4 stokken

Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

03-01-2006 23:23

zorg dat je een vriendin heb die meegaat vissen en koop voor haar een setje en vergunningen en alles is legaal 8)
timmy palmen
Berichten: 140
Lid geworden op: 13-08-2004 16:38
Locatie: landgraaf
Contacteer:

03-01-2006 23:34

hoi Kees
o ja ik had het opgezocht en had dit op een site zien staan daarom

maja groeten
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

04-01-2006 19:03

Wat gebeurd er met het stekken verhaal als je met 4 hengels zit, je kunt ze wel zodanig neergooien dat er geen enkele collega meer fatsoenlijk vissen kan. Ik ben blij dat er op de meeste wateren maar 2 hengels zijn toegestaan. Vooral in combinatie met voerbootjes, de lijnen lopen tegenwoordig over complete plassen om ergens bijv. onder een lullig struikje te kunnen vissen.
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
jeroen ten westeneind
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-11-2002 01:00
Locatie: millingen

12-01-2006 19:44

heren,
het klopt wat de meeste zeggen dat de bekeuring is voor meer dan 2 hengels.
maar let op, want een slimme agent die echt vals wild zijn kan je ook voor stroperij op schijven dan praat men niet over een verbods overtreding maar om een misdrijf. want stroperij is een misdrijf.
die boetes liggen veel hogen en je zou evt voor moeten komen.
(maar in 99 % van de gevallen gebeurt dit niet want dan moet de agent teveel werk doen : namelijk een procees verbaal schrijven. een pv is makkelijker)
en dan kan hij tevens ook je hengels in beslag nemen.,
die krijg je wel terug maar daar kan wel een paar maanden over heen gaan. de boete zou evt ook tegen kunnen vallen voor een misdrijf maarje staat wel genoteerd (een strafblad).
dus denk niet dat het maar 54 euro is.
een flauwe opsporings ambtenaar kan je een hoop narigheid bezorgen.
let op dit kan ook voor 3 hengels gelden.

mvg jeroen
care 4 carp
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-01-2006 19:52

Jeroen compleet fout.
Een proce(e)s verbaal is een PV zijn niet twee dingen dus.
Hengels in beslag nemen is een heikel punt, gebeurd wel maar of het ook kan??
Stroperij kan hij niet waar maken je overtreed de vergunningsvoorwaarden en daarop kan hij bekeuren.

Het is ook geen €54,00 maar sinds januari €110,00 wat het dubbele KAN worden.
€110,00 omdat je zonder grote visakte met teveel hengels vist en €110,00 omdat je de vergunningsvoorwaarden overtreed.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
wgj albers
Berichten: 102
Lid geworden op: 05-06-2005 22:56
Locatie: beuningen

13-01-2006 00:58

ja klopt 110 euro heb het net nog mee gemaakt kwam een boa controleren . had hem gwoon erbij om wat nieuws uit te proberen

hoorde ik ineens goede avond wat zijn we aant doen ??

ik denk maar zo eigen schuld !!!!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

13-01-2006 08:19

Stroperij is GEEN misdrijf hoor! Het blijft een overtreding ook wanneer er een uitgebreid PV van wordt opgemaakt. In de praktijk krijg je gewoon een normale bekeuring (met tegenwoordig een stevig prijskaartje). Hengels inbeslag nemen gebeurt over het algemeen alleen bij recidive (dus als iemand na een bekeuring er nog niets van heeft geleerd). De politie is er niet om je een oor aan te naaien maar om de regels te handhaven. Veel mensen (de meesten zelfs) klagen namelijk als mensen met teveel hengels vissen. En het is meer dan alleen anderen in de weg zitten. Meer lijnen in het water betekend immers meer dressuur (om dat rotwoord maar eens te gebruiken). En mocht het meer vis opleveren dan ontstaat dezelfde situatie.

Ik kan me het nog voorstellen als men op een groot meer, een rivier of groot kanaal zit, maar al te vaak zie je het juist gebeuren op van die pispotputjes van een paar hectare. Het is trouwens ook de schuld van de handel (of toch niet? het aanbod gaat ook in op de vraag), want er zijn vaak alleen setjes van 3 stuks te koop, vooral van die complete beginners sets.

Je zult zien, als je op normale wijze uitlegt waarom je zo vist en dat je de bekeuring accepteert, je ook echt geen oor aan genaaid wordt. Ga toch boeven vangen is meestal een opmerking die averechts werkt, evenals schelden en tieren...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!