Hypothetische vraag

Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

05-09-2005 23:05

Hoe zou jij reageren op het volgende?:

Visser A is goed bekend met een viswater en neemt voor een eerste keer visser B mee naar dit water in het buitenland.

Het vissen loopt helaas door gewijzigde omstandigheden voor geen meter en beide druipen teleurgesteld af.

Visser B geeft te kennen dat dit water totaal zijn pakkie aan niet is en hier zeker nooit meer terug te willen keren.
Visser B besluit er een artikel over te schrijven en vraagt visser A wat deze van het resultaat vindt.
Deze geeft te kennen dat hij graag zou zien dat de naam van dat water niet openbaar te maken en de naam oppervlakkig te houden, daar hij zeker nog wel eens terug wilt komen hier.
Vismaat B geeft hier geen gehoor aan en publiceert het water bij zijn volle naam tot ontevredenheid van visser A

Tweede geval

Een tijdje later maakt visser B wederom een leuk verslag van een visdag en maakt melding van de hoeveelheid grote vissen wat hier rondzwemt, hij noemt de naam van het water niet, maar plaatst hier wel een dusdanige foto bij dat je uit de foto + verslag van de tekst makkelijk kan opmaken om welk water het gaat.

Visser A verzoekt visser B om een deel v.d tekst omtrent de hoeveelheid grote vissen te wijzigen daar het geen toevoegde waarde geeft aan het artikel , dit met het oog op de locals.
Wederom wilt visser B hier geen gehoor aan geven en verschuilt zich achter de woorden " censuur "

Hoe zou jij hierop reageren?

p.s Mocht iemand bovenstaande situatie herkennen van een ander forum waar dit heeft plaatsgevonden, dan verzoek ik deze dit nadrukkelijk niet bekend te maken alhier.

Ben benieuwd...groeten
Hans
Laatst gewijzigd door Hans Brinkel op 06-09-2005 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

05-09-2005 23:22

Dus :


Men blankt en schrijft hier n artikel over ????

Ik snap dus niet welk blad deze onzin wil plaatsen.


Gr :wink:


Moet ik ook maar eens wat schrijven dan :P

onzin ligt me wel dacht ik , weer :P
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

05-09-2005 23:51

Hans ik begrijp volkomen wat je bedoeld. In feite heb ik het zelfs zelf een aantal keer mee mogen maken..

Daarom schrijf ik liever niet. Het gaat altijd ten kosten van iemands vis plezier en geloof me geen naam noemen werkt ook niet. Dan zou je eigenlijk een stuk moeten schrijven zonder foto's, maar daar zit ook niemand op te wachten..

Ik persoonlijk heb hier zeer verhitte discussies over gehad, zelfs met familie leden om het zo maar te zeggen.. ik zie gewoon het nut niet van stekken en wateren op het net zetten of in bladen schrijven. Geef mij maar 10 keer liever een informatief stukje tekst als zo'n sessie verslag met de ene vangst na de ander of iets dergelijks..

Voor mij is dat heel makkelijk en zou hier absoluut niet blij mee zijn, ik zie ik hier dus ook echt het nut niet van in!

mvg Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-09-2005 23:55

Lexus, s.v.p. dan even lezen wat jij bij de UCW topic hebt geschreven...
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-09-2005 07:22

Ik had ook liever dat nooit niemand ergens over geschreven had. Zat ik nu nog naar mijn zilverpapiertje te turen.

Als 2 man iets weten is het geen geheim meer...
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-09-2005 08:35

Klaas van den Herik schreef:Ik had ook liever dat nooit niemand ergens over geschreven had. Zat ik nu nog naar mijn zilverpapiertje te turen.

Als 2 man iets weten is het geen geheim meer...


Dus Klaas, als jij een jonge gast meeneemt als gast naar een jouw bekend water en deze gast besluit er iets over te schrijven omdat hij hier toch niet meer wilt vissen maar jij daarentegen wel..dan vindt je dat op zijn zachts gezegd niet vervelend als hij hierover ondanks jouw bezwaren hier toch iets over gaat schrijven?

Zal wel aan mij liggen..maar volgens mij is er ook nog zoiets als fatsoen, ik noem zoiets een stoot onder de gordel.

Voor wat betreft de tweede vraag, dit was geen info stuk maar slechtes een sfeerverslag .
Maar goed...van mijn naasten begrijp ik dat ik gewoon tegoed van vertrouwen ben, weer een lesje geleerd :oops:

gr
Hans
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

06-09-2005 08:49

Hans,

Ik denk dat ik het verhaal ergens van ken..
Jammer dat het zo gelopen is.

De situatie die jij schetst is denk ik heel herkenbaar voor velen. Zeker wat betreft Frankrijksessies... dan hoeft het nog niet eens te gaan om erover te schrijven..
Je neemt een goede kennis in vertrouwen verteld hem je Franse water... gaat er samen heen... Zegt hem dat ie het voor zichzelf moet houden, maar tijdens de volgende sessie zitten er paar maten van hem.... (lees dit als iets over het water schrijven)

Tja dat overschreidt volgens mij de fatsoensnormen...

Als dit alles dan nog in overleg gebeurd a la.. maar zonder overleg is het gewoon niet netjes.

Jammer Hans dat je zo een les hebt moeten leren.

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

06-09-2005 08:52

Er is een gezegde : in slechte tijden, leer je je vrienden kennen.

Of heeft het de karpervisserij dan toch met egotripperij te maken?

Dit valt onder de categorie : JAMMER.

Het noemen van de wateren heeft geen enkele nut.

gr Harnold
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

06-09-2005 09:29

Het kan nog gekker:
Mijn vismaat vind een leuk water in de buurt, niemand vist er en van de boswachter heeft hij toestemming gekregen om er te vissen.

Hij verteld het aan een vriend van hem die ook weleens mee gaat vissen...
Hij gaat er voeren, vangt er een paar erg leuke vissen en de dag erna gaat de telefoon...
De buurman van die vriend van hem...

Waar het water precies ligt, hoe zwaar de gevangen vissen waren, enz...

Die vriend van hem was dus gelijk naar zijn buurman gegaan en alles even doorverteld....
Ook leuke dingen!

Maar Han,

Ik begrijp de strekking van je verhaal, het is te gek voor woorden dat dit soort dingen geburen, laat staan van een goede kennis, of zelfs een vriend!

Beetje respect voor elkaar en de locals, maar dat is er vaak niet bij....:(
Jeffrey Pijl
Berichten: 157
Lid geworden op: 31-08-2004 18:54
Locatie: Delft

06-09-2005 11:28

Hans,

Het is inderdaad te treurig voor woorden. Maar ik kan wel beginnen over normen en waarden maar ik wil ook niet teveel op balkende lijken.

Ik vrees dat ik later aan mijn kleinkinderen moet vertellen dat respect en normen en waarden net zoiets is als de dinosaurus, heel lang geleden uitgestorven. :cry:

Jeffrey
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-09-2005 11:47

Hans,


Mijn 2e deel beetje aangescherpt


als 2 mannen een geheim delen is het geen geheim meer. Zo simpel is het.

Als een vrouw iets weet is het al helemaal geen geheim meer.


Jou verhaal wordt pas echt leuk als nummer 2 net gaat doen of HIJ de ontdekker is / was. Zeg maar stiekem nog eens gaan vissen en als dan nummer 1 wil gaan een beetje geheiomzinnig zitten doen.

Heb ook mijn lesje geleerd hoor: Iedereen kan de pepernoten krijgen.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-09-2005 12:59

Het is maar goed dat de vraag hypothetisch is.
Het is een veronderstelling waarmee je in het echte leven rekening kunt houden.
Als iemand een mediageil persoon is, en dat weet je vaak van tevoren al, laat hem het zelf dan maar uitzoeken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

06-09-2005 14:29

Douwe Bijlsma schreef:Het is maar goed dat de vraag hypothetisch is.
Het is een veronderstelling waarmee je in het echte leven rekening kunt houden.
Als iemand een mediageil persoon is, en dat weet je vaak van tevoren al, laat hem het zelf dan maar uitzoeken.


Douwe laat ik het nou eens een keer met jou eens zijn:-)

gr H.k.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

06-09-2005 15:49

Het wordt tijd dat visser C, visser B is goed de oortjes gaat wassen.

:lol: :lol: :lol:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

06-09-2005 15:56

Schijt aan hebben en gewoon lekker gaan vissen mijnheer A!
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

06-09-2005 16:21

snap eigenlijk niet waarom iedereen zijn water zo geheim houd. Het is ten slotte niet JOUW water maar het water van IEDEREEN (er zijn uitzonderingen). Mij doet dit meer denken aan egotrippen. Het water is van mij en ik deel het met niemand.

Tuurlijk, ech goede visplekken hou je een beetje geheim, maar als je geheim gaat doen over een water waar de vis al lang met papegaaie bekken zwemt slaat dat nergens op.

Das mijn mening tenminste :lol:
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

06-09-2005 16:38

10 locale vissers op je water is wat anders dan half Nederland op je water omdat ze een artikel lazen over een 40er op dat water.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

06-09-2005 17:25

Aart Lokhorst schreef:Lexus, s.v.p. dan even lezen wat jij bij de UCW topic hebt geschreven...


Aart, ik zal je zeggen dat ik daar 2 weken geblankt heb.. het water is zo hard en moeilijk te bevissen, dat ik het een uitdaging vind om er uberhaupt een karper te vangen.. heeft hier niets mee te maken denk ik
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

06-09-2005 17:29

ik ken wateren waar nu alle plekken toch al bezet zijn int weekend. Of er 10 of 40 komen maakt niet meer uit. vol is vol

IN ieder geval kun je bij mij best voor info terecht.
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-09-2005 18:04

Oké Lexus, als je er zo over denkt vind ik het best...
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

06-09-2005 18:38

Hans, hoe ik op zo`n situatie zou reageren?
Ik zou beginnen met mijn vismaten wat beter uit te zoeken, zeker als je graag je informatie geheim houd. Als je er echt zeker van wil zijn dat niemand iets van "jou" water weet moet je toch echt alleen gaan vissen, kan je ook niemand iets kwalijk nemen als er de volgende week 100 man op "jou" water zitten. :wink: Tevens wil ik nog even kwijt dat het uitbrengen van een artikel met stekinfo niet verboden is en dat het voor iedereen zijn eigen keus is om zoiets bekend te maken of niet. :cry:
Ik zou het probleem dus meer bij jezelf zoeken dan bij je vismaat, zoek in het vervolg je vismaten wat zorvuldiger uit en ben zelf ook zuinig op informatie, dan zul je zulke situaties niet meer meemaken. :P

Mvgr. Kevin
Quo Vadis
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-09-2005 20:10

Heren,
Ik heb mijn lesje wel geleerd.

Het is enkel uitermate frustrerend voor mij dat ik in algemeen beschaafd Nederlands de discussie op dat betreffende board ben aangegaan met de desbetreffende persoon . Deze persoon is populair op dit board gezien zijn leuke en sfeervolle schrijfsels (Eerlijk is eerlijk) voor dit board. De discussie was nog nauwelijks op gang gekomen of ik ben al gebanned op die site en kan dus geen enkel weerwoord meer plaatsen. De desbetreffende persoon verschuilt zich achter de woorden " censuur " en verschuilt zich achter zijn populariteit op dat board . Een persoon verwijderen die een afwijkende mening heeft is pas echt een vorm van censuur !....tegen dit soort dingen (onrecht) kan ik gewoon uitermate slecht tegen en wordt ik wat humeurig van. :oops:

Erg vreemd hoe iemand die zelf altijd praat van houd dit geheim, houd dat geheim, een enorme pest hekel heeft aan de wantoestanden aan de waterkant en zich hiervan deels heeft afgekeerd zichzelf kan verloochenen voor wat populariteit op een site door wat schijfsels....triest noem ik dat

Maar goed..het is mij nu overkomen en hopenlijk trap ik er niet meer in...we gaan maar weer eens vissen, want er gaat gewoonweg teveel negatieve energie inzitten!
Vang ze
Hans
Gebruikersavatar
levi janssens
Berichten: 36
Lid geworden op: 26-08-2005 23:06
Locatie: schaffen belgie

06-09-2005 20:26

spijtig dat karpervissen zo triestig is geworden .
al dat gestrijd om nutteloze titels is om poetisch van te worden nu snap ik alain danau ,luc de beats, en andere.
ik zou zeggen gewoon verdervissen en er het beste van maken en door fouten leer je, nu ga je wel 2 keer nadenken voor je iets verklapt van een water :D niet waar

vang ze, :wink:
als de visser van het water is dansen de karpers
Gebruikersavatar
Bart Pijls
Berichten: 132
Lid geworden op: 15-07-2004 22:39
Locatie: Almere

