor hun fotogeiligheid!


Groetjes Tim


PS: Bedreigingen etc via email of prive berichten getuigen gewoon van een laag niveau, dan kun je geen discussies aan en moet je er gewoon niet aan deelnemen. Zelf heb ik nog nooit een bedreiging ontvangen en ik hoop dat dit ook nooit gebeurt ( niet dat ik er wakker van zou liggen), maar ik weet dat het anderen wel overkomen is en dat is in en in triest.
Mark van der Made
Berichten: 39
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

27-08-2002 13:03

Men. Wilko,

volgens mij heb je me verkeerd begrepen ik heb plezier in m'n hobby en dat zal wel zo blijven ook, ook al blijven de lijnen een keer slap!

m.vr.gr.

mark
Wilko Bloem

27-08-2002 13:07

Hoi die Hans, het hedendaags commercieel-gedrocht, en zeker misplaatst wat dan een "karperwereld" heet te zijn? Is een belediging, voor wat het echte karpervissen ooit vertolkte, in het nostalgische verleden, namelijk spanning avontuur....romantiek....belevenis.... individualisme....en respect voor de natuur!

Tegenwoordig een drempel verlagende hobby, voor die gene die zich zelf karpervisser wenst te noemen en de karakteristieke, nostalgische eigenschappen mist, van een diervriendelijk natuur minnende persoonlijkheid! Dit hoofdzakelijk dank zij een ingenieus, degenererend en commercieel bekrachtigd, en het mogelijk gemaakte balletjes tijdperk!

Hans ze snappen het wel hoor dat ze de karpervisserij om zeep helpen, waar dacht jij dat al die boosheid vandaan kwam, via postings c.q. misplaatste reactie's, en scheld partijen b.v.b? Juist men waarde, men voelt zich betrapt men keek in de spiegel die men de desbetreffende voor hield, en deze was niet echt blij met wat hij zag en dan slaat men op tilt!
Met humoristische groet Wilko.

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Mark van der Made
Berichten: 39
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

27-08-2002 13:11

wat ik met het bovenstaande bedoelde is als er bijv. geen 10 dertigers uitkomen heb je een klote seizoen gehad? en dat vind ik komplete waanzin!

Elke keer dat je lekker rustig aan de waterkant vertoeft is toch een grandioos moment!!

Maar ik merk dat er te vaak te veel aandacht geschonken word aan alleen dikke vissen en dat wij de jonge karpervissers straks het idee geven dat kleine vis niet teld want dat is wel de boodschap die ze zo krijgen.

m.vr.gr.
mark
Wilko Bloem

27-08-2002 13:18

Beste Mark ik heb U juist wel goed begrepen het was mij niet ontgaan dat U voor de belevenis gaat! Je hebt gelijk Tim, ik ben iets te generaliserend geweest in mijn ventileren, jegens misleidende jongelui betreffende slecht-bet-water mijn excuus hiervoor. We gunnen deze catogorie het voordeel van de twijfel, je hebt gelijk mooie reactie van jou kant, ik heb er iets van geleerd.
Met relativerende groet Wilko!

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Wilko Bloem

27-08-2002 14:14

Mark wat is men dan toch verkeerd bezig, om op die manier zijn dingen te doen, betreffende een gefixeerd zijn, op gigantische vissen! Wat een zielige vertoning, en wat een gemis aan belevenis. Mark, ik heb even mijn posting aan jou kritisch bekeken, ik zal mij schamen sorry
deze was niet echt duidelijk, mijn fout Mark, maar ik had jou wel begrepen hoor, wat betreft jou belevenis in het karpervissen!

Slecht geformuleerd citaat mijnerzijds:
U mist de sfeer belevenis Men Mark, mmm ja kwestie van prioriteiten stellen waar men voor wenst te gaan, zo als b.v.b innerlijke belevenis! Geniet, en ervaar de schoonheid van het karpervissen Men Mark!
Met vriendelijke groet Wilko
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

27-08-2002 15:26

Tegenwoordig word er gewoon een beeld geschetst (bedoeld of niet bedoeld) dat men zonder dikke vis niet meer mee telt.

Bijna nergens lees je meer verhalen over dat het ook een enorm fijn gevoel geeft, als je de zon mooi ziet opkomen, een ijsvogeltje ziet langsvliegen, of als je na lange tijd blanken een mooi visje vangt (hoeft niet eens groot te zijn).

