pechmiddag

Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

16-09-2005 22:01

had vandaag lekker vrij genomen, om lekker te gaan vissen. had nieuwe molens gekocht dus denk ik kan ik die mooi uit proberen. eenmaal aan de waterkant gekomen bleek dat ik mijn nieuwe haken vergeten was. dus moest ik noodgedwongen met mijn oude onderlijnen vissen.

dat begon lekker na een half uur 1e run dat is niet verkeerd ff eraan pang zij de lijn kan gebeuren, ik alles binnengedraaid en nieuwe onderlijn en lood er aan maken terwijl ik er mee bezig ben run op de andere hengel. slaat aan de vis blijft erg diep na een dril van een minuut of 3 pang lijn af afijn ik binnen gedraaid en kon ik nu dus 2 hengels optuigen. Eentje klaar ingegooid andere hengel ook klaar gemaakt en ingegooid, zo nu de 3e hengel nog ben ik bezig met het optuigen van de 3e hengel run op de 1e hengel vis zsit er een seconde of 30 aan pang lijnbreuk toen werd ik ff pislink zeg heb alles in de auto gesmeten en naar de hengelsportzaak gereden. Ik zeg haal alle lijn er maar af. en wil er gevlochten lijn op, gelijk wat lood meegenomen en ook nog wat onderlijnen had geen zin meer om ze zelf te maken.

vol goede moet ik weer terug naar mijn stek hengels opgetuigd en ingegooid, zo nu ff een broodje eten had ik nog in de auto liggen loop naar de auto. ben ik bij de auto een run ik ren als een gek naar mijn hengel slaat aan pang lijnbreuk ik waas in staat mijn hengel door de midden te breken. maar affijn ik weer opgetuigd en ingegooid toen maar weer ff broodje gaan eten en daarna maar de 3e hengel optuigen toen ik bezig was met de 3e hengel kreeg ik een run op de 1e hengel het angstzweet breekt me uit het zal toch weer niet zo zijn dat de lijn breekt na 10 minuten kon ik de vis landen en daar lag een mooie spiegel van 20 pond hehe toch niet voor niks zou het geluk nu eindelijk aan mij zijde zijn

vlug de hengel ingegooid 3e hengel opgetuigd en na een uurtje of 2 een keiharde run op de 2e hengel de vis zwemt naar het midden en zet daarna koers naar de overkant met de angst nog in mijn schoenen zou de lijn heel blijven ? de vis is bijna aan de overkant pang en er valt een totale stilte aan de andere kant van de lijn ik draai de hengel binnen onderlijn afgebroken is de laatste keer dat ik met gekochte onderlijnen vis.

alles weer in orde gemaakt uurtje er na een zakker op de 1e hengel ik slaat aan maar mis heb daarna nog een uurtje of 3 gezeten toen was ik het helemaal spuugzat zou de hele nacht nog blijven maar kon het niet meer opbrengen heb nog 1 brasem gevangen heb dit in 16 jaar karpervissen nog nooit meegemaakt en hoop het niet meer mee te maken ook
Laatst gewijzigd door Emiel Den Hartog op 16-09-2005 22:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

16-09-2005 22:05

Wil niet te veel zeuren maar zo'n lap tekst zonder een hoofdletter of komma leest wel erg beroerd.

Vang er nog 2 dan heb je er een paar :)

Groeten Ulco,
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

16-09-2005 22:14

als je niks beters te melden heb hou dan je klep
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-09-2005 22:24

Emiel, eerlijk gezegd snap ik niet wat je met deze tekst wilt zeggen. Als je al 16 jaar op karper vist moet je toch beter weten en ervoor zorgen je spullen tiptop in orde te hebben als je gaat vissen. Snel geteld ben jij er de oorzaak van dat er nu 4 vissen met een haak in hun bek met daaraan nog een stuk lijn (3 vissen) of stukje onderlijn (1 vis) rondzwemmen.
Dat jij het spuugzat bent zegt me niks, is gewoon eigen schuld, die 4 vissen vind ik veel erger...
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

16-09-2005 22:30

Weet al een oplossing waardoor je nooit meer een vis verspeeld.

Gewoon kappen met vissen, beter voor de vis en hou je meer tijd over om een cursus taal en omgangsvormen te doen!

Groeten Ulco,
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

16-09-2005 22:31

denk je nu werkelijk aart dat dit aan mij ligt echt niet hoor mijn spullen zijn tipt top in orde knopen zijn goed in orde ik heb van de week op alle molens nieuwe lijn gezet en als dan de lijn breek ergens halverwege kan ik daar niks aan doen maar moet je denk ik bij de fabrikant zijn die een slechte bulk geleverd heeft heb nog nooit 1 vis verspeeld omdat ik verkeerd geknoopt had en ik denk dat het wel 8 jaar geleden is dat ik vis verspeeld heb door lijn breuk
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

16-09-2005 22:34

Emiel,

Klote wat er gebeurd is, als ik eruit kan halen wat er nu precies aan de hand was :-? .

