Hypothetische vraag

ruud koper
Berichten: 54
Lid geworden op: 18-01-2005 18:28

06-09-2005 21:18

Hoe zouden de jongens die op nieuwkoop zaten te vissen zich hebben gevoeld

Ook door een schrijver.

(veel hebben er zelf aan mee gedaan) hoop dat ze er van geleerd hebben

Ruud
Als je niet vist, weet je niet wat je mist
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

06-09-2005 22:42

Tja :

Het zijn vaak de appeltrekkers die iets moeten schrijven , hebben we in t zuiden ook last van.


Zie dit board , en maar mee lullen over n mooie vis :P


Gr :wink:
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

07-09-2005 09:02

Dat ligt toch echt niet aan de schrijvers van die boeken. Eerder aan de heb/prestatiezucht van hen die er massaal op af gingen. Overbevolking speelt misschien ook een rol? In andere landen heb je hier echt geen last van. O ja toch wel, de Nederlanders en Belgen moet je voorral niks vertellen...............
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

07-09-2005 12:28

Vervelende situatie :-?
Wees blij dat jullie sessie niet veel is geworden, er zal niet veel bijzonders staan in desbetreffende artikel.
Volgende keer je maatje beter uitzoeken :roll:
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

07-09-2005 17:34

Hans Brinkel schreef:Heren,
Ik heb mijn lesje wel geleerd.

Het is enkel uitermate frustrerend voor mij dat ik in algemeen beschaafd Nederlands de discussie op dat betreffende board ben aangegaan met de desbetreffende persoon . Deze persoon is populair op dit board gezien zijn leuke en sfeervolle schrijfsels (Eerlijk is eerlijk) voor dit board. De discussie was nog nauwelijks op gang gekomen of ik ben al gebanned op die site en kan dus geen enkel weerwoord meer plaatsen. De desbetreffende persoon verschuilt zich achter de woorden " censuur " en verschuilt zich achter zijn populariteit op dat board . Een persoon verwijderen die een afwijkende mening heeft is pas echt een vorm van censuur !....tegen dit soort dingen (onrecht) kan ik gewoon uitermate slecht tegen en wordt ik wat humeurig van. :oops:

Erg vreemd hoe iemand die zelf altijd praat van houd dit geheim, houd dat geheim, een enorme pest hekel heeft aan de wantoestanden aan de waterkant en zich hiervan deels heeft afgekeerd zichzelf kan verloochenen voor wat populariteit op een site door wat schijfsels....triest noem ik dat

Maar goed..het is mij nu overkomen en hopenlijk trap ik er niet meer in...we gaan maar weer eens vissen, want er gaat gewoonweg teveel negatieve energie inzitten!
Vang ze
Hans

Jij weet wat triest is.....

Jij zei op dat board:
Daarom....waarom moet je nou zo nodig voet bij stuk houden en kun je de tekst nou niet gewoon wijzigen zonder dat de inhoud van jou verslag hieronder te lijden heeft?.


en:
Dat je daar uberhaupt nog wilt vissen
(Nettere exemplaren qua bekken, stumperds)

Nou als ik het zeggen mag...je bent pas een stumperd als je op zulke wateren wilt vissen.



Citeer ik uit jouw: Maak kennis met:
Maar om het positief te beeindigen, geniet van je visserij en doe vooral je eigen ding!. Laat je vooral niets op dringen omdat anderen het ook allemaal zo doen.


