Masters of Hardcore Duitsland

Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

30-09-2005 16:25

Wie van de Gabber vissers gaat er naar masters of hardcore in Duitsland!

Groetuh!
egel de jong
Berichten: 11
Lid geworden op: 15-07-2005 19:37
Locatie: hgv

30-09-2005 18:19

ik ga wel naar QLUB TEMPO op 8 okt 8) 8)
komt nog wel
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

30-09-2005 19:31

Ik niet. Ben 20 september na Decibel geweest en ga 19 november na Climax. Hardcore gaat mij iets te hard af.
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

30-09-2005 20:55

Ik niet ik ga 22 october lekker naar Chuckie solo, in HMH bij Durty Dutch

http://www.djchuckie.com/solotour/solotourL.htm

Wreeddadig ! 8)
Gebruikersavatar
Erik de Roos
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-08-2004 22:13
Locatie: rijswijk ZH

30-09-2005 21:11

Bart-Jaap Koorn schreef:Ik niet ik ga 22 october lekker naar Chuckie solo, in HMH bij Durty Dutch

http://www.djchuckie.com/solotour/solotourL.htm

Wreeddadig ! 8)


Ut is maar waar je van houd :wink:
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

30-09-2005 21:14

Precies erik :wink:

Ach jah de 1 houd van een paar uurtjes flink staan stampen en hakken, de ander houd van 11 uur lang samen met minimaal 14.999 andere R&Bers staan bouncen en schuren als een gek.

Maar net waar je van houd ? doe mij maar het laatste :wink: 8)
Gebruikersavatar
Erik de Roos
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-08-2004 22:13
Locatie: rijswijk ZH

30-09-2005 21:18

Ga liever lekker paar uurtjes helemaal uit me plaat maar dan heb ik het ook wel gehad. :)
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

30-09-2005 21:21

Wij gaan 11 uur lang 'uit onze plaat' wees maar gerust !!

Kijk maar op : http://www.djchuckie.com/index.html klik op video gallery en bekijk Luxurush 2005, Luxurush 2004, en ambassador 2004
Ben er bij allemaal bij geweest :wink:
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

30-09-2005 23:00

Als je 11 uur lang aan het schuren bent, mag je wel een paar extra broeken meenemen :lol: . En op die feesten spreken ze volgens mij ook geen Nederlands want ik hoor ze weleens; Fa2, choke?, spang?, en de rest van de normale taal veranderen ze wel in het Surinaams-Straattaal-Nederlands.
Mijn voorkeur gaat ook naar een paar uurtjes stampen.
Gebruikersavatar
kevin walravens
Berichten: 203
Lid geworden op: 25-09-2005 13:53
Locatie: Nootdorp

30-09-2005 23:07

HARDBASS 8)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-09-2005 23:58

Hehe, ten eerste ga ik niet naar Duitsland voor een MOH, en ten tweede moet ik zelf die avond ook aantreden:

http://partyflock.nl/dj/10287.html

Dus, dat zit er niet in. Maar jammer genoeg dus ook niet een heel weekendje aan de waterkant in mijn schaarse vrije weekenden...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

01-10-2005 00:00

Rick Nijland schreef:Ik niet. Ben 20 september na Decibel geweest en ga 19 november na Climax. Hardcore gaat mij iets te hard af.
Ken iet hard genoeg wezen...

Snoeien met die zooi...


Tis toch wel het toppunt van uitersten. Het ene moment zit je vol dreunende beats jezelf helemaal de pleuris in te helpen, het andere moment vraag je je vismaat de radio uit te zetten, omdat je voor de rust aan het water zit :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

01-10-2005 10:04

dat is toch geen muziek meer!!!

zelfs een kind van 8 kan nog een hous/dance/hak plaat maken op de pc..

METALL!!! daar moet je skillzz voor hebben want zonder goede drummer of gitarist ben je niets en niet iedereen kan goed instrument spelen!!!

doe mij dus maar echte muziek!! METALL!!
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

01-10-2005 10:57

Daar heb je wel een beetje gelijk in Remco. Met een programma als bijvoorbeeld Reason, een hoop tijd en de juiste connecties kom je in dit wereldje heel ver weet ik uit ervaring.

Groeten Raymon
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

01-10-2005 14:07

Ik vind Duitsland te ver maar hier in Utrecht is I Hate Trance......ook wel lachuhh......!!
Plezier op MOH!

Groeten Jos
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

01-10-2005 17:19

Remko Oude Elferink schreef:dat is toch geen muziek meer!!!

zelfs een kind van 8 kan nog een hous/dance/hak plaat maken op de pc..

METALL!!! daar moet je skillzz voor hebben want zonder goede drummer of gitarist ben je niets en niet iedereen kan goed instrument spelen!!!

doe mij dus maar echte muziek!! METALL!!


Praat geen poep man, als je eens ziet hoeveel 'technische' vaardigheden, zowel digitaal als hardware je nodig hebt om een goede hardcoreplaat neer te zetten, komt er wel wat meer bij kijken dan het gepruts van een kind of 4. Waarom breekt niet iedereen door dan, die een poging waagt?

Metal is voor mij net als deze muziek voor jou. Alleen ik beweer niet dat iedereen het kan, terwijl het niet zo is. Verdiepen in de materie voor je een oordeel velt is ook niet af te raden, weet je


Raymon Schra schreef:Daar heb je wel een beetje gelijk in Remco. Met een programma als bijvoorbeeld Reason, een hoop tijd en de juiste connecties kom je in dit wereldje heel ver weet ik uit ervaring.

Groeten Raymon


Gedeeltelijk, namelijk een beetje gevoel voor muziek is ook een pré. Niet elke JanBoerenlul die een muziekprogramma koopt kan er wat mee. Al heb je alle hardware van de wereld, het is nog steeds de persoon die zijn gevoel en emoties in een track stopt.

Wat wel waar is, is dat het arrangeren van die muziek niet het grootste probleem is, echter vaker wel het vinden van vernieuwende geluiden en tricks die je muziek onderscheiden van de rest..


Komt er dus op neer, dat als je niet in het wereldje bekend bent, je dan ook geen oordeel kunt vellen, want dat kunnen volgens jullie de mensen die altijd over karpervissers zeggen dat ze aso zijn ook niet, toch??
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

01-10-2005 19:34

Sven,

rustig maar hoor..

maar ik denk niet dat bij de DJ's het talent de doorslag geeft. connecties is belangrijker dan het kunnen maken van plaatjes.. kijk naar verschillende artiesten.. ik noem bv Special D. (die duitse!!)

hij heeft een paar leuke deuntjes en lekkere wijven in zijn clip.. het slaat aan bij het jonge publiek vanwege een goede marketing campagne...

denk je dat hij echt groot zal worden door zulke plaatjes zonder een uitgebreide reclame/marketing campagne??

natuurlijk zijn er DJ's die echt talent hebben en steeds iets nieuws uitbrengen. maar 80% heeft maar 1 standaard en als mensen het niet meer mooi vinden omdat de trend anders is dan gaan 9 van de 10 flink op hun bek en zijn ze afgedaan in het muziek wereldje..

dit bovenstaande geld eigenlijk voor alle artiesten zowel dj's als metalheadz.. maar ik wou benadrukken dat iemand die goedemuziek maakt met echte instrumenten ipv de computer veel harder moet knokken om muziek te maken dan iemand die op de pc een plaatje maakt en afspeelt op de pc tijdens een show..

als een dj zich klote voelt kan die nog een perfecte show geven omdat alles netjes in de computer staat en geen valse noot kan spelen.. terwijl iemand die gitaar speelt en zich klote voelt veel meer moeite moet doen om zich te concentreren en foutloos te spelen..

mijn respect voor iemand die een instrument speelt is veel groter dan iemand die samples speelt vanuit een pc..

En als je kijkt naar de laatste 50 jaar.. de rockers van de jaren 60-70 zijn nu nog steeds aan het spelen..(Rolling Stones, Black Sabbath, Velvet Revolver (oude Guns&roses maar dan zonder Axel Rose) terwijl veel DJ's van de jaren 90-2000 hooguit enkele maanden mee gaan.. of je moet echt door gebroken zijn dan ga je een paar jaar mee...

maarja verder ontopic..
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

01-10-2005 22:04

Heren,


Mooi om de discussie's te lezen wat ieder z'n muziekkeuze is.

Ik luister jumpstyle,hardstyle,hardcore,rock en reggae. Als ik echt moest kiezen voor 1 voorkeur dan is dit zondermeer reggae!!!

Ik ben al naar een aantal feestjes geweest en ik ga binnekort weer naar een feestje....Echt waar, op een goed hardcorefeest kan je gigantisch goed uit je dak gaan, dit vindt ik ook veel beter dan een reggaeconcert. De reden is omdat iedereen "vaag" is. Je kan je eigen helemaal suf lachen en het publiek wat op een hardcorefeest komt trekt mij ook veel meer! 8) De muziek is ook intens wreed!! :D

Op een reggaeconcert zie je ander(meestal ouder) publiek die allemaal relaxt op de vibes staan te chillen. Allemaal lekker stoned en gezellig naar relaxte muziek luisteren. 13 december sta ik voor UB40.....Heb er onwijs veel zin in! :wink:

Mocht ik kiezen tussen UB40 of MOH........UB40 is de uitkomst! :wink:
Degene die naar Masters gaan; niet rustig aan en kijk goed om je heen en naar jezelf, kan je nog hard lachen! :lol:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

02-10-2005 08:22

Remko Oude Elferink schreef:Sven,

rustig maar hoor..

maar ik denk niet dat bij de DJ's het talent de doorslag geeft. connecties is belangrijker dan het kunnen maken van plaatjes.. kijk naar verschillende artiesten.. ik noem bv Special D. (die duitse!!)

hij heeft een paar leuke deuntjes en lekkere wijven in zijn clip.. het slaat aan bij het jonge publiek vanwege een goede marketing campagne...

denk je dat hij echt groot zal worden door zulke plaatjes zonder een uitgebreide reclame/marketing campagne??

natuurlijk zijn er DJ's die echt talent hebben en steeds iets nieuws uitbrengen. maar 80% heeft maar 1 standaard en als mensen het niet meer mooi vinden omdat de trend anders is dan gaan 9 van de 10 flink op hun bek en zijn ze afgedaan in het muziek wereldje..

dit bovenstaande geld eigenlijk voor alle artiesten zowel dj's als metalheadz.. maar ik wou benadrukken dat iemand die goedemuziek maakt met echte instrumenten ipv de computer veel harder moet knokken om muziek te maken dan iemand die op de pc een plaatje maakt en afspeelt op de pc tijdens een show..

als een dj zich klote voelt kan die nog een perfecte show geven omdat alles netjes in de computer staat en geen valse noot kan spelen.. terwijl iemand die gitaar speelt en zich klote voelt veel meer moeite moet doen om zich te concentreren en foutloos te spelen..

mijn respect voor iemand die een instrument speelt is veel groter dan iemand die samples speelt vanuit een pc..

En als je kijkt naar de laatste 50 jaar.. de rockers van de jaren 60-70 zijn nu nog steeds aan het spelen..(Rolling Stones, Black Sabbath, Velvet Revolver (oude Guns&roses maar dan zonder Axel Rose) terwijl veel DJ's van de jaren 90-2000 hooguit enkele maanden mee gaan.. of je moet echt door gebroken zijn dan ga je een paar jaar mee...

maarja verder ontopic..


Je hebt het alleen maar over een PC. Een DJ draait plaatjes, een producer maakt de uziek, vanuit de PC, of zelfs zonder dmv hardware sequencers, en je hebt de z.g. Liveacts, die ook vanuit de PC, o wedrom alleen met hardware en gebeuren er omheen...

Als een DJ een rotbui heeft, kunnen de overgangen van de plaatjes nogal eens de fout in lopen, mocht een 'live-act' zichzelf ook niet goed voelen, an kan het zijn dat alels ook niet helemaal loopt als gepland..

En over dat 'houdbaar' zijn. het is allemaal om inspiratie. Een band die dezelfde sound aanhoudt gaat vervelen, en een hardcore pruducer die niet vernieuwend is houdt het ook niet lang uit...

Zolang als er liefhebbers zijn die naar die feesten en optredens gaan en de muziek blijven kopen, zit het met de artiesten in de betreffende scene ook wel snor.

Gasten als een Neophyte, Ruffneck (tegenwoordig D´spyre) zijn er ook al vanaf vrijwel het begin van de housemuziek. Zelfs Tiesto is begonnen in de hardcore, en ook Ferry Corsten heeft op Terror Traxx wat ruiger werk uitgebracht in het verleden. Nu is de scheiding tussen de stijlen steeds groter, diverser aan het worden, en kiest elke producer zijn richting

Wat ik wil zeggen, is dat je de houdbaarheid van ±Rock/Metal ed niet kan vergelijken met de houdbaarheid van de elketronische muziek, aangezien de housemuziek pas van rond de late tachtig, begin 90er jaren kwam opspelen. Dus, die vergelijking gaat niet helemaal op ;)

Ik veroordeel niemand, zoalng als een ieder door die muziek alles om zich heen kan vergeten en intens ( op welke manier dan ook) kan geniete, is er toch helemaal niks verkeerds aan??
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

02-10-2005 14:06

Hey mensen,

Ik zat voordat ik naar Q-Base ging ook nog te twijfelen om naar MOH te gaan, maar doe het toch niet.. In de global hardcore hangar @ Q-Base kwam ik er wel achter dat het niet mijn muziek is... TE hard, TE hoog pillen gehalte, te veel van het goede voor mij dus ;)
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

03-10-2005 12:02

Jaja nog een paar dagen en dan naar Masters of Hardcore! Ben benieuwt wat er te wachten staat. Het zal wel allemaal goed komen tot nu toe ben ik op 4 feesten van MoH geweest en alle 4 waren ze topper!

Groetuh!
Gebruikersavatar
Gwenael De Wulf
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-02-2005 14:50
Locatie: De panne, belgie

03-10-2005 20:26

Sinds in belgie die gabber gedoe een racistische boel is geworden ben ik naar jumpstyle en techno gegaan! Echte gabbers zie je hier toch niet! :evil:
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

04-10-2005 08:36

Gwenael,

Dat wat jij zegt is ook al jaren bekend. In Nederland is dat net zo. Maar het gaat vooral om die jonge generatie tot 18 jaar. Die denken dat Hardcore zgn met racisme heeft te maken. Maar dat blijf je toch wel houden.

mvg patrick
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

16-10-2005 19:18

Onzin Patrick. Er zitten er wel een aantal tussen, maar veel associeren hardcore niet met racisme.. Ja, oke die kansloze wijfjes en ventjes van 14 of 15.. Maarja, die moeten toch altijd wat speciaals hebben om ergens bij te horen.

Maar MOH ben ik niet bij. Wel bij Hardbass 29 oktober, en dit weekend Underground Connection @ Hemkade.. Mooi spulleke :D! Eigenlijk wel jammer, want dit is de mooiste vis-tijd van het jaar.. Maargoed, als je gratis naar een feest kunt ga je dat niet laten lopen. Dan plannen we maar iets doordeweeks ;).
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

16-10-2005 23:19

19-11-2005 Qlimax 8)
Vriendelijke groet,

Koen de Been