protest hoge brandstof prijzen!

barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

24-07-2005 10:58

hier een link,daar kun je NEE zeggen tegen de hoge brandstofprijzen,of het wat helpt,weet ik niet.Maar je snor drukken en lekker blijven betalen,helpt ook niet http://www.unitedconsumers.com/direct/l ... =undefined
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

24-07-2005 11:21

stemmetje erbij!
Quo Vadis
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

24-07-2005 11:26

Ik vind het ook te zot voor woorden, dat de overheid terughoudend is met het introduceren van het rijden op koolzaadolie of waterstof. Omdat ze dan accijns mislopen, moet het milieu er maar onder lijden? Ik vind dat de overheid nu eens minder aan het geld moet denken, en verantwoordelijkheid nemen en kiezen voor een beter milieu op langere termijn. :evil:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

24-07-2005 11:38

allemaal schijnheilen! ze denken maar aan 1 ding,dat is geld! als straks zonnebloemolie als brandstof word,word de prijs ook rond de 1,20.Het milieu intereseert niemand wat,want als dat zo is,had elke auto al op water gereden in de wereld,maar dat levert te weinig op.Ga maar na,hoe belangrijk olie is in de wereld,er zijn zelfs oorlogen voor gevoerd(toch meneer bush?)
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

24-07-2005 12:11

Hmm toch apart...
Aan de ene kant zeuren mensen dat de overheid het slecht doet en er slechte zorg, onderwijs, werkloosheid enz is en aan de andere kant mogen ze weer geen geld hebben... maar dan krijgen de buitenlanders maar weer de schuld. Om deze dingen te verbeteren hebben ze ook geld nodig en dat moet van iets vandaan komen, voor alles moet je een prijs betalen en dat weten wij karpervisser toch ook wel goed; een karper komt ook niet vanzelf op de mat :wink:

En volgens mij zit er ook accijns op die benzine om het autorijden te ontmoedigen wat weer beter voor het milieu is. Ik zou zeggen wat milieu en geld betreft kun je ook bij jezelf beginnen.
Maar goed ik heb makkelijk praten natuurlijk want ik kan jammer genoeg nog geen auto hebben :lol:

Groet,
Henny
Alles voor de karper! :D
http://www.hanguh-fishing.nl
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

24-07-2005 12:45

Henny van Roomen schreef:En volgens mij zit er ook accijns op die benzine om het autorijden te ontmoedigen wat weer beter voor het milieu is. Ik zou zeggen wat milieu en geld betreft kun je ook bij jezelf beginnen.
Maar goed ik heb makkelijk praten natuurlijk want ik kan jammer genoeg nog geen auto hebben :lol:

Groet,
Henny


Beste Henny,

De overheid brengt de accijns inderdaad als middel naar voren om mensen te ontmoedigen om de auto te pakken. Dit was echter gewoon een slimme opmerking om extra geld binnen te krijgen. Waarom? Omdat het bewezen is dat er niet minder gereden wordt, door de hoge brandstofprijzen. Ik vind daarom ook dat de overheid zijn verantwoordelijkheid moet nemen en positieve ontwikkelingen voor het milieu juist moet aanmoedigen. Stel nu (ik kies nu zomaar een getal he) dat 1 liter van die koolzaadolie 20 eurocent kost en de overheid gooit er 40 cent bovenop aan accijns/bijdrage. Dan heeft de overheid toch nog opbrengst van accijnzen, het is beter voor het milieu en mensen rijden goedkoper.

Mogelijk gevolg híervan :P :
Hierdoor hebben mensen meer geld over om te besteden, waardoor de economie weer zal aantrekken! :lol:

Haha, nee van dat laatste ben ik niet zeker maar die voorgaande 3 voordelen wel!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

24-07-2005 13:24

You got a point Bas :wink:
Maar is dat koolzaadolie dan daadwerkelijk goedkoper? Ik heb inderdaad wel eens op tv gezien dat een boer volledig op zijn eigen geproduceerde koolzaadolie reed. Maar goed in dat geval ligt het probleem dus bij de olieleveranciers en niet bij de overheid...

Maar ik ga maar eens vissen..op de fiets :D
Henny
Alles voor de karper! :D
http://www.hanguh-fishing.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-07-2005 13:39

Rond 85 % van de benzine is accijns. Benzine produceren is dus niet zo duur.

Henny heeft gewoon gelijk dat een belangrijk deel van de inkomsten van de overheid uit benzine komt. Verlaging van de accijns betekent minder inkomsten voor de overheid die ze elders zullen moeten gaan halen. Of we moeten allemaal wat minder eisen stellen aan de overheidsvoorzieningen.

Groet, Kees
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-07-2005 13:51

Dat wil dus zeggen Kees, dat als geprotesteerd wordt tegen te hoge brandstofprijzen men ook aan moet geven op welke andere rijksuitgavenposten er dan bezuinigd moet gaan worden of welke andere accijnzen of belastingen men als compensatie verhoogd zou willen zien.
Alleen maar éénzijdige protesten (in mijn ogen one-liners) zullen m.i. dan ook geen gehoor vinden...
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

24-07-2005 13:52

Aart, daar heeft toch 3 kwart (including myself) van de bevolking geen inzicht in?
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-07-2005 13:56

Jawel Bas, ieder jaar wordt er een begroting door de regering uitgebracht en die kan iedereen lezen, is openbaar.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-07-2005 13:58

Juist Aart,

Net als bij elk huishoudpotje moet het uit de lengte of de breedte komen. Ook een aardig idee was om de grotere benzineproducenten te boycotten zodat zij bij de overheid zouden gaan aandringen op lagere accijnzen. Houdt in dat het Nederlandse volk de grote oliemaatschappijen vraagt om het huishoudpotje van de overheid voor hun te gaan regelen. Nogal krom, als je het mij vraagt. Het is inderdaad zo dat wijzelf zullen moeten gaan aangeven hoe het dan wel moet.

Groet, Kees
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

24-07-2005 14:00

ja,stel dat de minister een bonus mist,die moeten wij natuurlijk weer betalen,waarom kan het in andere landen wel allemaal voor minder en in dit kleine landje weer voor een stuk meer.
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-07-2005 14:08

Barry, ten eerste ontvangen ministers geen bonussen en ten tweede liggen de prijzen in de ons omringende landen op ongeveer hetzelfde niveau (of soms nog hoger, b.v. diesel in Duitsland en benzine+diesel in Frankrijk).
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

24-07-2005 14:13

Dat is wel zo, Aart, maar er zijn toch maar weinig mensen die het totaaloverzicht kunnen bewaren en concreet kunnen aangeven, waar nu iets debet en credit moet staan. En dan heb ik het niet over de basiskennis boekhouden. De overheid dient nu met veel zaken rekening te houden en op elkaar af te stemmen, alles wat het volk kan aangeven is vergeleken daarbij dan toch maar "kinderspel" in de zin van bruikbare plannen?
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-07-2005 14:19

Bas, zo beschouwd is het enkel éénzijdig protesteren tegen te hoge brandstofprijzen dus ook 'kinderspel'.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-07-2005 14:24

Gideon, moet hiertegenover b.v. de afschaffing van het schoolgeld dan maar weer ongedaan gemaakt worden???
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

24-07-2005 14:24

Barry,

Landen om ons heen ,hebben ook iets hogere staatsschulden als Nederland.

Dus het is maar waar je voor kiest.

En als je het toch gelijk wil trekken,nodig ik je uit om voor 8 euro p/u te gaan werken zoals de polen /roemenen e.d door europa doen.

Overheid kan net als jij en ik maar 1x iets uitgeven en buiten de accijns want die zit ook zwaar op tabak en alcohol komt er ook nog wat aardgasbaten binnen in dit land.

Dus alleen benzineaccijns zal wel een aardige slok zijn maar dicht absoluut de andere gaten niet.

Gr Paul 8)
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

24-07-2005 14:25

Dát ben ik met u eens, Aart! :P

Daarom zie ik het nut ook niet in, van het stemmen op die link hierboven, sorry Barry! :roll:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

24-07-2005 15:50

paul veenendaal1 schreef:Barry,

Landen om ons heen ,hebben ook iets hogere staatsschulden als Nederland.

Dus het is maar waar je voor kiest.

En als je het toch gelijk wil trekken,nodig ik je uit om voor 8 euro p/u te gaan werken zoals de polen /roemenen e.d door europa doen.

Overheid kan net als jij en ik maar 1x iets uitgeven en buiten de accijns want die zit ook zwaar op tabak en alcohol komt er ook nog wat aardgasbaten binnen in dit land.

Dus alleen benzineaccijns zal wel een aardige slok zijn maar dicht absoluut de andere gaten niet.

Gr Paul 8)
ik verdien ook 8 euro per uur,daar kan ik heel goed mee rond komen op de taxi! Ik begrijp aart wel een beetje,maar waar het mij nog het meeste om gaat,is die schijnheiligheid over dat milieu,alles word maar onder die noemer gegooid.Zelfde als kilomtersnelheids beperkingen,word ook gedaan om het milieu te ontlasten,maar daarentgen staan er meteen wel weer meer cameras klaar,om je hard verdiende geld uit je zakken te trekken.Waarom kunnen autos niet milieuvriendelijker rijden? Het kan dus wel! maar wie houdt het tegen?? leg me dat maar is uit,oja en de benzine prijs in duitsland is wel wat goedkoper dan hier!
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-07-2005 15:56

biologische brandstof is jaren geleden uitgevonden.

denk je nu echt dat alle oliemaatschappijen van de één op de andere dag even stoppen met produceren? dat gaat toch niet.

vandaar dat Irak zo geliefd was in het westen he

het zooitje raakt gewoon op en er moet harder worden gewerkt voor minder opbrengst.

nog ff en we kunnen allemaal weer gaan fietsen

mij best
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-07-2005 16:12

Bezuinigen op;

HSL, Jan met de pet reist daar sowieso nooit mee..

Betuwelijn, Is nog steeds geen aansluiting voor in Duitsland en houd hier bij Babberich gewoon op terwijl er Miljarden over de balk gesmeten zijn, tenminste daar waar het niet aan kleffe strijkstokken bleef hangen.

Zo zou ik makkelijk een tiental over de balk gesmeten misstanden kunnen opnoemen, 1tje nog dan....
Directeurtje spelen van UVW/GAK en miljoenen uitgeven aan marmeren wctjes, trappen en andere luxe artikelen.

Hier binnen onze landsgrenzen noemen we zoiets; Ambtenarij.
Gebeurt zoiets in Rusland of Italië, dan noemen WIJ zoiets Maffia praktijken!
Groet'n Henk..

still growing Old.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

24-07-2005 16:29

mooi gezegd henk! Waarom denk je dat de trek naar het buitenland zo hoog is,belgie was jaren geleden al in trek(belastingen).Ik heb eigenlijk geen reden tot klagen,want ik verdien goed,ook aan andere eerlijke dingen,maar ik ben niet alleen op de wereld,er komen nog wat koters,die moeten het ook goed hebben,me medemens ook natuurlijk
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-07-2005 16:49

Barry,

Ik heb ook geen klagen hoor, ik kom pas eind augustus in de WW.
3 maand voordat ik 50 word.. :o

Zal maar eens een voorbeeld gaan nemen aan politiek Den Haag, schijnt dat het grote graaien en grabbelen toch behoorlijk wat opleverd, in ieder geval meer financieel gewin dan ik met 35 jaar werken heb behaald..
:cry:
Groet'n Henk..

still growing Old.
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

24-07-2005 18:06

laat mij maar lekker fietsen...

ik geloof niet meer is dit soort petities, er is namelijk niemand die luisterd.
Groet'n,
Tim