Het is alsof de mensen zich schamen om te zeggen dat ze een paar kleine visjes hebben gevangen. In de bekende karpermagazine's, en zelfs op de bekende site's zie je bijna geen enkel visje onder de 20 pond. Dit is toch een verkeerde afspiegeling van de werkelijkheid. Zo denkt de jeugd dat het makkelijk is om een grote vis te vangen. Een klein deel lukt dat ook door goed door te vissen etc. , maar een ander deel lukt dit niet (gewoon nog niet genoeg ervaring, of geen zin om zich teveel uit te sloven)
en ja wat komt er dan om de hoek knipogen?? juist ja, de mooie verhalen met vele dertigers van die betaalwateren.

Kan zo raden hoe die jongens/meisjes denken. Die houden hun mond, gaan naar zo'n water en vangen bijv. 2 dertigers. Die komen op het net te staan, en dan horen ze er ineens bij.

Misschien overdrijf ik, maar zo is het dus echt wel. Zelfs hier in de buurt is van menig visser de eerste vraag "wat is je pb".

misschien moeten we onszelf inderdaad maar eens zelf kritisch aankijken.


mvg
stefan
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

27-08-2002 16:27

Op 2002-08-27 15:26, schreef Stefan Slechten:
Bijna nergens lees je meer verhalen over dat het ook een enorm fijn gevoel geeft, als je de zon mooi ziet opkomen, een ijsvogeltje ziet langsvliegen, of als je na lange tijd blanken een mooi visje vangt (hoeft niet eens groot te zijn).



Hehe, ik heb al een tijdje een artikel liggen waar dit o.a over gaat. Misschien zet ik het wel op internet

groetjes, Sjoerd
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

27-08-2002 16:43

Afgelopen weekend sprak ik een begeleider van carpconnections. Dit ging dan even over de wedstrijd op Busloo. De man beweerd dat de vraag naar een wedstrijd zo groot is dat organisaties hier wel op in moeten springen, of ze willen of niet.
Dit heb ik op het disccussieboard van Carpweb ook al eens gelezen van een van de medewerkers van Carpconnections met betrekking tot betaalwateren.
Ze schijnen er weinig tot niets aan te verdienen.
Maar gelukkig kunnen de meesten onder ons wel rekenen en blijven zij ver weg van dit soort (philantropische) organistaties.

Jos
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

27-08-2002 16:52

Jos laat die persoon de reacties eens lezen die op het internet staan over die zinloze wedstrijd.

/oftopic
Wilko Bloem

27-08-2002 16:55

Hoi die Stefan ik denk dat je met jou posting aardig de realiteit geschetst hebt in deze topic!En hoe misleidend jongeren met als veroorzaker, van de dieronvriendelijke commercie, op het verkeerde "macho-karperbeen" word gezet! Om zich met ponden geilheid waar te gaan maken op slecht-bet-water abortoirs,en dan nog wel tegen betaling van een fors bedrag aan Euro's!

Dus in feite, een aangekochte ponden strelende egotrip! In werkelijkheid deze een verkrachting van de waarheid, van wat eigenlijk karpervissen heet te zijn, dus zelf bedrog mijne Heren! Sjoerd gewoon plaatsen jou verhaal hoor, je mag best laten zien waar jij voor staat, en waar jij in gelooft, zo als jou innerlijk beleven in de natuur, tijdens jou karpervisserij!
Met vriendelijke groet Wilko.
Wilko Bloem

27-08-2002 17:11

Een begeleider van "carpconnections" deze beweerd dat de animo zo groot is, dat ze er wel op in moeten springen, en er dan ook nog niets aan verdienen! Het getuigt van grote minachting naar je publiek, om te denken dat men deze nonsens zou geloven. Wat een belediging, en een onder schatting van deze begeleider in kommer en kwel!
Met veroordelende groet, Wilko!
I kill people :evil:
I kill people for money :evil:
But you are my friend :evil:
I kill you for nothing :evil:
Arjan van den Berg

27-08-2002 19:31

Rob,

Ik ben het totaal niet met je eens.
Waarom mag Alijn zoiets niet schrijven over de gewichten, ik vind een 10 kilo vis ook niks bijzonders terwijl ik ze een jaar of 5 gelden nog super vond. Ik behandel ze nog even goed of zelfs beter, ben er nog steeds heel blij mee, maar het is nu eemaal helemaal niks bijzonders op de meeste wateren om een vis van 10kg te vangen.
Het is gewoon realtiteit, kijk dat er dan een artikel instaat over Poiteviniere ben ik helemaal met je eens dat dat nu net de dolksteek is omdat het een betaalwater betreft.

Verder is er gewoon wel heel veel vraag naar betaalwateren, dat is de realtiteit, hoe erg dit ook is. En dan zijn er altijd mensen die daarvan profiteren, wat dacht je van drugs, toch precies hetzelfde?

Maar ik las net een artikel op Karperwererld Online dat een beginner (Beginnersgeluk, door Leon van der Graaf), dankzij de postings op dit board niet naar een betaalwater gaat. Dat is natuurlijk een goede zaak.

MvG

Arjan
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-08-2002 19:53

Veel jongeren beginnen direct met het vissen op karper en hebben niet de nodige leerprocessen ondergaan. Zij lezen in de boeken dat een vis van 10 kilo niets bijzonder is en zo behandelen zij hem ook, zij weten niet beter?!?! Is dit een excuus??

Zij willen ook voor de "echt" belangrijke en grote vissen gaan, want zij willen maar wat graag mee tellen in "het wereldje". En waar kan je beter dikke vis vangen dan in France. Maar jah dan komt het punt dat ze er wat moeite voor moeten doen en dat het afzien wordt, en dat willen ze nou net niet. Wat is er dan makkelijker dan een water vol met (gejatte) dikke vis, een huisje aan het water en wat sanitair langs het water? Rekening houden met de vis is er dan al snel niet meer bij.

Zodra er enigzins moeite gedaan moet worden haken de meeste al af, dat is dan ook waarom ze (de meeste) in nederland niets bereiken.

Met groet,
Kiron
Wilko Bloem

27-08-2002 22:22

Heren jullie reactie's verdienen een uitgebreide reactie mijnerzijds, ik zal hier morgen op terug komen. Mijn excuus dat ik het tijdelijk uitstel tot morgen, maar dat heeft zo zijn redenen!
Met respecterende groet, Wilko!
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

28-08-2002 00:51

Wilko e.a.,
Het hele betaalwaterfenomeen is een logisch gevolg van iets waar de hele maatschappij van doordrenkt is: gemakzucht. Ergens moeite voor doen, als je niets gevangen hebt toch een prima dag gehad hebben, kom je dat nog tegen?
Hier plakken de vissers (gelukkig, dan kan ik ten minste nog ergens rustig vissen) steeds meer bij elkaar. Het verspreiden van een gerucht dat er ergens een veertiger zwemt is al voldoende om de meute naar die plek toe te jagen. En als die veertiger er niet uitkomt, dan trekken we toch nog een blikkie bier open, steken een joint op en draaien het volume van de gettoblaster toch nog wat verder open?
Niemand die ons wat doet, je leeft maar een keer, en dat zullen ze weten ook...
Is het te veel moeite om die vermeende veertiger te vangen dan gaan we naar een betaalwater, lekker makkelijk... Hierboven rept iemand over een twintigponder als 'niets bijzonders' - ook al behandelt hij hem goddank wel goed. Zo'n uitspraak getuigt van een verkeerde mentaliteit. Om het maar eens grof te zeggen: een grote karper is geen verlengstuk van je lul.
Je zou bijna denken dat de wanhopige jacht op zo'n grote betaalwaterkarper wordt beoefend door kleingeschapen mannetjes...

Peter
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

28-08-2002 08:20

Schaar mij ook maar bij de groep mensen die eerst niets hadden tegen betaalwateren, maar na frequent bezoeken van dit forum ze verachtelijk vind. Hier hebben de postings van Wilko zeker aan bijgedragen.

Kan mij nog herinneren dat ik Karperwereld 1 kocht. Eindelijk een blad puur gericht op karpers! Daar was na tien nummers ook gauw de lol vanaf; niets dan verhalen over Franse karpers. Rot op, daar zit ik echt niet op te wachten. Als je ergens in Nederland de deur uitstapt moet je uitkijken dat je niet in het water valt. Ben totaal niet geinteresseerd in Franse, Italiaanse, Roemeense wateren, want we hebben hier in Nederland een schitterende natuur (althans, voor degene die zijn ogen eens de kost geeft).

