Korda dvd's

Lex Roording
Berichten: 396
Lid geworden op: 02-12-2004 11:50

09-11-2005 17:23

Hallo, ik ben van plan om dvd's te gaan kopen. Maar nu heb ik gelezen dat ''Korda state of the art underwater carp fishing deel 1'' niet zo goed is als deel 2. Maar snap je deel 2 ook als je deel 1 niet hebt gezien?? :roll:

En kan iemand vertellen wat de rode draad is van de verschillende delen van ''Korda state of the art underwater carp fishing''. Ik heb begrepen dat deel 1 vooral over onderlijnen gaat. Maar waar gaan de andere delen over?? :roll:

Groeten Lex
Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan: KSN!
vinnie brule
Berichten: 259
Lid geworden op: 13-07-2005 22:12
Locatie: den haag

09-11-2005 17:27

RECLAME VOOR KORDA EN DYNAMITE BAITS



en een beetje vissen natuurlijk


MZZL vinnie
shit doesn't happen it is caused by ass-holes!!!!
p.s fuck the fucking krbbpls!!!!!
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

09-11-2005 17:34

vinnie brule schreef:RECLAME VOOR KORDA EN DYNAMITE BAITS



en een beetje vissen natuurlijk


MZZL vinnie


Is maar net hoe je het bekijkt....

Vul er je eigen merk in en je kunt er verdomde veel mee...

Heb zelf btw deel 3 (underwater) vooral leerzaam als je echt op heldere (dressuur) wateren vist.

Succes!

Erik
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

09-11-2005 17:34

Lex ze gaan allemaal over hoe alles onder water er aan toe gaat, vandaar ook de naam Underwater :wink:
Deel 1 word er over het vissen gepraat enz enz
Deel 2 is vooral over hoe lijnen onder water eruit zien, hoe peilen onder water er aan toe gaat over wanneer er beetregistratie is en wanneer niet enz enz
Deel 3 is weer beter en gaat weer over het vangen van vis
Deel 4 vind ik persoonlijk de beste !!

Maar natuurlijk het meeste weet je en begrijp je als je alle 4 de delen hebt :wink: :P 8)
Gebruikersavatar
Erik de Roos
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-08-2004 22:13
Locatie: rijswijk ZH

09-11-2005 17:42

er zit geen verhaal lijn in ofzo hoor :wink:
zijn eigelijk allemaal apparte delen.
laatse deel is gewoon meest recent, dus denk dat je daar het meer aan hebt.

gr
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

09-11-2005 17:46

Ik zou toch beginnen bij deel 1. Daar begint het. Dingen die daar getest en bewezen (of verworpen zijn) worden in latere delen niet meer getest. Dingen die in deel 1 geleerd zijn worden niet meer uitgeprobeerd in latere delen. Al is het wel weer interessant in deel 3 en 4 dat het om een ander water gaat. Deel 2 is het minst boeiend, omdat er natuurlijk weinig actie in zit. Maar zeker wel leerzame dingen bijvoorbeeld hoe lijnen eruit zien, hoe ver ze van de bodem afstaan, hoe beetregistratie is van verschillende systemen enz.
Ik vind zelf dat alle 4 de delen zeker de moeite waard zijn. Ik heb er veel van geleerd en het heeft me ook op veel ideeen gezet. Laat deel 5 maar snel komen, ben al benieuwd. :wink:
Lex Roording
Berichten: 396
Lid geworden op: 02-12-2004 11:50

09-11-2005 18:31

Bedankt voor jullie reacties. Maar staat ''Door de ogen van de karper'' in verhouding met ''Korda state of the art underwater carp fishing'' of niet??

Groeten Lex
P.s: Reacties welke de beste is, zijn nog altijd welkom :wink:
Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan: KSN!
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

09-11-2005 19:11

Lex Roording schreef:Bedankt voor jullie reacties. Maar staat ''Door de ogen van de karper'' in verhouding met ''Korda state of the art underwater carp fishing'' of niet??

Groeten Lex
P.s: Reacties welke de beste is, zijn nog altijd welkom :wink:


Lex,

Ik vind dat ze eigenlijk totaal niet in verhouding staan, in de nederlandse versie hadden ze veel meer moeten uitproberen en de uitleg die je er bij krijgt vind ik ook gewoonweg waardeloos.
Misschien mag ik het niet zeggen maar misschien hadden ze beter een ander persoon achter de microfoon kunnen zetten. :-?

De Korda dvd's zijn daarintegen echt leerzaam, hij gebruikt inderdaad alleen spul van Korda en Dynamite maar als je hierdoor heen kunt kijken dan zijn ze echt leerzaam.
Ik zou ze als ik jou was gewoon vanaf deel 1 kijken, aangezien ze soms terugblikken naar vorige delen. En inderdaad deel 4 vind ik tot nu toe ook nog zeker de beste.

Mvg,

Patrick
vinnie brule
Berichten: 259
Lid geworden op: 13-07-2005 22:12
Locatie: den haag

09-11-2005 23:50

okee,


eerlijk is eerlijk leer zaam zijn ze wel
op water zonder brazem zijn de meeste dingen hier zelfs goed bruikbaar
(wat azen die beesten op made zeg!!!!!!)
ook de eerste erg leerzaam zou hem zeker kijken om het hele rig verhaal wat verder te begrijpen


mijn punt was alleen maar dat ze echt een vracht voeren en particles
van alle bijbehorende merken open trekken waar van als je ze in de winkel haalt je een gods vermogen kwijt bent .

als of het niks kost

en daar mee de indruk wekken voor de beginnend visser dat je dit moet gebruiken om vis te vangen .

voor de rest niks aan te merken
mooi beelden
informatief
mooie stekken
mooie vissen
en emotie niet zo als onze gezette vriend van de beet versie op een zitzak aan een steiger je vis drillen en dan door een geimporteerde
mede mens laten scheppen
om ver volgens op de foto te gaan zonder er maar een teken van plezier
te laten zien .


mzl vinnie
shit doesn't happen it is caused by ass-holes!!!!
p.s fuck the fucking krbbpls!!!!!
Lex Roording
Berichten: 396
Lid geworden op: 02-12-2004 11:50

10-11-2005 08:28

Mijn broertjes kijken ook graag mee met z'n dvd 8) Dus kan je ook ondertiteling instellen bij ''Korda state of the art underwater carp fishing'' ?? :roll: Of is het gewoon engels gesproken en je kan er dan niks aan veranderen :-?

Groeten Lex
Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan: KSN!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

10-11-2005 17:29

Nope, geen ondertiteling. Ik zelf kan het prima volgen, maar kan best voorstellen dat mensen er problemen mee hebben. Veel vaktermen in t engels en ze praten ook nog met een beetje dialect. Maar de essentie komt zeker wel over, ook als je niet zo supergoed in engels bent. Ik vind trouwens de Beet dvd's Door de ogen van... een lachtertje ten opzichte van de onderwater dvd's van Korda. Beet is leuk om een keer gezien te hebben, maar stelt verder weinig voor.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

10-11-2005 17:53

Moet deel 4 nog altijd een keer kijken (en ben er ook erg benieuwd naar), maar vooral deel 1 en 3 zijn zeker de moeite waard.
Paar kleine minpuntjes zijn misschien dat zo ongeveer al die vissen een kapotte bek hebben en dat ze het nodig vinden om elke keer weer de run te filmen. Ik bedoel, leuk hoor, zo'n delkim die afgaat omdat er weer eens een zeelt aan hangt, maar na een keer of 6 heb je dat ook wel eens gezien. Voor de rest niks op aan te merken, die merken moet je gewoon een beetje doorheen kijken. Zie er bijvoorbeeld het nut niet van in om 6 verschillende soorten pellets en hennep en grondvoer in je pva zakje te doen als dat ding maar zo groot mag zijn als een 20mm boilie.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

14-11-2005 16:34

Alle 4 de delen zijn goed en vissen op karper vol 1 en 2 zijn ook mooie dvd's vergeet niet door de ogen van de karper 1 en 2 :wink:
oja er is ook korda visie deze vind ik ook zeer interessant al die andere engelse dvd's gaan meer over de vissers en hun methodes op hun watertje.
Maar als je ze wilt hebben download ze vanaf het net,vind je er niks aan gooi je ze weer weg :wink:
Vind je ze mooi koop hem dan ze zijn het zeker waard !
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

15-11-2005 22:52

Ben ik de enige die vaak negatief is? Ik vind de dvd's -wel aardig- maar hun geld niet waard. Ik heb net bijvoorbeeld Redmire for ever bekeken en ook die film zou het geld niet waard zijn om te kopen. Veel slap gelul en weing nieuws onder de zon.

De films zijn aardig om te zien en je zou er iets van op kunnen steken. Het enige leuke zijn de vissen die worden gevangen. Ook hier niets geen spectaculaire wetenswaardigheden.

Ik download ze liever. Maar ja, ik ben natuurlijk wel erg negatief. :wink:

Maar voor iedereen die geld in overvloed heeft zijnn het leuke kado's om te krijgen :wink: en om te kijken in de wintermaanden.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

16-11-2005 00:47

Idd Rob veel geouwehoer over " hun " tactieken, ik kijk ze ook om de runs te horen en kijken wat ze zoal vangen.

Maar de korda's en die andere die ik hierboven noem zijn wel de moeite waard om te hebben !
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Robbin Rebel
Berichten: 52
Lid geworden op: 22-08-2004 22:52
Contacteer:

07-05-2006 00:31

Vraagje heb alle delen van Korda kunnen downloaden alles werkt behalve deel 4 zowel cd 1 als cd 2, als ik die start krijg ik een foutmelding in Win amp of me windows media player heeft iemand een idee waar aan dit kan liggen?

Groeten Robbin
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

07-05-2006 09:20

Robin
K-Lite Codec Pack 2.54 Full.
effe googelen.

koos.
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

07-05-2006 09:47

deel 5 is ook al een tijdje uit hoor en tot nu toe de beste in mijn mening. En ook nog eens met nederlandse ondertiteling. Hier wordt op een syndicaatwater gevist met een slag grotere vissen tot zo'n 18kilo en gevangen. Absoluut de beste beelden tot nu toe!!!
Gebruikersavatar
Robbin Rebel
Berichten: 52
Lid geworden op: 22-08-2004 22:52
Contacteer:

07-05-2006 11:23

Koos je bent geweldig!

Bedankt
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

07-05-2006 12:22

Dennis de Wilde schreef:deel 5 is ook al een tijdje uit hoor en tot nu toe de beste in mijn mening. En ook nog eens met nederlandse ondertiteling. Hier wordt op een syndicaatwater gevist met een slag grotere vissen tot zo'n 18kilo en gevangen. Absoluut de beste beelden tot nu toe!!!


Klopt idd,geweldige film.Gasten krijgen bijna een hartverzakking :lol:
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

07-05-2006 12:32

Ik heb hem ook kort geleden gezien. GEWELDIG!
Ik vond het persoonlijk ook wel leuk om te zien dat ook hij eens een vis verspeelde :wink: Een dertiger nog wel...
Wat ik ook een regelrechte openbaring vond, was de dikke schub die nog met een onderlijn etc in de bek gewoon aan het doorazen was!! Bizar!

Groeten Bart
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

16-01-2007 21:10

Deel 6 part 1 heb ik reeds binnen en part 2 staat te stampen.

Prachtig allemaal weer.

D for disaster!
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

16-01-2007 21:27

Jop Boot schreef:Deel 6 part 1 heb ik reeds binnen en part 2 staat te stampen.

Prachtig allemaal weer.

D for disaster!


Dat is alweer oud nieuws kerel.......
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

16-01-2007 21:38

ik vind alleen door de ogen van een karper duidelijkere beelden dan die van korda
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

16-01-2007 21:49

Ruud de gouw schreef:
Jop Boot schreef:Deel 6 part 1 heb ik reeds binnen en part 2 staat te stampen.

Prachtig allemaal weer.

D for disaster!


Dat is alweer oud nieuws kerel.......


O, op de site staat dat deel 6 in februari uit komt. Zo oud is dat dan ook weer niet.

En ik zag nog geen commentaar over deel 6, dus ik dacht kom laat ik daar eens over beginnen.

Kerel....