En denk nu maar eens na....
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-09-2005 19:20

Sven van Anrooy schreef:
Hans Brinkel schreef:alinea 1:
Heren,
Ik heb mijn lesje wel geleerd.
Het is enkel uitermate frustrerend voor mij dat ik in algemeen beschaafd Nederlands de discussie op dat betreffende board ben aangegaan met de desbetreffende persoon . Deze persoon is populair op dit board gezien zijn leuke en sfeervolle schrijfsels (Eerlijk is eerlijk) voor dit board. De discussie was nog nauwelijks op gang gekomen of ik ben al gebanned op die site en kan dus geen enkel weerwoord meer plaatsen. De desbetreffende persoon verschuilt zich achter de woorden " censuur " en verschuilt zich achter zijn populariteit op dat board . Een persoon verwijderen die een afwijkende mening heeft is pas echt een vorm van censuur !....tegen dit soort dingen (onrecht) kan ik gewoon uitermate slecht tegen en wordt ik wat humeurig van. :oops:

Erg vreemd hoe iemand die zelf altijd praat van houd dit geheim, houd dat geheim, een enorme pest hekel heeft aan de wantoestanden aan de waterkant en zich hiervan deels heeft afgekeerd zichzelf kan verloochenen voor wat populariteit op een site door wat schijfsels....triest noem ik dat

Maar goed..het is mij nu overkomen en hopenlijk trap ik er niet meer in...we gaan maar weer eens vissen, want er gaat gewoonweg teveel negatieve energie inzitten!
Vang ze
Hans

Jij weet wat triest is.....
aliena 2:
Jij zei op dat board:
Daarom....waarom moet je nou zo nodig voet bij stuk houden en kun je de tekst nou niet gewoon wijzigen zonder dat de inhoud van jou verslag hieronder te lijden heeft?.


en:
alinea 3:
Dat je daar uberhaupt nog wilt vissen
(Nettere exemplaren qua bekken, stumperds)

Nou als ik het zeggen mag...je bent pas een stumperd als je op zulke wateren wilt vissen.


alinea 4:
Citeer ik uit jouw: Maak kennis met:
Maar om het positief te beeindigen, geniet van je visserij en doe vooral je eigen ding!. Laat je vooral niets op dringen omdat anderen het ook allemaal zo doen.


En denk nu maar eens na....


Hallo Sven,
Heb erover nagedacht :P en zie dat jij met 4 verschillende quote's op komt dagen, uit 4 verschillende topics en nog eens van twee verschillende forum's....nou ja :-?
Maar goed...zal er netjes op reageren.
alinea 1: Jij schrijft: " jij weet wat triest is" lijkt me niet nodig hier iets aan toe te voegen.
alinea 2: Dit was een vraag aan desbetreffende persoon...waar ik geen antwoord op heb mogen ontvangen, dus begrijp niet zo goed wat jij hier mee wilt zeggen.

Alinea 3 :Hier gaat het jou om!!!

Dus enige uitleg voor de overigen.

Sven vist op de bosbaan in Amsterdam en heeft het in zijn eigen bericht erover dat er erg veel karpers rondzwemmen met frommelmondjes, welke hij in eigen woorden zelf stumperds noemt. Nietemin vist hij er met een drijvende korst op de oppervlakte en naar eigen zeggen vist hij dusdanig dat enkel de karpers die nog gaaf zijn toehappen en weet hij de stumperds met een frommelmondje te ontwijken :roll: .

Heb hierop inderdaad gereageerd met de woorden dat je pas een stumperd bent als je daar zowiezo nog wilt vissen.
Stom stom stom, niet erg vriendelijk van mij...bij deze dan ook mijn excuses aan Sven.

Wil je bij deze dan ook uitnodigen om eens te praten over weidelijk en sportief vissen, mag ook op dit board via een nieuwe topic, er bestaat namelijk veel weerstand over het vissen op karper op de Bosbaan.
Mocht dit toch jouw ding zijn, dan wens ik je oprecht veel visplezier

Alinea 4 : Het is maar hoe je dit wilt lezen, als je deze woorden uit "mijn kennismaking met Hans Brinkel "als een vrijbrief opvat dat je dan maar alles kunt doen en laten wat je wilt ten koste van de vis of je vismaten dan vindt ik dit pas echt triest.