Ik maak ook zeer sporadisch foto's van mijn vangsten. Het gaat om het moment, dat kun je niet vastleggen met een foto. Een foto (van een karper) legt enkel het resultaat vast. Een belangrijk deel van het moment, maar zeker niet het belangrijkste. Ik vind foto's van anderen ook niet echt interessant. Enkel wanneer het een in mijn ogen beauty van een karper betreft en daar heeft gewicht helemaal niets mee te maken.

Het aantal door mij gevangen karpers zou ik ook niet weten. Zou ik het wel weten, wat wil ik daar dan mee bereiken? Ik zou het niet weten, niet interessant dus.

Ik heb regelmatig een gek gezicht gekregen als ik een half uur met de penhengel op de kant over het water aan het turen was. "Zo vang je zeker niets" is een veel gehoorde opmerking. Ik weet het, niet geschoten is altijd mis, maar wie zegt dat ik moet schieten. Het staat ergens heel mooi omschreven "fishing, an excuse for being there".

Groet,

Ron
Wilko Bloem

28-08-2002 09:19

Goedemorgen Rob en de andere Heren:
We hebben nogal gauw als we een auteur waarderen, deze persoon op een voetstuk te plaatsen en een soort groupie gedrag te ontwikkelen omtrent de persoon. Blijf ten alle tijde je zelf, en blijf relativerend kritisch, in alles wat op jou boeken lezende paden verschijnt! Geloof niet alles wat men beweerd, en wat men ons voor tracht te schotelen.

Allijn is een fantastisch getalenteerd schrijver, wat tevens de "verplichting"eigenlijk oproept.Tot een positieve voorbeeld functie, aan het lezenden publiek! Maar ja Rob ook deze pissen wel eens naast de pot, in positieve voorbeelden geven! Maar oke jij hebt het kritische vermogen, om toch je zelf te blijven in het geen wat deugt en wat niet deugt.

Prima houden zo, en blijf onder alle omstandigheden je "zelf" in jou persoonlijke belevenis, en geniet van wat jou ten deel valt! Als het alleen om het gewicht gaat, en men geen oog heeft voor de prachtige natuur waar wij van kunnen genieten is men zeer snel uitgevist.

Dit laatste dan nog even ten voorbeeld, mijn keuze van viswater is altijd bepalend geweest van een zeer weelderig en ongerepte natuur, en niet de grote of hoeveelheid karper die er eventueel rond zou zwemmen!
Met natuur minnende groet Wilko!

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Wilko Bloem

28-08-2002 10:03

Arjan
Ik denk dat Rob bedoeld te zeggen dat Allijn het beter niet had kunnen doen, om dat jeugd nogal al snel is te be invloeden! Allijn mag schrijven wat hij wil, maar op een gegeven moment heeft deze wel veel te verantwoorden in zijn functie als auteur, en kan deze er op afgerekend worden wat hij publiceert.

Zoals ieder mens specifiek en bijzonder is, vindt ik dat ook met karper, het gewicht maakt mij niets uit! Alles wat leeft verdient respect, maar dat had jij reeds door bemerk ik!

Mmm grappige vergelijking Arjan, slecht bet-water-junks, inderdaad een vet spek druipende verslaving. En deze gerelateerd aan een duurbetaalde egotripperij, op een karper abortoir!

Je denkt dat de vraag stijgende is betreffende bet-water, misschien is dat wel zo ik zou het niet durven zeggen. Ik heb wel eens geruchtjes gehoord, en dat zal wel een kwestie van de tijd zijn. Dat het ooit nog wel eens zo ver zou kunnen komen, dat er een bepaald vergunning stelsel gaat komen op het "verantwoord beheren" van flora en fauna c.q. karperwaters!

Inclusief toeziend controlerend gebeuren op dieronvriendelijke wantoestanden. Er zijn immers ook al bewegingen zoals Echo en Camou betreffende het gesleep met grote karpers. Ik blijf gematigd optimistisch betreffende het slecht-bet-water-fenomeen, of dat een blijvertje zal zijn. De tijd zal het leren of diervriendelijke actie groeperingen daar genoegen mee blijven nemen?
Met diervriendelijke groet, Wilko.

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol: