Dat heb ik weer !

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

05-09-2005 01:52

Zat afgelopen weekend op een plaatselijk watertje, krijg snachts om 1 uur een run, ik sla aan en voel veel weerstand aan de andere kant.
Na 1 min realiseerde ik mezelf dat de vis zich toch wel had vastgezwommen, dus besloot ik met de boot ernaartoe te gaan.
Terplekke aangekomen trok ik de vis naar boven toe, maar mijn gevoel zij me dat hij weer lekker naar beneden ging, snapte er geen reet van :-?
Na 35 min kwam ik erachter dat me lijn achter een steenachtig iets lag dus ik besloot terug te gaan naar de kant en daar verder te beslissen wat te doen.
90 mtr later had ik zoiets van pff wat nou te doen joh, ik besloot de drill iets verder en krachtiger op te voeren.
Na een min of 2 kwam deze dan eindelijk los na paar min draaien kwam dan eindelijk mijn nieuwe PB in zicht.
Ja jongens dat was me nieuwe PB Brasem :o :o :o :o :o :o heb nog nooit zo'n grote joekel gezien.
Ik was dus redelijk over de emmer maar ik kon er wel om lache, die brasem had mij gewoon 1,5 uur bezig gehouden :D :D :D

eens kijken of iemand anders ook wel eens zoiets heeft meegemaakt 8) 8)

Kom manne schaam je nie doe ik ook niet, en gooi die verhaaltjes erop.
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

05-09-2005 09:30

Heb wel in 1 nachtsessie 12 brasems gevangen...
Op zich niet zo heel erg, maar we visten achter een steil talud enje kon de brasem niet over het talud trekken, dus met de boot het water in om een brasem te drillen...

Moet niet gekker worden!

Steeds als je in slaap viel... piep..... piep....
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

05-09-2005 09:46

marijn ham schreef:Heb wel in 1 nachtsessie 12 brasems gevangen...
Op zich niet zo heel erg, maar we visten achter een steil talud enje kon de brasem niet over het talud trekken, dus met de boot het water in om een brasem te drillen...

Moet niet gekker worden!

Steeds als je in slaap viel... piep..... piep....


Dat komt me bekend voor. Bij mij duurde het geen enkele keer langer dan 10 minuutjes voor het gepiep weer begon. Dus aanslaan, boot in en brasem afdrillen achter het talud. Vervolgens terug beazen en uitvaren.

Ik denk dat ik ongeveer een 15 brasems had gevangen rond half 3 's nachts. Toen heb ik maar besloten om de hengels binnen te draaien en verder te slapen. :lol:

btw. ik kon 60 meter langs de stek vissen, evenveel brasem hoor!
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

05-09-2005 12:00

350 meter afstand, uitvaren met de boot, 8 brasems en 5 grassies per nacht !
Conclusie : Erg vervelend
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

05-09-2005 15:08

:lol: 1,5 uur voor een brazzzem :D

Ruud you know my,dus ik hoef jou niet meer te vertellen dat ik de enige echte BRAZZEM Koning ben !!! :P

Of het nu tijdens een wedstrijd moet of op 500 meter afstand,lukken zal het me !!!
140 gr lood en een volle run krijgen van m'n kleinste brazzem ooit !!!
De boot in voor een brazzem klinkt ook mijn bekend in de oren !!!
Nog nooit 3 runs tegelijk gehad ?? ik wel, 3 van die slijmbakkuh tegelijk !!!
In 1 nacht, of eigenlijk in 6 uurtjes, 3 keer dezelfde slijmjurk weten te landen !!!

Ieder nacht zie ik die vechtersbazen in m'n dromen,ze worden steeds mooier en stiekem hoop op m'n eerste 30+ brazzem :wink:

Oftewel al zou m'n hair vullen met 12 boilies,3 pinda's,25 tijgernoten dan zou ik er nog 2 tegelijk mee weten te vangen 8)

mvg.... DE FAZZEMM :roll:
Gebruikersavatar
nick pijnenburg
Berichten: 259
Lid geworden op: 12-12-2004 12:37
Locatie: hilvarenbeek

