meest gekke gebeurtenis tijdens een sessie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-08-2002 13:19

Stom, ik las niet ver genoeg terug. Als je s'nachts een hele spoel laat leeglopen, maak dan de boel maar goed vast. :smile:
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

09-08-2002 13:37

tsja ik wilde net zeggen!
het maakt niet uit of je de draad niet vast maakt of de draad vast maakt met een plakbandje, de karper trekt de lijn toch wel van je spoel! ik maak hem niet vast zodat als ik zon stomme fout maak en de run niet hoor ! dat de vis zn bek niet kapot begint te trekken, omdat ik mn lijn vastgeknoopt had aan mn molen! en deze in mijn rodpod had verankerd. het lijn raakt de vis toch wel kwijt !

mvg Damian
Just another carp fisher.......
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

09-08-2002 17:41

300meter lijn.
dat is aardig wat, en ik denk niet dat een karper dat overleeft.
Je wil niet dat hij z'n bek kapot trekt aan jou 'vast geknoopte lijn op je molen',
maar als hij dood gaat, doordat hij 300meter lijn aan z'n bek heb, vind je niet erg.
zolang er maar niets met jou spullen gebeurd...
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

09-08-2002 20:41

Op 2002-08-09 12:30, schreef Kees Ouwehand:
Het plakbandje is bij sommige voornamelijk in gebruik uit voorzorg dat de hengel niet stuk getrokken wordt als de lijn door een boot gepakt wordt. Ook tamelijk theoretisch, want zo ver laat ik het nooit komen (kap de lijn wel).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kees Ouwehand op 2002-08-09 13:12 ]</font>


Maar als je net met z'n tweeen een vis aan het drillen ent met de boor midden op het water, en er komt een boot aan? wat dan? ( ik spreek uit ervaring )

Groetjes, Sjoerd
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-08-2002 23:21

Jongens,

Ik weet het niet. Vis alleen op karper doorgaans. Niet op walvissen die met gemak door een strakke baitrunner slip zwemmen.

Veronderstel dat je een run krijgt. De vis 300 meter uitzwemt, want je ligt in coma en wordt niet wakker van het geratel van de slip. Uiteindelijk bereikt de vis de knoop, die het bovendien nog houdt ook. Wat is dan erger? Karper plus 300 meter lijn, of karper plus 300 meter lijn met hengel?

Zorg er voor dat je alert blijft zou ik zeggen.

Met vertwijfelde groet, Kees
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

10-08-2002 00:23

Rob zoals je weet vis ik op mijn water, en ik controleer alles dubbel bij iedere vis, en je weet dat zijn er heel wat :smile: . Maybe not big one's but who cares.

Maar je moet je hengel maar eens op je steuen/rodpod leggen slip dicht zetten en proberen de hengel er dan uit te trekken, ik denk dat je dan toch wel FF veel kracht nodig hebt. Mits je steunen goed staan en er zijn tegenwoordig ook al weer trucjes die er voor zorgen dat de hengel niet UIT de steunen kan worden getrokken. Het is namelijk een ring die met een kettingkje aan de steun/pod ziten met een kleine tairib aan je hengel zit.

MVG J0H@N

/edit

Ik wordt waarschijnlijk wel wakker van alleen de slip, ik wordt namelijk al ooit snachts wakker als mijn horloge piept, om ut uur dus.

_________________
Denk goed denk hard maar denk vooral niet te veel.

u can fax me @ carphunter@hotmail.com

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan Scheepers op 2002-08-10 01:15 ]</font>
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

10-08-2002 01:47

Vandaag meegemaakt, zit je leuk te vissen een onderlijn te verversen, vliegt er een wesp op je hand, sla je hem weg, en haak je jezelf in je vinger tot de helft van de haakbocht. En de haak er allen uitkrijgen door NOG een keer door het vel te prikken en onder de weerhaak af te knippen. Op zicht deed het geen pijn als de haak maar stil zat. En je avond ervoor nog zitten nadenken van, zal ik nu die weerhaak platknijpen, nee deze keer niet. :mad:


Met het ZELFhaakings systeem J0H@N
Ronald de Vries
Berichten: 269
Lid geworden op: 29-04-2002 02:00

10-08-2002 01:58

---
Laatst gewijzigd door Ronald de Vries op 14-10-2004 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

11-08-2002 23:57

owjah voordat ik het vergeet :smile:
ik heb zelf ook een niet-zo-leuke-maar-toch-wel-grappige ervaring met het vissen!
ik was een weekendje aan het vissen in omgeving wezep met mn oom! we hadden al paar leuke vissen gevangen! en opeens wil mn oom zn aas weer aan zn haak doen, want we hadden net een vis gevangen, en stond voor de tentdus mn oom pakt zn hengel en komt mijn kant uit lopen, maar hij dacht waarschijnlijk dat de haak aan een oog van zn hengel vast zat ...NIET DUS !!
ik zag meteen een stuk lood op me af komen vliegen voordat ik het in de gaten had zat er een haak DOOR mn neus het weerhaakje kwam er aan de buitenkant weer uit :sad:
effe naar de dokter, haak eruit ! wil die dokter die haak met een SCHAAR doorknippen :grin: maarja ik ben wel gratis gepierced

grtx Martin
Just another carp fisher.......
jan haker
Berichten: 33
Lid geworden op: 30-07-2002 02:00
Locatie: delft

16-08-2002 21:58

een vriend van mnij moest onder bedreiging van een pistool zn bootje afstaan(later door die gasten dr vriendin terug gebracht)en 2 uur later door de politie weggestuurd worden omdat hij 1 dag voor het nachtvis sezoen al zat sic!!!
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

17-08-2002 12:43

* Het was warm en ik wilde m'n hengels opnieuw ingooien, ik dacht nog; 'zal ik niet gewoon in m'n korte broek het water in gaan?...' Niet dus, toch maar in m'n waadpak gestapt. Trek ik die banden over m'n (blote) schouders voel ik: prik.. auw verdomme aije fuck jou, ik kijk; zit er een wesp vast in m'n schouder! Die zat dus vast en diep ook! In een reflex sla ik hem eraf, maar hij bleef vast zitten! Toen maar met 2 vingers eruitgetrokken. Die tyfus wesp zat dus lekker in 't zonnetje op de band van m'n waadpak.
Maar het deed vet zeer, zkr toen ik moest gaan slapen (ik kon het natuurlijk nét niet uitzuigen...) Voortaan ff controleren dus :smile: voordat je met warm weer in je waadpak stapt.

* Ook mooi was dit: ben je aan 't vissen aan een recreatieplas ziet je recht op je stek een man door het water lopen... Ik schreeuw: 'hey meneer, ik lig daar te vissen, kunt u niet wat verderop gaan zwemmen...' Loopt ie het water uit zien we DAT IE GEWOON HELEMAAL NAAKT IS! hahahaha ff die gast vet uitgelachen offkoersk. 2 dagen later zagen we hem weer, alleen nu had ie een zwarte string aan. Hahaha dat was ook mooi: een dikke oude kale man met een vette bierbuik met een zwarte sting aan!

* Ik zat met 'n maat te vissen zien we aan de overkant van het water een nette gast, compleet in pak allemaal prullenbakken langsgaan. In elke prullebak kijkt ie wel ff. Ondertussen vragen wij ons af; waarom doet ie dat? Maar dan wordt het duidelijk: hij doet al z'n kleren uit, loopt een stukje het water in en gaat met z'n reet naar ons toe staan, buigt door z'n knieën en gaat... SCHIJTEN! hahahaha lol, mensen wat heb ik gelachen, en het werd steeds leuker: hij was klaarblijkelijk op zoek naar papier ofzo om z'n reet mee af te vegen maar dat had ie niet gevonden. Dus pakte ie z'n t-shirt en begon z'n t-shirt een Dolle Henkie door z'n bilspleet te halen! Even later was alles weer schoon en had ie z'n broek en trui weer aan en vertrok ie. Bedankt voor het entertainment!

* Als we het toch over schijten hebben: laatst zat ik met een maat te vissen toen 2 andere maten kwamen kijken... Een van die maten moest echter al snel schijten en dus leende ik hem m'n WC papier. Rond tienen 's avonds vertrokken ze en ik vroeg nog even: 'Rodney heb je het WC-papier nog teruggelegd?' 'Ja dat zit in je tas.' 'Oke bedankt.' 'Jow graag gedaan en vangze!'
Hun vertrokken en wij gingen slapen. Rond 1 uur krijg ik beet, ik in m'n waadpak en toen ik in het water stond te drillen wist ik het al: ik moet schijten! Toen heb ik snel de vis afgedrillt, onthaakt en teruggezet. Vervolgens pakte ik m'n lamp om snel snel snel m'n WC papier te zoeken! Ik zoeken en zoeken, maar geen papier in m'n tas, niet in m'n tent... NERGENS! Fuck die teringlijer, hij heeft m'n WCpapier gewoon niet teruggelegd! Omdat de nood hoog was trok ik m'n sokken uit en heb deze maar gebruikt! Wat moest ik anders?...

's Ochtends: piep piep piep... SMSje van.. Rodney: 'Hey Pielhaar, ik heb iets wat jij niet hebt en ik hoop dat jij het nodig heb gehad :smile: mzzl Rodney!'

De schapezak! Maar ik pak je terug Rodney, ik zweer het bij deze!

* Even later: blunder van m'n vismaat: dertiger spiegel verspelen (vlak voordat ik wilde scheppen... we herkende de vis omdat ik hem al eens had gevangen)!
Het werd steeds leuker want de 1e aanbeet na deze leverde een 31 schub op pour moi :razz: lol

Maar goed voorlopig wel genoeg blunders.

Mzzl,

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

11-09-2002 11:39

Op 2002-02-15 17:55, schreef Michiel Pilaar:
Ja Josti,

Thailf is een stadion in Friesland waar wel es een SCHAATSWEDSTRIJD verreden wordt! Zeker geen t.v. thuis... jij geile kerkganger! :wink:

DON'T mess with kerkgangers

En Donald, in Zeeland kan zeker veel! Het is immers een apart deel van Nederland, net als Alaska bij Amerika ligt ook Zeeland retenoordelijk! De tempturen zijn geregeld bijzonder bar! Zo had ik gisternacht nog een temp van 2 graden! JAJAJA daar kijke jullie in 't warme deel van de Republiek Der Nederlanden wel ff van op nietwaar? 2 graden ja! Meer dan bizar d8 ik zo. Verder kunnen hier plotseling sneeuwstormen opsteken die het hele plattelandsleven stilleggen... EN DAN IS HET BIJ JULLIE DUS GEWOON ZOMER HE!! Ook hebben we sinds vorig jaar April stromend én warm water! Valt niet tegen dus! Nu maar hopen dat er snel 'elektrieschietijd' leidingen worden aangelegd zodat ik m'n zaklamp op kan laden!


*************

En waarom sta ik erbij?!?!?!?!

Ben ik echt zo akelig belachelijk? .... BETER, ik geniet oprecht van m'n status als een ontiegelijk prutser...

Ach zolang de dikke vissen maar BLIJVEN :smile: komen dan BLIJF IK blij!

Hahaha Beter voor mij!

Mzzl,

Peale

Otte, blijf jij maar torren trekken op 't kanaal en we gaan nog es vissen! Lekker sterke verhalen uitwisselen :smile:;)
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

22-01-2003 08:26

dit maakte ik vorig jaar een keer mee,
ik was aan het vissen op een klein putje en opeens kreeg ik een run, dus ik rende snel naar mijn hengel.
Ik pakte mijn lijn vast met mijn hand en klemde de lijn tussen mijn hand en mijn hengel.
en opeens nam die karper me toch een run niet te geloven(op die vijver vang je bijna alleen maar karpers van rond de 14 pond dus ik had dat niet verwacht), dus ik had een diepe snee van nylon in me hand en dat deed erg pijn moet ik vertellen.
hehe achteraf hebben we wel gelachen (en die karper die had zichzelf van de haak ontdaan toen de lijn slapviel)

mvgr Richard
marc janssens
Berichten: 40
Lid geworden op: 22-12-2002 01:00
Locatie: Herentals

22-01-2003 12:09

je moet maar eens in het jachtseizoen in Frankrijk gaan vissen. de hagel en de eenden vliegen je om de oren
Stijn Smits
Berichten: 7
Lid geworden op: 21-01-2003 01:00
Locatie: waalre

23-01-2003 09:41

Ooit gedacht aan een oude naakte vent(=- 65 jaar) die je onder je top door zit zwemmen en vervolgens 20 meer verder op uit het water komt.
best goor hoor.

mzzl ltrz stijn
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

23-01-2003 17:17

Ja Stijn.

al meerdere malen meegemaakt. En voornamelijk Duitsers, die kijken ook nergens naar.

MVG
Piotr
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

15-07-2003 11:05

hey!

haha ik lig echt helemaal dubbel hier van al die "mooie" verhalen :smile:
ik heb er zelf ook enkele, maar niet zo extreem als die van jullie:

* je eigengemaakte souderbox uittesten. dus ik in de tent liggen en mijn maat een paar rukjes aan de lijn geven, het ging zo:

rik? doe die linker maar eerst. "ja is goed"
piep..ja hij doet het..nu de middelste....piep ja hij doet het.
en nu de rechter -> Pieeeeeeeeeeeeeeeeeeep PLONS!:) ik kijk uit de tent is hij uitgegleden en in het water gevallen en hij stapt heel droog uit het water en zegt : "deed hij het?"

* een vis scheppen voor je maat en de haak schiet net voor de kant los zodat een 100 grams bollood recht in je kl*ten vliegt, ik heb echt een uur op de grond gelegen :smile:.

* je je lijn aan het uitvaren bent en je lood in je mond hebt gestopt je verslikt en bijna je lood met rig en al doorslikt waardoor je het weer uitspuugt waardoor je haak net door je nagelriem word geboord :smile: echt fijn was dat niet!!!.

* 's ochtends een snoeiharde run krijgt blijkt dat er een meerkoet aan zit, ik dus heel voorzichtig drillen (respect voor de natuur he :grin:) voor de kant schiet hij eraf en is ook niet meer bovengekomen. je tog een beetje schuldig voelen en je ontbijt maar aan de "nabestaanden , meerkoeten" gevoerd.

haha er zo zijn er nog wel meer dingen :smile:
wat is karpervissen toch mooi he?
echt prachtig!

kromme hengels!

gerben lievers
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

15-07-2003 11:20

Ik wil ook wel een duit in het zakje doen...
ik zit vorig jaar op mijn stek te vissesn en naast de stek waar ik vis staat een huis van een rijke vent! Die vent is een kl**tzak, arrogant en een miernneuker. Zo stond ik een keer boilies te voeren met mijn werppijp, kwam er per ongeluk een boilie in zijn tuin, gaat hij op zijn steiger staan en gooit die boilie tegen mijn harses....
Deze beste man heeft natuurlijk wel emerkt dat ik daar niet van gediend was... na iedere voerbeurt belandde er spontaan een stuk of wat boilies in zijn tuin...!
Wat ik ook een keer heb meegemaakt was iets met zijn zoontje, een kereltje van 18 jaar die rijd in een Z3....
Pa en ma waren op vakantie en hij had zijn maatjes uitgenodigd om in de tuin te barbecuen en noem maar op. Ik had dat weekend een sessie van 2 nachten gepland, en wij hadden de eerste nacht lekker gevist en leuk gevangen!
's middags was het gewoon heel erg warm, zonnetje erbij en die eikels van de buren gingen zwemmen waar ik zat te vissen. Op een gegeven moment komt er één van die gasten de steiger achter hun huis opgelopen met een rode STRING! Dat ding sneed zo zijn ballen eraf, ik werd er echt misselijk van, maar heb er wel ff sneaky een foto van gemaakt en later, toen zijn ouders weer thuis waren door de brievenbus gesmeten....

Mafkees!
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

15-07-2003 11:30

Nog erger!!

Een aantal jaren geleden gebeurd (ik had toen nog het verstand van een doperwt)
Ik zat eens te vissen aan de maas en BRRRRRRR wat was het koud. Mijn maten en ik besloten maar om een klein vuurtje te maken.Maar ja dat pakte dus niet aan. Maar even een paar autobanden "geleend" bij de naast gelegen camping. JA dat werkte wel! Wat tolde dat vuur mooi de lucht in zeg, en wat een schitterende rookontwikkeling!!
Maar ja hoe harder het brand hoe eerder het uit is. TUDATUDA klonk het in de verten. ja die komen voor ons zei Roel. Wij lachen!! HAHAHA lul toch niet man. Wel dus!! Daar kwam het aan twee brandweerwagens twee busjes en twee politiewagens gevolgd door z'n 100 "kijk" auto's!! Geloof mij dan vergaat het lachen je wel! daar kwamen ze aan gewapend met luchtflessen, zuurstofmasker en schop. Plof het vuur was uit (het was immers al bijna opgebrand. Daar kwam ie aan de boze politieman!! Hij zei: Ja jongens ik heb best respect voor jongens die met deze kou zitten te vissen een vuurtje mag best maar hou het een beetje klein.
Tot zover dit bericht.

Groetjes wim.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

15-07-2003 11:37

Heb nog even zitten spitten in mijn grijze hersenmassa...

- Op zaterdagnacht kwam de plaatselijke jeugd uit de stad van een nacht stappen, zitten ze op 5 meter van de tent te blowen, te boeren, te pissen en mij uit te dagen... ik was alleen met mijn vismaat, hun waren met zo´n 10 man sterk! Toen ik een run kreeg liet ik hem maar gaan...

- op een warme zomerdag moet ik een vis drillen vanuit de boot, en ik moest de vis achterna die in de buurt van een jacht zat. Die jacht wachtte totdat de sluis openging... Ik met mijn hengel en netje roeien en vlak bij dat jacht blijven drillen, zit er een knappe meid topless een boek te lezen... Zij had ook oog voor mij en voor ik het wist gleden haar ogen steeds over hetboek en op een gegeven moment haalde zelfs het boek weg, wat een prachtig uitzicht opleverde!!! Ik geloof dat ik die vis een half uur drilde... begon behoorlijk te zweten ook al omdat ze zo lief naar mij lachte...

- lig 's nachts in je tent te slapen wordt je wakker gemaakt door een grote hond die je tent is ingeslopen en je likt in je gezicht... Da´s best schrikken!

- Emmer met boilies vergeten dicht te doen.. kwam er een hond aan en ik met die baas praten. Toen ze weg gingen kwam ik er pas achter wat die hond had gedaan! Al mijn boilies uit mijn emmer gegeten...

- bezoek krijgen van 2 meisjes die hun hond aan het uitlaten waren... die kwamen s´avonds met een bord macaroni aanzetten!
Martijn Pels
Berichten: 12
Lid geworden op: 08-07-2003 02:00
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

15-07-2003 20:14

afgelopen zaterdagnacht zaten we 's nachts te vissen en de hele tijd scheerden er al vleermuizen over het water en zo af en toe zagen we alle beetindicators omhoogvliegen omdat die krengen tegen onze lijnen aanvlogen...
op een gegevenmoment zag een van ons zn breekstaafje niet meer op het topje van zn feederhengel, bleek er een vleermuis aan zn top te hangen! haha, leuk gezicht was dat zeg! :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martijn Pels op 2003-07-15 20:15 ]</font>
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

15-07-2003 20:29

's Ochtends wakker worden en merken dat Harry de Helseend op je voeteneind zit te slapen....... En aan de kleur van zijn stront op mijn slaapzak erachter komen dat ie me boilies errug lekker vond........
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

15-07-2003 22:29

Tijdje terug gehad;

Ik zat op een strandje te vissen, afijn; ik vang die nacht 1 schub, 1 winde en een spiegel, wordt door de politie gecontrolleerd (had m'n vergunning natuurlijk niet mee) en moet me de volgende dag op het bureau melden. De nacht vang ik niks meer, ruim de volgende ochtend op, en besluit nog even in de zon te gaan slapen. Word ik op een gegeven moment wakker, hoor ik plots een beetje nichterig "Hallo" achter me vandaan komen. Verschrikt draai ik op, staat er een kerel in t-shirt en ballenknijper. Ik besteed er verder geen aandacht aan, en besluit mijn hengels binnen te draaien. Toch maar even kijken wat ie aan het doen is, je weet maar nooit.. Ligt ie daar opeens NAAKT met z'n been in de lucht te zwaaien, op zo'n 20 meter bij me vandaan. Heb ik m'n hengels opgeruimt, zie ik m'n vader aan komen rijden, ik kijk achter me, zie ik die kerel nog ff snel een string aantrekken :razz:

mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
Martijn Pels
Berichten: 12
Lid geworden op: 08-07-2003 02:00
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

15-07-2003 23:36

ik zla t voor deze keer maar als toeval beschouwen dat velen van jullie al die nichten tegenkomen, maar mijn gezonde verstand zegt me dat jullie die ontmoetingsplekken gewoon opzoeken :razz:
Mark de Bondt
Berichten: 30
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Driebergen
Contacteer:

15-07-2003 23:36

Ik zat eens te vissen in het A'dam rijnkan. toen ik s,nacht om ongeveer 3 uur een auto verschrikkelijk hard hoorde remmen en daarnaa te water hoorde gaan.
Ik kon het zelf niet zien omdat ik in de stuiken zat. Dus dacht ik, ik moet er naartoe.
Op weg naar de plek des onheils zag ik op het water al een flinke dijning ontstaan.
Nog geen twee tellen later hoorde ik een andere auto hard wegrijden. Bij de plek aan gekomen was er niets te zien dan bellen en een remspoor.
Dus besloot ik de politie te bellen om melding te maken van dit voorval.
Een kwatier later stonden ze op me stek en wisten me te vertellen dat er op deze plek nog al eens gestolen auto"s werden gedumpt.
Ik hoefde me dus geen zorgen te maken volgens de heren.

Dezelfde heren wisten wel op te merken dat ik met drie hengels zat te vissen en vroegen me direct om mijn papieren.

Je voelt hem al aankomen, een prent voor mijn derde hengel.

Ik bel dus niet meer en ze kloten maar aan.

Ik heb niets gehoort of gezien als ze mij maar met rust laten.

groeten Mark