06-09-2005 20:38

Hans,

Je hebt een PB.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-09-2005 21:15

Bob van den Meiracker schreef:Hans,

Jammer dat jullie e.e.a niet gewoon kunnen uitpraten, maar om er een poll over te houden gaat wel wat ver. Ik heb bij terugkomst uit Canada [shit ,mijn stek verraden!!] mogen vernemen van jullie avontuur...samen uit samen thuis, ook dat heb ik wel eens anders meegemaakt. Begin “90 heb ik naar aanleiding van stekkenpezers in binnen- en buitenland ook al eens mijn beklag gedaan ,in de hoop dat we gedragsregels konden afspreken. Nou, hoe dat is afgelopen lijkt me duidelijk. Dit geval staat daar duidelijk buiten!
Ik weet ook niet waarom de naam van ‘jouw’ water is gevallen...dat zou ik persoonlijk niet hebben gedaan, maar ik vermoed in deze dat juist persoonlijke motieven van beide zijden deze affaire ‘brandbaar’ heeft gemaakt...ik zag op ‘dat andere forum’ ook al dat je blijkbaar bloed aan de paal eist, nog een aanwijzing dat e.e.a meer persoonlijke kanten heeft.
Ik heb overigens nog geen foto’s gezien van ‘targets’ van ‘jouw’ water, dus het zal wel meevallen met ‘trendvolgers’...ik kan je verklappen dat ‘men’ pas in actie komt als de 50+ vissen worden getoond.

groet BOB 8)


Bob, zat al een beetje te wachten op een reactie van jou :wink:

Uitpraten is inderdaad ook mijn ding..werd enkel geen prijs meer op gesteld door hem, is wat mij betreft ook reeds een gepasseerd station (wat dat betreft ook sans racune)..wel heb ik toendertijd duidelijk en expliciet verzocht om geen melding te maken van het water waar we geweest zijn...dat mag toch?..helaas met een negatief resultaat.

Verder...het is niet " mijn " water, heb ik ook nooit beweerd..er vissen er nog meer daar en ik heb enkel verzocht om een niet ter zake doende pasage in de tekst aan te passen voor de " locals "....kortom een verzoek, niet meer en niet minder

Kan het niet me je eens zijn dat ik bloed aan de paal eist..daar is geen sprake van. Er is door mij slechts een voorbeeld situatie geschets omtrent een water in noord Holland welke bij mij onbekend is en bij hem niet...als je goed leest , staat er duidelijk bij dat ik nooit en te nimmer het vertrouwen van iemand zal beschamen door dit openbaar te maken en dat zal ook niet gebeuren (Dit wordt uitgelegd als pressiemiddel..nou ja..het staat er toch echt duidelijk bij vermeld hoor !)

Kan het verder ook niet met je eens zijn dat men pas in actie komt als er 50+ vissen worden getoond. Zoals jij schrijft begin jaren 90 was het al zo laat...vandaag de dag is het er niet beter en rustiger op geworden.
Kom op zeg..het is toch niet voor niets dat mannen zoals jij en anderen uitwijken naar de grote rivieren en het buitenland zoals Canada om daar gewoon je " ding " te kunnen doen ...en gelijk hebben ze :D ?
Vandaag de dag is het vermelden van slechts 1 dertiger op een relatief klein water al voldoende..laat staan.....
Het had gewoon niet vermeld hoeven te worden...that's all , het verhaal had zonder deze vermelding ook gewoon rechtop gestaan.

Snap enkel niet waarom we niet gewoon verder hadden kunnen gaan met de discussie op dat betreffende board en waarom er een pressiemiddel is ingezet om mij daar te verbannen.
Zoals je in een eerder reply hebt kunnen lezen vindt ik dit pas echt een vorm van censuur!
Er is aan deze topic geen poll verbonden.

Desbetreffende persoon is bij mij nog altijd welkom om het e.e.a. uit te praten...maar zoiets moet natuurlijk wel van twee kanten komen, want in je eentje bereik je niet zoveel :wink:

Verder..mischien had ik het e.e.a. hier niet moeten plaatsen, maar iemand bewust monddood maken..kan ik niet zo goed tegen

Hans