05-09-2005 20:16

langzame run op het kanaal bij mij in de buurt krijge (net als van een brasem) naar de kant toe trekken, komt men pb karper bovendrijven!! :oops:

hier schaam ik me wel voor
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

05-09-2005 21:17

Eerste nacht geblankt, daarna verkast, halve dag aan het slepen geweest. Om een uur of vijf 's nachtseindelijk een beet, beetje lomp, maar dat zegt niet alles. Nou zat alleen het hele zooitje vast in het wier en ik wist dus niet helemaal zeker of het een brasem was. Besloot dus het zekere voor het onzerkere te nemen en spring de boot in. Nou was dat ding best wel zacht en er stond ook opeens een laagje water in (waar dat vandaan kwam weet ik nog steeds niet). Ik pomp me rustig naar de "plaats des onheils" en vlak voordat ik er ben voel ik iets bonken en loskomen. Opeens komt het mee en blijkt het dus wel een brasem te zijn. Zeiknat, maar toch maar de hengel opnieuw uitgevaren en dit keer dat pva zakje met die gebroken boilies ook mar op de kant gelaten. Midden op het water, hoor ik aan de overkant een keiharde fluiter, die er echt geen twijvel over liet bestaan. Heb ik weer, ik vang brasem en die gast aan de overkant vangt gewoon een mooie karper. Even later zag ik een camera flitsen en was mijn vermoeden bevestigd. Zwaar balend maar weer in slaap gevallen. Mijn moment kwam twee uur later, toen ik in mijn onderbroek tot over mijn middel in het water stond te drillen op wat wel overduidelijk een karper was.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

05-09-2005 22:32

het blijft af en toe erg vervelend om die beesten te vangen. zelfs met regen, kou harde wind! ijs! het maakt allemaal niet uit, die beesten vreten altijd.
maar zet die beesten wel weer netjes terug. heb het vaak genoeg gezien dat er dode brasems in de bosje lagen.
en dat is natuurlijk geen stijl.

grtz joery
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

06-09-2005 18:03

j van der beek schreef:het blijft af en toe erg vervelend om die beesten te vangen. zelfs met regen, kou harde wind! ijs! het maakt allemaal niet uit, die beesten vreten altijd.
maar zet die beesten wel weer netjes terug. heb het vaak genoeg gezien dat er dode brasems in de bosje lagen.
en dat is natuurlijk geen stijl.

grtz joery



Maak dat vele pondenracers maar eens wijs... ik krijg het niet over mijn hart om een brasem in het struikgewas te gooien!
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

06-09-2005 18:40

ik snap het zelf ook niet waarvoor mensen dat doen. ook al vang ik midden in de nacht zo'n vis, zet ik hem nog netjes terug.
maar dat heb volgens mij iets met respect voor de natuur te maken.

eens kijken hoe ze reageren als alle witvissers alle karpers die ze vangen in de bosjes gooien....? dan breekt de hel los!

heb gewoon respect voor alles en iedereen.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

06-09-2005 19:46

Ik voer regelmatig zulke discussies met mensen om mij heen.
Ik kan het ook niet aanzien als zoiets gebeurt het is en blijft een vretend beest net als eenden meerkoeten of wat dan ook.
Heb gewoon respect voor elk dier, ze weten ook niet beter.
En ik heb ook al gehoord dat witvissers karpers in de bosjes trappe, dat hoef ik ook niet te zien.
Is voor mij hetzelfde als een koet de nek afdraaien of een brasem van je haak schoppen :evil:

Peace :wink:
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
niels vanbaelen
Berichten: 89
Lid geworden op: 06-09-2005 17:24
Locatie: hechtel

06-09-2005 19:48

waarom vinden sommigen van jullie graskarper stom om te vangen??
vind dit toch een leuke sportvis, vooral onder de kant :)
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

06-09-2005 19:53

niels vanbaelen schreef:waarom vinden sommigen van jullie graskarper stom om te vangen??
vind dit toch een leuke sportvis, vooral onder de kant :)


Ik hoor daar i.i.g. niet bij,ik heb nog nooit een grassie gevangen maar zou er toch graag een willen vangen 8)

mvg....
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

06-09-2005 19:55

Vang ze zelf bijna nooit, dus heb er geen problemen mee als er een keer een langskomt, maar als je ze achter elkaar vangt terwijl je achter normale karpers aan zit kan ik me voorstellen dat het vrij vervelend wordt.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
niels vanbaelen
Berichten: 89
Lid geworden op: 06-09-2005 17:24
Locatie: hechtel

06-09-2005 19:56

ja,ma volges mij is grassies vangen toch nog altijd beter als blanken...
vind het toch fijn om er af en toe een te vangen, heb der wel nog geen 10achterelkaar gevangen dus weet niet wat het is :)
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

06-09-2005 20:19

Ik moet mij in het rijtje aansluiten van ook nog niet gevangen en hopelijk binnenkort wel een keer :D
Weet nu waar ze te zoeken :wink:
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

07-09-2005 00:35

ik heb ook nog nooit een graskarper gevangen
en ik zou het geen enkel probleem vinden als dit wel zou gebeuren het liefst 1 van 1,20m ofzo dan heb je een flinke dril denk ik
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Plaats reactie