Silicone kit als boiliespuit?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

25-06-2005 21:51

Ik zit met en probleem.
Ik heb toen ik begon met boilies draaien die boiliespuit bij Raven gekocht. Later gezien is het een ware ramp en miskoop, maar daar kom ik nu pas achter nu ik vaker me eigen boilies wil gaan draaien. Dat hele ding is gaar, hij slipt, de ring binnenin breekt enzovoorts.

Nu zat ik op de zoekfunctie rond te neuzen en kwam de opmerking voorbij om een silicone kit als boiliespuit te gebruiken. Deze zou niet slippen en goed geschikt zijn.
Nu was mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft, en wat je hiervoor moet aanpassen om hem voor je boiliemix te kunnen gebruiken.

Ook alle tips omtrent betrouwbare boiliespuiten zijn welkom. Ik ben namelijk dus dringend op zoek naar een nieuwe, want hier valt niet mee te draaien.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Denny
Laatst gewijzigd door Denny Verdoold op 26-06-2005 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

26-06-2005 20:41

mijn maat en ik hebben inderdaad een gewone kit spuit gebruikt om boillie's mee te maken.
gewoon een lege kitspuit nemen en het plasticje die normaar de kit aan duwd eruit halen en aan het metaal van de spuit bevestigen.

en volgens mij passen de opzet stukjes van je boilliespuit van raven op het scroefdraad van een lege kit tube.

het ging wel aardig op zich maar na verloop van tijd en een keer een wat steviger deeg scheurde de kit tube open.

maar ja een kit tube kost ook niet zo heel veel dus is makkelijk te vervangen

succes
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

26-06-2005 21:19

Hartstikke bedankt, ik zal eens gaan kijken of mijn pa nog een lege kit heeft liggen.

Iemand anders nog ideeen of betrouwbare boiliespuiten in gedachten. Het zal toch niet zo zijn dat iedereen problemen heeft met zijn boiliespuit of dat we allemaal die van Raven hebben?
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

26-06-2005 22:06

Ik zat ook aan KItspuiten te denken om mijn worsten te maken, maar wat bedoel je met ""Het plastic van de spuit verwijderen en aan het metaal maken??"
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

27-06-2005 08:45

Ik had al in een eerdere toppic aangegeven dat wij hiervoor een leuke handleiding hebben. Ik heb helaas nog geen foto's bij het verhaal maar heb even snel de handleiding online gezet.

http://www.karpervissersonline.nl/boiliespuit.html

Groet Pascal
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

27-06-2005 09:34

MOoi Pascal, ik ga meteen aan de slag! nog even de kit van mijn vader ergens tussen spuiten en ik heb een lege bus
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Plaats reactie