KIJK NAAR HET NIEUWS!!!

Gebruikersavatar
Erik de Roos
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-08-2004 22:13
Locatie: rijswijk ZH

07-07-2005 19:00

helemaal met je eens killian !! maar dan komt balkellende weer met ze slappe gelul.
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

07-07-2005 19:10

killian...

jij maakt hier een hele grote misstap.
op dit moment ook geen haar beter dan zij, het zijn niet de moslims die het doen...het is een organisatie die van zichzelf denkt dat het geloof hen bijstaat.... :S
oftewel ze verschuilen zich er achter, iets wat ten alle tijden voorkomen moet worden!!!
en wie helpt wie?
wij helpen hun ook echt niet...het is allemaal eigen belang.
wie heeft die mensen trouwens gevraagd of ze hulp wilden? niemand!

aan de ene kant zou ik ook van me afbijten, maar onschuldige burgers gaat gewoon veel te ver.
maar doodschieten en verbranden???
dat verdienen die mensen niet eens...dan zijn ze namelijk martelaar in de ogen van hun vrienden....laat maar lekker rotten op guantanamo.
Groet'n,
Tim
Patrick van der Geest
Berichten: 68
Lid geworden op: 11-05-2005 11:44
Locatie: Zoetermeer

07-07-2005 19:19

geschokt!
killian de bruijne

07-07-2005 19:29

als t geeen moslims zijn, uit welke naam strijden ze dan, juist ja ze strijden voor de islam! en over dat wij hun niet helpen, ahum :roll:
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

07-07-2005 20:02

er is nooit iemand geweest daar die heeft gezegd:
laat amerika, engeland, italie, nederland en japan maar mooi in ons land om de boel nog verder te verneuken.
nee...ze willen nix van ons weten...zou ik ook niet willen als ik hun was.
zij hebben hun eigen samenleving waar westerse opvattingen niet in thuis horen.
wij kunnen dat achterlijk vinden, maar dat maakt ons nix beter dan zij.
maar als een paal boven water blijft staan, dat je geen onschuldige mensen (moslim of christene) mag opblazen.
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

07-07-2005 20:40

Triest, Triest, Triest....

Helaas staan wij als 3e op de lijst van aanslagen die zijn voorspeld, ik hou me hart vast...


:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

07-07-2005 20:42

Ik vind dat de relatie tussen zogenaamde "moslims" en "christenen", zeer sterk door de media wordt beinvloed. Jaren terug toen de IRA nog zeer actief was met het plaatsen van bommen, was het in Engeland zowat elke dag raak. Sinds 11 september heeft de media er zo'n heisa van gemaakt, dat de " moslims" zich bedreigd voelen(en het waarmaken in praktijk), door de westerse landen. En hier natuurlijk tegenin gaan. Had nog weleens willen zien als de media zich er niet teveel mee had bemoeid hoe het dan gelopen had. Dit is niet iets van de laatste 5 jaar, tenminste terrorisme dan, wel de mediahype eromheen. Snap zowieso niet dat mensen elkaar niet respecteren(geld ook voor de waterkant). Maar natuurlijk wel erg voor de slachtoffers in London.



Maik van de Camp
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

07-07-2005 21:18

lindsey de boer schreef:nederland is de volgende,hey peter,blijkbaar weet je precies waar het allemaal over gaat.Vertel is dan,.waarom je denkt dat we daar niet mogen zitten in hun land(gewoon uit nieuwsgierigheid),als je dat soort dingen gaat roepen ,moet je wel met een onderbouwing komen(over mensen neermaaien wil ik niks horen,dat is niet het geval!)


Beste Lindsey,
hier kunnen we heel lang over praten maar eruit komen doen we niet daarin verschillen we als ik zo inschat teveel van mening, als je Michel zijn reactie leest dan zul je merken dat we al een heel stuk in de goede richting komen met de zaken zoals ik ze zie. Verder gaat de aanslag van 11 september nog een stuk verder terug in de tijd en is het een vergeldingsactie voor zaken die in het verleden zijn begonnen en nu escaleren tot dit niveau.

Zeker niet goed te praten en sterk af te keuren maar ruimte voor de dialoog is er niet meer, vraag aan jou ligt dit alleen aan de moslimgemeenschap of zijn we hier zelf als westerse maatschappij mede debet aan ? en je mag wel dingen niet willen horen maar er zijn burgerslachtoffers gevallen in zowel afghanistan als irak, net zulke onschuldige mensen als diegenen die hedenochtend het leven hebben gelaten. :cry:

Killian,
kan je legio voorbeelden opnoemen in de westere maatschappij waarin men elkaar in grote getalen afmaakten omdat je een ander geloof of huidskleur hebt.


groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-07-2005 21:36

Al Queda is de terroristische organisatie van Usama Bin Ladin, opgericht beginjaren 90 om de Arabieren samen te brengen die in Afghanistan vochten tegen de Sovjet unie. De grote van de groep is niet precies bekend maar kan enkele honderden tot enkele duizenden aanhangers bedragen. Dat is dus niet dé Moslims. Al Queda houdt zich bezig met aanslagen tegen met name de US en Israël. Dit maakt wel dat ze enige sympathie hebben van extremistische moslims die heel sterk anti-Amerikaans georiënteerd zijn.

AL Queda is dus niet alle moslims en heeft ook niet de steun van alle moslims. De islam is een zeer breed verspreide godsdienst met onderling nogal wat cultuurverschillen. Uiteindelijk is het verwijten van alle moslims van de daden begaan door de Al Queda gelijk aan het verwijten van alle katholieken voor de daden begaan door de IRA.

Helaas is terrorisme moeilijk te bestrijden, juist omdat het om kleine splintergroeperingen gaat die autonoom opereren. Veelal onafhankelijk van de hoofdorganisatie.

Mijn medeleven gaat vooral uit naar de slachtoffers van deze onmenselijke daad. Haatgevoelens tegen alles wat moslim is zijn zinloos en maken het alleen maar erger.

Groet, Kees
bas nanninga
Berichten: 114
Lid geworden op: 14-10-2004 08:53
Locatie: Oldambt

07-07-2005 21:37

moeder aarde we gaan kapot....... help
Gebruikersavatar
Rob Arts
Berichten: 113
Lid geworden op: 07-06-2005 21:03
Locatie: Gennep

07-07-2005 21:58

Heb zondag documentaire gezien op tv over fanatieke Joden die plannen hadden een bom te plaatsen bij Arabische basisschool. Daartoe hadden ze aanhanger volgeladen met explosieven en wilden die 's morgens, wanneer kinderen naar school werden gebracht, af laten gaan. Door oplettende politie-agent, werd de boel voorkomen (ze waren vergeten band van kar leeg te laten lopen...wat doet zo'n verdachte kar daar dan ?) Eng, heel eng..........

In Amerika, waarbij fanatieke christenen artsen koelbloedig in hoofd schieten omdat ze in abortuskliniek werken.... Eng, heel eng..........

De Paus die mensen in Afrika verbiedt met condoom te vrijen, waardoor HIV om zich heen kan slaan....Eng, heel eng..........

Londen, Eng, heel eng..........

Alleen maar vanwege geloof.....meeste oorlogen gaan om geloof (of het heeft er mee te maken)......pfff....dat vind ik nou eng...want in ieder geloof heb je fanaten, en die zijn per definitie eng....maar toch geldt wel degelijk dat het een kleine minderheid is, alleen wordt de hele gemeenschap erop afgerekend....

Zolang mensen hun mening willen opdringen aan andere mensen (ten koste van alles) zal het fout blijven gaan...

:cry:
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

07-07-2005 23:50

Kees,
wat je nog het wrangste is dat het beloofde amerikaanse land waar men nu zo bezig is met de kruistocht tegen het terreur & democratie voor allenl deze zelfde organisatie van Bin Laden zeer rijkelijk hebben voorzien van wapens toen deze tegen de toenmalige ussr bezig waren. hoezo hypocriet?

Rob,
en dan zijn de palestijnen in grote mate de gebeten hond in de westerse samenleving en de terroristen, ben wel blij hoe eng het ook was dat men dit eens liet zien dat er twee kampen zijn dan laat ik het israelische regime nog maar buiten beschouwing. Vraag me alleen af hoeveel mensen de docu daadwerkelijk hebben gezien.

groet,
P
It's not who you are, it's who you know.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-07-2005 00:00

31

joden kruisigen jezus

1096

1e kruistocht.

1300 en een beetje

moslims zijn de wereldheersers

Wie dacht dit ff gauw op te lossen?
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-07-2005 00:05

Mark Noorman schreef:Peter,

Ik heb uit de eerste hand vernomen dat de Nederlanders enorm veel goed werk hebben verricht in Irak. Er is volgens mij maar één Irakees (per ongeluk) door een Nederlandse kogel omgekomen, en we weten allemaal hoe ongelofelijk grondig justitie die zaak heeft uitgezocht.

Groeten,

Mark


Mark,
1) ten eerste zij het joined forces, als ik spreek heb ik het niet over nederland alleen maar over de westerse samenleving. Ook al moet ik zeggen dat vooral de landjes zoals nederland zijn die denken overal bij te moeten zijn omdat we ons zo belangrijk voelen mij geregeld het hoofd doen schudden.

2) hoor jezelfs een spreken joh, maar één Irakees. zou daar eerst eens over nadenken.

3) wil het al helemaal niet met je over het justitieel apparaat binnen dit land hebben, hier zou ik je legio voorbeelden kunnen noemen waar wij als nederlanders straal voor de maf worden gehouden.

groet,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 08-07-2005 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-07-2005 00:07

Klaas,
zal helaas nooit worden opgelost :cry:

met treurige groet,
P
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Rob Arts
Berichten: 113
Lid geworden op: 07-06-2005 21:03
Locatie: Gennep

08-07-2005 01:05

peter postema schreef:ben wel blij hoe eng het ook was dat men dit eens liet zien dat er twee kampen zijn dan laat ik het israelische regime nog maar buiten beschouwing. Vraag me alleen af hoeveel mensen de docu daadwerkelijk hebben gezien.


Waar ik echt van schrok was de onverschilligheid van die gasten....en hun kleine straffen.....die gekken lopen zo weer rond ! Weerloze kinderen vermoorden, dan ben je toch echt niet van deze wereld....en die terrorist verkondigde zijn idealen in bijzijn vrouw en kinderen.....damn....
jan van kranenburg

08-07-2005 01:47

Eigenlijk heb ik hier helemaal geen zin in.
Om aan figuren als Killian uit te leggen dat je niet alle Moslims over 1 kam mag scheren.
Het is wederom verschrikkelijk wat er in Londen is gebeurd. Maar wie denkt dat dit algemene instemming vindt in de Moslim-wereld, heeft een bord voor zijn kop.
Net zomin als je veronderstelt dat de moord op Van Gogh de goedkeuring heeft van de Marokkaanse gemeenschap in Nederland.

Dat heb je danook fout!

Extremisten zijn overal te vinden.
Denk maar eens aan Folkert G.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

08-07-2005 06:51

Jan,

Helemaal mee eens .....

Maar probeer maar eens aan de terroristen uit te leggen dat het toch niet helpt wat ze doen, net zo lastig. Natuurlijk zaaien ze dood en verderf en zijn we tijdelijk weer erg met de materie bezig ..... maar volgende week, volgende maand of volgend jaar?

Enige voordeel van zelfmoord aanslagen is dat die mannen het maar een keer kunnen doen. Wij kunnen alleen maar samen hopen dat het merendeel van de aanslagen mislukt waarbij de daders wel omkomen.

We hebben allemaal wel een idee hoe goed we ons hier tegen kunnen verdedigen (NOT) zonder zelf AL onze vrijheid op te geven. Zolang mensen bereid zijn hun eigen leven op te geven voor het hogere doel zal het onmogelijk zijn je hier tegen te beschermen.

Was iig gister weer helemaal stil door het gebeuren en ben nu minstens zo geschokt door de reacties die her en der te lezen zijn.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

08-07-2005 07:31

Peter,

1) Als je dat bedoelt moet je dat duidelijk neerzetten. Onder "wij" versta ík alle Nederlanders.

2) Ik denk dat je me goed genoeg kent om in te zien dat ik ieder mensenleven veel waard vind. Mijn reactie was bedoel op jouw opmerking:

hun land binnen te vallen en hun burgers neer te maaien


Nederlanders hebben in Irak dus helemaal geen burgers "neergemaaid". Er is er eentje omgekomen door een afgeketst waarschuwingsschot. Ik vind dat wij trots mogen zijn op wat onze jongens daar voor de Irakezen betekend hebben.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-07-2005 07:45

Een bepaald percentage van de mensheid is gewoon verrot. En of zich dat nu uit in moslims die joden afslachten en vice versa, bosniërs die serviërs afslachten en vice versa, vaders die hun vrouw en kinderen vermoorden, moeders die washandjes in hun dochters mond stoppen en haar laten stikken, terroristen die vlegtuigen in het wtc vliegen, dictators die hele dorpen uitroeien met mosterdgas (dankzij n vleugje hollandse handelsgeest), 2e wereldoorlog, jappenkampen, vietnamoorlog, taliban, de lijst is eindeloos van gruweldaden door mensen. De mensheid is helemaal niet zo'n leuke diersoort.

Laat mij maar lekker gaan vissen, dan ben ik niemand tot last en is niemand mij tot last (hopelijk).

De oplossing voor dit terrorisme is trouwens heel eenvoudig, leef allemaal volgens de koran en er zijn geen ongelovige meer die over de kling gejaagd moeten worden uit naam van Allah...... Maar helaas zijn we (mensen) creatief genoeg om dan een andere reden te verzinnen om elkaar naar het leven te staan. :cry:

je wordt er niet vrolijker van........... :(
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-07-2005 07:47

Paul,

Zou iemand zijn nek moeten uitsteken, zodat jij kan gaan vissen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-07-2005 08:01

Klaas,

Op welke manier zou iemand dan zijn nek voor mij uit moeten steken zodat ik kan vissen?

GR.

Paul
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-07-2005 08:48

Je moeder en je zus met een burka op Paul.
Je andere zus gestenigd als een man haar ziet zonder burka.

Terug naar het stenentijdperk, met de sharia als wet. Dat is wat men wil.

Ik weet zeker, dat je moeder en je zusters daar niet veel voor voelen, dus moet er iets gebeuren, terwijl jij aan het vissen bent bijvoorbeeld.

Flink aantal nederlanders zitten in gebieden waar strijdende partijen uitelkaar gehouden worden. Bijvoorbeeld. Deze jongens lopen de kans voor de kop geschoten te worden.

Hoe je het wendt of keert: je moet een keer een standpunt innemen. Meest logische is deze tegen het terrorisme. Je kan ook de kop in het zandsteken en hopen dat het overwaait. Je kont uitsteken zeg maar.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-07-2005 09:11

Mark,
ik ga geen welles niets spelletje met je spelen over een wij vorm, als ik over de wij vorm spreek op dit gebied dan is het nu duidelijk dat ik spreek over een westerse samenleving. Deze landen in deze westerse samenleving hebben samen oorlog gevoerd en hierbij zijn burger slachtoffers gevallen, welk land er meer gemaakt heeft dan een ander is voor mij irrelevant.

Veder denk ik dat wij op het gebied van Nederland ook behoorlijk van mening verschillen wat niet erg is, ben blij dat er nog mensen zijn die trots zijn op dit land en het hier naar hun zin hebben.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-07-2005 09:41

Klaas,

Het is ook niet de oplossing die ik voorsta om allemaal volgens de sharia te gaan leven. Hoe weet jij trouwens dat ik zusters heb??? :)

Ik ben blij dat de VN zich inzetten voor de vrijheid en de democratie in de wereld, de gebeurtenissen in o.a. Engeland zijn n hoge prijs die daarvoor betaald wordt. Overwaaien zal vrees ik niet gebeuren, nog verder escaleren ligt eerder voor de hand ben ik bang.

Gr.

Paul