Belgen boos op karperdieven uit Nederland

Plaats reactie
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

22-10-2005 15:53

niet erg orgineel maar goed.

Stukje uit de Telegraaf (tsja mijn pa leest die sensatiekrant nu eenmaal)

De Belgische politie heeft de jacht geopend op een aantal Nederlandse karperdieven, die de Vlaamse sloten en kanalen leegvissen en al tientallen grote exemplaren illegaal de grens over hebben gesmokkeld. Dit tot grote woede van de BVK.
De soms wel twintig tot dertig kilo wegende en een meter lange vissen worden voor forse bedragen verkocht aan houders van prive-vijvers, die soms tot 2500 euro neertellen voor een fraai exemplaar.

De gewichten zullen vast weer wat overdreven worden (telegraaf kennende) Maar het idee is er.
Overzetten uit eigen wateren is blijkbaar niet meer genoeg, nee nu moeten onze buren het ook nog ontgelden. Zometeen kunnen we het vissen daar ook wel vergeten en krijgen we naast de naam die we hebben als rotzooi makende niet aan de wetten houdende Hollanders ook nog eens de naam als DIEVEN! Net als de Engelsen die we wat dat betreft ook al vaak niet vertrouwen. Om over de oostblokkers maar te zwijgen (die hebben honger)

En waar haalde Lucius ook al weer zijn dertigers en veertigers voor het goede doelen water vandaan?

Maar goed niemand van dit board maakt zich daar natuurlijk schuldig aan en dit topic heeft wat dat betreft natuurlijk geen waarde. Maar we komen al zo slecht voor de dag bij de buitenwacht, en nu ook nog dit in de krant.

Mvg Anton
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

22-10-2005 17:12

verwijderen aub..
Laatst gewijzigd door Robbie Faber op 02-12-2005 06:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

22-10-2005 17:33

Belachelijk dat zoiets gebeurd! Ze moeten gewoon met de poten van die vissen af blijven, ze zijn groot geworden op een water, dat is niet voor niks!
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Rick van Meegen
Berichten: 225
Lid geworden op: 15-10-2004 21:49
Locatie: Valkenswaard, Velp

22-10-2005 17:34

precies, mooi laten zitten waar ie thuis hoort :evil: :lol:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-10-2005 18:39

anton eckhardt schreef:
En waar haalde Lucius ook al weer zijn dertigers en veertigers voor het goede doelen water vandaan?
Mvg Anton


Beste Anton,

Je kunt en mag niemand zomaar beschuldigen zonder enig bewijs, dit valt onder de noemer laster!
Overigens wel erg dat er nog steeds met vissen gesleept wordt, zulke lieden mogen van mij de ....... krijgen
gr
Hans
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

22-10-2005 18:59

Lucius haalt zijn vissen toch uit België.

het is een water van 100 bij 200 meter maximaal je kan er ongeveer over de vis heen lopen zo vol als het zit. en meneer lucius heeft 40 ponders gekocht in belgie (aldus de beheerder) (uit eerste hand) en deze zwemmen op het water en hij is vanplan om er nog meer grote vissen op uit te zetten.


Uit topic over het betreffende water. Dus de vis komt wel degelijk uit België.
Oke oke, om niet kinderachtig te zijn ik zinspeelde om de illegaliteit hiervan terwijl ik geen reden heb om dit te denken. Hiervoor mijn excuses. Maar ik maakte me gewoon kwaad om beide dingen. De dikke vissen op een te klein putje en op diefstal van dikke vissen. En reageerde daarom te snel, en leg een link die er mogelijk (en hopelijk) niet is.

mvg Anton
Plaats reactie