Het Parool PS van de week met een artikel over karpervissen

Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

14-11-2005 14:57

Wie heeft het artikel nog meer gelezen?

Ik vond het een leuk stukkie, er zaten wat mindere dingen in maar voorruit. Dat vind ik ook eigenlijk helemaal niet belangrijk. Wie heeft het nog meer gelezen en wat is jullie indruk.

Mvgr. Rene Berger
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

14-11-2005 15:17

Rene,

Weet je of dit artikel ergens online te lezen valt?

Groeten,

Mark
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

14-11-2005 15:41

Ik heb gezocht bij het parool, maar daar kon ik het niet vinden. Heb ook helaas geen scanner voor handen.

Op http://www.parool.nl staat het artikel ook (nog) niet.

Mvgr. Rene Berger
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

14-11-2005 15:45

Groet'n Henk..

still growing Old.
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

14-11-2005 15:55

Henk,

Die krijg je als je zoekt op karpervissen, maar dat is hem niet.

Het artikel gaat over karper vissen op de sloterplas. En er wordt een 42-er gevangen.

De namen die genoemd worden in het Artikel zijn John, Michael en Theo Smink. John en Michael zijn familie, Theo is een vriend. en ze zitten op de oost oever.

Mvgr. Rene Berger
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

14-11-2005 16:07

Wat een peppen artikel! Er staat hoe goed laarzen zijn van karperhuid en hoe je karper kunt bereiden, dat het alleen maar om grote vissen vangen gaat enz. Veel te overdreven, maarjah... er zijn ergere artikelen geschreven.
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

14-11-2005 16:48

Tim,

Waarom nu toch zo negatief?

citaat uit de tekst....

Ee plechtige stilte valt. John is er klaar voor. Met twee handen haalt hij de karper uit de "mand" (synoniem voor onthaak mat voor leken) en tilt hij hem op de weegschaal. Die geeft 42 pond aan. De jongens staren met open mond naar de cijfers, totale verbijstering. John kijkt alsof hij net de nieuwjaars knaller in de staats loterij heeft gewonnen.

Einde citaat

Is toch een schitterend mooi stuk waarin duideijk door een leek wordt verteld hoe wij dit ervaren. Dan vergeet je toch al snel dat er op de vorige pagina staat hoe je een karper moe klaar maken. (in een PAN :wink: )

Mvgr. Rene Berger
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

14-11-2005 17:10

Alleen al op blz 1:

...,want wie denkt dat karpervissers met de hengel in de hand op hun viskruk uren naar een dobber zitten te starten heeft het mis. `Dat hou je niet vol, joh,`zegt karpervisser John van Kampen (29).

Neem alleen al de boilies. Stukjes brood of wormen zijn ongeschikt als aas voor de karpervisserij. Die trekken namelijk ook kleinere vissen aan, zoals voorntjes of brasems. `Die stinkende slijmjurken wil je niet hebben` Daarom gebruiken karpervissers uitsluitend harde balletjes van knikkerformaat.

Meestal zijn boilies gemaakt van vis, maar je hebt ze ook met bananen- en aard-beiensmaak.

Dit soort rotzooi en dan heb ik het alleen over pagina 1.

Maar ieder zo zijn mening hoor.
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
Ferry Karssen
Berichten: 106
Lid geworden op: 26-10-2005 17:12
Locatie: Nunspeet

14-11-2005 17:25

nee niet gelezen bij ons komt ook helemaal geen parool volgens mij?
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

14-11-2005 17:35

Banaan en aardbeien jaja!! Dat zijn de echte. :lol: En karpervissen louter en alleen met boillies..... Als ik dit zo lees zijn het inderdaad karpervissers van het slag "peppie en kokkie", mensen met niet teveel inzicht en toewijding. Maar ik mag natuurlijk niet oordelen voordat ik het hele artikel gelezen heb. Dus ben ook benieuwd naar de rest.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

14-11-2005 20:05

Peppies
Deze twee mannen zijn zeer evaren en in mijn ogen uitstekende karpervissers die al meer dan tien jaar op de plas vissen. Ik heb het artikel niet gelezen maar wist dat het ging komen. De twee vissers hebben het artikel niet geschreven maar een journalist die toevallig langs de plas liep en hun daar aantrof. Zuj hebben toegestemd om vragen te beantwoorden en nadien natuurlijk niet het complete artikel voor plaatsing gelezen. Een journalist die niets van karpervissen begrijpt heeft vervolgens daar een verhaal van gemaakt ik weet precies hoe dat werkt.
Jongens trek toch wat minder snel een conclusie over iemand die je niet kent.
Piet Vogel
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

14-11-2005 20:21

Tim Beeren schreef:Alleen al op blz 1:

...,want wie denkt dat karpervissers met de hengel in de hand op hun viskruk uren naar een dobber zitten te starten heeft het mis. `Dat hou je niet vol, joh,`zegt karpervisser John van Kampen (29).

Neem alleen al de boilies. Stukjes brood of wormen zijn ongeschikt als aas voor de karpervisserij. Die trekken namelijk ook kleinere vissen aan, zoals voorntjes of brasems. `Die stinkende slijmjurken wil je niet hebben` Daarom gebruiken karpervissers uitsluitend harde balletjes van knikkerformaat.

Meestal zijn boilies gemaakt van vis, maar je hebt ze ook met bananen- en aard-beiensmaak.

Dit soort rotzooi en dan heb ik het alleen over pagina 1.

Maar ieder zo zijn mening hoor.


Als ze zo een artikeltje voor een krant plaatsen. Kunnen ze in mijn ogen moeilijk over stiff d rig en amino dip boilies en spod rods en dergelijke schrijven want dan begrijpt de meerderheid van lezend parool het niet!
Dan ziet het er misschien simpel uit maar het is toch zo dat als je statisch vist in 9 van de 10 gevallen je met die gekke harde balletjes grotere vissen vangt of niet?? Maar dat allemaal terzijde.

Misschien is het wel goed voor het nachtvissen dat het ook eens positief in beeld wordt gebracht in een krant en niet dat de vissende karpervissers portieken volschijten en party's houden langs de waterkant met partytenten en rose opblaasbootjes.
Misschien begint er nu eens iets te dagen waarom al die gekke grote groene paddestoelen langs de waterkant staan.


Ik heb het artikel jammer genoeg niet gelezen. Maar als het zoals Piet Vogel hierboven schreef door een journalist is geschreven na een intervieuw moet je niet een hoogwaardig artikel verwachten!


Groetjes Ruud
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

14-11-2005 20:42

Als Piet Vogel ze kent en hij zegt dat het ervaren vissers zijn, dan zal dat zo zijn denk ik zo 8)

En wat Ruud al zei, je kan het in de krant moeillijk hebben over d-rigs en dergelijke.
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

14-11-2005 20:45

Er zal ongetwijfeld niks mis met die gasten zijn, maar hoe zo'n journalist een artikel schrijft is een beetje peppie en cokkie gingen vissen ja. Dat kan ook niet anders, als die journalist zelf niet eens vist en ook de rest van niet-karpervissend NL snapt er dan natuurlijk geen hol van.
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

14-11-2005 20:46

Peter Ponsteen schreef:Als Piet Vogel ze kent en hij zegt dat het ervaren vissers zijn, dan zal dat zo zijn denk ik zo 8)

En wat Ruud al zei, je kan het in de krant moeillijk hebben over d-rigs en dergelijke.


Piet is niet de Maradonna onder de vissers hoor. Vorm een eigen mening! Ik ken genoeg vissers die goed kunnen vissen, maar niet bekend zijn.
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

14-11-2005 20:49

Tim Beeren schreef:
Peter Ponsteen schreef:Als Piet Vogel ze kent en hij zegt dat het ervaren vissers zijn, dan zal dat zo zijn denk ik zo 8)

En wat Ruud al zei, je kan het in de krant moeillijk hebben over d-rigs en dergelijke.


Piet is niet de Maradonna onder de vissers hoor. Vorm een eigen mening! Ik ken genoeg vissers die goed kunnen vissen, maar niet bekend zijn.


Als Piet ze kent en hij zegt dat er niets mis is met die lui, waarom zou ik hem dan niet geloven? ALs hij ze kent!
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

14-11-2005 20:57

Omdat Piet ze kent zeg jij. Misschien mag jij ze wel helemaal niet. Waarom zou er sowieso wat mis zijn met die gasten. Ze vangen goed en zijn er volgens mij serieus mee bezig.
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

14-11-2005 21:41

Peppie Ponsteen...

Omdat Piet vogel het zegt? Ben jij zo iemand die achter de grote namen aanloopt? Tuurlijk is het aannemelijk omdat hij verstand van zaken heeft, maar zolang je die gasten niet kent kun jij ook niet over ze oordelen. Dit vind ik wel een heel duidelijk voorbeeld van na-aperij... Verder niks mee bedoeld hoor :wink:

Maar om in deze topic te blijven (ik heb persoonlijk het artikel niet gelezen), het is voor een buitenstaander vrij moeilijk om het karpervissen zoals wij dat ervaren op papier aan een leek over te brengen. dit omdat hij zelf waarschijnlijk nog nooit de sfeer geproefd heeft, en omdat de leek er ook geen weet van heeft. Als ik de citaten zo lees heeft de journalist wel de klok horen luiden maar weet hij niet waar de klepel hangt. In mijn ogeb heeft hij voor een buitenstaander wel een puik stukje werk geleverd...

mvg Stefan
Rico Vielvoye
Berichten: 82
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

14-11-2005 21:46

ga toch vissen :wink:

Rico Vielvoye
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

14-11-2005 21:51

Precies... 8)
bart pieck
Berichten: 302
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: kampen
Contacteer:

14-11-2005 23:44

niet lulle maar vissen het enige paupere van dit artikel en dat vind ik van iedereen die met grote vissen posseert voor de krant :) hoe verneuk ik mn eigen water .nl

voor de rest aardig artikel ook al is ie geschreven alsof je een kinder boek zit te lezen

laterz
peter andrae

15-11-2005 05:27

A verneukt de krant niet de vissen maar dat zijn de vissers die hier hun kansen proberen te grijpen om een grote vis te vangen en met alle toeters en bellen die hier aanhangen.

En ach mag ik even het zijn niet de Amsterdamse vissers hoor die hier met een party tent zitten nee nee weer vissers van buiten de stad hoe verpest je het voor andere,zo kan ik nog wel even doorgaan straks kunnen wij niet meer vissen op onze thuiswateren en dan weet niemand iets.

Dit water is toch in heel Nederland bekend daarom kom ik ook elk weekend mensen van ver buiten Amsterdam tegen enschede,rotterdam,den haag ga zo maar ff door niets mis mee hoor begrijp mij niet verkeerd maar hou het netje,s voor elkaar zo houden we het nog heel lang vol.


Piet madonna :wink: dan had ik hem afgelopen donderdag wel ff mijn tent ingetrokken niks madonna hoor :lol:.

Een artiekel in de krant zal de toeloop op dit water heus niet verminderen bekend was het toch al.

Goh wat toevallig nou dat ik ook op die plek zit en deze mensen ook ken nou valt niks op aan te merken prima vissers en nog aardig ook of loop ik nou ook achter Piet aan :o.

mvg peter.
peter andrae

15-11-2005 05:32

rararara .t,is roze 1.80 lang en word voortgedreven door menselijke kracht.



:lol:



binnenpretje.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-11-2005 08:38

Omdat Piet vogel het zegt? Ben jij zo iemand die achter de grote namen aanloopt? Tuurlijk is het aannemelijk omdat hij verstand van zaken heeft, maar zolang je die gasten niet kent kun jij ook niet over ze oordelen. Dit vind ik wel een heel duidelijk voorbeeld van na-aperij... Verder niks mee bedoeld hoor


Heeft geen reet met na aperij te maken. Dit is op het oordeel afgaan van iemand, die zich (in jou ogen) al meer bewezen heeft.

Maar als je het dan toch over een peppie mening hebt? Hier nog 1:


Maar om in deze topic te blijven (ik heb persoonlijk het artikel niet gelezen)



Nu wordt ie leuk:

In mijn ogeb heeft hij voor een buitenstaander wel een puik stukje werk geleverd...


Is op zijn mist hetzelfde als bij quote A). Dat is slechts mijn mening.

On topic.

Lekker belangrijk: zijn al ouwe koeien.

MVG

Klaas
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

15-11-2005 09:02

Dat krantenartikel was zo te zien een erg leuk en positief verhaal over een paar jongens die lekker bezig waren aan de waterkant. Door een dergelijk artikel in de krant zou het maatschappelijk draagvlak voor onze hobby wat vergroot kunnen worden. En dan de reacties hier. Dit is net zo openbaar als de krant en wordt mischien zelfs nog vaker bekeken ook (ook door tegenstanders en niet vissers) Met een beetje verstand zou je je negatieve postings dus gewoon verwijderen.