Brommer vraagje?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

24-07-2005 12:54

Ik had eens een vraagje, ik heb als brommer hier een honda wallaroo staan. Maar ik ga altijd met de fiets en viskar vissen omdat ik soms vrij verre verplaatsingen moet doen ben ik al snel 1u en 30min (anderhalf uur) aan het fietsen en dat met warm weer en een kar is niet echt geweldig. Nu zou ik willen vragen of er onder jullie zijn die hun viskar al eens achter een wallaroo hebben gehangen? En hoe hebben jullie die koppeling dan op jullie wallaroo gemaakt? Ik hoor het wel ik hoop dat ik verder geholpen kan worden.

Vriendelijke karpergroeten Nick
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

24-07-2005 13:01

hehe dat is wat lastig idd
bij een tomos heb je nog een bagagedrager maar bij je wallaroo loopt het zadel door tot het einde toch?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-07-2005 13:06

Ik gebruik een peugot fox...zo'n rood pizzabrommertje. Op de bagagedrager zit een koppelstuk vastgelast, waar je weer een fietskarretje vast kan maken.

Misschien kun je je hondaatje inruilen voor een handiger visbrommertje?

wel makkelijk hoor! Je komt op elke stek zonder je een breuk te sjouwen vanaf parkeerplaatsen :D
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

24-07-2005 13:10

mitsz van der kamp schreef:Ik gebruik een peugot fox...zo'n rood pizzabrommertje. Op de bagagedrager zit een koppelstuk vastgelast, waar je weer een fietskarretje vast kan maken.

Misschien kun je je hondaatje inruilen voor een handiger visbrommertje?

wel makkelijk hoor! Je komt op elke stek zonder je een breuk te sjouwen vanaf parkeerplaatsen :D


zeker waar
je kan makkelijker wat verderweg vissen
en je heb ook nog een voordeel tegenover vissers met de auto
met je brommer en karretje kan je praktisch overal komen zonder een heel stuk te moeten sjouwen
Gebruikersavatar
Rik van Uden
Berichten: 29
Lid geworden op: 26-12-2004 22:54
Locatie: Noord-Brabant

24-07-2005 14:46

alleen jammer dat mijn vespaatje het niet langer dan een half jaar uitgehouden heeft...
mijn target is genieten van elke gevangen vis
Gebruikersavatar
Diego van den Hurk
Berichten: 187
Lid geworden op: 06-04-2004 19:42
Locatie: Lommel (België)

24-07-2005 14:48

Nick ik wil da ook e maar ik ga is vragen aan van heukelom of hij da nie weet mss een idee
:wink:
Nature,something beautyfull, so don't mess with it.
Pr.:30 pond so far
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

24-07-2005 14:48

daar hebben jullie gelijk in. Maar dat vind ik niet echt een optie mijn wallarootje inruilen spijtig genoeg :(. Maar bij een wallaroo heb je het zadel en dan gewoon het achterstuk, daar zitten 3 schroeven maar die schroefdraad is niet lang genoeg anders zou ik daar een ijzerplaatje kunnen maken en daarop de koppeling lassen en dan zou het gaan maar ben nog op zoek naar een oplossing. Maat van mij heeft het ook gedaan bij een peugot fox en is zeer handig . :D .

Vriendelijke karpergroeten Nick
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

24-07-2005 14:53

nick rademakers schreef:Nu zou ik willen vragen of er onder jullie zijn die hun viskar al eens achter een wallaroo hebben gehangen? En hoe hebben jullie die koppeling dan op jullie wallaroo gemaakt? Ik hoor het wel ik hoop dat ik verder geholpen kan worden.

Vriendelijke karpergroeten Nick


Als ik het goed heb kun jij je achterste kap er af halen.. Daaronder zit een stuk frame met daarin je Tankje, mss kun je daar een 'construstietje' aan vastlassen zodat je er een koppeling aan kunt maken...
Gebruikersavatar
Jasper Lens
Berichten: 148
Lid geworden op: 08-08-2004 10:03
Locatie: Driebergen
Contacteer:

24-07-2005 15:52

wel eerst je tank met benzine vullen voordat je eraan gaat lassen 8)
Perfectie is een woord, dat zeer nauw verbonden is met succes...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-07-2005 16:54

Idioot,
nooit op een tankje lassen!!
OOK NIET op een lege!!!!!!!!

Doe je het toch?
Neem ik de fietskar wel over!! :cry: :cry: :o

DUIDELIJK!?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

24-07-2005 17:37

Henk ter Maat schreef:Idioot,
nooit op een tankje lassen!!
OOK NIET op een lege!!!!!!!!

Doe je het toch?
Neem ik de fietskar wel over!! :cry: :cry: :o

DUIDELIJK!?


Zeg ik toch ook niet.. Ik zeg dat daar een stuk frame zit met daaronder het tankje... OP HET FRAME lassen natuurlijk!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-07-2005 18:13

Ah ja natuurlijk zit er op die brommies tegenwoordig goed geaarde en vonkvrije tankjes, gelijk als in de vliegtuigindustrie, kan nix gebeuren dus!?

Nick,
Gewoon lassen aan het frame met de tank er nog op, het liefst binnenshuis zodat het pand binnenkort geheel nieuw opgetrokken kan worden.

Verwijder dus liever de tank eer je aan het frame begint te lassen, heb in m'n jonge jaren iets dergelijks meegemaakt.
Bij de Heidesmid in Halle Heide (buren) lastte iemand de standaard opnieuw onder een Kreidler Florett.
Eerste klap, ding in de fik!
Tweede klap, zuurstoffles door het dak.
Brandweer heeft de tent geblust, alles was naar de verdommenis en zat onder een vette zwarte roetlaag. Het dak werd vernieuwd, nieuw glas rondom enz, enz..

Dus wil je wat nieuws incl brommer??
Volg de raad van voorgaande schrijver gerust op! :o
Wel op tijd iets bukken.........
Groet'n Henk..

still growing Old.
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

24-07-2005 18:56

Sorry hoor, ik ging er ff vanuit dat mensen iets verder zouden denken dan letterlijk doen wat ik zeg..... Misschien moet je niet direct denken dat iedereen 'dom' is Henk
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

24-07-2005 19:08

Heeft niks met dommigheid te maken, meer met onkunde/onwetendheid.
Ik kan je voorbeelden noemen die niet allemaal goed zijn afgelopen, een ander moet dan nog wel het werk afmaken niet prettig dat kan ik je verzekeren.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-07-2005 19:10

Joris,
Sommige mensen denken niet verder, sommige denken al helemaal niet!
Wanneer je 50tig bent dan weet je dat gewoon uit ervaring.

Bertil schrijft:
Leer van andermans fouten, je word nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken!
Voor velen een raadsel, voor mij en meerdere oudjes een weet!

Misschien moet ik niet gelijk denken dat iedereen 'dom' is??

Vreemde opmerking Joris, weet je zeker dat je al 'uitgepubert' bent?
Waaruit maak jij nu eigenlijk op dat ik iedereen 'dom' vind, waar ik jou bedoel? :o :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

24-07-2005 20:21

Nick,

Ik heb ook een wallaroo gehad, hierbij heb ik die 3 schroeven achter op je bagagedrager vervangen door langere, hier een plaatje opgeschroeft met een stuk ronde massieve buis er bovenop gelast, hierdoor een gat geboort zodat ik hier een borgpin in kon klemmen.





Henk, just bad luck. Je kunt gerust aan een brommer lassen zonder dat je de tank er af moet halen. Deze is overigens niet bij elke brommer demontabel, dus soms zal het wel moeten. Ik heb de tank omwikkelt met dikke tape zodat er iig niet direkt een vonkje bij kan komen, dit ging tot nu toe goed. :oops:
gijs nooren
Berichten: 12
Lid geworden op: 22-04-2005 17:36
Locatie: galder

25-07-2005 16:46

je kun het tankje ook gewoon met water vullen

veel suc6 er mee
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

25-07-2005 16:54

Marcel,
De vonken springen ongecontroleerd over op welk onderdeel dan ook.
Tapen helpt echt niet!

Het voorbeeld van die Kreidler Florett zegt genoeg; er werd aan de standaard gelast op afstand van zeker 50 cm van de tank....en toch plofte dat ding zomaar!?? :oops:

Okay Gijs,
water erin, heb je meteen bluswater bij de hand wanneer moeders tapijtje in de fik gaat. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

25-07-2005 17:05

Nadat mijn good old Tomos bezweek onder het gewicht van mijn visspullen, en het gescheur over de dijken hier, stond ik voor een dillemma. Of ik ging rijlessen pakken, of ik zou nog een keer een brommer kopen.

Aangezien ik het niet zie zitten om met de fiets te gaan vissen (al meer als 10x platte band gehad onderweg), en ook geen auto nodig heb voor te vissen (maas stroomt op 1 minuut lopen van huis) besloot ik nog een brommer te pakken. Heb een Fox Deluxe gekocht. Hierdoor hoef ik niet de kickstart te gebruiken. Die kickstart is leuk en aardig, maar niet als je met natte laarzen op de overvolle brommer gaat zitten.
Ik heb de schroeven die de bagagedrager vasthouden eruit gehaald, en langer gemaakt. Daarnaast heb ik op 2 plekken extra gaten geboord.
Een stevige plank goed in de beits gezet, en daarna vastgezet op de brommer, en het gaat ideaal. De plank zit nu op 4 plaatsen vast en dat is voldoende.
Wees wel voorzichtig met de schroefdraad van de gaten in de brommer, want die is niet altijd geschikt voor het zware werk.

Succes ermee,

Stefan
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-07-2005 17:38

Kun je het toch niet laten nog een dwingende tip.
Zet de aarde zo dicht mogelijk bij het te lassen object.
Maak de plek van de aarde goed schoon, verf en vetvrij, zet de aarde goed vast zodat het overspringen van vonkjes vrijwel niet plaats kan vinden.

Desondanks dergelijke voorzorgsmaatregelen komen kleinere en grotere explosies/branden voor, ook bij vakmensen.
Zo werk je een paar jaar met een collega en zo moet je horen dat hij bij een dergelijk ongeval om het leven gekomen is.

Maak ook de draden van een accu los, de bedrading wil ook wel eens niet meer werken na een lasbeurt 8)

Voorbeeldje een beginnend lasser was bezig met het lassen aan een groot spant.
Het spant hing nog in een takel, bij het draaien bleek de takel niet meer te werken, hij was vergeten de ketting los te maken of er een singel tussen te hangen, motortje verbrand.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Wesley Pieterse2
Berichten: 138
Lid geworden op: 05-05-2004 20:56
Locatie: Westervoort

26-07-2005 00:35

Ik heb de viskar gewoon achter me kreidler uit 1978 gaaa t zeer goed. zonder viskar top 80 met rond de 65/70...
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

26-07-2005 18:47

Henk ter Maat schreef:Vreemde opmerking Joris, weet je zeker dat je al 'uitgepubert' bent?
Waaruit maak jij nu eigenlijk op dat ik iedereen 'dom' vind, waar ik jou bedoel? :o :wink:


Dat ben ik nog lang niet en hoop het nog lang niet te zijn... Maargoed... Grote mensen hebben altijd gelijk
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-07-2005 19:16

Houwe zo Joris,
Dat ben ik nog lang niet en hoop het nog lang niet te zijn... :wink:

Blijven wij (ouwe knarren / grote mensen) op de jongens passen 8) 8) :lol:
Enneuh jongens blijven jongens hè?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

26-07-2005 20:51

Ik wil best jou kleine knulletje blijven hoor ;) Mag je mooi op me blijven passen :roll:
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

26-07-2005 21:48

mitsz van der kamp schreef:Ik gebruik een peugot fox...zo'n rood pizzabrommertje. Op de bagagedrager zit een koppelstuk vastgelast, waar je weer een fietskarretje vast kan maken.

Misschien kun je je hondaatje inruilen voor een handiger visbrommertje?

wel makkelijk hoor! Je komt op elke stek zonder je een breuk te sjouwen vanaf parkeerplaatsen :D


He 'Mitsz' Als je nou van je pizza brommertje een boilie brommertje maakt, met zo'n groote bak er achterop waar normaal de pizza's in warm blijven.
Kun je daar paar kilo freezers in doen en bezorgen door NL :D :D :D.
Dan wil ik je eerste klant wel zijn :lol:

Mvg Gerrit :P :wink: [/b]
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Plaats reactie