meest gekke gebeurtenis tijdens een sessie

Plaats reactie
Carpboard
Berichten: 48
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

21-01-2002 13:57

Geplaatst: 20-01-2002 19:45 door Egwin Vugts.

Op een mooie zomer dag besloot ik te gaan vissen aan de verbreding aan het kanaal. Een schitterende stek met een nadeel: Je moet een afgesloten brandweerhek openen, maar dit is opzich niet zo moeilijk en daardoor is het wel rustig op de stek zelf. Die bewuste zomerdag pakte het toch allemaal net iets anders uit. Na het openen van de brandweer poort reed ik over het smalle pad naar de stek ongeveer 1 kilometer verder op. Ongeveer na 250 meter, op een klein open plekje dacht ik iemand te zien staan, NAAKT, nee hij hing aan een boom?! Even schoot er de gedachte van zelfmoord door mijn gedachte, mijn hart ging tekeer. Niets bleek minder waar. Ja, de beste man hing daar zeker wel, naakt, vast aan een boom met van die SM-attributen maar alleen omdat zijn partner hem daar had laten hangen die nadat hij mij had horen aankomen er vandoor was gegaan. Wat hing die vent voor lul. Letterlijk. Mijn maat die even later kwam heeft ze niet meer gezien. Blijkbaar snel het hazenpad gekozen. Ben overigens gewoon gaan vissen. Kan me niet meer herrineren of ik toen nog iets gevangen heb?
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

21-01-2002 20:21

Niet echt spectaculaire dingen, maar wel dingen die je bij blijven. Zo heb ik tijdens het indraaien van de lijn al 2 snoeken gevangen die in de heen en weer wapperende boilie een visje zagen.
Ook een keer op een kattevoer boilie een paling van 800 gr. Na dat het alu-folie zo`n 10 min. steeds een paar centimeter bewoog toch een keer aangeslagen en jawel hoor een dikke vette paling.
Ook zat ik een keer muisstil tussen het riet te korst vissen. Zie ik een golf op me afkomen, maar een beetje zigzaggend. Was het een ringslang, die duidelijk mijn kant op kwam. Daar had ik het niet op en heb ik maar even gehoest. Toen speerde hij de andere kant op.
Verder gelukkig geen geschiet. Wel een leuk ander verhaal. Vroeger, ha ha, in de tijd dat ik rond de reeuwijkse plassen wat paling stroopte was ik net mijn fuiken aan het controleren toen er bij een recreatie huisje in de buurt een alarm afging. In no time overal politie. Toen heb ik zo`n twee uur stil in het riet gelegen. Mijn vrouw had het niet meer thuis, die dacht minstens dat ik verdronken was.

groeten,

Henrie de Vogel
Jeroen Speerstra
Berichten: 69
Lid geworden op: 19-01-2002 01:00

22-01-2002 16:34

Ik zelf niet maar een maat van me wel:

midden in de nacht een hert dat in het kanaal springt en rustig naar de overkant zwemt. Klauterd daar weer op de kant en loopt zo weer verder! Vaag!

Jeroen
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

26-01-2002 11:37

Tijdens een sessie van een week in een natuurgebied, regelmatig eens met de verrekijker vogels observeren, om dan een collega-visser te zien die zich aant wassen is... butt-naked!!
Gebruikersavatar
Saron Debets
Berichten: 76
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00
Locatie: Deventer

27-01-2002 00:03

Wat dacht je van: Tijdens de dril van een karper je bootje in willen stappen, door de bodem heen zakken, zeiknat met de hengel in de hand de kant weer opklimmen. De vis vangen en daarna in je zeiknatte kleding snel even naar huis willen rijden, maar op de parkeerplaats je auto totalloss rijden omdat iemand je geen voorrang geeft. Zeiknat uit de auto en die andere vent dacht dat ik mezelf van angst had onder gezeken! :sad:

Aan de zelfde plas een oude kale vent op hoge hakken zien lopen in lingerie (kompleet met string, BH en netkousen) :smile:)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Saron Debets op 27-01-2002 00:05 ]</font>
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

30-01-2002 11:10

Toen ik een jaar of zestien was, ging ik eens een nachtje vissen op een kleine put bij mij in 't dorp. Op heel wat verkeerspalen hingen in die tijd affiches met waarschuwingen voor een ontsnapte crimineel die in de buurt zou rondhangen.

Die nacht hoorden we iemand stil rond onze tent lopen. BANG!!!
Niemand durfde buiten te gaan om te kijken. We hebben die nacht niet meer geslapen...
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

30-01-2002 15:09

een kabel op zij willen leggen omdat je daar je stoel wil neerzetten en als je hem bijna in je hand hebt erachter komen dat het een slang van iets langer als een meter is.

