meest gekke gebeurtenis tijdens een sessie

Plaats reactie
Gast

15-04-2002 16:56

heb er ook een paar!!!

1)toen ik kleiner was en nog geen eigelijke visser was vroeg m'n neef mij om samen met hem naar het astridpark te gaan om z'n vriend te bezoeken die daar aan het vissen was.we komen daar toe en vraag z'n vriend mij of ik eens wil uitgooien.ik zat op een stoel en bleef zitten om uit te gooien.nu glijd ik tijdens het uitgooien van m'n stoel recht het water in.het probleem was dat ik een jaar of zes was en nog amper kon zwemmen.gelukkig met de schrik er vanaf gekomen en kletsnat terug naar huis.

2)iets later had ik de virus te pakken en ging ik eens kijken naar de vissers in hetzelfde park.ik sta achter een visser die met de vaste stok aan het vissen is.hij gooit uit,krijg ik toch wel de haak in mijn neus zeker.gelukkig hierook zat de weerhaak er niet door of ik kon met een haak in mijn neus naar het ziekenhuis.

3)gehoord van een palingvisser genaamd "de slacken" van bij ons in blankenberge.hij staat 's nachts te vissen in de polders achter paling,wat eigenlijk niet mag! en hoort hij plots een EUUUUUUUHHHHHH!!!! vlak achter hem.denkt die bij zichzelf:tja daar staat die visgarde achter mij zekers!hij draait zich om ziet een stier die uit zijn weide was gebroken."de slacken" vlug zijn spullen bijheengeraapt en vlug op zijn bromfiets gesprongen:-)

groetjes :wink:
toon veraghtert
Berichten: 12
Lid geworden op: 30-05-2002 02:00
Locatie: Meerhout België

30-05-2002 22:44

ook nog zoiets,
zat een jaar of 2 geleden op een cultuurwatertje te vissen. Komt er een vent van rond de 40 bij mij zitten en begint zich daar af te rukken. Nog nooit zo snel thuis geweest. Een kwartier later was hij gelukkig weg en stond al mijn gerief er nog netjes bij. oef Niet voor een tweede keer vatbaar.
sluu toon
herman derkx
Berichten: 116
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: eindhoven

31-05-2002 11:10

ik heb verschillende rare dingen meegemaakt:
-regelmatig voortplantende stelletjes gezien
in bootjes in het riet,homo's,lesbienes en zelfs bijna bejaarden 60.
-bedrijgingen/berovingen
-zatte zwervers
-regelmatig een nat pak gehaald

en 1x een jaar of 8 geleden ging ik vissen op snoek met een maat van me.
we hadden bijde een rapala aan de lijn. hij loopt voor me met zijn hengel overzijn schouder, haakt hij mij in mijn oor en diep.
weer haak erin.
ik op mijn fietsje naar huis met een mooie oorbel boven in mijn oor. heel de buurt had het inmiddels gezien want het bloedde behoorlijk. naar het ziekenhuis en daar is ie verwijderd nadat het hele medisch personeel het bekeken had.
iedereen had behoorlijk gelachen moet ik zeggen.

groetjes herman.
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

31-05-2002 14:05

Toon.

Kwartiertje maar?
Was het zeker een "oude rukker" :grin:
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

31-05-2002 14:07

Herman.

Gelukkig mocht je 8 jaar geleden nog met levend aas vissen, anders had je maat nog een bekeuring gekregen ook :smile:

Mazzels,

Mike
Bob Smit
Berichten: 133
Lid geworden op: 25-03-2002 01:00
Locatie: enschede

31-05-2002 15:54

Ja mensen je maakt wat mee langs de waterkant, bijvoorbeeld aan de overkant een rukkende gozer in het riet, een gabber en zijn vriendin die vrolijk een eindje verderop zich voort beginnen te planten

gr bob
Bob Smit
Berichten: 133
Lid geworden op: 25-03-2002 01:00
Locatie: enschede

31-05-2002 21:53

Nog een gekke:
run, krijgen, drillen, terugzetten en erachter komen dat je aas is gejat door dat kleine jongetje dat net stond te kijken hoe jij stond te drillen :S
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

03-06-2002 22:05

bij ons aan het twenthe kanaal zitten de homo bosjes....en laat het nou net zijn dat dat een goeie stek is in bepaalde perioden.Ik heb het al meerdere malen meegemaakt dat die homo's elkaar toch een beurt gaven vlak naast de tent echt niet normaal!!
en dan later vrolijk komen vragen of het al wat is....
bahhh
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Roel Stuurop
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-06-2002 02:00
Locatie: Appeltern
Contacteer:

07-06-2002 13:43

Ja, tom en ik waren een x aan vissen op een krib op ons thuiswater. Komen er een stuk of 8 gasten aan met aangestoken rietpluimen en stokken. Jahahhh ff fikkie stoken hoorden mij. Ikke snel overlegd met tom, ikke met maglite in gezicht geschenen en tom zijn allerzwaarste stem opgezet. Jahh, hier wordt gevist. Ga maar stukje verderop zitten.

Pfjiew, wij shaken. Zonder die mag-lite was dat denkik niet goed gegaan.

So my motto:
If you're gone fishing take a mag-lite :smile:

Als je iemand daarmee in het gezicht schijnt ziet hij toch niet wie erachter staat :wink:
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

08-06-2002 20:43

Vandaag meegemaakt:

Ik kom aan het kanaal en tel drie caravans. Resultaat: 200 m toegevoerd met pay and go Kevin Trash boilies.
Ik begin te vissen en er komen drie jongens met scooters, stoppen 20 m voorbij m'n stek, kleden zich uit en springen in het water.

Ik heb het ooit makkelijker gehad. :smile:
Danny Jacobs
Berichten: 19
Lid geworden op: 22-04-2002 02:00
Locatie: Tilburg

09-06-2002 13:53

Vannacht meegemaakt,

ik ging weer es naar het kanaal naar een vrij afgelegen stek. Tussen het water en de plaats waar mijn tent staat ligt een fietspad. Eerst komt er achter me door een auto voorbij en evenlater draaitie om en komt over het fietspad (!) voorbij om me even te bekijken of zo. Er zaten 2 gasten in. Ja, dan zit je ook niet lekker meer in je uppie, want voor hetzelfde geldt komen ze terug... met meer... Dus ik ben maar op gaan ruimen om een uur of 0:00. Jammer, het was een mooie nacht...

GroetS,

Danny
arnoud van der kaay
Berichten: 22
Lid geworden op: 24-04-2002 02:00
Locatie: eindhoven

09-06-2002 16:17

ik was samen met mijn maat aan het vissen was hij vergeten de baitrunner er op te zetten met als gevolg dat na een piep een plons tehoren was hengel weg dus na een uur of twee haal ik een van mijn hengels in en wat denk je ik haal zijn hengel er uit (zonder vis overgens)

MZL
Etienne Straatman
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00
Locatie: Den Helder

09-06-2002 16:37

Zo'n 2 jaar geleden besluit ik om op een warme juni ochtend te gaan vissen bij een flat die over het water (sloot) ligt. Op een gegeven moment zie ik 2 heren aanbellen en er doet een vrouw open (was een doordeweekse dag).

Heren naar binnen en ik schonk er verder geen aandacht aan. Ca. 30 min. later wist ik waarvoor ze kwamen. Het waren loodgieters en die moesten wat putjes doorsmeren :smile:

Wat een herrie kunnen vrouwen maken zeg....:smile:
hans bitter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-06-2002 02:00
Locatie: zoetermeer

13-07-2002 21:36

een nacht gaan vissen maar mijn maat had eerst nog een verjaardag en kwam wat later.
later die avond als het al donker is komt hij aan.
het is behoorlijk mistig en hij gaat zijn lijnen uitvaren.
door de mist zie ik hem al na een paar meter niet meer.
wel hoor ik een enorme kreet en ik hoor de golven die het bootje veroorzaakt op de kant slaan.
geschrokken roep ik of alles oke is.
na op adem gekomen te zijn roept hij dat er een visje in de boot gesprongen was en die lag tegen zijn rug aan te spartelen.

met dezelfde maat ging ik hartje winter een dagje vissen.
na een half uur rijden en een kwartier lopen komen we aan op de stek.
daar komt hij erachter dat hij het bovendeel van zijn hengel is vergeten.
hij gaat hem toch maar ophalen en bij terugkomst zet hij zijn hengel in elkaar.
hij werpt uit en krak hengel gebroken.
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

14-07-2002 11:18

Eindelijk was het zover, de zaterdagavond kwam mijn neef. Het was die dag prachtig weer en we dachten dus, dat wordt een goede sessie. We vertrokken rond 20h30 en we hadden 1/4 van onze weg afgelegd en ja hoor, een eerste stortbui verrastte ons. Zeiknat gingen we verder met onze karren zo vol als het maar kon. Eindelijk op onze stek koppel ik mijn kar los en hoor ik een slag als ik mij omdraai. Het wiel van mijn kar bevondt zich in een hoek van 90graden. Kapot dus!
De volgende morgen na een mindergoede nachtrust schrik ik wakker van geritsel tussen de struiken. Ik vlieg mijn tent uit en ja hoor, daar staan onze beste vrienden. De buffels en paarden staan nog geen meter achter ons. Maar dat werd allemaal goedgemaakt door die plotse gil van mijn beetverklikker. Na een prachtige dril van 10 min kon ik er een landen van 7,5kg, en dat voor de eerste nacht. Mijn neef nam mijn fototoestel en wat bleek nu, de batterijen waren leeg. Vloeken dat ik deed! Mijn neef snel zijn fototoestel genomen en die bleek het gelukkig wel te doen.
Tegen de middag beldde ik mijn pa op omdat mijn wiel kapot was. Toen hij aankwam kwamen we erachter dat de andere buitenband ook nog eens stuk was. Na 3 dagen zoeken hadden we nog altijd geen nieuwe wielen. Gelukkig was de fietsenmaker zo vriendelijk om mijn wielen te maken(tenminste 1 ervan, de andere ging niet meer). Het strontregende en daar kwam mijn pa weer af op zijn fiets met 2 wielen. Ze zaten er onder dus dat was opgelost(dachtten we).
We vertrekken de donderdagmiddag naar huis, de kar is weer volgeladen en daar gaan we. En ja hoor, daar kwam het wiel los!!!! SHIT!!!!!!! Na veel wringen luktte het om alles weer op zijn plaats te krijgen en konden we vertrekken. Omdat het zo geregend had moesten we ook nog omrijden want alles stond onder water. Maar de rest liep gelukkig goed. OEF!!!!!

En dit hebben wij allemaal moeten doorstaan met als beloning 1 karper en 1 brasem op 5 nachten!!!!!!

Dit wil ik echt nooit meer meemaken!
piotr
almer de swaaf
Berichten: 43
Lid geworden op: 08-05-2002 02:00
Locatie: Middelburg/Utrecht

15-07-2002 10:54

Met een pennetje met mais uit blik in een afgesloten stuk sloot vol graskarper gevist. Beet, aanslaan en in 1 x dwarrelt de lijn door de lucht, haak eraf.. slechte knoop.. kutje..
Nieuwe haak, beazen en inwerpen.. na 30 seconden weer beet.. leuke dril graskarper van 65 cm EN mijn haak weer terug! Hoeveel pijn heeft zo'n vis nu eigenlijk als ie gewoon doorvreet? gewone karper was er zeker vandoor gegaan volgens mij trouwens..
Jordy Haasnoot
Berichten: 31
Lid geworden op: 13-07-2002 02:00
Locatie: scheveningen

16-07-2002 01:21

Heeeejz
Ik zat een X te n8 vissen met 2 vrienden en een vader van die vriend. Me pa en me oom die kwame ook nog later en die gingen zoon 30 M afstand van ons vissen. Sta ik in de n8 fftjes bij me pa met me vrienden krijg ik een run op me rechter hengel. Zie je die Kneus van een vriendjes vader de tent uit Knallen donderd op zijn bek pak de eerste de beste hengel en staat aan PIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP Run blijft gewoon door gaaan. Hoor je mij midden in de n8 iedereen ligt te slapen . LUL JE HEB DE VERKEERDE!!! Ik kwam aan rennen en sloeg hem aan en lande tog een mooie spiegel karper van 13 pond in me netje :grin:

En had ook nog een keer Zat ik te vissen komt er in 1 keer een vrouw op me aflopen .
Echt zoon heks die denkt dat ze alles is. Ja ik ben van de dieren bescherming en ik wil dat je nu weggaat want jij doet de vissen pijn .... bla bla bla Had ze de politie gebeld kwammen de joode effe later aan dat wijf alles vertellen zie ik 1 van die agenten in een deuk liggen :razz: .Nou hun stuurde die heks weg en die agente zaten nog een uurtje met on te babbelen :grin:

GreeetZ CarpHunter
Joost van Rangelrooy
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-07-2002 02:00
Locatie: Ridderkerk

17-07-2002 14:21

Ik zat een keertje bij ons in een slootje te vissen met een maat van me en hij kreeg midden in de nacht een run. Wij eruit om de vis te vangen. Ik sta daar met nog wat slaperige ogen als de vis zich aan de oppervlakte toont. Na twee minuten was het tijd om de vis te scheppen en wat gebuert er ..... er zwemt gewoon nog een schubkarpertje naast van 8 pond. Ik schep eerst de karper van 8 pond die niet gehaakt was en daarna de gehaakte schubkarper van 18 pond. Echt heel vreemd, ik was gelijk klaarwakker.
Respecteer elke vis!!!
Groeten Joost
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

18-07-2002 22:00

Ik heb het een en ander aan de waterkant meegemaakt , zoals:

- Twee kleine jochies aan de overkant zien vissen op witjes. Even later hoorden we geschreeuw van een van die twee jochies. daarna vissen ze verder. Een kwartiertje later verscheinen de ouders van de twee knaapje achter ons. Ze zoeken hun kinderen om te kijken hoe het vissen ze vergtaa. Schreeut er eentje vanaf de overkant: "Papa, papa er was hoier net een man die pakte me vast en hij wilde me aanraken" --> Er liep dus gewoon een pedofiel aan de overkant.

- Een auto die recht op je bivvy afkomt, de heuvel afrijdend, op 1 meter afstand van je tent 360 graden draaita en weer wegscheurt.

- Lekker zitten te vissen, als er een busje stopt de achterklep open wordt gedaan en er 4 joekels van rotweilers op je af komen ( terwijl je absoluut geenliefhebber van grote honden bent)

- Om 5 uur 's ochtends twee jongens aan de overkant van de plas zien rennen en over het hek zien klimmen.
5 minuten daarna zien we een man met een radio en een hond aan de overkant lopen. dus wij schreeuwen van:"hee Mafkees, zet die radio uit er wordt hier gevist!" blijkt dat een agent te zijn met hind en walkie-talkie die op zoek is naar twee voortvluchtige jongens.

- Een man met een rotweiler komt om 3 uur snachts naast je tent zitten, rookt een joint en gaat weer weg.

- je vismaat vangt een karper, legt z'n nieuwe hengel die hij die dag voor het eerst gebruikt, op de grond om hem opnieuw te beazen, pakt een boilie en gaat itten om hem aan de haarlijn te rijgen. Gaat ie boven op zijn hengel zitten!!! KRAK!!!!

- verkeerd op je chair liggen 's nachts. S ochtends een harde run krijgen, twee slapende benen hebben en als een pudding in elkaar storten met je bek in het zand

En nog een paar maar die ben ik vergeten, als ik ze weer herinner zet ikz e er alsnog wel neer. (dat waren namelijk de leuksten volgens mij)

groetjes,
Sjoerd Groot
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

09-08-2002 01:24

Je achterass afbreken van de zoals altijd, veelste zware beladen kar. Weg nachtvissesie, shit had nu al enkele vissen kunnen hebben.

Met niet kunnen vissende groet, J0H@N
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

09-08-2002 01:32

ghehehehe das wel nep voor hem! sorry dat k lach, maar het is toch ook wel klein beetje komisch !
ik heb gisternacht nog iets raars meegemaakt!
ik was aan het vissen(duhh) en ik werd wakker s'ochtends, was mn spoel leeg :sad: k was vergeten mn pieper aan te zetten !
dus ik d8 ( shit die vis heeft nu een rig in zn muil :'( ) hoor ik opeens mn vismaat zn pieper afgaan, zat mijn vis met mijn (300 meter)draad en mn rig in zn muil aan zijn haak '!!! echt heeeeeel erg toevallig !
gelukkig hebben we de vis netjes kunnen onthaken ! zijn haak zat in een klit van mijn draad :smile:
best vaag eigenlijk!
Just another carp fisher.......
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

09-08-2002 01:42

Damien maak je je draad met plakband aan de molen vast of wat? Als dat bij mij gebeurd dan ligt de draad ALTIJD vast aan de molen en die zit aan mijn achtersteun verankert. Ben benieuwd hoe jij je draad aan de molen vastmaakt.

Met lachwekkende groet, J0H@N
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

09-08-2002 02:50

ik maak mijn draad nooit vast
je maakt het zelde mee dat je hele draad opraakt ! en als dat gebeurd wil je niet dat je karper je setje aan diggellen trekt !
ik maak nieteens een knoop ik wikkel mn draad eerst een betje over elkaar heen en dan spoel ik het netjes op !
Just another carp fisher.......
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

09-08-2002 11:59

Dus damien jij wil wel dat een karper met 200 of zelf in mijn geval 600 meter draad er van doorgaat? Wat denk je dat er gaat gebeuren, de vis gaat zijn eigen vastzwemmen en dan.........

Denk ff na !!!!!!

Het gebeurd ZELDEN bij jouw, maar als het gebeurd ben je te laat en wat mij betreft een moordenaar!!!!

Dus toch wel ff verandere aub!

J0H@N
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-08-2002 12:30

In het zuiver theoretische geval dat je het eind van de spoel nadert (bij de huidige gebruikelijke spoelcapaciteiten) knalt de lijn op de (zwakke) knoop bij de spoel vanzelf. Een dergelijk uit de kluite gewassen karper met turbo aandrijving is niet te stoppen. Het plakbandje is bij sommige voornamelijk in gebruik uit voorzorg dat de hengel niet stuk getrokken wordt als de lijn door een boot gepakt wordt. Ook tamelijk theoretisch, want zo ver laat ik het nooit komen (kap de lijn wel). Al in al lijkt het me toch geen punt om al te ethisch over te gaan doen. Bovendien kun je je slip dichtdraaien als het zo ver is.

Kees

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kees Ouwehand op 2002-08-09 13:12 ]</font>