field tester

Gebruikersavatar
patrick lodewijks
Berichten: 111
Lid geworden op: 17-04-2005 00:17
Locatie: eindhoven

18-07-2005 20:58

wat moet een field tester inzich hebben en hoe !!!!!! word je er een
ik denk dat dat een vraag is die heel veel mensen willen weten brand los ik weet het
niet :oops: :oops: :oops:
allemaal een goede en mooie vangst
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

18-07-2005 21:02

Geluk...

emoet geluk hebben dat je de juiste connecties hebt.
Ik zie het niet snel gebeuren dat je gevraagd wordt... helaas!

Met de juiste contacten zal het makkelijker zijn om fieldtester te worden.

Viskennis is van minder belang, maar dat is d emening die ik heb als ik kijk naar sommige fieldtesters...:(
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-07-2005 21:09

Patrick,
wat een fieldtester in zich moet hebben?

Eerlijkheid!
En vrij van comerciele invloeden.
---------------------------

Bron Rotaryletter 1997

John van Eck: Ook binnen het team van de Rotary Letter zitten mensen die vanuit verschillende gezichtspunten met commercie te maken hebben. Hoe staan jullie tegenover de commercie binnen de karpervisserij in het algemeen en in het bijzonder tegenover karpervissers die zich laten sponsoren. Is dit een goede ontwikkeling of raakt men hierdoor meer en meer van het karpervissen verwijderd?

Commercie kan geen kwaad. Waar ik me aan kan ergeren, is slechte waar of hebberige winkeliers die fakeartikelen verkopen. Hoge prijzen betalen voor slechte producten vindt niemand leuk. Wat me nog het meeste dwarszit zijn de schijnheilige advertenties die uitschreeuwen dat een recordkarper gevangen is met merk... Ik weet waarover ik praat. Ik heb met verschillende karpervissers gesproken die in Nederland grote karpers hebben gevangen. Natuurlijk noem ik geen namen, maar als je op vertrouwd terrein bent, bijvoorbeeld in de huiskamer of lekker aan de waterkant staat te kletsen, dan komt op een bepaald moment de aap uit de mouw. Achteraf hadden ze dikwijls spijt en moest zo iemand jarenlang volharden dat hij zijn befaamde vis had gevangen met... Of zij de schuldigen zijn? Eigenlijk niet. Meestal was het zo dat volkomen onverwachts een gigant op de kant getrokken werd. De gelukkige verkeerde in alle staten en kreeg plotseling een telefoontje uit de handel. Allerlei leuke dingen werden hem dan voorgespiegeld. Hij kon een hengel krijgen of zakken boilies of mix en tegelijk zou ie overal bekend worden. Was dat niet prachtig? Verder hoefde de succesvolle visser niets meer te doen. Alleen even een fraaie foto geven en de rest kwam wel voor elkaar. In de advertentie stond dan later dat deze geweldige karper was gevangen met die en die boilies en met die en die flavour. Achteraf gaven ze het ruiterlijk toe dat ze naief waren geweest en als het ware overrompeld door die lui van de commercie. De volgende keer zouden ze het wel anders doen. Maar ja, meestal vang je een gigant maar eens in je leven, dus die volgende keer kwam meestal niet. Dit soort verhalen hoorde ik geregeld.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

18-07-2005 21:13

Voldoende uren draaien, veel geluk hebben (heel veel), weten waar je mee bezig bent en ik denk dat het belangrijk is dat je een leuk persoon bent in de omgang.
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
patrick lodewijks
Berichten: 111
Lid geworden op: 17-04-2005 00:17
Locatie: eindhoven

18-07-2005 21:21

ten eerste ik zal het niet willen worden aan de andere kant mischien wel
de kennis heb ik dat is zeker
maar ik denk dat het veel geluk en juist de juiste mensen moeten kennen
maar het is een beetje jeugd sentiment van me da vond ik ook echt wel supper maar wie weet ooit he !!!
allemaal een goede en mooie vangst
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

18-07-2005 21:54

patrick lodewijks schreef:
de kennis heb ik dat is zeker


Uh??? :oops:

Hoe weet je dat zo zeker? :-?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

18-07-2005 22:21

haha,viel bijna van me stoel.Zelfvertrouwen heb je zeker wel,dat is al goed,maar hoe weet je zo zeker dat je kennis heb op je 22e,wil je niet ontmoedigen hoor(want er zijn natuurtalenten en wie weet ben jij dat).Er komt een hoop bij kijken en connecties is gewoon het belangrijkste en daarna moet je presteren,op elk water,waar je ook zit.Probeer het is bij een beginnend boilie bedrijf,die willen meestal wel fieldtesters,maar dan moet je wel al wat gepresteerd hebben.Succes jongen
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-07-2005 22:45

Stel ik ben een aasfabrikant, Patrick. Waarom zou ik je aannemen als één van mijn field testers? Wat kan jouw naam verbonden aan mijn merk voor de PR opleveren?

Groet, Kees
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-07-2005 22:51

D'r is wel wat meer dan dat toch?

Ik vind dat een fieldtester heel graag en veel en hard moet willen vissen. Daarbij een goede, eerlijke feedback moet kunnen geven en bovenal eerlijk moet zijn.

Je schiet er geen moer mee op, als iemand tegen je liegt over zaken....

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-07-2005 22:57

Natuurlijk Mitsz. Vanuit een zuiver technisch standpunt kies je een fieldtester die in staat is testen uit te voeren met een statisch significante frequentie. Bovendien objectief het resultaat kan beoordelen. Maar nu de praktijk bij sommigen? PR lijkt één wel heel belangrijke bijkomstigheid.

Groet, Kees
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

18-07-2005 23:02

eerlijkheid is nooit gegarandeerd,maar wel een vereiste,zijn genoeg door de mand gevallen en stil gehouden.Ik kan een heel mooi voorbeeld,wat zelfs op video staat.In de hogere regionen van het karperwereldje van nederland is prestatie toch wel een pre(waar niet).Hoe meer je presteert,hoe bekender je word.Maar wat is een definitie van een goede karpervisser,das een moeilijke vraag,niet alleen het vangen,maar ook met respect behandelen van de karper,omgeving(mijn mening).Je kan een kanjer zijn in je sport,maar je status ben je ook zo weer kwijt!
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-07-2005 23:18

Kees,

klopt wat je zegt en dat vind ik ook een lastige kant van het hele verhaal. Ik vind het veel belangrijker dat iemand goed vist en er plezier in blijft behouden.......

Barry,

als je een echte kanjer bent, raak je die status niet zo vlug kwijt hoor....

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

18-07-2005 23:51

Uren draaien ????


dan kunnen ze mij zeker gebruiken ( +- 2500 uur per jaar)

enne das zonder de tijd dat ik aan t water zit :P


Gr :wink:
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

19-07-2005 00:07

Ik zou voor geen goud fieldtester willen zijn...! :wink:
Alleen al het idee, dat je perse met een b.v. aangewezen aas moet vissen.
Ik kan hier niets in zien! Oke, misschien gratis aas; maar zoveel kosten
m'n boilies nu ook weer niet. En het vangt lekker... :P :) Al die verplich-
tingen, word men alleen maar overspannen van! :wink: Met andere woor-
den: "Doe gewoon je eigen ding op hengelsport gebied"! 8)

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

19-07-2005 03:02

@Benny

Je hebt volkomen gelijk ik zou het ook niet willen zijn , als je een keer je dag nie heb ben je een slijkvisser :D
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

19-07-2005 07:42

Heren,

dat valt dus allemaal ontzettend mee hoor!

Vaak zijn dit de opmerkingen van hen die er geen realistisch beeld van hebben.....

Het fieldtesten is niet zo erg belastend als jullie denken. Je moet gewoon vissen.......en er dan nog regelmatig een babbeltje over maken.

easy :D
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

19-07-2005 08:25

Menno heb je interesse dan in het fieldtesten?

Zoek namelijk nog een mutsen tester :lol:
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

19-07-2005 08:49

Heren,

Fieldtester is meer voor de mensen die veel tijd over hebben. Mensen met werk vissen minder dan mensen zonder werk, zoals iemand hier al aangaf dat hij minimaal 2500 uur per jaar vist. dat soort mensen kunnen best fieldtesters worden. Zij vertoeven toch veel langs de waterkant. en hebben daarbij nog eens tijd zat ook!

mvg patrick
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

19-07-2005 08:55

Zie je wel Wil T kan best :P
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

19-07-2005 09:49

..En vooral dikke vissen vangen met het merk die je aan het uittesten bent.
citaat uit de foxcatalogus: een man staat op een foto met een vis van 60 pond..staat eronder: zijn PR is zwaarder dan 63 pond. ''Het is dus logisch dat hij deel uitmaakt van het Fox team''
Kennis zal hij vast en zeker hebben.
Maar je bent volgens mij bijna verplicht om grote vissen te vangen als fieldtester?


Mvg R
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

19-07-2005 09:57

Dan fox ook maar eens mailen , kan die gast inpakken :P
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

19-07-2005 10:08

Het is natuurlijk wel zo dat het product gepromoot moet worden :D


Mvg R
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Catteeuw Geert
Berichten: 127
Lid geworden op: 21-01-2004 12:08
Locatie: hulste
Contacteer:

19-07-2005 10:55

Ik vis in ieder geval niet onder druk van mijn sponser.Het is zoiets als Mitz aangeeft ,in mijn geval toch. Je moet ook veel sponsering met een korreltje zout nemen.100 kg boilies krijgen met een pet en een trui en de rest moeten bijkopen vind ik niet gesponsort zijn maar je hebt wel de naam he,de druk die de meeste fieldtesters hebben is dan meestal ook de druk die ze zich zelf opleggen en niet van de sponsor uit.En aan het water wonen hoeft nu ook niet echt hoor om goed te vangen,op het juiste moment op de juiste plaats levert veel meer op .De mensen die zeggen als ze gratis kunnen vissen het niet willen vind ik nu ook een beetje overdreven.
allles mag ,niets moet
http://www.wsteam.be
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

19-07-2005 12:37

100 kg ????? doe je toch jaren mee zeker .
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

19-07-2005 12:54

Doe liever mijn eigen ding met mijn eigengedraaide boillies, wanneer ik een fieldtester nodig heb hoor je het wel.