Materiaal van mensen onder de 16

Plaats reactie
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

04-11-2002 19:41

beste martijn , ...
ik ben ook eeerst begonnen met , zeevissen , snoekvissen , feedervissen , met den klassieke vaste stok vissen , zelfs BIG GAME vissen , ( maar 2 keer gedaan mor toch é )
en dan pas ben ik beginnen karpervissen
voordeel ?
ja , ik kon al onderlijndjes knopen , kwist hoe ik een vis moest behandelen , enzovoort ...

wat dan het vkb en de ksn doet is zeker niet slecht met hun jeugdkampen , info avonden voor de jeugd , ...

maar er zijn er dan die natuurlijk alles willen overslaan en die alleen grote vissen wil vangen zonder daarvoor afgezien te hebben, dingen geleerd te hebben ...

hoe kunne we dat veranderen?
meer reclame voor jeugd info avonden ofzo???

MVG miguel
martijn van den hoven
Berichten: 15
Lid geworden op: 24-10-2002 02:00
Locatie: waalwijk

07-11-2002 22:26

Op 2002-11-04 19:41, schreef miguel moens:
beste martijn , ...
ik ben ook eeerst begonnen met , zeevissen , snoekvissen , feedervissen , met den klassieke vaste stok vissen , zelfs BIG GAME vissen , ( maar 2 keer gedaan mor toch é )
en dan pas ben ik beginnen karpervissen
voordeel ?
ja , ik kon al onderlijndjes knopen , kwist hoe ik een vis moest behandelen , enzovoort ...

wat dan het vkb en de ksn doet is zeker niet slecht met hun jeugdkampen , info avonden voor de jeugd , ...

maar er zijn er dan die natuurlijk alles willen overslaan en die alleen grote vissen wil vangen zonder daarvoor afgezien te hebben, dingen geleerd te hebben ...

hoe kunne we dat veranderen?
meer reclame voor jeugd info avonden ofzo???

MVG miguel


Wat jij zegt over de KSN enzo ben ik helemaal met je eens en over die leerschool waar je mij over aanspreekt is ook zeer leerzaam.... dat geef jij zelf aan. Maar hoe kunne we de jeugd eerst de leerschool laten doorlopen voordat ze echt op karper gaat vissen¿ Je kunt ze allemaal wel naar die jeugddagen enzovoorts sturen maar daar leren ze toch niet zoveel als ze de "leerschool van het vissen" doorlopen.

Door de groeiende welvaart hebben ze steeds sneller geld voor dure spullen en ze worden door der eigen vriendjes die het weer van een ander vriendje hebben aangestoken terwijl ze nog nooit een hengel in hun handen gehad hebben.

Wij als karpervissers moeten de jeugd aansporen om niet gelijk met een volle portemenee naar de sportviszaak te gaan maar eerst eens beginne met de klassieke vaste stok... maar gaat dat lukken¿
Ik ben bang van niet.. maja we zullen zien

Mssls Martijn
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

07-11-2002 22:34

he martijn ,
ik had eigenlijk leermeesters (locals op m'n thuiswatertje) wanneer ik ging vissen .
eerst kon ik die mensen niet echt maar ze hebben me leren karpervissen en al deze dingen hebben ze me geleerd .
we deden dan ook karperwedstrijden die het bestuur van ons watertje organiseerde ,
we zaten dan met een man of 12 aan de waterkant en zo heb ik er toch veel van geleerd
jammer genoeg hebben we maar 2 jaar wedstrijden kunnen doen , nadien mocht het niet meer van het bestuur

dus wat ik eigenlijk wil bedoelen : dat als je bv een neefje , gebuur ofzo wilt leren karpervissen neem hem dan eens mee naar de viswinkel , water enzo en leer hem wat ze jou vroeger geleerd hebben .

MVG miguel

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: miguel moens op 2002-11-07 22:35 ]</font>
Gebruikersavatar
Michel vd Bovenkamp
Berichten: 122
Lid geworden op: 08-11-2002 01:00
Locatie: spijkenisse

09-11-2002 16:04

Waarom moet iedereen nou weer het mooiste hebben....vang je dan meer.
Okey als je nou gewoon dure piepers koopt, die gaan tenminste lang mee. Maar wat moet je met een voerboot als je 13 jaar bent, wat moet je met een biv van 1000 peik als 14 jaar bent. Jezus schei toch uit, ik ben al vanaf mijn 6e bezig met vissen en vanaf mijn 11e bezig met karpervissen. Nog steeds heb ik een schepnet van 80 gulden die groter is dan enige duurdere. Ook mijn piepers en hengels heb ik maanden voor gespaard, niet om te showen zoals vele anderen! Als je pas goed kan vangen en een aantal jaar bezig bent dan kan je voor kwaliteit en comfort kiezen. Nu weet meer van de helft van de jongeren niet eens wat ie heeft gekocht of waar het voor is, als het maar duur is he....jongens!
Nu wil ik niet iedereen aanvallen want iedereen heeft zijn eigen trotse bezittingen, maar het is wel zo dat je vissen voor jezelf doet en niet voor het aanzien bij je vrienden.
joachim stelmaster
Berichten: 28
Lid geworden op: 20-10-2002 02:00
Locatie: sassenheim

09-11-2002 17:28

Helemaal mee eens michel!! ik vis ook al jaren op karper en ben precies zo begonnen als jou veel sparen!! ik heb ook eerst goeie piepers gekocht en steeds meer opgebouwd met spullen.

veel succes mzzl
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

11-11-2002 19:54

hey

jullie zeggen dat ge materiaal moet opbouwen... oke ikzelf heb da ook opgebouwt ben nu 16 en heb zowa alles van goeie kwaliteit! ik ben begonnen met een molentje van...i dunno en nen bootstok van arco ofzo, dan heb ik stokken gekocht (en ja als ge klein zij wete ni wa ge koopt... ik koop daar van die domme 3 lbs'ers) en shimano baitrunners, en een pakketje van 3 beetverklikkers+ reciever die na 2 keer vissen in de regen naar de klote was... dan heb ik daiwa's gekocht en hengels van fox, beetverklikkers en swingers van fox,... ik koop gewoon deze dingen om dat da degelijk is en omdak door verschillende kere goeikope brol gekocht te hebbe, bijgeleert heb, achteraf ist kappot en moete toch weer nieuw kopen, dus beter ineens degelijk nu, vroeger greep ik wel snel naart goeikoopste mja eigenlijk is da dom... kzeg ni dat goeikoop alltijd duurkoop is want ik heb nen goeikope foudraal van carpfocus gehad en daar heb ik toch nen hele tijd mee kunne vissen, alleen de rits begon te verslijten, de normale sleet.
maar die dinge waar jullie zo hevig op reageren zo erg is da toch ook weer ni, ik ken kerels van 14 jaar die vissen me rh dreammakers (4 stuks!!!) waarvan er 2 nog nooit gebruikt zn, omdat em nooit naar frankrijk ga, hij zegt das voor als ik ooit ga :s :s :s ... hierbij stel ik me dus wel vrage... waarom koopte er dan 4 stommerik? maar ja laat maar doen denk ik dan...
enja dat sommige niet weten hoe ze en vis juist moeten behandelen daar zijn die jeugddingens wel goed voor denk! kheb ooit ne kerel van 11-12 jaar nen hoge 20 zien vange... en hij kreeg het schepnet ni uit het water... :s
alles de groete allemaal
Gebruikersavatar
Michel vd Bovenkamp
Berichten: 122
Lid geworden op: 08-11-2002 01:00
Locatie: spijkenisse

11-11-2002 23:14

Ik hoor een belgisch accentje, haha.
Maar goed, dat bedoelen wij toch, opbouwen stukje bij beetje. Wij hebben het juist over die mensen die jij ook noemt, die 4 dreammakers hengels hebben voor jan lul.
Geen aanval op jou ieder geval. En dat jongeren niet met vissen om kunnen gaan, tsja sommige moeten nog wat leren, maar zo zijn er ook mensen van 40 die nog wat moeten leren.
Heb een fijn succesvol visleven verder, hahaha
groetjes
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

12-11-2002 23:15

Jelle, niet om je af te zeiken of om je aan te vallen, maar die posting in dialect geschreven is voor een domme Hollander als ik niet door te lezen. Na de helft vertaald te hebben ben ik er maar mee opgehouden.

p.s. het ziet er overigens wel grappig uit.

