Teamwork.....

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pascal huijnen
Berichten: 71
Lid geworden op: 04-07-2005 23:26
Locatie: Den Helder
Contacteer:

26-07-2005 23:28

Was ik op een meer in frankrijk aan het vissen, vraagt mn burrman die samen met zn vriendin zn hengels ging uitlopen( een best eind) , of ik ff zn hengels wil letten dus dat doe ik, loopt hij al aan de overkant en zij een paar honderd meter verder, piep.... 20 seconden stil.... piep piep een alngzame terugzakker, ik sla aan en haal de vis tot ongeveer het midden van het meer naar me toe, dan neemt zn vriendin het over, die drilt de vis tot 10 meter afstand, en dan komt de buurman aanhollen en trekt de hengel uit haar handen en drilt de laatste meters : 94 cm 42 pond

Hebben jullie zoiets wel eens gehad met een grote vis en zo ja lieten jullie dan degene de vis gewoon afdrillen of namen jullie de hengel over?
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-07-2005 06:46

Huh?

Wiens hengel gaf de piepen?

Als ik samen met anderen vis en ik doe dingen waardoor ik mijn hengels niet kan bemannen dan lijkt het mij duidelijk. Diegene die aanslaat drilt de vis en mag hem op zijn / haar erelijstje bijschrijven. Wil ik dit niet dan moet ik er maar voor zorgen dat ik er ben hoor.

Ervan uitgaande dat het een van hun hengels betrof, terwijl ze al met zijn 2en zijn ...... dan had ik jou helemaal de vis laten drillen. Ze hoefden tenslotte niet tegelijk hun handel te gaan inlopen!!


Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

27-07-2005 08:55

Daar denk ik weer heel anders over
Als het goed is heeft de eigenaar van de hengels alles goed overdacht
en heeft hij geobserveerd en gevoerd en besloten om zijn haak met aas daar neer te leggen omdat hij dacht dat daar de grote vissen zouden zijn.
Als hij het mij had gevraagd om even op te letten had ik hem de hengel zelf wel in zijn handen geduwd.
Zo n vis zou ik nooit bijmezelf schrijven.
Wat hij ermee doet moet hijzelf weten maar van mij mag hij hem zelf bijschrijven.
En als ik hem was had ik ook niet de hengel uit mijn vrouws handen getrokken wat een egoist

gr Gerrit
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

27-07-2005 21:02

:P
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

27-07-2005 23:19

dat de gene die hem aanslaat hem automatisch ook mag landen vind ik niet helemaal waar. Als ik samen met me vismaat zit dan komt het ook wel is voor dat ik of hij niet snel genoeg de tent uit is en dat de ander dan alleen aanslaat en de hengel daarna overgeeft.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Tim van der Steen
Berichten: 125
Lid geworden op: 25-07-2005 22:43
Locatie: Houten

27-07-2005 23:53

Ik doe meestal stel me vismaat is ff weg en ik krijg een run op zijn hengel dan hebben we hem beide..
Dit hadden we samen afgesproken..

persoonlijk vind ik dat waar de eigenaar van de hengel van de run ook is...
het is en blijft zijn vis..hij was er niet maja HIJ heeft uhm daar neergelegd gevoerd enz.enz.

Bovendien stel hij word wel op mijn naam geschreven 'voelt' het niet alsof ik hem zelf heb gevangen. De run en de karper was tenslotte op zijn hengel...
maja dis mijn mening
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

28-07-2005 00:41

Meestal vis ik run om run met m'n maatje. We draaien samen, voeren samen, zoeken de stekken samen dus waarom zouden we de vissen ook niet samen delen! Vind ik persoonlijk de mooiste manier van vissen. Ik zie m'n maatje graag z'n vissen vangen en dat is wederzijds. Op welke hengel dat dan is maakt geen donder uit.

Je vist samen of niet! Toch?
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

28-07-2005 00:46

Vissen aan mijn hengels gevangen zijn van mij.
Vissen gevangen aan mijn maat's hengels zijn van mijn maat.

Tenzij anders afgesproken.

Ik zou absoluut niet willen pronken met een vis die ik "slechts" gedrild heb,en waar mijn maatje verder al het voorbereidend werk voor heeft verricht !

Wij vissen tegenwoordig ook meestal met een hengel om hengelopstelling om de kansen wat eerlijker te verdelen.

Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

28-07-2005 04:31

Dennis van den Bogaert schreef:Vissen aan mijn hengels gevangen zijn van mij.
Vissen gevangen aan mijn maat's hengels zijn van mijn maat.

Tenzij anders afgesproken.

Ik zou absoluut niet willen pronken met een vis die ik "slechts" gedrild heb,en waar mijn maatje verder al het voorbereidend werk voor heeft verricht !

Mvrgr Dennis


Hier net zo, bovendien neemt de eigenaar van de hengel de hengel over als hij tijdens de dril terug komt.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

28-07-2005 13:00

Het kan altijd eens gebeuren dat je niet zelf kan aanslaan omdat je met wat anders bezig bent en je vismaat slaat dan aan en drilt de vis zolang tot dat jij verder kan drillen of hij drilt de vis helemaal....
Ligt helemaal aan de situatie......
Maar een goede vismaat maakt daar geen problemen over....

Ik heb het vaker gehad met mijn oude vismaat, dat hij of ik een dubbelrun hadden dat de een de ander helpt....
Of als ik of hij met wat anders bezig is dat de een aanslaat en al drilt tot dat de ander er bij is en kan overnemen.....en vaak zei hij of ik dan dril maar verder af....
En vaak is het een mooie grote vis geweest dat is het risico.....
Gebruikersavatar
Kristof Van Aert
Berichten: 122
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

28-07-2005 13:31

Normaal gesproken spreek je zoiets af met uw maat. Maar in dit voorbeeld vind ik dat de vis helemaal op uw naam geschreven mag worden. Iedereen heeft zijn mening hierover, maar iedereen drilt ook wel anders en daar kan ook nog veel mislopen. Ze moesten maar niet met zen twee weggegaan zijn.

grtz
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

28-07-2005 13:44

Goedenmiddag Pascal!

Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit wie uiteindelijk de karper van de voerplek aftrekt. Dat komt denk ik omdat ik mijn voldoening vooral krijg uit het feit dat mijn stekkeuze, strategie, volharding en voercampagne gewerkt heeft.
Belangrijkste bij de vraag "Wie heeft hem gevangen" vindt ik dat degene die foto's laat zien of publiceert, wel eerlijk vertelt hoe het een en ander in zijn werk is gegaan. Of de vis dan 'telt' is overigens vaker een probleem van de toehoorder dan van de 'vanger(s)'. De vanger zit er vaak niet mee, die heeft alleen maar meer plezier door 'zijn' vis te delen.

Groet,

Frank
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

28-07-2005 14:38

Marc heeft volkomen gelijk. Die vent had z,n vriendin toch bij de hengels kunnen laten.
Mijn voorkeur gaat ook om te vissen met hengelbeurten. Je doet vaak toch alles samen.Wel ben ik van mening dat als je maat de vis verspeeld de beurt naar de ander gaat.

Richard
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

28-07-2005 15:04

hallo

Neem nu een voorbeeld van een jager die werkt met vallen (als ik zo vrij mag zijn dit vergelijk te trekken :-? )

Een jager zet een val, op een door hem tactisch geselekteerde plek. Hij heeft een zeer slimme val uitgevonden waar de dieren zeker geen argwaan voor hebben.
Hij plaatst de val met een hoopje zeer aantrekkelijk voer waar vooral de herten erg dol op zijn. 100% kans van slagen

De volgende dag loopt er een wandelaar door het bos en ziet daar bambi hangen..... Hij neemt 'm mee naar huis en zegt tegen z'n vrouw:

a) kijk wat ik heb geVONDEN!

of

b) kijk wat ik heb geVANGEN!



Roept u maar, ik ga voor a)gevonden (of is het gestolen? 8) )

Dus, in mijn ogen: diegene wie de aanbeet krijgt op z'n hengel VANGT de vis. Er van uitgaande dat hij al het voorwerk verricht. Als het voorwark (aasbereiding, uitvaren, e.d.) gezamelijk gebeurt noem ik het samenwerken en vang je de vis dus ook samen en zou om de beurt drillen het eerlijkst zijn.....

Gr Vincent
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

28-07-2005 19:43

Marc, de hengel van Rick(zijn buurman gaf piepen). Maar Pascal kan wel vissen, beetje 35-er vangen :wink: .

Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Harmen Sleeuwenhoek
Berichten: 98
Lid geworden op: 30-01-2005 00:23
Locatie: Ede
Contacteer:

28-07-2005 20:00

Gerrit Pook schreef:Daar denk ik weer heel anders over
Als het goed is heeft de eigenaar van de hengels alles goed overdacht
en heeft hij geobserveerd en gevoerd en besloten om zijn haak met aas daar neer te leggen omdat hij dacht dat daar de grote vissen zouden zijn.
Als hij het mij had gevraagd om even op te letten had ik hem de hengel zelf wel in zijn handen geduwd.
Zo n vis zou ik nooit bijmezelf schrijven.
Wat hij ermee doet moet hijzelf weten maar van mij mag hij hem zelf bijschrijven.
En als ik hem was had ik ook niet de hengel uit mijn vrouws handen getrokken wat een egoist

gr Gerrit


Gerrit, dat heb je gruwelijk mooi gezegd!! Ik snap de mensen nooit die het drillen van een vis beschouwen als het vangen van een vis. Er komt tenslotte veel meer bij kijken!!
Gebruikersavatar
Harmen Sleeuwenhoek
Berichten: 98
Lid geworden op: 30-01-2005 00:23
Locatie: Ede
Contacteer:

28-07-2005 20:04

Bart Janssen schreef:Meestal vis ik run om run met m'n maatje. We draaien samen, voeren samen, zoeken de stekken samen dus waarom zouden we de vissen ook niet samen delen! Vind ik persoonlijk de mooiste manier van vissen. Ik zie m'n maatje graag z'n vissen vangen en dat is wederzijds. Op welke hengel dat dan is maakt geen donder uit.

Je vist samen of niet! Toch?


En als je op een moeilijk dressuurwater vist? Ik gun mijn maat zeker alle karpers van de wereld, maar als hij op een dressuurwater een van DE vissen zou vangen op mijn hengel of andersom zou dat voor ons beiden heel dubbel voelen.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

28-07-2005 23:10

Harmen,

Maakt mij niks uit. Ben ik net zo blij als dat ik zo'n karper zelf vang.
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

28-07-2005 23:38

Grijns

"erelijstje bijschrijven?"
"zijn vis?"
"Op mijn naam geschreven?"

Lekker belangrijk...

Gewoon met zijn drieen genieten van dat bulk vlees, en lekker wat napraten over deze aparte vangst onder het genot van een koffie.
Als je weggaat van je hengels weet je dat je het risico loopt dat een ander je karper drilt. En als het MIJN vriendin was geweest, had ze m tot in het net mogen drillen, ik wil dat weleens meemaken. "Gefeliciteerd schat, je hebt zojuist een veertigponder gedrild" ... "Dankje schat, maar dat komt door jouw sublieme voerwerk." ...grinik

Hierover afspraken maken vantevoren met je vismaat vind ik belachelijk en enigzins getuigen van "Ik vis louter voor een lijstje, niet voor het plezier". En jaja, ik vang ook liefst zo veel mogelijk enorme karpers hoor.

Ik denk even terug aan de discussie die is ontstaan over de vangst van de recordvis van Helmut en Joop. Tjonge, wat heb ik zitten gieren over de druktemakerij van buitenstaanders (van die betreffende vangst) over het ''samen op de foto ermee" en "de eigenlijke vanger". Tsja, er moet nu eenmaal wel een naam zijn waar die vis "bijgeschreven" moet worden nietwaar? :)

Nuja, om dan toch antwoord te geven op de vraag van TS, ik heb een aantal keren zoiets gehad. En aangezien er geen afspraken zijn, ligt het maar net aan de personen in kwestie hoe het verder loopt in zo'n geval. 1 keer werd mij mijn hengel in de handen gedrukt omdat ik terug kwam van voeren, en mijn maat net een vette spiegel op mijn hengel aangeslagen had. DIE keer hadden we een hoop plezier aan die karper. En een andere keer zei ik tegen een andere maat dat ie de vis maar tot op de kant moest drillen. Ook toen hadden we plezier hoor. Over erelijstjes en "bijschrijven op een naam" hebben we eigenlijk helemaal niet nagedacht...kan dat ook, en toch plezierig vissen samen? Volgens mij gaat het daar nu juist om.

Frank Huisman, een antwoord naar mijn hart.

m.v.g. ChrisN
Kevin Heijman
Berichten: 14
Lid geworden op: 23-10-2003 02:00

02-08-2005 01:32

Ik heb die buurman de hele vakantie niet zo snel zien rennen als toen :D
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

02-08-2005 03:00

Elke karpervisser komt voor zulk soort situaties te staan,ook ik vind dat je samen vist en het liefste samen mooie vissen vangt.
Bekijk het eens op deze manier.
Stel jij bent even de bosjes ingedoken om even een grote boodschap te doen,je hoort in de verte je piepers.
Je weet dat je vismaat er gewoon netjes bijzit dus je hoeft je niet druk te maken dat die vis niet aangeslagen word.
Mocht mn vismaat die vis af willen drillen,met alle plezier,ga je gang ik schep hem wel.
Mocht hij zoiets hebben van jouw hengels jouw vis ook goed.
Maar wat het ook zal zijn.het is wel jouw uitgekozen stekkie,jouw uitgekozen aas,jouw aaspresentatie enz.
Dus ook jouw voldoening dat er weer een vis heeft toegehapt op jouw hengeltje waar jij zoveel over nadenkt en het zo goed mogelijk probeert te doen.
Ik zou niet met die vis foto gaan,hoeft niet op mn "erelijstje" maar stiekem glim ik van binnen want het is lekker wel weer een bevestiging voor mezelf dat mn theorien op dat moment geklopt hebben..
Zou het zo zijn dat ik een big zou vangen op iemands ander zn hengel,leuk maar veel en veel minder voldoening dan dat hij er 1 zou vangen op mijn hengeltje..
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

02-08-2005 09:36

Chris,
mooi relativerend en sluit me volledig bij je aan ;-)
een ieder pakt dit ook zo op als je zelf wilt, nu vis ik 85% van mijn tijd alleen de keren als ik dan met een maat vis dan is dit ook voor het sociaal gebeuren en maakt ik me echt niet druk wie nu de vis afdrilt of op welke hengel dit gebeurt.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Plaats reactie