Met Vr Gr
Niels K
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

30-01-2002 20:47

over niet slapen gesproken.
Ik zat een nachtje bij ons aan het kanaal. Dit kanaal loopt langs het centrum met daar ook het busstation. Nu waren wij zo dom om daar zaterdag nacht te vissen. Alles ging goed tot een uur of 1. Toen kwam de eerste groep lallende kroeggangers richting bus.
Héééé, vissers, kom we schoppen ze in het water.
Ik riep mijn maat maar deze lag heerlijk in slaap. Ik klom mijn slaapzak uit, trok mijn broek en jas aan en ging met een bankstick om de hoek van de tent zitten bibberen. Een groepje dronken gasten kan je toch niet aan in je eentje maar ik had de gedachte dat de eerste die z'n kop om de hoek zou steken een rot roei zou krijgen in de hoop de anderen af te schrikken.
ik wachtte 5 minuten, 10 minuten, een kwartier.... pijn in mijn benen maar niemand kwam. Ik weer terug mijn slaapzak in. Ik lag nog geen kwartier. Hééééé, tenten, kom we schoppen ze in het water. Dit heeft zich dus herhaald tot s'morgens 5 uur. Niemand gezien maar ook niet geslapen. Je snapt, dit was de laatste keer op deze stek in het weekeind.
groet,
edwin
Arnold Haandrik

30-01-2002 21:19

hahaha wat maken jullie het mee zeg nah ik heb ook wel wat:1 iets horen ritselen in het holst van de nacht,wat blijkt een rat van ong 25 cm ex staart in me koelbox dus ik schrok me wezeloos.
2,ingooien en terwijl me lijn richting water gaat vliegt er een meeuw onderdoor en zit totaal verstrikt.leuk joh een meeuw drillen vanuit de lucht.3 me vismaat iets te diep in het glaasje gekeken.lekker gaan slapen en midden in de nacht beet.gevolg met zn zatte hersens over mijn rod-pod de kanaal in.4 smorgens wakker worden en al je lijnen doorgeknipt of doorgebrand en niks gehoord of gemerkt.5 om 0200 een piepje uit mn fox en smorgens ff "verversen"blijkt er een zeelt aan te hangen!6 ook een leuke,waar ik vis varen veel veel boten 9 van de tien zien me en laten zn boot doorvaren zonder gas. de 10e komt en geeft gas bij gevolg 3 als een dolle gierende optonics en een slip waar de rook vanaf kwam!en ik maar
schieten op die schipper met mn katapultje...


vang ze!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Harald Hendriks op 30-01-2002 22:58 ]</font>
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

30-01-2002 23:23

over ratten gsproken,
Kom ik met mijn zoon, zijn vriend en mijn eigen persoontje op een watertje in België aan. Ik laat die jongens in mijn tent en ga zelf slapen onder mijn plu (t'is toch lekker weer). Word ik s'nachts wakker van geritsel, pak mijn hoofdlamp en schijn ik zo 8 GROTE ratten in hun snuit. 5 Rennen er meteen weg maar drie zwaaien naar me en zijn absoluut niet van plan weg te gaan zonder eten. Na het gooien van een hamer besluiten ze toch om het rattenpad te kiezen. Gelukkig vond ik in mijn tas nog 20 waxinelichtjes. Keurig in een heksenkring rond mijn pluutje en stretcher geplaatst, gaat het waaien. Kon ik de hele nacht opblijven om iedere keer weer die kaarsjes aan te steken. Hoezo een rustig nachtje zonder aanbeten?
groet,
edwin
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

31-01-2002 12:59

Hehehehe Edwin,

Op die stek heb ik ook gezeten! Nee, niet bepaald DÉ plek om rustig te vissen.

Groet

Martijn
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

01-02-2002 08:15

Dat hebben wij ook eens meegemaakt bij de bosweg, een klein bakje witvisvoer laten staan. Mijn maat ging dus 's nacht ff pissen en kwam erachter dat er ook zo'n stuk of 8 ratten naast zijn tent zaten. Hij wist niet hoe snel hij zijn bedje in Nielsje zijn tent moest zetten.

Met Vr Gr
Niels K
Danny van Dijk
Berichten: 110
Lid geworden op: 19-01-2002 01:00

11-02-2002 13:13

zo'n 2 jaar geleden zat ik aan een kanaal bij ons in de buurt te vissen en aan de over kant zat een man van een jaar of 70 met een vaste stok te vissen nou vissen zeg maar slapen (nou voel je hem al zeker aan komen)
En deze man ging steeds verder voor over hangen.
En naar 3 keer hem te hebben gewaarschuwd had ik zoiets van laat maar en 10 min later ging ie op de kop het water in .
Ik heb nog nooit zo hard gelachen tijdens het vissen.

Met lachende groet
Danny.
Maikel van Dijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

11-02-2002 13:22

3 jaar geleden zat ik te vissen met de vaste stok . En naar een half uur gevist te hebben kwam mijn broer (Danny van Dijk) aan racen met zijn fiets, toen hij wilde remmen knapte zijn remkabel en toen Beng!!!!!! achter op mijn stoel en daar vloog ik het water in.
En zo had ik even de vissen van dichtbij kunnen bekijken :grin:.

Groeten van Maikel.
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-02-2002 15:21

okay ik heb er ook nog wel een paar:

Een run krijgen op je derde hengel die in het riet verstopt stond.Terwijl je met de controleur staat te praten.

Een voerboot die in januari aan een eiland vast blijft zitten.Het water was goed koud kan ik je zeggen....

Met windkracht 9 je overwrap proberen op te zetten.Deze waaide natuurlijk de achtergelegen snelweg op.Was trouwens 17:00 dus erg druk op de weg.Nog geluk dat hij in het midden aan de vangrail bleef hangen.
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

13-02-2002 21:56

Bizare dingen tijdens het vissen??????

-s'ochtens wakker worden na een visloze nacht, je tentje open doen en zie je vervolgens de plaatselijke bevolking langs schaatsen..............................

-geen beet krijgen.

-bijna het water in worden geschopt door drie marrokanen met een gemiddelde lengte van 2.05 mtr.

-een dikke vette mercedes aan de overkant van het kanaal zien stoppen. Vervolgens stapt er een vaag figuur uit, doet zijn kofferbak open, kijk om zich heen, ziet mij, gooit zijn kofferklep dicht en scheurt weg.

- Drie keer in een maand tijd op verschilende stekken steeds dezelfde persoon moeten vertellen dat je echt niet wist dat hij daar aan het voeren was.

-beet krijgen.

-Van een brug af springen van 8 mtr hoog, boven op je maat zijn voestek.

-Michiel Pilaar

-s óchtens gewekt worden door een totaal onbekende die met een warme bak koffie en broodjes voor jou bij je tentje staat.

-Bram Jansen. Onze Zeeuwse Bin Laden.

-Met windkracht 6 bij een temp van -3 het Hollandsch Diep op roeien in een bootje van 2.00 mtr dat overigens nog bij Bart Smit is gekocht voor 10 euro ook.

-Drie keer dezelfde demente bejaarde uit moeten leggen dat je GEEN platvis, kabeljouw, weiting of haringen vangt.

-s'ochtens bij je vismaat gaan kijken of ie al wat heeft gevangen en vervolgens ontdekken dat zijn lijnen op de overkant liggen.

Wat is het vissen toch een leuke bezigheid, niet?????

Groeten Edwin otte
Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

14-02-2002 19:50

-s'ochtens wakker worden na een visloze nacht, je tentje open doen en zie je vervolgens de plaatselijke bevolking langs schaatsen..............................



zat je in het thialf te vissen :grin:
vindt het wel knap na 1 nachtvorst en dan al kunne schaatsen
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

14-02-2002 20:49

Hier in zeeland kunnen ze alles......
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

14-02-2002 20:50

Thialf????????
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

15-02-2002 17:55

Ja Josti,

Thailf is een stadion in Friesland waar wel es een SCHAATSWEDSTRIJD verreden wordt! Zeker geen t.v. thuis... jij geile kerkganger! :wink:

En Donald, in Zeeland kan zeker veel! Het is immers een apart deel van Nederland, net als Alaska bij Amerika ligt ook Zeeland retenoordelijk! De tempturen zijn geregeld bijzonder bar! Zo had ik gisternacht nog een temp van 2 graden! JAJAJA daar kijke jullie in 't warme deel van de Republiek Der Nederlanden wel ff van op nietwaar? 2 graden ja! Meer dan bizar d8 ik zo. Verder kunnen hier plotseling sneeuwstormen opsteken die het hele plattelandsleven stilleggen... EN DAN IS HET BIJ JULLIE DUS GEWOON ZOMER HE!! Ook hebben we sinds vorig jaar April stromend én warm water! Valt niet tegen dus! Nu maar hopen dat er snel 'elektrieschietijd' leidingen worden aangelegd zodat ik m'n zaklamp op kan laden!


*************

En waarom sta ik erbij?!?!?!?!

Ben ik echt zo akelig belachelijk? .... BETER, ik geniet oprecht van m'n status als een ontiegelijk prutser...

Ach zolang de dikke vissen maar BLIJVEN :smile: komen dan BLIJF IK blij!

Hahaha Beter voor mij!

Mzzl,

Peale

Otte, blijf jij maar torren trekken op 't kanaal en we gaan nog es vissen! Lekker sterke verhalen uitwisselen :smile:;)
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

10-03-2002 21:47

vorige week nog,
ik begin m'n korte sessie van zo'n 10 uur
alles gebeurd zoals normaal , een zacht briesje en een lekker zonnetje, m'n neef vangt zo'n 2 uur in de middag een klein schubje , een uurtje later krijg ik een run op m'n hengel, ik loop naar beneden en sla direct aan, stomverbaast voel ik niets terwijl ik m'n top van m'n hengel zie bewegen, (merde verkeerde hengel) daarna nen spectakulaire dril (door het riet) landt ik toch nog een mooi spiegelkarpertje van 9kg
greeetzzzzzzz carpie
Jeroen Speerstra
Berichten: 69
Lid geworden op: 19-01-2002 01:00

12-03-2002 16:11

4 weken geleden een dronken zwerver aan mijn tent, hij is nu niet meer en zwemt waarschijnlijk nu in het kanaal!

Jeroen....
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

12-03-2002 19:45

als je op een plek zit waar je de karpers niet kan wegjagen door te stampen (50 meter uit de kant op 5-7 m diepte en dan denken dat er toch niet meer langs komt en totaal uit je dak gaan lekker gigi en dan erachter komen dat er toch iemand langs kwam die je schaterend weg ziet lopen in het lantaarnlicht. SCHAAM SCHAAM SCHAAM.......
Niels
Roeland Loof
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam

18-03-2002 16:32

Deceptie aan de kant

Voor de categorie bizar in de koffiehoek herinner ik mij een zeer aparte belevenis aan de waterkant. We schrijven april 1999, het voorjaar komt lekker op gang en ik heb alweer enkele puike exemplaren mogen landen tijdens de nachtelijke uurtjes. Samen met mijn vismaat besluit ik het er dit weekend weer op te wagen, een cultuurwater aan de rand van de stad is ons thuiswater voor deze twee nachten. Vrijdag vroeg in de middag arriveren we bepakt en bezakt op de stek, we blijken niet de enige vissers te zijn. Verschijnende populaire plekken zijn reeds bezet door collega’s. Noodgedwongen nemen we plaats op een oneffen stuk gras waar we op nog geen 150 meter schuin aan de overkant een bivvy zien staan. Gelijk even informeren waar hij z’n lijnen heeft liggen, hij blijkt met drie hengels recht vooruit te vissen. ( was niet mijn keuze geweest, maar ja ieder z’n meug ) Na een kort gesprek vertelt hij mij dat ie al 2 nachten zit te blanken en de visser ( hij stelt zich voor als Rob ) maakt een weinig vrolijke indruk. Amper een uur later liggen we volledig geïnstalleerd op de stretcher voor de tent. Na een redelijke nacht ( 14, 21,15&18pond) gaat m’n maat in de ochtend even langs bij Rob, hij heeft de lijn van de afgelopen tijd doorgezet en de hele nacht kunnen slapen zonder gestoord te worden door het schelle geluid van een fel verlichte optonic. Overdag blijft het ook bij ons verdacht stil met wat twijfel gaan we de nacht weer in. De maan blijkt ons gunstiger gezind dan de zon en nadat we zes stuks op de kant hebben, waaronder een zeer fraaie rijenkarper van 25 pond, breekt de zondag alweer aan. Nog even een paar uurtjes nagenieten en dan opbreken en naar huis, om een uur of 11 breng ik voor het laatst een bezoekje aan onze buurman. Deze is de wanhoop nabij en een korte rekensom laat ons zien dat hij al 4x24=96 uur voor niks achter de hengels zat. “Volgende keer beter Rob” wens ik hem nog toe. Een kwartier voor we gaan opruimen is het toch nog Rob’s pieper die de stilte doorbreekt alert slaat hij aan…………….Los!. Wat er nu gebeurt tart elke beschrijving. Hij gooit de hengel op de rodpod en smijt de steunen met hengels erop in de tent vervolgens loopt hij gehaast weg van de stek. Even afkoelen denken wij nog, maar amper 10 minuten later is Rob weer terug met in z’n hand een jerrycan, woest giet hij die leeg over de bivvy. Vol ongeloof staren wij naar dit tafereel, hij zal toch niet…..nee dat kan niet….toch??. Terwijl wij dit gade slaan worden onze vermoedens waarheid. Hard gooit Rob de lege jerrycan in het water en steekt met een lucifer of aansteker de brand in z’n eigen spullen. Wij zitten met open mond op de stoel en Rob neemt de benen, waarschijnlijk z’n laatste sessie! De geattendeerde brandweer in snel ter plaatse en de dienstdoende spuitgast verzekert ons dat ook hij zoiets nog nooit heeft meegemaakt. Dit is het meest vreemde wat ik ooit aan de kant heb gezien en verwacht ook nooit meer iets zo bizar mee te maken.

Roeland Loof
geen stoot!
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

18-03-2002 16:48

LOL

das inderdaad wel bizar ja.
lol
man man
niet te geloven eigelijk hé :smile: