Beroep i.c.m de karpervisserij

Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

12-09-2005 12:14

lexus, dit is per week
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

12-09-2005 13:11

Hans Brinkel schreef:
Koen de Been schreef:Ik ben bezig met de koksopleiding maar of ik later echt in de keuken blijf werken??? Denk het niet!

Te weinig tijd voor hobby en gezin, zeker als je ziet dat je al snel 50 uur maakt op een week..... :-?

Daar kan ik nou eerlijk gezegd met mijn pet niet bij :-? ...dan zit je toch je tijd op school te verdoen?
enne
In de horeca zal het inderdaad best kunnen dat je 50 p.week werkt..je bent hier wel bijna altijd in de ochtend tot de namiddag vrij...toch de beste uurtjes om te vissen? :wink:
Je kunt ook nog altijd werken als instellingskok...kun je gewoon kiezen voor een baan van 32/36 of 40 uur p.week..meestal werk je hier om de week.
Werk momenteel zelf als kok in de instelling voor 30 p. week , elk weekend vrij :D
gr
Hans


Klopt Hans,


Ik loop nu stage bij een cateringbedrijf.....In principe begin je dagelijks om 8.30, je werkt dan tot een uur of 17.00. Heb je een partij staan dan moet je daar naartoe....De meeste partijen zijn op zaterdag tot in de nachtelijke uurtjes. Dat is best goed te doen! De tijden in een instelling zijn best gunstig in vergelijking met m'n vorige stage( Knallen in een Michelin-sterren-keuken) :P .
Nu ik de nieuwe Horeca-CAO heb gelezen is alles in het voordeel van de werkgever, wij koks krijgen maar liefst 1% extra toeslag op ons maandsalaris. Ik denk dat ik het niet trek om dit vak te blijven doen als die verwende eikels in Den Haag "onze" CAO opmaken. We willen er tenslotte ook op vooruit gaan en dat is met deze CAO niet het geval.....Extra motivatie om er mee door te gaan in het koksvak wil ik wel hebben want koken is een mooi vak als je het goed kan. De motivatie krijgen is weer wat anders! Wie weet Hans, kans is er natuurlijk dat ik er mee doorga. Vrije tijd en er zijn voor een eventueel toekomstig huisje-boompje-beestje zijn mij belangrijker dan gaan zwoegen in de keuken voor niet echt veel centen(verhouding arbeid-inkomen moeten wel leuke blijven he!).

Ik maak deze studie af en kies een voorlopig onderkomen bij de Landmacht, motivatie daar achter is om verder te studeren voor een functie wat mij bevalt en waar ik meer voldoening en plezier uit kan halen en wat natuurlijk beter verdient. Ook hier zit je weer te kijken met hoe en wat qua werktijden(uitzendingen,oefeningen e.d) maar daar heb je bij defensie veel meer mogelijkheden als in de horeca! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

12-09-2005 16:33

Eigen bedrijf t.o.v. vissen:
Voordelen: Veel doordeweeks kunnen.
ineens besluiten de hengels te pakken
redelijk wat geld voor de hobbie

Nadelen: 1001x telefoon tijdens het vissen
soms niet gerust aan de waterkant zitten
vissessies die door omstandigheden niet door kunnen gaan

Eigen vrouw

Voordelen: 1001

Nadelen: Als het gaat om vissen 1001


Richard
jacco noordermeer

12-09-2005 16:45

mits je geen hekel hebt aan vroeg opstaan is de bakkerij wel iets voor je frank
5 dagen werken (wel op zaterdag meestal)van +-5 tot 1 ff snel deeg draaien voor je bollen en thuis verwerken in de garage :wink:
2 nachten vissen (ondanks gezinnetje)
voordelen ;makkelijk deeg maken (bij bird of andere niet stinkende bollen)ook gebruik van bakkerij voor verwerking ervan :lol:
nadelen; waar moet ik beginnen :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

13-10-2005 23:53

Koen de Been schreef:
Hans Brinkel schreef:
Koen de Been schreef:Ik ben bezig met de koksopleiding maar of ik later echt in de keuken blijf werken??? Denk het niet!

Te weinig tijd voor hobby en gezin, zeker als je ziet dat je al snel 50 uur maakt op een week..... :-?

Daar kan ik nou eerlijk gezegd met mijn pet niet bij :-? ...dan zit je toch je tijd op school te verdoen?
enne
In de horeca zal het inderdaad best kunnen dat je 50 p.week werkt..je bent hier wel bijna altijd in de ochtend tot de namiddag vrij...toch de beste uurtjes om te vissen? :wink:
Je kunt ook nog altijd werken als instellingskok...kun je gewoon kiezen voor een baan van 32/36 of 40 uur p.week..meestal werk je hier om de week.
Werk momenteel zelf als kok in de instelling voor 30 p. week , elk weekend vrij :D
gr
Hans


Klopt Hans,


Ik loop nu stage bij een cateringbedrijf.....In principe begin je dagelijks om 8.30, je werkt dan tot een uur of 17.00. Heb je een partij staan dan moet je daar naartoe....De meeste partijen zijn op zaterdag tot in de nachtelijke uurtjes. Dat is best goed te doen! De tijden in een instelling zijn best gunstig in vergelijking met m'n vorige stage( Knallen in een Michelin-sterren-keuken) :P .
Nu ik de nieuwe Horeca-CAO heb gelezen is alles in het voordeel van de werkgever, wij koks krijgen maar liefst 1% extra toeslag op ons maandsalaris. Ik denk dat ik het niet trek om dit vak te blijven doen als die verwende eikels in Den Haag "onze" CAO opmaken. We willen er tenslotte ook op vooruit gaan en dat is met deze CAO niet het geval.....Extra motivatie om er mee door te gaan in het koksvak wil ik wel hebben want koken is een mooi vak als je het goed kan. De motivatie krijgen is weer wat anders! Wie weet Hans, kans is er natuurlijk dat ik er mee doorga. Vrije tijd en er zijn voor een eventueel toekomstig huisje-boompje-beestje zijn mij belangrijker dan gaan zwoegen in de keuken voor niet echt veel centen(verhouding arbeid-inkomen moeten wel leuke blijven he!).

Ik maak deze studie af en kies een voorlopig onderkomen bij de Landmacht, motivatie daar achter is om verder te studeren voor een functie wat mij bevalt en waar ik meer voldoening en plezier uit kan halen en wat natuurlijk beter verdient. Ook hier zit je weer te kijken met hoe en wat qua werktijden(uitzendingen,oefeningen e.d) maar daar heb je bij defensie veel meer mogelijkheden als in de horeca! :wink:

Koen..lees deze reply nu pas..sorry
Succ6 met je beroepskeuze, zelf heb ik altijd een grote hekel gehad aan de partycatering, met name grote hoeveelheden borrelgarnituur (toastjes e.d.) maken vindt ik een rotwerk om te doen.
:oops:
gr
Hans
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

13-10-2005 23:55

En Frank...ben je er al uit :D .
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

14-10-2005 00:19

Aart Lokhorst schreef:Frank, is een simpel rekensommetje.
In een week zitten 7 x 24 uren = 168 uren.
Zeg 7 x 8 uren slapen = 56 uren en 5 x 8 uren werken = 40 uren.
168 - (56 + 40) = 72 uren.
Zolang je vrijgezel bent kun je zelf bepalen hoe je die ca. 72 uur per week in wilt vullen. Met vriendin of met vrouw/vriendin + kinderen wordt dat een situatie van duidelijke afspraken en ook andere verantwoordelijkheden nemen en zal de visserij op de 2e of wellicht op de 3e à 4e plaats moeten komen.
Bij dit alles vakantiedagen niet meegerekend.



Frank,
Aart slaapt de spijker op de kop, zeker met een kleine erbij zul je anders met je tijd om moeten gaan. Heb vaak de neiging om te gaan vissen als ik dan wakker wordt en m`n zoontje (bijna 1 jaar) is wakker dan blijf ik thuis en breng ik liever de tijd met m`n zoon door. Probeer dit op te lossen door korte dag- of avond sessie`s te draaien of 1 nachts sessie`s tegen 20.00 op de plek en vroeg weer thuis.

En vindt ik het erg nee in het totaal niet, is en kwestie van relativeren en prioriteiten stellen. Mijn gezin gaat voor simpel en zonder doekoes wordt vissen een lastige story in de huidige conjunctuur.

groet,
P
It's not who you are, it's who you know.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

15-10-2005 18:21

Nog 1 nachtje slapen en dan gaat het gebeuren. Vertrekken richting de kazerne. 3 maanden afzien tijdens de algemene militaire opleiding van de landmacht.
Pffff, ben aan vakantie toe. 8) Vooral aangezien ik er nu pas 5 maandjes niks doen heb opzitten. :lol:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

15-10-2005 19:31

Tja het hangt allemaal af van je situatie en zoals ik bij velen zie en ook bij mijn zelf is de zin afwisselend.
Ik ben een student en heb daardoor best veel "vrije tijd". Ik doe nu een best zware studie en moet daarvoor veel lezen. Ik heb dus 6 uur per week les en moetzo een 30-40 uur per week thuis besteden aan studie commisies en mijn duits oefenen.
Daarnaast heb ik ook vaak zin in films kijken en met vrienden gezellig wat drinken.

Hoe heb ik dat de afgelopen jaren gedaan?
Het eerste jaar ging ik elk weekend naar huis, redelijk veel vissen maar op zaterdag werken, dus een 1 nachtje per week.

Het tweede jaar had ik niet echt werk maar ging wel bijna elk weekend naar huis en daardoor heb ik toen zo een 100 nachten gedraait en hele goede vangsten gehad. Door een heelmooi PB in nederland was ik het zat geworden. Hierdoor ging ik niet meer naar huis om te vissen en probeerde ik in groningen te vissen.Dit was geen suc6 ivm op een kamer wonen in een flat...12m2 en dan ook nog je visspullen is niet cool kan ik je zeggen.

Nu heb ik besloten het relaxter aan te doen.Geen visspullenhier meer en dus af en toe naar mijn ouders als het het toelaat en dan minstens 2 nachten vissen dusook niet voorvoeren. Ik moet zeggen dat het me erg bevalt, heb geen doelen meer zoals eerst, maar ik vis gewoon relaxed en ik moet dus ergens heen om te vissen, hierdoor mengt het niet in mijn sociale leven met mijn vrienden en mijn vriendin.

Ik denk dat je eerst moet kijken wat je leukvind naast het vissen en daar de voor en nadelen van bekijken en als je daarmee bezig bent pas kijken wat de leukste manier voor je vissen is. Het moet immers leuk blijven en niet je leven, het is een hobby!!! Als je het zo blijft zien, blijt het ook leuk en kost het niet de rest van je leven....

Niels
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

19-10-2005 20:51

Ik ben werkzaam op een afvalverwerkingsbedrijf, ik ben daar chauffeur op een container auto.
en ben daardoor sávonds laat thuis dus komt er door de weeks niks van om te vissen. meestal probeer ik vrijdagavond te vissen , maar dan is het vaak pas 19.00 dat ik aan de waterkant zit.
in het weekend moet ik vaak vlaggen op de cross of verslagen schrijven voor de cross.
Dus het vissen schiet er vaak in bij mij heb dit jaar rond de 120 uur gevist en heb er nu 18 gevangen
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

19-10-2005 21:44

Ik ben nationaal vrachtwagenchauffeur in de bakkerijgrondstoffen (Beko). Werk 5 dagen per week, begin 's ochtends om pakweg half 6, soms eerder en ben er redelijk op tijd weer terug, +/- 16:00. Hangt ook van de route af. Het werk is aardig intensief. Je bent de hele dag bij de weg, sjouwt met rolcontainers waar soms 500 kilo grondstoffen op zit, en bij veel klanten moet al die zooi er nog af ook. Het is een cooperatie.

Privé-technisch heb ik alle ruimte. Vriendin heb ik niet (meer), heb geen gedoe met voetbalverenigingen e.d., kan mijn eigen tijd indelen. Maar heb ook nog meerdere hobby's en probeer al die bezigheden en liefhebberijen wel uit te oefenen. Nu het najaar is staat het vissen bovenaan, die andere hobby's kunnen in de winter wel weer (computers).

Maar als ik soms op vrijdag weer terug ben en het is weekend ben ik na een week werken soms geradbraakt. Het hele spul door het verkeer lootsen kost tegenwoordig ook veel aandacht en het lijkt wel of de bakkers tegenwoordig ook minder tijd hebben om je te helpen met het afladen van de grondstoffen. Om dan op de vrijdagavond ook nog een eind te sjouwen met visspullen zie ik ook niet altijd zitten. Het blijft dan in de weekenden bij nachtjes of zelfs gewoon een ochtendje of avondje vissen. Voorvoeren is dan het devies. Vissen door de week doe ik soms. Als het in het najaar de avonden wat korter worden dan doe ik dat nog wel eens maar als het pas om 23:00 donker word dan zie ik het nut er niet van in om voor het donker af te taaien. Heb ook wel eens gehad btw dat ik om 21:00 zat te knikkebollen op de stoel. Meestal komt er door de weeks niet echt van, de volgende morgen gaat toch weer vroeg die wekker. En je moet de volgende dag wel weer fris achter het stuur zitten. Komt bij dat ik iemand ben die zijn slaap wel nodig heeft.
De langere sessies komen dan meestal in de vakanties die ik, omdat ik niet een iemand rekening hoef te houden, mooi in het voor en najaar plan zodat er dus volop gevist kan worden.
Vissie kump zo!
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

19-10-2005 22:30

Mannen,

Grote variaties van beroepen heb ik hier voorbij zien komen.

Sommige zijn zo te zien prima te combineren met het vissen :)

Ik weet nog niet helemaal wat ik wil, wacht dus maar even de stage af, hopelijk kom ik op een leuk bedrijf terecht, dat ik min of meer overgehaald wordt om toch in deze "hoek" verder te "studeren".
Zoniet, dan als de wiede weerga verder zoeken.

Wat me wel duidelijk is geworden is dat je je vrije tijd, mits je geen andere tijdrovende dingen zoals; hobby's, huisje boompje beestje vrouwtje heb..... Dat je genoeg vistijd kan over hebben. Het is inderdaad, zoals zovelen nu gezegd hebben, net hoe je het wilt indelen.

Toevallig nog mensen die "Grafisch Intermediair / Orderbegeleiding" in de GrafiMedia in de praktijk uit-oefenen? :)

Werken kan je altijd en overal, het is alleen wat je zelf wil. Prioriteiten stellen zeg maar.

Als ik @ stage bezig ben, zal ik weer ns wat er over neerpennen hier.

Tot zover, erg bedankt mannen. heb er veel aan gehad. Ook al zullen sommige beroepen nix voor mij zijn. Toch leuk om te lezen.

Groetjes, Frank
Gebruikersavatar
Michel Vreeke
Berichten: 167
Lid geworden op: 07-09-2004 15:12
Locatie: Emmeloord

21-10-2005 12:36

Ik werk fulltime in een supermarkt, meestal van 8 tot 5, dus door de week zul je mij niet veel aan het water vinden. Zowiezo elke zaterdag plan ik een visdagje voor mezelf in, de ene zaterdag wat korter dan de andere, dat hangt een beetje af van welke andere dingen ik nog op die dag van plan ben.

Of ik later net zoveel tijd zal hebben voor het vissen zou ik nog niet kunnen zeggen, mocht ik ooit een leidinggegevende functie krijgen, dan ga je toch vaak halve dagen werken en dat zou best ideaal zijn, maar daar staat tegenover dat je dan vaak zaterdag moet werken. En mocht ik een vrouw of vriendin krijgen dan is het de vraag natuurlijk hoeveel tijd ik dan overhoud, maar dat is gewoon iets waar je een gulden middenweg in moet vinden met elkaar.