Films over karpervissen

Vincent de Vlugt
Berichten: 44
Lid geworden op: 22-06-2004 13:29
Locatie: Hengelo (ov)

10-10-2005 09:59

Wie kan mij vertellen of er op Internet een site is waar je karperfilms kunt downloaden?
Wat een prachthobby toch dat karpervissen!
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

10-10-2005 13:54

Vincent... Ben bang dat je geen site tegen zult komen die dit aanbied of het moet een site zijn waar *.torrents worden aangeboden. Natuurlijk is het wel zo netjes om je films gewoon origineel te kopen, maar de wet verbied het niet om te downloaden. Zelf heb ik een jaartje terug de hele serie van korda underwater carpfishing via nieuwsgroepen binnengehaald. Als je het wil proberen geef ik je de meeste kans om dit via nieuwsgroepen te doen en dan via ftd. Ik weet niet of ftd nog een ledenlimiet hanteerd maar je 'kan het proberen. Als je hier niet bekend mee bent moet je maar ff flink gaan googlen.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
christophe Mathieu
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-06-2005 01:53
Locatie: gent (belgie)
Contacteer:

26-10-2005 01:18

probeer al maanden om binnen te raken op ftd maar helaas weet iemand een alternatief of een populaire groep
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

26-10-2005 01:35

Als het via FTD niet wil, probeer het dan via een gewone website... FTD is idd een besloten gemeenschap. Echter, als je hun een donatie doet mag je wel lid worden... voor niks gaat de zon op. Er zijn ongetwijfeld andere sites waarbij je wel gewoon kan kijken wat er gepost is en onder welke naam...

Suc6
Ik zet mijn huupie in
Bert Cremers
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-08-2004 12:39

26-10-2005 13:11

Beste karpervissers,

Als filmmaker van o.a. Karperfilms (Korda Vision) verbaast het me ten zeerste hoezeer het downloaden en kopieren van dvd's tiert binnen de karperscene. Dagelijks zie je op dit board meldingen van mensen die hoesjes van DVD's opvragen of informeren bij wie ze een goedkoop kopietje kunnen krijgen. Ook blijkt dat sommigen er een heus handeltje op na houden en via Markplaats bijvoorbeeld hun waar aanbieden. Ik heb er onlangs eentje als proef op de som aangeschreven, en inderdaad, binnen drie dagen prijkte er na het luttele bedrag van 5,- euro te hebben overgemaakt een gekopieerd dvd'tje in mijn brievenbus (van overigens een origineel die ik al had). De handel blijkt dus echt en leeft niet op loze beloften.
Vooropgesteld: het kopieren van films, en zeer zeker het opzetten van een handeltje, is geen overtreding (gelijk aan door rood rijden of tegen een muurtje plassen), maar een misdrijf (gelijk aan winkeldiefstal of inbraak). Het kopieren van dvd's is een fundamentele inbreuk op het auteursrecht dat als zodanig bescherming geniet binnen het strafrecht van het Burgelijk Wetboek.
We hoeven natuurlijk niet roomser dan de Paus te zijn en als iemand de ander sporadisch een kopietje bezorgt, wat zou het. Maar de grootschaligheid waarmee er kennelijk naar lievelust wordt gekopieerd, gaat naar mijn oordeel een stap te ver.
Toegegeven, 50,- euro voor Korda Vision zou niet mijn prijs zijn geweest als ik 'm zelf had uitgebracht. Maar 'special interest' video's zijn vaak in verhouding duurder gezien de kleine doelgroep waarvoor zo'n films worden gemaakt.
Wellicht nodigt mijn betoog uit tot een postitieve discussie over dit onderwerp.

Groeten,

Bert Cremers
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

26-10-2005 13:21

ben het eens met de heer kremer, heb me vroeger wel schuldig gemaakt aan dit soort praktijken. Kan me ook heel goed voorstellen hoe groot die verleiding is, maar koop nu tog alle films die ik wil. zijn trouwens genoeg sites te vinden waar ze op staan...je moet gewoon goed leren googlen.

wil mensen niet aansporen tot wangedrag en misdaden, maar het geeft wel een kick om alle films te hebben voor ze in de winkels liggen.

wederom, ik ben er mee gestopt, en kan de genen die dit aangaat dat ook adviseren...want als je gepakt wordt, heb je ECHT EEN PROBLEEM!!!!

afhankelijk van de hoeveelheid films, kun je tot 12 jaar de bak in draaien en de rest van je leven labels spekken met het geld van je boetes!
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

26-10-2005 13:37

Zeg nou zelf... 50 euro voor een DVD is toch veel te veel, hoe mooi, leuk en innovatief de DVD ook mag zijn.
Maar dat vin ik dus een misdrijf...
De bedragen die gevraagd worden voor een DVD of een CD of wat dan ook slaan namelijk nergens op.

Als ik kan kiezen: Of eenkopieerde DVD voor 5 euro of een nieuwe, legale DVD voor 50 euro... Dan is de keuze voor mij niet moeilijk.

Nu ben ik niet zo'n DVD kijker van karperfilms en heb ik die ook niet iiggen, maar toch...

Ik probeer me aan alle regels te houden, maar ik kan degene die de films downloaden wel begrijpen, je bent een dief van je eigen portemonne en ja, ik weet het...

Als je download ben je ook een dief...

De grote schaal waarop het downloaden en kopieren gebeurd klopt ook neit en is ook niet goed.
Het is niet mijn wereld in ieder geval, want ik zou niet eens weten hoe ik een DVD zou moeten downloaden, maargoed... je hoort en ziet genoeg natuurlijk.
kevin fermans
Berichten: 101
Lid geworden op: 25-08-2005 12:07

26-10-2005 14:01

Mee eens. Het zijn gewoon hollywoodprijzen wat ze ervoor vragen. Ze kunnen er echt wel wat minder voor vragen. Het probleem is alleen dat als iedereen gaat liggen te branden er dadelijk niks meer wordt verkocht. Dus is er uiteindelijk niet eens geld meer voor de pruductie van het schijfje :-?
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

26-10-2005 15:24

Wat een allergrootstmogelijke onzin is het, dat het downloaden van een dvd een misdrijf zou zijn. Sterker nog, het downloaden van een dvd (film) is in Nederland helemaal legaal. Echter het uploaden (delen) van dergelijk materiaal is verboden. Als ik via de nieuwsgroepen een dvd download ben ik gewoon 100% legaal bezig. Het wordt anders als ik zelf een film ga uploaden naar de nieuwsgroepen.

Ik ben het dan ook niet eens met de schurfterige hoge prijzen die gehanteerd worden voor een dvd'tje. Hiernaast is het nooit bewezen dat het kopieren van dvd's en/of audio de hele film industrie schade toebrengt.

Nog een ding... Iedereen die iets maakt heeft automatisch auteursrecht over hetgeen dat hij/zij heeft gemaakt... Het klinkt altijd erg stoer als ergens auteursrecht op zit. Nou, als mijn neefje van 3 een tekening maakt heeft hij het auteursrecht daarop. Auteursrecht is niet eng of wat dan ook.

Ik heb afgelopen jaar meer als 120 dvd's van Internet download, en ze staan allemaal in m'n kast voorzien van een frontje... Om nou te zeggen dat de filmindustrie minder aan mij verdient? Nou nee, ik had ze toch nooit gekocht... Ik ga darentegen erg vaak naar de bios a 8 euri voor een kaartje, dus er wordt genoeg verdient hoor. Ik heb ook niet het idee dat er minder films draaien omdat iedereen zoveel kopierd. Je moet niet denken dat de filmindustrie alleen afhankelijk is van de kaartverkoop... Wat dacht je sponsors? Bmw in Jamesbond films bijvoorbeeld?

Bert: Ik vind het heel nobel van je om dit aan de aandacht te brengen. Maar ik ben er meer dan schijtziek van dat alles zo duur moet zijn. Pas zodra de prijzen eens een keer fatsoenlijk worden ben ik in ieder geval bereid tot aanschaf. Zodra dit nog niet het geval is, zal ik gewoon door gaan met het downloaden van films als ik daar behoefte aan heb. In veler ogen misschien onterecht, maar de wet verbiedt het mij niet om films te downloaden. Van een misdrijf of muurtjeplassen is dus geen sprake.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

26-10-2005 15:30

De uiteindelijk productie van zo'n dvd'tje kost helemaal geen fluit. Als ik producer was van een film, zal ik in plaats van 50 euro, 10 euro vragen voor een dvd. Moet je eens kijken hoeveel meer je zult verkopen. Denk dat je veel meer omzet zult draaien. En dit hoeft niet ten koste te gaan van je winstpercentage...
Ik zet mijn huupie in
Bert Cremers
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-08-2004 12:39

26-10-2005 17:06

Beste Arjen,

Natuurlijk kun je het copyright niet bagataliseren door het 'auteursrecht' van een kindertekening te vergelijken met die van een professionele film. Dat zijn uiteraard twee verschillende zaken.

Ik zal niet ontkennen dat ik in mijn studententijd ook wel eens een kopietje maakte. Daar wringt hem ook niet zozeer de schoen. Waar ik vooral tegen ageer, is dat het ethische besef verloren lijkt dat het structureel schenden van het copyright (dus ook het veelvuldig downloaden) in wezen niet kan, laat staan het opstarten van een eigen kopie-dvd-handel.

Natuurlijk vind ik de prijs van Korda Vision ook teveel van het goede. Voor alle duidelijkheid: Ik heb de auteursrechten aan Korda verkocht en heb thans dus geen enkele baat bij die prijs van 50,00 euro.

Dat de productiekosten van het dvd-branden laag zijn, klopt. Maar je mag niet uit het oog verliezen dat aan de preproductie (beelden schieten) en postproductie (montage, audiomix etc.) van een film doorgaans wel een zeer pittig prijskaartje hangt.

Wat dat betreft zitten we misschien in een oneindige cirkel: Hoge prijzen maken de verleiding groot om een kopie te maken/kopen en bij gemis aan omzet verhoogt de filmproducent weer zijn prijzen...


Bert Cremers
Laatst gewijzigd door Bert Cremers op 28-10-2005 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

26-10-2005 17:18

Misschien helpt het om die filmproducent er op te wijzen dat een Fordje net zo lekker rijdt als een mercedes, en dat je er in dezelfde tijd mee van A naar B rijdt.
Ben, laat me niet lachen, de grootste platenbaas in Nederland is zo rijk dat hij alle slachtoffers van de aardbeving in Azie heel goed zou kunnen helpen.
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

26-10-2005 21:09

de prijzen zijn veel te hoog en zolang de prijzen hoog blijven zullen ze op grote schaal blijven kopieeren
als ze 10 euro vragen voor een orginele dvd dan gaat niemand een kopie kopen van 5 euro dus prijzen omlaag zou ik zeggen
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

26-10-2005 21:09

Ik denk dat we idd in een oneindige cirkel zitten wat dat betreft en je kan hier jaren over doorpraten... Persoonlijk denk ik niet dat het kopieren invloed heeft op de omzet van platenbazen of filmmaatschappijen. Ik denk dat veel mensen pas een cd of dvd kopen als ze hem echt goed vinden. Zo heb ik zelf laatst een audio cd'tje van iemand geleend (wat illigaal is) en heb uiteindelijk 2 van deze cd's legaal kocht. 1 voor mezelf en 1 als cadeau voor iemand omdat ik het een top cd vond.

Als ik zelf een filmmaatschappij had zou ik er ook alles aan doen om zoveel mogelijk te verdienen. Ik zou het alleen anders aanpakken dan de meeste filmmaatschappijen. Als ik in plaats van 1 dvd van 50 euro er 3 van 25 euro kan verkopen zou ik veel blijer zijn.

Al jaren wordt er door de consument geroepen dat er teveel moet worden betaald voor films/muziek... Laat de grote platenbazen die oorkleppen dan eens afzetten en hier wat aan doen.

Een leuk voorbeeld is I-tunes. De platenbazen verdienen hier goud aan en wat zeggen ze: De muziek mag wel weer wat duurder verkocht worden :o

En dan kan je vaak je cd's niet eens fatsoenlijk in je auto afspelen omdat er een kopierbeveiliging op zit.

Zodra ik een cd/dvd de moeite waard vind zal ik hem heus kopen. Maar die prijzen van de laatste jaren, man, de cd's mogen bijna wel van goud zijn :roll:

Ach, denk er zelf eens over na wat je wilt, het is een keuze die je maakt. Ik kan er van beide kanten wel inkomen, maar ik ben nu eenmaal consument die het niet heel erg breed heeft.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

27-10-2005 09:54

Hallo luitjes

Ik sluit me volledig bij het betoog van Arjan aan(Ook al ben ik geen frequente downloader eerder een specifieke downer meer hierover later). Kijk nu eens naar een muziek CD ze kosten bijna altijd rond de 20 Eurie! Zakken in prijs doen ze niet want al die artiesten moeten wel in een dikke bak blijven rijden...tsss

Hier komt nog eens bij dat mijn smaak veelal betrekking heeft op de Amerikaanse underground scene en deze cd's dus bijna of zelfs helemaal niet te krijgen zijn! Dus wat hieruit volgt moge duidelijk zijn!

Films daarintegen zakken wel in prijs gewoon even geduld hebben en ook jou favoriet ligt in de 5 of 10 Eurie bak! Dus het kopieeren hiervan heeft niet heel veel nut. Het is vaak ook een vorm van "Hebben .... Hebben ....Hebben" Maar ja dat krijg je in onze materialistische maatschappij.

Weet je wat nog erger is? Dat je overal MP3 spelers kan kopen maar als je een cd koopt hij beveiligd is en je hem niet om kan zetten naar MP3 laat staan afspelen op je PC'tje. Dus mijn nichtje komt regelmatig langs om haar cd'tjes om te laten zetten voor het gebruik op haar mp3 spelertje.
Handig joh! Zo'n Mp3 spelertje

Betaald downloaden schijnt op dit moment je van het te zijn maar denk je dat je daardoor illegaal kopieeren tegen kunt gaan? Wat denk je nu zelf het wordt alleen maar makkelijker...

Maar die korda DVD's echt waar dat is toch een rib uit je lijf of niet dan ....
en als je de prijs kwaliteit verhouding moet zoeken dan hangt de weegschaal vaak net als die van vrouwe Justitia .... altijd iets te ver door naar de verkeerde kant! Ik geloof van harte dat dit top dvd's zijn maarre niet voor 50 Eurie! Voor 50 Eurie heb ik een heel seizoen sopranos(origineel)! bij de free record maar goed ook dit bereikt een groter publiek, daarentegen zijn het wel meer dvd's.

Maarre Bert is het niet zo dat deze films door bijna heel Europa worden uitgebracht? Dat zijn dan toch behoorlijk wat DVD's. Als ik kijk naar de marketing die ze voor deze DVD over hebben (full color A4 adv.)moet het wel goede cash opleveren anders waren er natuurlijk niet zoveel delen op de markt gebracht. Maar ja, wat wil je dan ook als de prijs zo hoog is!

De oneindige cirkel waar je over praat bestaat niet....Er word geroepen dat de filmindustrie miljarden misloopt....weet je wat ik denk...dat het allemaal gelul is! Hoe weet een producent nou wat hij aan omzet misloopt? Hoe weet hij dan hoe hoog hij de prijs moet maken? Hoe goedkoper hoe meer omzet je uiteindelijk zal draaien. Kijk eens naar de omzet van de lord of the rings???? Deze kun je ook vast wel downu of kopies van krijgen hoor je hun klagen??

Maar ach het zal altijd wel een discussie blijven. Je moet alleen onthouden dat downloaden niet illegaal is maar het verspreiden en handelen in gedownload materiaal wel. Helaas voor Korda loop ik hun DVD's straal voorbij omdat ze absurd duur zijn...Helaas heb ik ze daarom ook nog niet gezien. Misschien vind ik ze ooit nog eens in een grabbelbak :D :D

Verders vind ik het prima wat iedereen doet...

Grtz
HnZ
In het land der blinden is éénoog koning!
Bert Cremers
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-08-2004 12:39

27-10-2005 13:13

Beste Hans,

De Engelstalige DVD's van Korda worden inderdaad internationaal verkocht. Voor zo'n grote firma als Korda is het illegaal kopieren van dvd's ook geen onoverkomenlijke tragiek. De extra omzet die zulke promotie-dvd's genereren, vormt in wezen de winst uit zulke schijfjes.

Nogmaals: waar ik een minder goed gevoel aan overhoud, is het feit dat het recht op bescherming van het intellectuele eigendom (lees: auteursrechten) door sommigen consequent aan de laars wordt gelapt. Het is dus uiteindelijk de normvervaging waar ik moeite mee heb.


Bert Cremers
Gebruikersavatar
Jurg Bergsma
Berichten: 109
Lid geworden op: 28-03-2005 19:35
Locatie: Hengelo

27-10-2005 18:56

DC++ voor de Korda DVD's :P
Second Place, First Loser
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

27-10-2005 23:56

Jurg Bergsma schreef:DC++ voor de Korda DVD's :P


Is illigaal, je upload :o
Laatst gewijzigd door Arjen Dijkstra op 28-10-2005 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

28-10-2005 00:05

Bert, ik snap best dat je moeite hebt dat auteursrechten aan de laars gelapt worden door sommigen. Ik zou het ook niet leuk vinden als iedereen als mijn werken zou kopieren, maar voor video is het nu eenmaal niet verboden. Een voor eigen gebruik gemaakt kopie van een dvd is toegestaan zonder het origineel in bezit te hebben.

Ik kan me er alles bij voorstellen, maar het is eigenlijk niks nieuws, het speelt eigenlijk al tientallen jaren. Valsmunters enz enz.

Waar ik echter wel ziek van wordt is een organisatie als Brein met die achterlijke kwal van een Tim Kuick. De zaken worden soms zo uit het verband getrokken door Brein dat ik haast alleen al zou downloaden om hem te pesten.. Net zoals die actie BIG Ban illigale games, kom op zeg, als je zegt dat iemand iets niet mag doen, gaan ze het juist doen omdat het spannend is.

Als je de massa wilt bereiken zend dan filmpjes uit van zangers die ineens werkeloos zijn door het kopieren en zwaar aan de coke op straat leven ofzo. Dan bereik je misschien iets, maar hoe harder men gaat lopen roepen dat het niet mag, des te harder het gebeurd.
Ik zet mijn huupie in
karel bouma
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-04-2003 02:00

28-10-2005 11:14

Waarom downloaden als je ze gewoon overal kan kopen voor 5 of 6 euro.
Je hebt dan keuze uit soms wel 100 titels en bent niet afhankelijk van een paar aangeboden titels.
illegaal ? ok maar er gebeuren veel ergere dingen waar niemand wat van zegt of iets aan doet.
don't imitate but innovate
houd het gezellig aan de waterkant en ook op karperwereld aan elkaar afzeiken heeft niemand iets
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

28-10-2005 11:42

Beste Bert,

Ik kan me inleven in wat je zegt... helemaal maar zoals ook al eerder in deze topic vermeld door anderen is het natuurlijk wel zo dat je er makkelijk aan kunt komen dus kopieer je het even mee vaak zijn dit mensen die het kijken en daarna zelfs weer weggooien.

Maar ach Bert de normen en waarden vervagen toch in ons kikkerlandje en ik denk niet dat daar nog iets aan gedaan kan worden.

Verder heb ik er weinig aan toe te voegen. Wat moet je met een probleem waar je niets aan kan doen. Weet je wat ik ga doen? Ik g vissen later!
In het land der blinden is éénoog koning!
Bert Cremers
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-08-2004 12:39

28-10-2005 13:14

Beste Hans,

Het probleem van het kopieren uitbannen blijkt (technisch) inderdaad ondoenlijk. Het enige wat je kunt aankaarten is het morele besef. Maar dan klink je al snel als Balkenende en dat is op zich ook weer niet mijn bedoeling.

Ik wilde met mijn woorden alleen tegenwicht bieden aan de lichtzinnigheid waarover door sommigen over het copyright wordt gedacht. Dat is alles.


Bert Cremers
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

29-10-2005 10:08

Blijkbaar denkt de hele 2e kamer en consorten er net zo licht over, door hun is alles uiteindelijk bepaald...

Denk dat als de wet wordt aangescherpt dat er wel het 1 en ander zal veranderen. Of dit gebeurd is een tweede...
Ben wel blij dat providers steeds meer voor de gebruikers opkomen, kijk naar een xs4all. Een poos terug wou die Tim Kuick dat alle gebruikers die uploaden (illigaal) een brief kregen via hun Internet provider van Brein. Hehe, brein werd lang en breed uitgelachen en terecht.

Hoe het ook zal gaan in de toekomst, mij zul je d'r niet meer over horen.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
gerjan berendijk
Berichten: 204
Lid geworden op: 22-06-2008 16:44
Contacteer:

02-11-2009 18:10

is er geen site om karper films te donwloden ,ik doe dit via torrents
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

03-11-2009 15:09

Je punt is?