Sven, je bent net nieuw hier, wil je graag uitnodigen om eens vaker op dit board langs te komen waar je echt heel veel kunt leren en opsteken, en ja waar velen terecht ook kritisch kunnen en mogen zijn.
Ook van de K.S.N. jeugdkampen kun je veel goede dingen opsteken...t's maar een weetje :wink:
succ6 met je hobby

Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-09-2005 19:21

Moderator, wat mij betreft mag er op deze topic wel een slotje op..er is nu wel genoeg gezegd dacht ik zo.
mvg
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

07-09-2005 19:42

waarom een slotje? k snap niet waarom
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-09-2005 19:52

Omdat er teveel negatieve energie in gaat zitten :wink: ...vindt het toch veel leuker om weer behulpzaam te zijn :roll:
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

07-09-2005 22:12

Hans Brinkel schreef:vindt het toch veel leuker om weer behulpzaam te zijn :roll:


Zo kennen we je ook Hans!
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

08-09-2005 17:18

heeft trouwens iemand nog gekeken naar vissen is cool op nickel..dinges
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Willem Barnas

08-09-2005 19:32

Mijn kijk:

Namen noemen in artikelen voegt ongeacht de inhoud van het artikel geen enkele meerwaarde toe aan het artikel!!! PUNT UIT!
Beter is het om een water te beschrijven, het karakter te omschrijven vanuit dit standpunt je acties te motiveren (als je technisch/informatief schrijft). Veel interessanter ook voor de lezer die op informatie uit is. Een naam op zich zegt geen FUCK over het water zelf, een omschrijving van het karakter biedt de lezer de mogelijkheid vergelijkingen te trekken met de wateren die hij bevist.

Blanken of vangen, het gaat erom WAT je doet, WAAROM je dat doet en dat je dit alles op een boeiende manier weet te brengen en uiteindelijk naar een evaluerend/beschouwend slot toe schrijft met hierin een boodschap of een slotconclusie.
Motiveer keuzes, leg die motivatie uit (vanuit feitelijk perspectief) en beschrijf wat je doet. Hierna kán een verslag volgen van hoe men dit beleeft, wat men hierbij voelt of denkt etc. etc., maar dat is een ander verhaal, namelijk verhalend schrijven.

Deze twee dingen moet je scheiden of op juiste wijze mengen.

Mijn mening is dus dat namen NIETS ZEGGEN... Ik heet Willem, wel, geeft deze wetenschap u nu uitsluitsel over hoe zwaar ben ik? Waarom? Eet ik soms zo weinig/veel? Beweeg ik teveel/te weinig? Hoe zie ik eruit, hoe gedraag ik me? Ik bedoel maar, de naam Willem zegt geen klote over wie of wat of hoe ik ben.
Blanken of vangen, waar het om draait is of je een boeiend verhaal op kan hangen!!! Succes is trouwens, maar één kant van het verhaal, de tegenslagen vergeten we allemaal en het liefst zo snel mogelijk. Tegenslagen zijn niet leuk namelijk, maar het ligt ons allemaal in de bek bestorven:

VAN FOUTEN LEER JE

...MET VALLEN EN OPSTAAN

ALLEEN EEN EZEL...

Wijsheden ontsproten aan het brein zonder eigen-wijsheid... Superclichés, afgezaagde ouderwetse gezegdes... Waarheden als een koe!!!

Lá ter!
WB :wink:
Marcel Jansen
Berichten: 123
Lid geworden op: 03-05-2005 16:08
Locatie: randstad

09-09-2005 11:39

Hans,

Wat doe je helemaal in Noord Holland......in Zoetermeer heb je een schitterende nog niet ontdekte plek......de oude Floriade.
Willem Barnas

09-09-2005 12:00

Heuh!?

Onontdekt....? :cry:

WB :P
Marcel Jansen
Berichten: 123
Lid geworden op: 03-05-2005 16:08
Locatie: randstad

09-09-2005 13:30

:wink: