wat kun je doen aan lastige honden

Gebruikersavatar
patrick kappen
Berichten: 58
Lid geworden op: 31-07-2005 16:10
Locatie: enschede

11-11-2005 08:39

Gewoon een keer op een hond afstappen of afrennen is meestal genoeg.. Als dat niet wil lukken zeg je tegen het paasje dat er allerlij haakjes liggen of ziets en dan roepen/lijnen ze hem meestal wel aan (bij mij.)En als dat niet wil en de hond is ook niet bang voor je dan kan je er weinig meer aan doen.. Je kan alleen nog wel ze aandacht vragen zodat hij je emmer met boillies niet vind en achter ze baasje aan rent.

(Heb zelf ook een hond alleen die luistert gewoon als ik zeg hier/naast en dan gaat hij dus ook niet op andere mensen af. Maar meestal lijn ik hem toch wel aan daar zouden meer hondenbezitters een voorbeeld aan moeten nemen!!!! En dat niet alleen voor de vissers want er zijn ook mensen die zijn bang/allergies voor honden.)
dennis wilemsma
Berichten: 240
Lid geworden op: 02-01-2005 11:32
Locatie: leeuwarden

11-11-2005 21:31

ik heb er s een staan drillen :P
per ongeluk die vrat me bollie op :evil:
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

11-11-2005 23:21

een stuk gebakken spons doet wonderen
...........

Vinnie,
Ik hoop dat je om 16.00 uur al aan je 1,2 gr bent begonnen en dit grappig bedoelt :evil: !

Anders ben je m.i. het dood rijden niet waard!!
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-11-2005 18:34

Patrick toch, niet zo raar, wil je hem niet eerst een sponsje op laten eten?
Doodrijden kan dan altijd nog als het met de spons niet gelukt is.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

12-11-2005 23:43

Douwe,

Begrijp me niet verkeerd, in principe respecteer ik ieder mensenleven..
Maar zulke opmerkingen maken wat bij me los :oops: ..

Daarnaast vindt ik ook dat er veel honde(n??)bezitters zijn die weleens wat bewuster met hond en omgeving zouden mogen omgaan..

Heb er zelluf weinig last van omdat ik met vissen zelluf altijd me "Dinges" bij me heb!!
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

23-11-2005 09:02

Op het recreatie terrein wat ik wel eens bevis, is er een aanlijn regel.. Maar denk je echt dat die mensen verplicht hun hond aanlijnen? Nou vergeet het maar! De controleurs zijn er wel een tijdje mee bezig geweest. Ook met boetes uitschrijven. Maar nog hebben mensen er schijt aan! En het is echt klote als een hond je rod pod omver loopt. Ik zelf kan me nauwelijks behersen op dat soort dingen en begin vaak te schelden(tegen het baasje).

Wat je er tegen kan doen? Helemaal nix.

groeten
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

23-11-2005 10:07

Denk dat schelden ook niet echt de oplossing is als karpervissers hebben we een niet al te beste naam! Op de een of andere reden vinden mensen dat asociaal moeten reageren wanneer anderen asociaal zijn hiermee verlaag je jezelf tot het niveau van de ander het is moeilijk ik weet het, heb ook vaak op het punt gestaan zo iemand verbaal de mantel uit te vegen maar stel bij jezlef de vraag: wat bereik ik ermee???

mvg martijn
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

23-11-2005 11:03

Martijn Nederpel schreef:Denk dat schelden ook niet echt de oplossing is als karpervissers hebben we een niet al te beste naam! Op de een of andere reden vinden mensen dat asociaal moeten reageren wanneer anderen asociaal zijn hiermee verlaag je jezelf tot het niveau van de ander het is moeilijk ik weet het, heb ook vaak op het punt gestaan zo iemand verbaal de mantel uit te vegen maar stel bij jezlef de vraag: wat bereik ik ermee???

mvg martijn


ja zit ook kern van waarheid in.

Maar als ze jouw spul omlopen denk ik niet dat je spulletjes oppakt en kalm zeg tegen baasje; wil je er opletten dat niet meer gebeurd?
nou durf wel te wedden dat je wat woordjes laat vallen, maar het kan ook te ver gaan met schelden en dat is vaak het geval.
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

23-11-2005 11:09

De ultieme oplossing:

Afbeelding


Nog 1 stap verder en.....
Afbeelding

:D
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

23-11-2005 18:03

Das pas echt triest
http://img368.imageshack.us/img368/2649/claymore8oa.jpg
:( :oops:


.........boom daar gaat onze bart
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

23-11-2005 22:40

Marco Reurink schreef:Das pas echt triest
http://img368.imageshack.us/img368/2649/claymore8oa.jpg
:( :oops:


.........boom daar gaat onze bart


Over triest gesproken..... Moet je niet ff aan de slag met de andere "oplossingen"van de andere board gebruikers?

*Doodrijden, gebakken spons voeren etc.?

................./´¯/)
..............,/¯..//
............_/..../ /
...../´¯/'...'/´¯¯`·¸
../'/.../..../......./¨¯\
('(...´(..´......,~/'...')
.\.................\/..../
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

23-11-2005 23:02

Bart,

Weet je wat triest is.......jouw zieke gedachte.
Waar zijn je normen en waarden.
Hoe kom je erop?????

Grrrr,
J.
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

23-11-2005 23:16

En die middelvinger is voor mensen voor onze leeftijd...

Geldt btw ook voor hun, maar dat plaatje. Ik heb zelf een teckel een heel lief hondje. Hij doet niemand kwaad en heel de buurt mag hem niemand zeikt op hem. Maar van sommige mensen begrijp ik 't niet echt maja.
Wat moeten sommige honden wel niet denken: Weer zo'n teringlijn in 't water enz..

(ps:van welke site heb je die middelvinger gekopieert? Schat je nu al in dat je hem niet zelf hebt gemaakt)
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

24-11-2005 00:09

vond het wel grappig plaatje, maar uiteraard niet de bedoeling.
Ik neem mijn moeders Duitse herder mee en heb nooit last van honden :D
Het is idd klote als er eentje over je tent heen pist :-? me voer kennen ze niet bij staat mooi in de tent in een voerton afgesloten.
Alleen smorgens vroeg zou er iets kunnen gebeuren, als er van die vroege vogels om 6 uur hun hond uitlaten.
Overigens het zijn niet altijd honden die lastig zijn, word maar eens wakker met een koe in je tent.
En open je oogjes maar eens en je kijkt naar een oog van 10 cm :o
En dat je dan begint te gillen van angst, en de koe je hele tent met alles erop en eraan kapotsleurt :cry: :cry:

Verders ging het wel goed met me haha
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
peter andrae

24-11-2005 02:04

:o Ruud wat zal die koe zijn geschrokken :wink:.


met lachende groet peter.
jan van kranenburg

24-11-2005 03:07

Ken iemand die heel goed raad weet met mussen :cry:
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

24-11-2005 07:25

Bart S,

ik mag hopen dat jezelf een keer tegen zo'n ding aanloopt... Ziek ben je, met je misselijk makende gedachte!

Dan die fu##$king smilie ernog bij ook....

Martin
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

24-11-2005 09:09

Wat een heerlijke reacties zeg..... :o
Ten eerste, geloven jullie echt dat de foto van de hond die claymore op scherp staat?? Zulke dingen zet je net ff wat anders weg dan hier afgebeeld.
Deze foto is dan ook ( zowel van mijn kant als die van de fotograaf ) als geintje bedoeld.

Oh en Doelman, weet je wat misselijkmakend is? Moet je de panorama eens bekijken van afgelopen week, wat ze met dat aapje doen ( en ja dat is wel echt).

Met diervriendelijke groet,

B.S.
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

24-11-2005 11:14

Bart Siderius schreef:Wat een heerlijke reacties zeg..... :o
Ten eerste, geloven jullie echt dat de foto van de hond die claymore op scherp staat?? Zulke dingen zet je net ff wat anders weg dan hier afgebeeld.
Deze foto is dan ook ( zowel van mijn kant als die van de fotograaf ) als geintje bedoeld.

Oh en Doelman, weet je wat misselijkmakend is? Moet je de panorama eens bekijken van afgelopen week, wat ze met dat aapje doen ( en ja dat is wel echt).

Met diervriendelijke groet,

B.S.


Bart,
het interesseert me werkelijk geen reet wat je verder denkt.. Zo'n smilie erbij is misselijkmakend.. Je laat niet echt blijken dat je het als geintje bedoeld.

Martin

PS
Alleen vrienden mogen me bij mn achternaam noemen. Beetje respect graag.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

24-11-2005 11:16

Ok Doelman :D :D
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
jacco noordermeer

25-11-2005 14:40

tipje van mij

koop zelf een boxer of bull mastiff

super lieve beesten alleen weten de andere honden bezitters dit lekker niet :lol:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

26-11-2005 07:53

Wat dachten jullie van gewoon overwicht vertonen?

Honden die mij lastig vallen, draaien zich binnen een paar seconden om en lopen weg, behalve diegenen die verstijfd van angst voor mij op hulp gaan staan te wachten.

Komaan mensen, t zijn maar honden. De gemiddelde hond hoef je alleen maar eens kwaad toe te spreken en ze kiezen het hazenpad en geloof mij, ze weten het nog hoor de volgende keer dat ze je zien.

Honden die grommen of erg aggressief zijn tegen mij, krijgt de baas 1 waarschuwing. Luisterd de baas niet heeft de hond een schop te pakken, ja de hond kan er niets aan doen maar is wel de kant die de klappen vangt hoor. Als de baas zijn hond niet opvoed dan neem ik die taak graag over.

Baasjes die hierop commentaar leveren, mogen kiezen van mij: Doorlopen en mond houden of ze krijgen ook een (verbaal) lesje hoe ga ik om met een hond.

Trouwens, als een hond mijn voeremmer leegvreet vertel ik de baasjes alijd dat ik die hond niet meer in de auto zou meenemen aangezien hij wel eens de hele auto onder zou kunnen schijten. Vaak lopen ze dan door, maar meestal komen ze ff terug om te vragen WAT er dan in de emmer zat. Dat is het moment om geheimzinnig te gaan doen en iets over schijterij, kotsperioden te gaan mompelen maar maak VOORAL duidelijk dat als ze voor de hond begon te vreten geen interesse hadden jij je niet geroepen voelt om het alsnog te vertellen.

De angst om hun hond zal ze voortaan iets beter op laten letten.

Honden die tegen mijn tent aan zeiken?

Tsja, ik zou de volgende keer een emmer meenemen en die op voorhand zelf volzeiken. Doet de hond het, dan wacht je tot het juiste gooi moment en flikker je de emmer maar over de hond hoor. Baasje boos .... ja .... maar ach de lol die jij hebt als die hond weer mee moet in de auto maakt veel goed.

Gr. Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-11-2005 09:52

Marc....er zitten zeker bruikbare tips bij :P :D :o :roll: :wink:
Jan Bakker
Berichten: 3
Lid geworden op: 26-11-2005 16:27
Locatie: Utrecht

26-11-2005 16:49

STELLETJE HONDENHATERS DAT JULLIE ZIJN.
JE SCHIJT AL IN DE BROEK ALS JE ER EENTJE ZIET.
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

26-11-2005 17:00

Woef! :evil: Grrrr.....hap weer een zooi boilies armer. :o :(
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><