Met onleesbare groet, Bob

_________________
Als ze me missen dan ben ik vissen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bob van Biemen op 2002-11-12 23:17 ]</font>
jo wuyts
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

13-11-2002 05:24

Ja is het antwerps dialect hé mensen :grin:
groeten Jo
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

13-11-2002 18:08

Hoi,

Ik vind dat iedereen dat nog altijd zelf beslist wat hij hem koopt,als je maar één hobby hebt en je gaat weinig uit dan kan je al eens wat duurdere spullen kopen...ik ga nu terug wat nieuwe spullen in mijn karperuitrusting brengen!maar reken eens uit als je elk weekend uitgaat,dat op een hele jaarbasis dan kom je aan een aardig bedrag!!!!me hutch is naar de kloten dus moet er een nieuwe tent komen dus das aardig klote,want zo een tent tegenwoordig kost al aardig wat geld,dan wil ik er nog een hengel bij...pffffff,vissen is gewoon een dure sport.één grote commercie!

Met betalende groet
CC
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

13-11-2002 20:14

Domi,

heeft je pa je in de steek gelaten? :smile:
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

13-11-2002 23:02

inderdaad espoo-bewoner(geintje),
zn pappie heeft em in de steek gelaten..
ik had zn lijssie gezien,.... :smile: duur spul domi (dude)....
zit je vader in financiele problemen dat je erin eens over moppert hehe...
kandie altijd bij mij aankloppen he..

karperfrank; voor al u financiele probs:)
alleen er staat wel een lichte vergoeding tegenover; het redelijke rentepercentage van 10% als u dit verschuldigde bedrag niet binnen 5 weken terug betaald, dan wordt er beslag op al U vismateriaal gedaan...

hehe ik goes to de commerci :wink: l0l

Nou ik hoor het wel als je me nodig heb....
Of als ik tegen een lichte vergoeding je financieel raad moet geven:-))))


mvg

Uw financiele steun in de mindere tijden; Frank haha
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

14-11-2002 10:32

kweet wel niet waarom domi , en andere jongeren geen duur materiaal mogen hebben hoor
moeten we naar de waterkant komen met een paraplu die veel kleurkes heeft nen witvisvisbak en al van die dingen ?

jullie zitten en vissen toch ook graag comfortabel ewel zo zit dat ook met de jeugd

domi, zei of was het nu iemand anders dat hij niet uitgaat in het weekend maar dan geld spaart om materiaal enzo te kopen , ewel dat doe ik dus ook en in de zomer een vakantiewerk en in de weekends de zaterdagmiddag en zondagmiddag een beetje gaan afwassen en zo werken wij net zoals jullie voor ons materiaal , ik weet niet of er daar iets mis mee is?

MVG miguel
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

15-11-2002 02:28

Miguel,

Domi laat zich er op de chat vaak overuit dat hij maar bij zijn pa aan hoeft te kloppen als hij weer wat wil hebben sq nodig heeft. Vandaar mijn vraag met een smilie :smile:

Groet,

Hans
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

15-11-2002 10:32

ahzo hans ,
wist ik nie ,
moest ik naar m'n vader stappen om vismateriaal gaf hij mij een zeestok + molen en klein materiaal en zou ie zeggen , kom pas terug als je wat eetbare vis hebt gevangen .

MVG miguel
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

15-11-2002 10:50

hoy ,

dominique: vind je het echt zo geweldig dat je alles van je vader krijgt?? is het niet veel leuker als je je kapot gewerkt hebt en je kan dan van dat geld iets gaan kopen!!
bij mij is de voldoening veel groter als ik me kapot gewerkt heb voor bijv. nieuwe hengels!! ze zijn me dan ook veel meer waardt!!

groeten rob
Dooitze Dijkstra
Berichten: 22
Lid geworden op: 17-11-2002 01:00
Locatie: Groningen

24-11-2002 23:49

Interessante discussie dit. Ik vraag me toch af wat iemand van pak hem beet 15 jaar oud met een uitrusting van ongeveer 800,- euro moet aan de waterkant. Of je deze nu zelf betaaldt of je krijgt het allemaal doet daar niets aan af. Leer eerst eens vissen.... en dat kan prima met wat minder materiaal. Getuigt wel enkele ervaringen die ik meegemaakt heb met knakkers incl. hun dure spulletjes, voerboot en toebehoren aan de waterkant........

