pechmiddag

Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

17-09-2005 18:56

Wat Jeffrey zei lijkt mij een heel goed punt. Zou inderdaad kunnen.

Ik heb ook wel eens gehoord van draad dat om de zoveel meter brak zonder veel krachten. Dit is dan een productie fout en dan heb je gewoon pech gehad dat je de verkeerde klos pakt. Maar dat de fireline ook meteen breekt moet dan wel HEEEEEl toevallig zijn.

ik houd het op Jeffreys reden!
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

17-09-2005 19:38

Was het geen PVA lijn :lol:
Geintje hoor.
Maar meteen gevlochten lijn :-?

Mvg Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

17-09-2005 19:40

Als je het verhaal leest krijg je gewoon gemengde gevoelens. En ik vind het normaal dat de een hier anders op reageert dan een ander.
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

17-09-2005 19:52

Ik begrijp edd niet waarom je voor gevlochtenlijn gekozen hebt.

Maar ja, ieder zen keuze!
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

17-09-2005 19:57

Wat ik niet snap is hoe je het in vredesnaam voor elkaar heb gekregen die gevlochten lijn ook te breken.
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

17-09-2005 23:39

hoi Jeffrey de stokken zijn nieuw dus lijkt mij sterk dat er op beide hengels scherpe punten zitten maar heb even gekeken maar geen scherpe punten

de molens zijn nieuw dus lijkt het mij sterk dat het aan de lijnrol ligt

Ron en Tim de lijn is idderdaad goed als ik de winkelier mag geloven hij zegt dat de lijn tot een van de beste lijnen behoort.

Gerrit en Peter waarom ik op gevlochten lijn overgestapt ben, is dat ik al 5 jaar met gevlochten lijn vis.
En nu sinds 5 jaar weer op nylon was overgestapt en gelijk lijn breuk had.

Terwijl ik dat met gevlochten nooit meegemaakt had dat was voor mij de reden gelijk over te stappen.

Tim hoe ik gevlochten lijn gebroken krijg, ik vraag het mijn eigen ook af. Ik denk een slecht stuk er in, of door het opspoelen via machientje.
Dat die de lijn beschadigd en dat daarom dat zowel de nylon als de gevlochten lijn gebroken is.
Laatst gewijzigd door Emiel Den Hartog op 17-09-2005 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

17-09-2005 23:40

Geplaatst: 17-09-2005 08:26 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Oh Gerrit .....

Ik trek zo'n 50 mtr lijn van mijn molen, het nieuwe einde trek ik aan met al mijn kracht en er gebeurd NIETS.

Knoop mijn onderlijn etc eraan en trek nog eens met al mijn kracht en weer alles okidoki .......

Dan tijdens een run >KNAP< ...... mag jij mij vertellen hoe ik dit moet controleren. Nee geen mosseltjes of andere zaken.

Het was trouwens 32/00 dus ook niet al te dun.

Na die keer heb ik mijn lijn om de meter op kracht getest en er bleek idd op willekeurige plekken blijkbaar een zwak stukkie te zitten. Daarna uiteraard gestopt met vissen en nieuwe lijn op mijn molens laten spoelen (geen Berkeley meer zoals jullie zullen begrijpen).

M.

P.S. Ik ben geen Arnold Zwatzenegger, maar kan denk ik wel meer kracht zetten dan vriend karper







Hoi Marc
Jij had het dus bij de eerste lijnbreuk al in de gaten

gr Gerrit[/quote]
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

18-09-2005 08:08

Gerrit,

Helaas niet ......

Eerste keer was mijn rechterhengel, 2e keer mijn linkerhengel .... en nope geen rare dingen in het water. Toen ik bij de winkelier kwam zat hij me ook aan te kijken alsof hij water zag branden trouwens.

Leuk detail, met beide hengels heb ik in Beeksebergen nog een paar enorme takken uit het water weten te slepen Het takken slepen ging zonder contact met de bodem (van de lijn) dus kans op beschadigingen = nihil.

Uiteraard voor de volgende sessie een behoorlijk stuk van mijn lijn eraf gehaald (door schade en schande wijs geworden).

Ik test iedere onderlijn die ik erop zet ook erg goed trouwens, ik wil zeker weten dat de knopen niet lossen om wat voor reden dan ook.

Daar het om verschillende hengels / molens gaat lijkt mij de suggestie van defect materiaal in mijn geval niet opgaan. Hengels zijn trouwens ook max 2 maanden oud.

Wist ik het maar ....... ik baal er iig heel erg van als ik de vis achter moet laten met een stukl lijn als extraatje.

Gr. Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

18-09-2005 10:03

Gerrit Pook schreef:ik moet Aart toch wel gelijk geven.Na de tweede lijnbreuk had het lampje toch wel moeten gaan branden.

gr Gerrit



Dan zit je precies in de marge :lol:

gr Gerrit
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-09-2005 13:16

Emiel,
Als je denkt dat het in de winkel gebeurt bij het opspoelen, waarom laat je je lijn dan nog steeds machinaal opspoelen?
In een paar minuten kan je het gewoon handmatig doen en kan je die machine alvast de schuld niet meer geven.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

18-09-2005 13:37

Nee, maar dan ligt de schuld bij jezelf. Dan kun je het beter de machine laten doen.
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

18-09-2005 14:56

Hoi Daaf,

die conclusie trok ik pas na de breuk van de fireline. toen ik met de nylon viste dacht ik verkeerde rol nylon,maar toen ik weer ging vissen en de fireline brak ,dacht ik het kan wel eens aan het opspoelen liggen want fireline breekt zomaar niet.

als ik de volgende keer weer een lijnbreuk krijg op de fireline dan gaat die eraf en spoel ik hand matig op
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

18-09-2005 17:05

Tja emiel wie zal het zeggen waar het aan lag. Ik zou zeggen ga gewoon zelf je oude lijnen testen en je komt er wel achter. Gewoon steeds maar korte eindjes stuk proberen te trekken. Als ze snel breekt is de lijn gewoon gaar. Voor hetzelfde geld heeft er een roestige fiets of whatever gelegen. Ik heb zelf ook weleens gehad dat ik lijnbreuk krijg op mijn Gevlochten onderlijn terwijl de slip bij lange na niet dicht stond.

Ik maak trouwens altijd gebruik van de safety clips van fox om het leed bij voorbaat al te verzachten. En 't lood? Gewoon in "loodvormen" geperste steenvormen. Ideaal en niet giftig. Tuurlijk is het jammer dat er nu vissen met haken rondzwemmen maar naar mijn eigen mening niet emiels fout. Zoals hij zegt heeft hij z'n boel op orde gehad met het vissen... Als er een vliegtuig neerstort heeft de piloot dat toch ook niet altijd gedaan? Hetzelfde geld voor de vislijnen.

Ik vind het bijzonder triest dat er meteen van die rare reacties op komen over taalcursussen en omgangsvormen :evil: :evil: :evil: Voor de rest sluit ik met 100% aan bij Marc
Ik zet mijn huupie in
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

18-09-2005 22:20

Hoi Arjen,

De lijn die op de spoel zat kan ik niet meer testen, die ligt bij de winkelier. Heb nog wel een stuk op bulk zitten, die ik kan testen maar winkelier heeft het ook geprobeert.
hij nam een stukje van de spoel en trok 2 keer en de lijn brak
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

18-09-2005 22:43

Hoi Arjen,

De lijn die op de spoel zat kan ik niet meer testen, die ligt bij de winkelier. Heb nog wel een stuk op bulk zitten, die ik kan testen maar winkelier heeft het ook geprobeert.
hij nam een stukje van de spoel en trok 2 keer en de lijn brak
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

19-09-2005 19:51

stelletje zeikerds hier zeg.

je snapt toch ook wel dat die man die karpers niet expres met stukken lijn rond laat zwemmen...

het zou toch kunnen dat er misschien een scherp randje of iets dergelijks aan je lijnrol zit, afwerkingsfoutjes kunnen voorkomen.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

19-09-2005 23:47

En zo heeft ieder zijn eigen mening. Misschien is het verstandiger om dit topic te sluiten.
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

20-09-2005 14:30

Uh hoe komen dan al die papegaaienbekken in de Nederlandse wateren?

richard van der vliet schreef:stelletje zeikerds hier zeg.

je snapt toch ook wel dat die man die karpers niet expres met stukken lijn rond laat zwemmen...

het zou toch kunnen dat er misschien een scherp randje of iets dergelijks aan je lijnrol zit, afwerkingsfoutjes kunnen voorkomen.
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

20-09-2005 16:07

Tim Beeren schreef:Uh hoe komen dan al die papegaaienbekken in de Nederlandse wateren?

richard van der vliet schreef:stelletje zeikerds hier zeg.

je snapt toch ook wel dat die man die karpers niet expres met stukken lijn rond laat zwemmen...

het zou toch kunnen dat er misschien een scherp randje of iets dergelijks aan je lijnrol zit, afwerkingsfoutjes kunnen voorkomen.

hoe dat komt? tja, de 1 zegt afgebroken lijn, de ander zegt agressief drillen
en de ander zegt dat het door mosseltjes komt.

zelf heb ik nooit een bek uit zien scheuren en er ook geen wetenschappelijk rapport oid over gelezen, ik kan er dus weinig over zeggen.
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

20-09-2005 18:35

Het spreekt toch voor zich dat als iemand als een malloot staat binnen te sleuren dat de bek van een karper het niet houdt...

richard van der vliet schreef:
Tim Beeren schreef:Uh hoe komen dan al die papegaaienbekken in de Nederlandse wateren?

richard van der vliet schreef:stelletje zeikerds hier zeg.

je snapt toch ook wel dat die man die karpers niet expres met stukken lijn rond laat zwemmen...

het zou toch kunnen dat er misschien een scherp randje of iets dergelijks aan je lijnrol zit, afwerkingsfoutjes kunnen voorkomen.

hoe dat komt? tja, de 1 zegt afgebroken lijn, de ander zegt agressief drillen
en de ander zegt dat het door mosseltjes komt.

zelf heb ik nooit een bek uit zien scheuren en er ook geen wetenschappelijk rapport oid over gelezen, ik kan er dus weinig over zeggen.
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

20-09-2005 19:33

ja daar heb je wel gelijk in :P
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

20-09-2005 21:22

Ik denk dat het aan het draad ligt, Maar ga er voor de zekerheid nog ff doorheen met een panty. Maak er een foto van en zet die in fotosoep om in negatief. Als er een haal in zit dan weet je dat er een braampje of iets dergelijks in zit :lol: