vis jatten

Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

28-06-2005 14:54

Ik wilde even zeggen dat ik er kotsmisselijk van word dat er weer volop vis word gestolen uit Ede(sorry moest het ff kwijt)
Laat een ieder in zijn waarde
Gun elkaar toch een vis
De natuur beware
Dan zal je zien hoe mooi onze hobby is
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

28-06-2005 15:08

Marcel,

Heeft de hengelsportvereniginig die het visrecht huurt een meeneemverbod voor karper?

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

28-06-2005 15:34

kzou het zo niet weten hoop het wel
Laat een ieder in zijn waarde
Gun elkaar toch een vis
De natuur beware
Dan zal je zien hoe mooi onze hobby is
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

28-06-2005 16:01

Wordt hier ook schijtziek van... nog triester is misschien wel het feit dat veel vissen die nu in Ede zwemmen daar niet oorspronkelijk vandaankomen :roll:
Als iedereen nou gewoon met z'n poten van die vis af zou blijven zou al deze ellende voorkomen kunnen worden... Ik zie binnen 5 jaar nog OF in Ede OF in Wageningen een enorme vissterfte optreden door deze idiote praktijken...
Zijn eigenlijk maar twee mogelijkheden: Verbod op bewaarzakken of heel streng controleren. Laat ze eerst al die 'vissers' met 5 hengels, complete kampeeruitrustingen en openbaar alcoholgebruik eens opruimen, kijken waar we dan staan.

Mvg. Daniel
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

28-06-2005 16:35

Juist Daniel, ik denk dat je dan al een groot deel van deze shit heb opgeruimd.

Maar 2 jaar geleden werden er ook vissen op een water bij mij in de buurt gejat. Dit waren 2 buitenlanders die 's avonds laat en ;s nachts vallen uitzetten en zo de vissen weg jatten. Ze hadden iets van netten en trokken een deel leeg. Ook de snoekbaars verdween.
Dus het hoeven niet deze vissers te zijn.
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

28-06-2005 17:29

en weet je waar de vis nu zwemt!!!!!!!!!!in bennekom de badkuip 2 dertigers op een slokje water waar 3 eenden in passen,het moet niet gekker worden :evil:
Laat een ieder in zijn waarde
Gun elkaar toch een vis
De natuur beware
Dan zal je zien hoe mooi onze hobby is
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

28-06-2005 18:29

Dat is ook niet goed voor die vis. Hij gaat er misschien wel dood.
Ik weet dat het niet goed is, maar in belang van de vis kan het beter zijn hem weer op zijn oude water terug te zetten.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-06-2005 19:26

Durven ze vast niet bij de viskraam, het risico van een bak hete olie in hun smoel is daar te groot..
Trouwens over hete olie gesproken??
Hoe lang blijft echt hete olie heet? :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

28-06-2005 20:09

Volgens mij vrij lang. :-? :-?
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

28-06-2005 22:24

Ik heb er nog niet zoveel last van gehad, een keer aan zo'n recreatievijver. Er zijn in Lemmer volgens mij maar 2 echte karpervissers, ik en mijn vismaat, dus we zullen elkaars vissen niet in elkaars wateren zetten:P. Wel veel volk dat uit het oosten komt dat niet mer de klauwen van de vis af kan blijven!

Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
coen lieferink
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-01-2005 22:38
Locatie: Leiden

28-06-2005 23:16

hier in leiden of omstreken zijn er ook al een paar gevallen van karpers die opeens weg zijn uit het water... gejat dus... :evil:
the catch.... the power.... the carp...
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

29-06-2005 00:28

triest is het gewoon,snap echt niet hoe ze het in hun hoofd halen om vis over te zetten met de kans dat de betreffende vis het loodje legt,en misschien de rest van zijn nieuwe populatie meeneemt naar de hogere gelegen wateren.
Zijn geen vissers vind ik!!!!

Maar ff wat anders he,wat zouden jullie doen als je al jaren op een water gevist hebt van een vereniging waar jij bij aangesloten bent met een mooi bestand aan karper,en je hoort dan dat het rond is dat er vanaf volgend jaar niet meer op die plas gevist mag worden.

a. je besluit vanaf het moment dat je dat te horen krijgt elke gevangen vis over te plaatsen naar een nabij gelegen water.waar volgens mij minder kans is dat de vis sterft,want de wateren staan min of meer met elkaar in verbinding door middel van een soort sluisje(er komt natuurlijk nog meer bij kijken,voedsel aanbod en de grote van het water en dergelijke).

b. je vist er nog zolang dat het mogelijk is,je hebt immers jaren genoeg de tijd gehad om daar te vissen.

c. dit is iets voor de vereniging zelf.

d. iets anders.

(kon er ook een nieuwe topic van maken,maar vind het hier ook wel passend,hoop dat Arnold het hier mee eens is)

mvg......
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

29-06-2005 00:43

D, je laat het water lekker met rust en ga gewoon een protest houden met alle vissers. Maar het zou wel erg sneu zijn. Maar om vissen nou over te plaatsen nee. Je zet een pinguing toch ook niet uit in de sahara omdat de mensen daar ook wel eens een pinguin willen zien. Behoud van de vis gaat voor. Daarna pas het plezier om de vis.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

29-06-2005 01:25

Pim Dijkgraaf schreef:Ik heb er nog niet zoveel last van gehad, een keer aan zo'n recreatievijver. Er zijn in Lemmer volgens mij maar 2 echte karpervissers, ik en mijn vismaat, dus we zullen elkaars vissen niet in elkaars wateren zetten:P. Wel veel volk dat uit het oosten komt dat niet mer de klauwen van de vis af kan blijven!

Pim



Oosten des lands of oosten als polen en duitsers?
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

29-06-2005 02:20

Remco van Hal schreef:D, je laat het water lekker met rust en ga gewoon een protest houden met alle vissers. Maar het zou wel erg sneu zijn. Maar om vissen nou over te plaatsen nee. Je zet een pinguing toch ook niet uit in de sahara omdat de mensen daar ook wel eens een pinguin willen zien. Behoud van de vis gaat voor. Daarna pas het plezier om de vis.


Lekker vergelijk weer een pinguin in de woestuin is niet hetzelfde als vissen overzetten van een water wat afgesloten gaat worden voor vissers en de wateren met elkaar zijn verbonden.
Ik weet over welk water het gaat waar Robbie het over heeft , en ik vind dat de vis die op dat water gevangen word zo naar de andere kant van de weg moet gaan, het water staat idd met elkaar in verbinding en het water waar ze opgaan is waarschijnlijk 8 keer zo groot als het water waar ze nu inzitten.
Overigens ben ik van mening dat het niet op allerlei wateren moet gebeuren, maar je houd het toch niet tegen.

P.S. mijn mening !!!
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

29-06-2005 07:30

En of je het tegen kunt houden!

Vandaar ook mijn vraag of er een meeneemverbod geldt, zulke dingen kun je, net als controle, afdwingen bij je hengelsportvereniging. Op een forum je gal spuwen lucht wel op, maar het probleem blijft. Als de meerderheid van de karpervissers hier echt van baalt dan wordt het hoog tijd dat ze eens samen gaan werken.

Contact opnemen met het HSV bestuur, afspraken maken over regels, controle afspreken, liefst zelf ook controleur worden. Bij overzetpraktijken foto's maken en ander bewijs verzamelen en bij de HSV melden. Zulke gasten dienen wat mij betreft geroyeerd te worden, bij een volgende controle zijn ze vies het haasje. Maar misschien wel het belangrijkste: sociale controle aan de waterkant en bij iedereen het besef laten groeien dat die beesten beter af zijn in het water waar ze zijn opgegroeid. Ik zeg niet dat het snel gebeurt, maar er zijn mogelijkheden zat. Het kost alleen wat moeite...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

29-06-2005 10:36

Ik ga denk ik toch voor B.
Als ik dan nog iets tekort kom, ga ik er af en toe stiekem nog effe een ochtendje naartoe.
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

29-06-2005 11:09

Sorry Ruud, maar als je vis gaat overzetten vind ik je eerlijk gezegd niks beter dan iemand die karpers steelt voor een betaalwater. Ik vind dat je een vis lekker in zijn element moet laten. Ik heb zelf 1 keer 2 vissen overgezet maar dat was uit hoge nood omdat er zuurstofgebrek op dat water was en als ze niet overgezet zouden worden zouden ze de pijp uit gaan. Maar als het water met elkaar in verbinding staat dan kunnen ze er toch al heen zwemmen of niet? Of wordt het nu ergens dichtgegooid?
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

29-06-2005 13:44

Remco van Hal schreef: Maar als het water met elkaar in verbinding staat dan kunnen ze er toch al heen zwemmen of niet?


Jammer genoeg niet,
Als dit het geval zou zijn dan was ik er niet eens over begonnen.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

29-06-2005 14:23

Er zit zeker zo'n soort rooster voor de open verbindingen waar de karper niet door kan?
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

29-06-2005 14:26

Ruud de gouw schreef:
Remco van Hal schreef:D, je laat het water lekker met rust en ga gewoon een protest houden met alle vissers. Maar het zou wel erg sneu zijn. Maar om vissen nou over te plaatsen nee. Je zet een pinguing toch ook niet uit in de sahara omdat de mensen daar ook wel eens een pinguin willen zien. Behoud van de vis gaat voor. Daarna pas het plezier om de vis.


Lekker vergelijk weer een pinguin in de woestuin is niet hetzelfde als vissen overzetten van een water wat afgesloten gaat worden voor vissers en de wateren met elkaar zijn verbonden.
Ik weet over welk water het gaat waar Robbie het over heeft , en ik vind dat de vis die op dat water gevangen word zo naar de andere kant van de weg moet gaan, het water staat idd met elkaar in verbinding en het water waar ze opgaan is waarschijnlijk 8 keer zo groot als het water waar ze nu inzitten.
Overigens ben ik van mening dat het niet op allerlei wateren moet gebeuren, maar je houd het toch niet tegen.

P.S. mijn mening !!!


ik vind het in ieder geval ook geen excuus om de vis over te plaatsen
het is alleen maar in eigenbelang (van de visser).
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

29-06-2005 14:29

Het belang van de vis moet altijd voorop staan.
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

29-06-2005 15:31

[quote="elco kuipers"][quote="Pim Dijkgraaf"]Ik heb er nog niet zoveel last van gehad, een keer aan zo'n recreatievijver. Er zijn in Lemmer volgens mij maar 2 echte karpervissers, ik en mijn vismaat, dus we zullen elkaars vissen niet in elkaars wateren zetten:P. Wel veel volk dat uit het oosten komt dat niet mer de klauwen van de vis af kan blijven!

Pim[/quote]


Oosten des lands of oosten als polen en duitsers?[/quote]

Nee de oosterburen :P . In het oosten van ONS land hebben ze er volgens mij namelijk ook veel last van.

Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

29-06-2005 17:23

marcel bertens schreef:
Ruud de gouw schreef:
Remco van Hal schreef:Overigens ben ik van mening dat het niet op allerlei wateren moet gebeuren, maar je houd het toch niet tegen.

P.S. mijn mening !!!


ik vind het in ieder geval ook geen excuus om de vis over te plaatsen
het is alleen maar in eigenbelang (van de visser).


Als je eens wist wat er allemaal op zwemt dan is het maar eigenbelang waters staan al met elkaar in verbinding en of ik ze nu in dezelfde plas uitzet of 50 mtr naar rechts aan andere kant rooster :roll:
Ik zie iig het probleem niet
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-06-2005 00:39

Hoezo 'je hoort' Robbie. Dit zal toch in de ALV zijn besloten, niet? Wie daar toen niet aanwezig was heeft dus nu ook geen recht van spreken, laat staan eigenmachtig vissen overzetten.