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dooitze Dijkstra op 2002-11-24 23:54 ]</font>
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-11-2002 03:48

Hee Dooitze, kan ik dat vissen dan bij jouw leren.....

Met leergierige groet, MB
Hielke Meijer
Berichten: 104
Lid geworden op: 27-01-2002 01:00

25-11-2002 23:59

---------------------------
Laatst gewijzigd door Hielke Meijer op 19-01-2010 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

26-11-2002 10:07

Ik ben dan een penvisser ik heb nu aan spullen voor het penvissen het volgende

- 1lbs Hardy glashengel 3,65 zelfbouw door arjan meijer

- daarop de shimano usa 3500 omdat ik dit een geweldige molen vind vooral de slip baitrunner gebruik ik nooit alleen als ik de vis land dan zet ik open

- lijn: maxima chameleon 22/00

- onthaak mat van shakespear omdat hij klein en compact is

- verder een arsenaal aan pennen maar ik heb sinds kort wat paauwe pennetjes 15 cm tot 20 dit zijn zo'n fijne pennetjes dat ik geen andere meer wil

-landingsnet dat is er zo een van Raven maar ik ben aan het sparen voor een fox maar dat duurt nog wel even

kevin
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

26-11-2002 14:44

heeeeeyyy mensen,

Mijn set bestaat uit:
- 3x FOX MX met kapjes

- 3x black widdow stokken van uitimate team

- 3x FOX MK2 swingers

- 2x Shimano 5010

- 1X okuma ??? molen (aluminium spoel)

- Bijna alle spoelen gevuld met sinergy 30/00 die 3x per jaar word vervangen

- onbekend merk RVS rodpod

- FOX easy dome

- Binnekort een nieuwe Ruck Box (tas)van FOX


Hoe ik aan het geld kom?????
JA..... gewoon veel werken, geen scooter kopen en lieve ouders hebben die zo nu en dan ook wel eens een gedeelte van een hengel of molen willen betalen :grin:

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

26-11-2002 14:49

ohhww ja!!!

even voor iedereen die begint met karpervissen!

Koop nu in één keer een goede set.
Ten eerste kun je wat korting vragen.
Ten tweede kost het meer geld als je steeds weer andere piepers of betere hengels wilt kopen. Ik heb nu zo'n beetje 6 verschillende molens gehad en ik wil nu nog nieuwe. Scheelt een berg als je in een keer die goede molens koopt!

Groeten
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

27-11-2002 10:54

Ik lees hier toch weer een hoop negatieve dingen over de jeugd, jammer.

Waarom kopen die jongens zoveel duur matteriaal, omdat de ouderen dat ook hebben. Als ze de karper wereld openslaan zien ze alleen maar goedgevulde quatro pods met zendertjes en swingers met lichtjes erin. Het is allang bewezen dat de jeugd de ouderen proberen na te doen, dit doe je al van je geboorte. Dit doe je omdat je erbij wil horen, en helaas snappen een hoop jongens nog niet dat je er ook bij kan horen zonder veertigers te vangen, en zonder dat je een super uitrusting hebt. En daar moeten we samen aan gaan werken ..

mvg
stefan
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-11-2002 22:12

Mooi verwoord stephan hiermee raak je de kern.

groet,
peter
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

28-11-2002 10:08

Stefan Je hebt helemaal gelijk heel veel mensen denken dat als ze goed materiaal hebben dat ze dan ook goed gaan vangen dat is dus niet zo wat veel belangrijker is, is de kennis die je voor karpervissen moet hebben en dan pas het materiaal marja het is wel fijn hoor als je mooi goed materiaal hebt

kevin