Targetvissen,bah!!

Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

26-06-2005 00:13

het woord target heeft bij een een vieze nasmaak in de mond,dan zie ik TE fanatieke vissers,die kostte wat kost die vis proberen te belagen,zodat het een obsessie word.Maakt niet uit wat het kost,vaak gaat het ten koste van het gezin,werk,sociale contacten(heb het allemaal meegemaakt) en waar brengt het je,je bent zielsblij dat je hem heb en er kan weer een water uit je boek geschrapt worden.Want zo gaat het wel vaak,(de target is meestal de zwaarste,want daar word je voor geprezen en niet voor een mooie van 20 pond,want die tellen niet meer).Kijk maar is hoe mensen gemaakt worden door bekende andere bekende vissers,de druk is zo hoog,want ze moeten presteren.Als ze niks vangen is het een peppie.Ik heb vissers zien komen en gaan,sommige stoppen,omdat ze gemaakt zijn door bekende en stoppen omdat ze falen,omdat ze hun target niet halen.Klinkt allemaal leuk bekend zijn en voor een team vissen,of voor mainline of nash vissen,want hoe kom je daar? precies,schrijven en contacten hebben en mekaar een veer in de reet steken.Ik vind het gewoon jammer,dat door dat specimen hunting alle vissport voorbij gaat.Tegenwoordig moet je scoren en dan lopen ze met hoge borst op zwolle rond en geven een lezing,ik vind karpervissen een beetje te commercieel worden allemaal en het is aan jezelf of je daar aan meedoet,maar als je op de sloterplas loopt en een jochie van 16 vangt daar een spiegel van 22 pond en pleurt hem zo terug,omdat het geen dertiger is(dat stond in de boeken!! zei hij,1 op de 5 is een dertiger),waar draait het allemaal nog om,blijkbaar niet om het vissen en het vangen,je moet scoren en veel mensen zijn daar gevoelig voor,ik denk hiermee een gevoelig onderwerp te hebben aangekaart,ben benieuwd naar de reacties
Leon van Toorenburg
Berichten: 61
Lid geworden op: 31-05-2003 02:00
Locatie: woerden

26-06-2005 03:00

het is nog altijd vrijheid blijheid ieder zijn ding
MIJN DING IS HET NIET MAAR IEDER HET ZIJNE
vergeet ook niet dat zonder strevers we nog steeds met bamboe hadden gevist
Laatst gewijzigd door Leon van Toorenburg op 26-06-2005 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

26-06-2005 07:44

Vooruit gang in techniek of het moeten scoren anders hoor je er niet bij..
Dat vind ik 2 erg verschillende dingen leon.

Ik ben het helemaal met lindsey eens.
De bladen gooien je dood met biggenfoto,s.

Niet dat ik geen grote karper wil vangen...
Maar een karper van 8 pond ben ik ook nog steeds blij mee.
En sinds ik de digicam heb gaat ook alles op de foto...gewoon omdat ik het leuk vind om alles op de pc te rangschrikken.

Bij een team horen is bekend willen zijn.
Maar ook vaak doelen ze dan op de sponsering.
Met het nieuwste te kunnen vissen of testen.
Daar hebben wij ook weer profijt van.
Ik zie de teams meer als test teams en niet als bekendheids vissers.
Mja als ze dan dingen getest hebben staan ze er vaak met foto bij.
Dus worden ze vanzelf bekend....maar zonder fielttesters is er weinig vernieuwing in het assortiment.

Dus Echte target visser zijn is voor mij niet weggelegt.
Fielttester ook niet wegen tijd gebrek.
En bekende visser helemaal al niet ...alleen onder de rotten waar ik mee vis.

groetjes marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

26-06-2005 09:27

Mijn idee op dit verhaal/vraagstuk is eigenlijk vrij simpel...

er zit een heel groot verschil tussen de diverse karpervissers die aanwezig zijn.

als we ons concentreren op de targetvisserij denk ik dat er twee categorieën zijn:

1) de karpervissers die geboren worden uit de boeken of verhalen waardoor zij zo snel mogelijk dikke vis willen vangen. Wanneer dit niet slaagt zie je ze inderdaad snel afhaken.

Maar in mijn ogen is er een hele grote groep twee...

2) de karpervissers die zoveel plezier in hun hobby hebben dat het ze geen flikker uitmaakt of ze veel vangen. Deze mensen richten zich puur op bepaalde vissen (groot of klein) om zo een vaste moeilijkheidsgraad te behalen en hier maar wat gelukkig mee te zijn.

Persoonlijk ken ik genoeg jongens die op deze manier vissen, jongens waarvan je weet dat ze plezier in hun visserij hebben en dit nog lang zullen doen. Meerdere van deze jongens hebben reeds zeer dikke vissen op de kant gebracht maar reppen daar met geen woord over, ze genieten er alleen maar van en de eigendunk wordt er misschien wel mee verbeterd, doch het is niet merkbaar aan ze.

Gezien deze groep mensen denk ik dat je niet iedere targetvisser hetzelfde moet bekijken, achteraf blijft het toch voor iedereen zijn eigen hobby en die persoon beslist zelf of hij een limiet stelt aan zijn visserij of niet.

Zelf heb ik ook nog steeds enkele targets op mijn lijst staan, waarvan ik er ook echt enkele binnenkort wil vangen. Dat is voor mij echter geen reden om niet vol van mijn visserij te genieten, ookal blank ik 150 uur per maand en vang ik soms een visje. Die keuze maak je...

Cheers
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

26-06-2005 09:48

Ik ben het ook wel een heel eind eens met Lindsey. Wat jij schrijft is gewoon de realiteit maar om dit nu in de schoenen te schuiven van de Specimen hunters, nee. Ik denk dat het gewoon een aparte doelgroep is die dat zo doen. Kunnen we nog wel een naam voor verzinnen. Peppennekken of Knollenknoepers :lol: :roll: :roll: ga zo maar door

Echte Specimen hunters (tweede stukje Frank Avezaat) heb ik absoluut geen problemen mee. De ene vangt graag veel en maakt niet hoe zwaar ze zijn de andere gaat rustig op een plas van 30 hectare zitten waar maar 10 vissen op zwemmen en steekt al z'n tijd in het vangen van die 10 vissen. Ieder z'n ding.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

26-06-2005 09:51

Kijk groot is mooi maar niet altijd beter.mij mooiste vis die ik heb gevangen was 14 pond het was een rijen werkelijk prachtig patroon.Mijn zwaarste was 36 pond een spiegel een kapotte bek en verwondinge aan bijde flanken jammer.Ik zelf heb een gezin twee jongens 3 en 4 jaar
en een schat van een vrouw.Die mij in mij visserij erg vrij laat ,ga ik daar teveel misbruik van maken is er gedonder in de keet.En dat is het mij niet waard maar mar bij een goede voorberieding kun je wel je doel halen in een kleine tijd.Een hobby hebben is leuk maar wordt het een obsesie wordt het al minder.Dan komt het moeten al gauw om de bocht en slaat de ontspaning van het vissen om in geestelijke druk.En dat is toch volgens mij wat targetvissen is.Nee geef mij me hobby dan mar, lekker vissen.De spannig op die lose piep of de swinger die even omhoog gaat en dan later overgaat in een run heerlijk gewoon.En die groote vis paseert wel een keer voor je het weet sta je zelf met een hengel die kromt tot in het handvat.En als de vis dan op de kant is en hij weegt dan ook nog eens 40 of 50 pond dan ben je gelukkig en blij :P .Gaat het daarintegen om tagetvisserij is het kut weer die vis :evil: .Daar kom ik niet voor ik wil die anderen die gigant en wat heb je dan geen ontspannig maar het moeten.Nee dan toch liever de hobby :wink: :wink:
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

26-06-2005 10:17

Een ieder moet naar mijn iedee vissen op de manier waaruit hij/zij zijn/haar voldoening haalt. Zolang ze er verder niemand mee lastig vallen.
Targetvisserij is een visserij appart, niet mijn visserij maar goed. Je kunt moeilijk iemand gaan veroordelen omdat hj aan targetvisserij doet, maar blijf met je beide benen op de grond staan en veroordeel een ander ook niet omdat hij/zij geen dikke vissen vangt.

Laat een ieder in zijn waarde, en geniet van je eigen visserij.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

26-06-2005 11:16

Ik kan me in het stukje van Lindsey heel goed vinden. De één vist voor zijn plezier en de andere is een targetvisser, op zich niets mis mee. Een ieder moet vissen op de manier die hij/zij plezierig vind.

Maar de strekking van het verhaal van Lindsey is dat er vissers zijn die ten koste van alles (vrouw, kinderen, enz) alleen maar aan vissen denken, alles moet daarvoor wijken en voor de omgeving geen oog en aandacht meer hebben.

Groeten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

26-06-2005 11:20

Ik vind dat iemand die een veertiger heeft, niet beter hoeft te kunnen vissen dan iemand met een PB van 20 pond.
Een 40-ponder hoeft niet moeilijker vangbaar te zijn dan een 20-ponder, mar dat is weer een ander verhaal.

Als persoon A op een water vist, waar de top van de vissen op 26 pond ligt, maar dit is een moeilijk water. Hij gaat er helemaal voor en stelt als target een mooie leder van 22 pond.
Na een aantal sessies heeft hij een paar vissen op de kant, waaronder ook de grotste van het water op 26 pond. Dit is gelijk zijn PB. Een paar maanden later heeft hij het water helemaal door en vangt uiteindelijk zijn target op 22,5 pond. Persoon A is dolgelukkig en heeft bewezen dat hij zijn doel kan behalen.

Persoon B echter zit op een makkelijk water te vissen, waar meerdere 40-ers zwemmen. Hij vist er een paar middagjes en avondjes na het werk. Hij vangt erg goed, de vissen kennen geen argwaan en vallen de voerplek aan. Na een paar sessies pakt hij zijn eerste veertiger op een avondje na 2 uur vissen.

Persoon B heeft een 40-er gevangen en kan beter vissen dan de eerder beschreven persoon A. Zo wordt er vaak beredeneerd, er wordt totaal niet gekeken naar de omstandigheden. De beschikbare tijd en budget is ook van belang. Maar dit blijken allemaal factoren waar niemand naar kijkt, het gaat puur om de ponden.
Persoon B kan dus beter vissen, dan persoon A, welke heeft zitten zwoegen om zijn target te vangen.

Ik vind dat het vaak totaal verkeerd wordt gezien. Sommige mensen visse op wateren waar geen 30- of 40-ponders vangen. Ikzelf heb ook op waters gevist waar geen 30-ers zwommen, simpelweg omdat ik de behoefte niet heb om ook te moeten presteren. Op dit water heb ik 5 vissen tussen de 25,2 en de 28,2 pond gevangen, de top van de populatie. Ik vind dan dat ik niet slechter vis dan iemand die ergens een 40-ponder heeft gevangen.

Veel mensen vinden je dan een slechte visser, maar ik vind dat iedereen zijn eigen visserij uitoefent en iedereen op zijn manier goed kan vissen, want we hebben niet allemaal hetzelfde doel voor ogen: het vangen van die 40-ponder.
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

26-06-2005 11:36

ik zal een mooi voorbeeld geven,er is een plek op een bekend water in amsterdam waar een dikke vis altijd huisvest,je ziet hem vaak leggen aan de oppervlakte,maar zodra er een korst bijkomt is ie pleite.Dan zie je hem langzaam wegzakken naar de takken toe.Er werd zwaar gehunted op die vis.De specimen hunter kwam in de viswinkel en werd meteen om ze oren geslingerd;heb je hem nou nog niet??? Totdat er op een gegeven moment een 'peppie' kwam en die hem ving in een avondje,het resultaat was een hele dikke mooie dertiger.De vanger had de mooiste dag van zijn leven en de hunter had de rotste dag van zijn leven,want de vanger was nu een stekkenpezer.Zo an ik nog wel een boel voorbeelden geven.De geestlijke druk(zoals al werd aangegeven) speelt dan heel erg veel mee,want je moet scoren,dan maar slecht geslapen voor je werk,want ik kan om 7 uur inpakken en dan naar me werk gaan.Karpervissen blijft een schitterende hobby,maar ik zie het wel erg commercieel worden allemaal.Ik wil op niemand afgeven en iedereen moet lekker door blijven vissen,of het nou voor zichzelf is ,of voor de bekende bladen,maar wou gewoon mijn standpunt aangeven en denk wel dat het gelukt is
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

26-06-2005 11:39

Ik doe r ook niet aan mee. Als ik een zware vis mag vangen, komt het vanzelf wel een keer als de tijd rijp is. Ik ga er niet speciaal mijn hele leven voor overhoop gooien.

Ik vis gewoon op mijn manier, hoe ik het meste plezier eraan kan beleven.
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

26-06-2005 11:50

Ieder z'n ding denk ik..
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

26-06-2005 11:53

dit werd gezegd;De beschikbare tijd en budget is ook van belang. Maar dit blijken allemaal factoren waar niemand naar kijkt, het gaat puur om de ponden.
hier sla je de spijker op ze kop!!! Tijd is misschien wel de belangrijkste factor,samen met aas/stekkeuze.Tuurlijk komt er heus wel wat bij kijken,om vissen te vangen.Tuurlijk vangt de ene persoon altijd meer als een ander,maar veel vissers lopen na verloop van tijd naast hun schoenen,dat vind ik altijd zo jammer.Als iemand loopt te hakken op bepaalde wateren en hem word de term als topvisser op de mouw gespeld,is het wel heel erg,dat de beste man aleen nog maar in ze eentje vist,want de keren dat er iemand meeging en hij blankte,tja dat kan natuurlijk niet.Toen werd er een zware jongen gevangen op een door diegene geclaimt gewicht van 37 pond,tot ik hem ving 2 dagen later op 32.2 pond,pfff-groot verschil zeg.Nee,ze hadden al gepaaid,het was namelijk in oktober,probeer je daar maar uit te lullen.De verleiding om hem naar boven af te ronden lijkt me groot,maar het komt gewoon vaak uit en als je een specimen hunter bent,ben je helemaal de lul.Nu hoor ik sommige mensen denken,dat vaak de mensen die hierover klagen zelf nooit wat vangen ,fout gedacht!!
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

26-06-2005 12:10

liegen over gewicht dan ben je wel heel zielig mar ja dat krijg je er van als je je eigen boven een ander wil stellen ik heb het zelfde meegemaakt ook een bekende vis de jongen in kwestie wist nog niet dat ik hem een week er voor had gevangen het was naar de paai de jongen vertelde dat hij de vis ving op 35 pond toen ik zij dat ik de zelde vis had gevangen op 26 pond liep hij met een rood hoofd snel weg dit is al de 4e keer dat hij op zijn bek gaat hij wil graag indruk maken op zijn vriendjes maar heeft geleid dat zijn vriendjes niet meer willen vissen met hem
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

26-06-2005 12:14

Ja, precies. Maar dit komt zo vaak voor. Dat zijn inderdaad de mensen waarvoor alleen de gewichten tellen. Ze vangen er eentje van 34 pond, ronden het af naar 37 pond. O f ze kunnen gewoon niet wegen (natte bewaarzak er niet aftrekken), dit gebeurd vaker dan je denkt.

Maar ze hebben alleen hunzelf ermee, al vinden ze zelf van niet. Ik zou zo niet kunnen verder vissen, ik wil het precieze gewicht weten. Als ik een vis vang, kan ik er niet mee leven om hem een paar pond zwaarder te noemen. Maar als iemand daarmee aanzien denkt te krijgen, moet hij zichzelf vooral zo voor gek neer zetten. Vroeg of laat komt het toch uit, zoals het voorbeeld wat hiervoor wordt genoemd. En lul je er dan maar eens uit, dat lukt niet meer.
Is het dat waard, al die aanzien van je (zogenaade) zware vissen. Dan wordt je ineens door niemand meer vertrouwd, ook al vang je dan wel een echte 37-ponder. Eigen schuld!!


Oow, ik zie dat in de tijd dat ik zat te tikken, Remon ook een post heeft gedaan. Dit is nu precies waar het toe leidt, en op deze manier raak je alles kwijt. Maar dit is je eigen schuld, dus waar kies je voor?
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

26-06-2005 12:17

Oow, ik zie dat Remon in de tijd dat ik zat te tikken ook een bericht heeftgepost.
Dit is precies wat er gebeurd in de praktijk. Je raakt vroeg of laat alles kwijt door je eigen leugens. Het ligt aan jezelf of het je dat waard is.

Het is echter wel prachtig als je iemand zo onderuit kan halen. 8) :lol: Hij vraagt er zelf om.
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

26-06-2005 12:22

en zo heb je dan al snel een bijnaam; .... de leugenaar.In amsterdam loopt een heelgoed voorbeeld rond,ik zal geen naam noemen,die vangt 40 ponders,waar misschien 1 verloren 30er zit
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

26-06-2005 12:26

Ja, ik weet het.
Hir in de buurt loopt ook zo'n mannetje rond. Niemand mag hem en hij vangt ook allemaal hoge dertigers en een enkele veertiger.
Alleen is het bij hem allemaal waar, serieus. Hij heeft een serie prachtige karpers op zijn conto staan. Maar dat heb je als je geen werk hebt, je kan vissen wanneer je wilt.

Waarom denken jullie dat Phil Cottenier zo'n verschrikkelijk mooie lijst grote vissen achter zijn naam heeft staan. Simpelweg omdat hij 4-5 nachten per week vist, minstens.
Ik zeg niet dat het iedereen dan lukt, maar je hebt een ontzettend groot voordeel tegenover de rest. Je kan buiten de weekenden vissen en tijd is het belangrijkste in de karpervisserij. Als je dit niet hebt, kun je niet eens vissen, dus.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

26-06-2005 14:38

Ik snap werkelijkwaar niet waar iedereen zich hier zo druk om maakt!
Als iemand graag grote vissen wil vangen, prima, als iemand liegt over gewichten heeft hij alleen zichzelf ermee, ik heb me er nooit druk om kunnen maken. Ik kijk wel met een glimlach de andere kant op.
En wie is nou een betere visser? Ik vind nog steeds dat gewichten daar niks mee te maken hebben. Iedereen kan een keer geluk hebben, dus alleen een dikke vis, hoe groot ook, zegt mij niet zo veel. Wat ik veel interessanter vind is het verhaal achter de vangst en de omstandigheden waarin de vis gevangen is.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

26-06-2005 14:57

Ja, dat is wat ik ook al eerder zei. Het gaat er ook om op de manier waarop/hoe de vis is gevangen. Is het puur geluk geweest, of heeft de persoon er echt alles voor gedaan?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

26-06-2005 17:41

Beste Lindsey,

een visser vangt zoveel vissen als hij wil en ook zo groot als hij wil. Dit is het leuke van vissen. Je bepaald dat zelf.

Een ander zal hier altijd een oordeel over hebben.

Wel eens geprobeerd om 250 nachten per jaar te vissen, zoals Phil Cottenier? Is dat makkelijk? Zo lang? Zo vaak? Zo veel?

Iemand die zo veel grote vissen vangt over zo'n tijdsbestek en telkenmale grote vissen blijft vangen is domweg enorm gepassioneerd over zijn hobby.
Hij bepaald hoeveel vissen hij vangt en hoe groot.

Het mooie aan vissen is, dat het een individuele sport is. Laat je niet gek maken door anderen en beleef het op jouw manier.

commercie is een overlevingswijze en hoeft geen lelijk woord te zijn.

mvg Mitsz
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

26-06-2005 18:37

Vissen doe ik voor m'n plezier,met elke vis ben ik blij of ie nou 10 pond is of 35 pond,maar vang toch het liefste een zware,mooie of bijzondere vis
en ik denk ook wel dat het bij de meeste vissers zo is.
Maar er is natuurlijk ook de targetvis,targetvissen geeft mij net dat beetje extra,veel moeite er voor over hebben om het voor elkaar te krijgen om die eene vis ,waar je zolang op hebt gewacht en al die uren voor hebt gemaakt,op het droge te krijgen.
En terwijl je op die eene vis wacht zijn de andere natuurlijk ook welkom
en als je hem dan eindelijk gevangen hebt,op naar de volgende target.
Het geeft mij op het moment dat ie op m'n mat ligt echt een supergevoel
wat ik niet bij iedere vis heb,maar dat wil zeer zeker niet zeggen dat ik niet met iedere vis blij ben!!

iedereen heeft zijn eigen manier van vissen,en dat is misschien ook wel het mooie ervan :wink:

mvg....
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-06-2005 20:45

Iedere visser dus ook Lindsey is een targetvisser, het target, het doel, is immers een karper.
Sommigen krimpen dit in tot een bepaalde vis, zolang ze dit leuk vinden moeten ze het doen.
Ik houd het wel op mijn target is dat is karper en het liefst zo zwaar mogelijk.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

26-06-2005 21:03

leuk om alle reacties is allemaal te lezen en te concluderen dat het om het vissen draait,en terecht.Denk dat er idd maar een handvol zijn die doorgeslagen zijn en willen pronken op de voorpagina van de karper/karperwereld.In het blad zie je toch vaak alleen maar biggen,als je die vangt is het allemaal mooi meegenomen,ik baal er echt niet van hoor,als ik een big vang.Maar het moet niet ten koste gaan van de sport,vroeger op de oostoever op de sloterplas was het altijd goed vangen,totdat er een bepaalde groep het verklote(in dit geval hagenezen),resultaat;mag niet meer nacht gevist worden,op de amstelveense poel is het nu ook heel streng,er werd 500 meter uitgevaren(in dit geval hagenezen) en mensen die erom heen woonde werden het onmogelijk gemaakt om hun honden nog uit te laten,we hebben zo een mooie sport,maar hoe lang nog overal??
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

26-06-2005 21:14

Ik moet inderdaad zeggen dat ik in het verleden meerdere malen foto's heb opgestuurd naar diverse karperbladen. Ik heb er van die vele keren maar 2 keer ingestaan, en dat was precies met de zwaarste vissen. Ik vond dit ook erg opvallend.

Ik had ook een foto opgestuurd met een mooi verhaal erbij van een mooie 8,5 ponds volschub. Ik was dolblij met deze vis, het was tevens ook mijn eerste volschub. Ik heb dit verhaal naar verschillende magazines opgestuurd, vergezeld met meerdere foto's. In 1 blad werden ze toen gezet (viel me nog mee), maar een foto van de volschub stond er niet bij, hoor. Alleen de foto van de grootste vis en ze hadden het verhaal nog aangepast ook.