Hoe ? Hoe kan je....?

Plaats reactie
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

10-08-2002 19:24

Hoe ? Hoe kan je *ingodsnaam* zoiets doen...

take a look:

http://people.a2000.nl/avklaver/borstvinnen.jpg
http://people.a2000.nl/avklaver/rugvin.jpg

kijk naar deze genomen foto's.
Deze vis heeft m'n vismaat gevangen.
Direct zagen wij iets, wat opviel, en zeer zeker niet door de beugel kon.

op de eerste foto, kunt u zien, hoe de borstvin is 'gescheurd'.
dit ken natuurlijk , 'natuurlijk' gebeurd zijn.
Maar wat ons daarna opviel was, dat precies hetzelfde geval was, bij de andere borstvin, aan de andere kant...

de volgende foto, Zie hier, de 'geperforeerde' rugvin.
aan de 'mooie' ronding te zien, kan dit gewoon NIET 'natuurlijk' gebeurd zijn.


Hoe kan je zoiets nou doen ? Als Karpervisser zijden.
Hoe kan je zoiets doen, uberhaupt als Visser zijnde !?!?

we hadden allebei de zelfde conclusie....

"waarschijnlijk heeft 'hij' het gedaan, om z'n gevangen vis , terug te herkennen"

"Doe dat dan aan de hand van foto's, en herrineringen, en niet door dit soort 'handelingen'!!"

we waren het er duidelijk mee eens, maar kom op nou, ik vind je echt de grootste stakker, als je dit soort dingen flikt!
natuurlijk kan het 'per ongeluk' gebeuren. dat is een geheel andere discussie/zaak dan.

Christiaan van Klaveren.
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

10-08-2002 19:35

hier in de regio zie ik het vaker, vissen met een "gaatje" in de rugvin!

zelfs op spiegels......:sad:
moeilijk om een spiegel te herkennen zeg!
je vangt ze ook al zo lekker veel!

ik snap niks van dat soort praktijken, wat voor nut heeft het nou? een vis herkennen?

ik zou de bewuste persoon die dat doet, bij "jouw" vissen toch even aanspreken dat hij het NOOIT meer doet! bij geen enkele vis!

greetings

chris
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

10-08-2002 20:06

Ik heb zelf gelukkig nog nooit zo'n karper gevangen. Wat bezielt zo iemand nou om dat soort dingen te doen?

Zielige mensen, geestelijk niet helemaal in orde en oer maar dan ook oerstom. Je kunt ook gewoon een paar goede foto's maken voor de herkenning.

Waarschijnlijk kun je de daders wel achterhalen, de ouders er van zullen ook wel een stukje oor of neus missen.
Hans-Peter van Ee

10-08-2002 20:21

Heren

Begin jaren negentig liep er bij ons ook zo'n malloot rond.
Het is werkelijk godsgeklaagd wat dit soort figuren aan de waterkant doet.

Mochten er trouwens van dit soort figuren rondhangen op het board: Ineens heb je het, je wordt Conducteur en hangt jouw hengels aan de Wilg.

Nu bestaat er ook zoiets als vinrot maar dat kleine gaatje wat dan in het begin ontstaat wordt in de loop der tijd steeds groter.

met niet-begrijpende groet

HPE
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

10-08-2002 20:59

ik heb ooit eens wat gelezen dat iemadn een vis had gevangen die door iemand anders gemerkt was. Hi had iets van 5 nietjes in zijn rugvin en 3 knijploodjes in zijn vin vastgeknepen. Dat vin dik toch wel helemaal het toppunt van visverminking. Hoe kun je zo barbaars zijn. heeft zo iemand dan niet 1% verstand!!!???

Ik moet zo iemand niet tegenkomen, want dan bewerk ik hem volgens mij zelf met een niet-apparaat ( ik heb nog een mooi niet-pistool op zolder liggen, en een stonfo-knijpertje is ook niet al te duur :razz: )

Met onbegrijpende groet, Sjoerd
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-08-2002 21:31

Christiaan,

Die gescheurde vinnen zegt niets. Karper is niet echt zuinig op zichzelf. Groeit ook weer dicht met de jaren. Dat gaatje is geen vinrot, maar mensenwerk. Een dierenbuel dus.

Met afkeurende groet, Kees
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

10-08-2002 22:04

Kees,

inderdaad, een karper is niet echt zuinig op zichzelf, hierbij denkende aan het paaien etc.
Maar als het op beide borstvinnen, op precies dezelfde plaats, een inkeping is, tot aan de 'spier', dan vind ik dat wel heel toevallig.

we hebben later op die dag nog een karper met 1 oog gevangen.
zoiets heb ik wel eens 1x eerder mee gemaakt. hierbij dacht ik niet meteen aan 'mensenwerk', omdat ik wel eens eerder zo een vis gevangen heb.
zou dit wel het geval wezen, dan ben je een zeer ziek mens, en ik denk dat menig mens, (*zoals als eerder gezegt werd) je wel eens grondig zal bewerken.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

10-08-2002 23:32

Een maat van me heeft ook wel eens een karper gevangen met een perfect rond litteken op zijn kieuwdeksel, precies zo groot als dat van een sigaret.(!)

Dit ( en voorgenoemde voorbeelden ) alleen zodat de volgende vanger kan zien dat de karper al eens eerder gevangen is. NB de vis had een papegaaienbek van hier tot aan tokyo, dus alleen een blinde kan niet zien dat die vis al vaker gevangen is. Hoe lomp kun je zijn???
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-08-2002 04:33

In 1985 ving ik een 27 ponds schubkarper met een enorme Z in zijn kieuwdeksel gekerfd. Toen al was ik zwaar ontdaan hoe iemand het in zijn hoofd haalt een karper op zo een wijze te kenmerken. Dit zijn dus echt de gestoorden onder de karper"vissers".

Helaas bleek uit mijn vangst, 17 jaar geleden, dat er toen al van die mafkezen rondvisten. Ben bang dat het er met de jaren alleen maar erger op geworden is......

met trieste en ongemarkeerde groet, MB

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Michael Bouman op 2002-08-11 04:34 ]</font>
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

12-08-2002 12:38

ik wou een grapje over zorro maken , maar ik zal het maar laten.


gruwelijk zijn deze zaken , gelukkig heb ik ze nog niet moeten zien
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

13-08-2002 10:27

Heren.

Niet alle hierboven vermelde beschadigingen zijn door mensen aangebracht.
Gaatjes (ook mooie ronde) in vinnen, komt vrij veel voor.
Ik heb er plenty gevangen waarvan ik voor 100% zeker weet dat ze nog nooit eerder een haak gevoeld hebben, die ook wel een beschadiging vertoonden.
Gespleten vinnen is ook iets wat regelmatig van nature voorkomt, net als vissen met 1 oog.

Nietjes, splitringen, tie-rips of kaarsrecht afgeknipte vinnen is duidelijk mensenwerk en van mij mogen deze lieden een verplichte ronde maken langs alle piercing- en tatoeage salons in Nederland, met als afsluiter een bezoekje aan de binnekant van een "ijzeren maagd".

Betrap ik iemand op heterdaad, naai ik zijn lippen op elkaar met Dyneema en leeg ik mijn tube superglue in zijn bilnaat :evil: .

Met sieraadloze groet,


Mike
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

13-08-2002 13:49

... Ik doe dan ook nog 10 nietjes in zijn oor, knijp wat knijploodjes vast op z'n voorhuid, tie-rapje eromheen en dan schop ik hem de vijver in :razz:

Sjoerd
ferry verhage
Berichten: 53
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00

13-08-2002 14:16

Ik en mijn vismaten hebben ook verschillende karpers gevangen met ti-rip door de rugvin (bij het harde gedeelte) het vlees was gedeeltelijk om ti-rip heen gegroeit dus zal er al denk een erg lange tijd hebben gezeten we hebben de ti-rips netjes losgeknipt.

Tot slot wil ik zeggen dat mensen die dit soort dingen doen echt ziek zijn!!!
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

13-08-2002 16:23

Tja triest in en in triest... het enige wat helpt is betrappen op heterdaad... en dan heb ik ook een speciale verrassing voor dit soort randdebielen euh he...hehehehe..hehehe

met gemene lach

Tim
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

13-08-2002 18:41

Hoe kan je zoiets doen?

Ik hoorde er vanmiddag nog een.
Ik ging vanmiddag weer eens een kijkje nemen aan het water dat ik een maandje terug de rug heb toegekeerd vanwege de grote drukte en troep. Tegenwoordig gaan drukte en troep bijna altijd samen, maar dat terzijde.
Hoor ik een verhaal dat een van de slimmeriken afgelopen week goed gevangen heeft.
Hij had een nacht met 4 vissen.
Maar meneer had maar 2 bewaarzakken.
Dus werd er een zak gevuld met 3 vissen, 2 schubs van 20 pond en een spiegel van een pondje of 17/18.
De andere schub (van een pond of 15/16) mocht wel alleen in een zak.
De zakken werden keurig zoals het NIET hoort gehangen in het ondiepe water tussen het riet.
's Ochtends werd geconstateerd dat 1 van de zakken was verdwenen. Er werd nog gedacht aan asielzoekers, maar deze verklaring bleek niet op te gaan omdat de andere zak er nog was.
Afijn, 's middags werd eindelijk de andere zak ontdekt. Hij werd door een aanwonende vrouw ontdekt die aan de overkant woont.
De drie vissen zaten er allen nog in, alleen wel hardstikke dood.
De zak was niet goed vastgezet......
Controleer je knopen, 1 vis per zak, niet zakken in ondiep water, niet zakken tussen waterplanten, hoe vaak moet het nog gezegd worden.

Met waarmoetditheen groet,

Raymon
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

13-08-2002 21:56

En ? Dat die gasten de grootste kneuzen van allemaal zijn...! DAT !
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

13-08-2002 23:13

ik heb ook op een water gezeten waar de vis soms wel 5keer per dag werd gevangen!!! hier waren alle lippen van de vissen bijna stuk!!! maar ook soms vissen gevangen waarvan ze de borstvin ofzo hadden afgesneden gewoon dit kan toch niet vinden jullie van wel?? en dat ze dan eens verbieden 1 of 2jaar niet meer op dit water te vissen dat de vis terug kan bekomen vinden jullie dit ook??

vriendelijke karpergroeten nick!
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

14-08-2002 08:28

Cor,

Ja en??????!!???!

Als ik naast jou zat te vissen en ik sloeg drie karpers de kop in met m'n Maglite, zou je dat dan ook zeggen??
Leuk he, de ver van je bed show.

Let maar op, het is dichter bij dan je denkt.

Raymon
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

24-09-2002 21:01

Gespleten vinnen, schubben weg op de flank, mondhoeken ingesneden kan allemaal tijdens de dril gebeuren, al dan niet te voorkomen.
Maar afgeknipte vinnen, nietjes en tyrap's?
Kots en kotsmisselijk word ik van dit soort!
Levenslang vergunning afnemen!!!!!!
Arnold Haandrik

24-09-2002 21:14

Vergunningen zijn per jaar,een levenslange ontzegging van elke visvergunning van alle HSV-en klinkt dan beter.en als het effe kan ook in het buitenland.

harald :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Harald Hendriks op 2002-09-24 21:15 ]</font>
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

24-09-2002 22:34

Hoi Cor,

een gebruiksaanwijzing bij bewaarzakken en weegzakken e.d. is iets wat zeker weten te realiseren is. Goed idee.

Voor leefnetten staat er al een soort van gebruiksaanwijzing in de sportvisakte en die moet ook zeker uitgebreidt worden voor bewaarzakken.

Helaas heb ik ook wel verminkte karpers gevangen. Een aantal met een hoek uit de staart, gelukkig groeit dat weer aan, maar daar gaan een paar jaar overheen.

groeten Jeroen
Plaats reactie