Want zo'n lap tekst lezen zonder ook maar iets van onderbrekingen en of leestekens is niet te doen.

Maar had je zelfs na dat je gevlochten lijn erop had laten spoelen, lijnbreuk?????

Sorry hoor maar dan heb je zelfs aan 16 jaar "ervaring" niets!!!

Erik
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

16-09-2005 22:39

niet iedereen is goed in nederlandse taal ulco ben blij dat ik kan schijven maar ben blij voor je dat jij wel de nederlandse taal machtig bent ik lig er in ieder geval niet wakker van je kan toch lezen wat er staat dus doe niet zo moeilijk
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

16-09-2005 22:48

ik heb de tekst maar ff in stukken gehakt is het misschien wat beter te lezen

maar ik denk zelf dat ik net een verkeerde rol lijn getroffen heb of dat het in de winkel fout gegaan is en dat ze de lijn beschadigd hebben met het op spoelen

En aart het zijn geen 4 vissen maar 5 vissen met een haak in de bek.
En denk jij nu werkelijk dat dat mij niet intreseert ik wou dat ik ze kon vangen en de haak uit hun bekken kon halen ik ben 16 jaar karperviser in hart en nieren dus het doet mij echt wel wat
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

16-09-2005 22:50

Oke, niet iedereen kan dan de Nederlandse taal even machtig zijn, maar als er dan mensen zijn die zeggen dat je verhaal niet te lezen is, door het gebrek aan leestekens enzo.. En jij reageert zo brandderig.. tja dan kan je wat meer reacties verwachten.

Maar ik zie dat je er al wat aan veranderd hebt, en stoppen met vissen is misschien wat overdreven.. maar ik zou toch maar ZEER goed nadenken over je fouten van je "pechmiddag", want Aart heeft wel gelijk.

Mvg,

Erik
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-09-2005 22:51

Tja Emiel, in jouw verhaal heb je het wel over nieuwe molens, maar nieuwe lijn staat nergens...Wel verstandig als je hier ook de soort lijn (merk en dikte) gaat noemen dan is iedereen gewaarschuwd dat in deze soort lijn een productiefout kan zitten waardoor hopelijk meer ellende kan worden voorkomen.
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

16-09-2005 23:26

ja ik reageerde wat branderig maar vind je dat gek het zat me nog helemaal niet lekker

ja ik dacht dat jullie dat wel doorhadden dat het om nieuwe lijn ging je spoelt toch geen oude lijn op nieuwe molens tenminste ik niet

de lijn die ik gebruikte is een van de betere lijnen het ging om berkley ironsilk 0,33mm

ben er mee terug gegaan winkelier pakte mijn spoel trok een paar keer hard aan de lijn en hij brak

en dat onderlijntje wat brak was er een van pb
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-09-2005 07:21

Berkely .......

Hm, laat ik nu laatst met die lijn nagenoeg hetzelfde hebben meegemaakt!

En ja dat ik lood, wartels onderlijen en wat weet ik kwijt ben maakt mij ook geen bal uit! Er zwemmen bij mij ook vissen rond met een aanhangsel waar ik minder blij van ben.

Ook een lijn die spontaan brak, tijdens dril, maar ook een keer tijdens de aanbeet al :o Ja ik viste tegen een boom aan dus de slip redelijk dicht om te voorkomen dat de vis tussen de takken verdween.

Bij mij was het OOK nieuwe lijn (max 1 - 1m5 maand oud en ik vis (jammer genoeg) niet iedere week dus tel maar uit hoelang de lijn in het water heeft gelegen of aan zonlicht is blootgesteld tijdens het in mijn bezit zijn.

Emiel .....

Ook ik dacht op een gegeven momnent spoel maar vol met Dyneema ...... maar ik heb melaten overtuigen door de winkelier voor een andere nylonlijn!!

Sinds die tijd geen problemen meer.

Aart: Zet gvd toch eens je negatieve beschuldigende bril af man!

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

17-09-2005 08:01

Zat je met 16MM te vissen???

Geintjuhh hoor, het zou inderdaad een verkeerde klos lijn geweest kunnen zijn. Ik zou me even richten op de winkelier.

Aart...

Ook jij hebt dit soort taferelen vast welééns meegemaakt :wink:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

17-09-2005 08:18

ik moet Aart toch wel gelijk geven.Na de tweede lijnbreuk had het lampje toch wel moeten gaan branden.

gr Gerrit
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-09-2005 08:26

Oh Gerrit .....

Ik trek zo'n 50 mtr lijn van mijn molen, het nieuwe einde trek ik aan met al mijn kracht en er gebeurd NIETS.

Knoop mijn onderlijn etc eraan en trek nog eens met al mijn kracht en weer alles okidoki .......

Dan tijdens een run >KNAP< ...... mag jij mij vertellen hoe ik dit moet controleren. Nee geen mosseltjes of andere zaken.

Het was trouwens 32/00 dus ook niet al te dun.

Na die keer heb ik mijn lijn om de meter op kracht getest en er bleek idd op willekeurige plekken blijkbaar een zwak stukkie te zitten. Daarna uiteraard gestopt met vissen en nieuwe lijn op mijn molens laten spoelen (geen Berkeley meer zoals jullie zullen begrijpen).

M.

P.S. Ik ben geen Arnold Zwatzenegger, maar kan denk ik wel meer kracht zetten dan vriend karper.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

17-09-2005 08:31

is niet de eerste keer dat ik de naam van berkely hoor voorbij komen, wellicht is het verstandig over te stappen op een andere lijn. Bijvoorbeeld Shimano technicum, ik vis hier mee en heb er nooit problemen mee gehad. Ik zal niet zeggen dat het met deze lijn niet kan voorkomen, maar ik heb het nog niet gelezen of gehoort.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

17-09-2005 10:32

Als je vijf keer een lijnbereuk hebt zou ik zeggen het is dom! als die lijn 3 keer achtermekaar breekt, ga er dan niet mee door!

maar ja, productie foutje moet kunnen. je kan er niets aan doen dat je de verkeerde klos eruit pakt.

ik heb een jaar met de goedkoopste lijn gevist, nog NOOIT lijnbreuk gehad!
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

17-09-2005 15:40

beste peter ik ben ook naar 3 keer gestopt en terug gegaan naar de winkel ben niet zo dom dat ik door blijf vissen

en toen heb ik er fireline op laten spoelen en toen gelijk weer terug gegaan en verder vissen en toen ik een run kreeg en aantikte brak de lijn bij mijn hengeltop


en de volgende vis heb ik gewoon geland met fireline niks aan de hand en de 6e run heeft niks met de lijn te maken maar met de onderlijn van pb die brak af bij de knoop
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

17-09-2005 15:43

ok , verkeerd gelezen :oops:

Maar bij de fireline kreeg je nog een lijnbreuk en bij de onderlijn ook nog es.

Ligt het niet aan het drillen, dat je veel te strak drilt of zo? ik heb nog nooit een lijnbreuk gehad
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

17-09-2005 17:23

Snap niet waarom mensen gelijk zo dom en aanvallend reageren, maar dit terzijde.
Wat ik me afvroeg is of de aanbeten redelik van dezelfde stek vandaan kwamen. Iets groots en scherp wat er zonder jou weten te water is gelaten zou wellicht ook de oorzaak kunnen zijn. Maar dat antwoord kunjij beter geven.

Richard
Jeffrey Bobbaers
Berichten: 25
Lid geworden op: 10-02-2005 21:51
Locatie: Bilzen België

17-09-2005 18:38

kijk je stokken eens na op beschadiging van de ogen.
kijk je lijnrol van de molen eens na.
Ik denk dat hier ergens het probleem ligt.

groeten
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

17-09-2005 18:39

nee richard kwamen van verschillende plekken dus dat is het ook niet en heb dit jaar al 16 vissen van die stekken afgehaald zonder enig probleem.

waar ik oon nog aan zit te denken dat is dat de lijn misschien beschadigd is met opspoelen ze doet dat in de winkel met een machientje misschien dat daardoor de lijn beschadigd ?
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

17-09-2005 18:49

Berkely IronSilk, niets mis mee. Wellicht een "foute" spoel, want ik heb er zelf zonder problemen 175 gram zonder voorslag het zoute water mee ingemept.

Waar ik eerder aan denk, is een kapot topoog, waardoor de lijn is (door)geschuurd. Ook Fireline bij de top breekt, zet je aan het denken. Andere mogelijkheid is dat de lijn wellicht niet optimaal is opgespoeld en de neiging tot kinken heeft....en dan ook altijd rond het topoog.
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

17-09-2005 18:50

Ik geloof niet dat het aan de kwaliteit van het merk zelf ligt. Ik heb namelijk nooit problemen gehad met Berkley. Ik denk dat er ergens binnen je oog een braampje zit waardoor je lijn stuk schuurt o.i.d.
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...